Loading...
nl

Dromen kunnen waar zijn...

Mimi*
Mimi* mrt 27 '07
Jo ik snap wat je bedoeld! Bij mij is er vorige week ook iets gejat. Net als bij 2 andere mensen in dezelfde week. Al kan ik me niet voorstellen dat iemand dat meer nodig heeft dan ikzelf. Het is aardig belangrijk voor mij
Mimi*
Mimi* mrt 27 '07
Dus God kan een beetje alles voor je regelen? Nou ja veel dan?
jo
jo mrt 27 '07
Ja ik snap ook niet dat de ene persoon iets moet kopen en voor zijn geld moet werken en dat de andere het maar gewoon mag stelen.
dat iemad anders het nodig heeft is echte vette onzin. is ook heel tegenstrijdig. ik moet me ervan los moeten maken en iemand anders zou zichzelf eraan moeten binden. Terwijl dat dan niet de bedoeling is. Als het gewoon allemaal kapot was gegaan was het iets anders!

Ja ik heb al 2x gevraagd aan Ikben wat mijn grootste wens is maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen. Dus zal zijn verhaal van ik ben god ook wel niet waar zijn! Anders had hij het wel hier neergezet!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 28 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:

God als mens lijkt me in ieder geval 'hot news.'
Nee lijkt mij niet. Maar 20% van de wereldbevolking (dacht ik) gelooft in een god zoals je hem hier neerzet. Als je hoopt op erkenning, ben ik bang dat je op deze wereld bedrogen zal uitkomen. Er zijn aardig wat religies op deze wereld die niet in een god geloven. Van de 6 Miljard mensen bezit maar 1.5 miljard mensen een TV. Dat is dus maar 25% van de wereld bevolking. Als je daarbij 20% neemt van de mensen die in een god geloofd blijft er nog maar 5% over. Wereld nieuws? Nee ik denk het niet aangezien 95% van de wereld geen idee heeft dat God er is. Als ik god was, had ik niet iets futiels gebruikt als de televisie om mezelf bekend te maken.
 Quote:


Ik vind mijzelf niet onbegrijpelijk maar ik kan mij voorstellen dat men mij ondoorgrì³ndelijk vindt. Maar dat zal, wì¡t ik ook vertel, altijd zo blijven.
Die keuze heb je helemaal zelf. Het gaat niet om wat je verteld, maar hoe je het verteld. Iedereen is in staat om het simpel en begrijpelijk te houden, en af te dalen naar een begrijpbaar nivo. Wat jou hiervan weerhoudt is mij een compleet raadsel (hoewel, compleet raadsel, ik heb wel een vermoeden, maar ik ga bij jou niet meer speculeren. Daar wordt je alleen maar geiriteerd van, en ziet de rest het weer als een aanval naar jou. Daar doe ik niet aan mee, er moet tenslotte iemand de verstandigste zijn ;)).

 Quote:

Dat weet ik, maar dan schotel ik hapklare brokken voor en dat is niet mijn bedoeling. Het is mijn bedoeling dat mensen nadenken over wat ik zeg. Dat zij proberen de 'gaten' die openblijven zelf in gaan vullen. Bijvoorbeeld door de stilte op te zoeken en daar naar mij te luisteren. Want daar worden 'gaten' gevuld.
Mooi dat dat je bedoeling is, maar waarom is dat je bedoeling? Wat heb jij hier aan?
 Quote:

Maar ik ben het wel, alleen is bewijs daarvoor op een forum niet te geven tenzij ik mijn berichten laat begeleiden met muziek of de lettertjes laat dansen.
Dus dat is wat je verstaat onder goddelijke krachten? Dansende lettertjes en een muziekje? Dat kan een klein kind met Notepad ook bereiken. Denk eens na, over wat nu echt een bewijs zou zijn van het feit dat je god bent? Je hoeft dit bewijs niet te leveren, maar zoiets moet je wel kunnen verzinnen lijkt me.
 Quote:

Dat klopt NiMs, vandaar dat ik ook de onjuistheden in jullie verhalen aangeef.
Helaas zonder onderbouwing, want dat zijn die doelbewuste gaten die je neerlegt die we maar zelf moeten invullen. Ik denk dat je nu wel ongeveer doorhebt, dan een onjuistheid zonder onderbouwing, geen echte onjuistheid kan zijn, maar enkel een mening of theorie. Iets is niet waar, omdat jij dat toevallig zegt. Iets is niet waar omdat ik dat toevallig zeg.
 Quote:



hecht geen waarde aan wat andere mensen tegen je zeggen. Voor het zelfde geld willen ze je alleen maar in Sinterklaas laten geloven.

------------------------------------

Ik mag aannemen dat mijn eigen-zinnige aanwezigheid hier genoegzaam duidelijk maakt dat dat risico er niet in zit.
Nee, want je moet je eigenzinnigheid niet verwarren met FZB. (=Fundamenteel Zelfbeeld)

Fundamenteel zelfvertrouwen: een gevoel of een gedachte?

In feite is het FZB grotendeels emotioneel, motivationeel bepaald. Het betreft essentiële ervaringen, vaak uit de vroegste kinderjaren, dus overtuigingen van realiteiten, gevoelsgeladen herinneringen, attitudes.

"Laura had van huis uit weinig intellectuele bevestiging gekregen. Meisjes hoefden nu eenmaal geen hogere studies aan te vatten. Ze had een braaf beroep gekozen, ver beneden haar reële mogelijkheden die ze echter niet kende. Het leven bracht haar echter samen met een man die haar graag zag. Maanden en jaren lang ontving ze van hem bewonderende boodschapjes, zowel directe complimentjes als indirecte blijken van grenzeloos vertrouwen. In het begin had ze daar moeite mee, want uitgesproken bewondering krijgen was voor haar een nieuwe ervaring. Ze voelde zich eerst onwennig, later kwamen die boodschapjes geforceerd en onoprecht over zodat ze hem soms vroeg om ermee te stoppen, hetgeen hij echter niet deed. Uiteindelijk ging ze die beleven als een onvervangbaar deel van haar nieuw zelfbeeld. Toen hij haar opdrachten gaf met meer vertrouwen en risico's, opdrachten waarbij ze vaak persoonlijk met cliënten in contact moest komen en op niemand kon terugvallen, pruttelde ze opnieuw tegen, maar toen ze langzamerhand reacties kreeg van die cliënten dat ze haar optreden als bekwaam en deskundig scoorden, groeide op basis van die ervaringen in haar ook de zekerheid dat ze inderdaad meer aankon dan wat ze als boodschap uit haar jeugd had meegekregen."

Als het fundamenteel zelfbeeld gunstig is, d.w.z. leidt tot groei en zelfontplooiing, tot initiatief en creativiteit, tot het spontaan zoeken van grotere verantwoordelijkheden, dan spreekt men van fundamenteel zelfvertrouwen. Is het echter afremmend voor de zelfontplooiing, dan noemen we het fundamentele zelftwijfel.

Een algemeen werkelijkheidsbeeld met een manier van voelen en denken die groeistimulerend is en leidt tot steeds moeilijkere doch beter slagende realisaties noemen we constructief denken, terwijl de omgekeerde attitude, die de mogelijkheden tot aanpak van de werkelijkheid voortdurend afremt uit angst en voorzichtigheid, defensief denken wordt genoemd.

Beide fundamentele attitudes zijn daarenboven vicieuze cirkelprocessen: zodra je het ene of het andere hebt gaat dit je nieuwe levenservaringen deels bepalen, deels kleuren, zodat je er steeds weer bevestigingen in vindt voor de hypotheses over jezelf.

Hoewel die fundamentele beelden van zichzelf en de werkelijkheid hoofdzakelijk steunen op herhaaldelijke emotionele ervaringen, kunnen we de daaruit voortspruitende denkwijze met woorden proberen omschrijven:

Een constructief beeld van zichzelf (en van de ons omgevende werkelijkheid) is het (nog) onbewezen geloof dat het zelf (en die werkelijkheid) veel meer mogelijkheden bevatten (en wij dus meer aankunnen) dan op een bepaald ogenblik aangetoond is, en dat die onontgonnen mogelijkheden gerealiseerd kunnen worden op voorwaarde dat:

(1) men voldoende lang volhoudt in het groeiproces;
(2) men voldoende lessen trekt uit de onvermijdelijke mislukkingen.

Alle elementen uit de bovenstaande bepaling zijn belangrijk: aankunnen (dus niet denken dat men het al kan), volhouden, en leren uit de mislukkingen. Laat men één of meerdere elementen uit bovenstaande definitie weg, dan bekomt men een karikatuur, een vorm van arrogantie, zelfoverschatting of roekeloosheid.

Zoals aangegeven houdt de defensieve denker zich voortdurend aan grenzen, die hij beschouwt als veiligheidsbakens waarachter een voor hem (te) gevaarlijk gebied ligt. Hij zal dus niet groeien, want alles buiten de huidige situatie is te bedreigend. De constructieve denker weet uiteraard dat er theoretische grenzen zijn, maar die liggen in de praktijk veel verder dan de gemiddelde medemens denkt. De ervaring van psychologische cursusgevers en mensen die gewoon durven leert immers dat van alle methodes om het persoonlijkheidsrendement te doen toenemen (zoals durf, ervaring, voorkennis, intelligentie, volharding, chance) de durf om het overgangsgebied tussen het huidig niveau en de theoretische grenzen te verkennen de meest werkzame factor is. Uiteraard zijn de andere factoren niet overbodig. Want als men die verwaarloost komt men in situaties van ophitsing, manische opwinding, roekeloosheid. Maar één ding is zeker: we kunnen veel meer aan dan we denken, het volstaat meestal erin te geloven en de stap te zetten.

Synoniemen

Fundamenteel zelfvertrouwen en een groeistimulerend algemeen werkelijkheidsbeeld hebben vele synoniemen: eigenwaarde, zelfwaardering, zelfbewustzijn, zelfaanvaarding, zelfrespect, primair narcisme, gezonde dosis zelfbewondering, geloof in zichzelf, positief denken, constructief denken, mentale of morele weerbaarheid, het recht zichzelf te zijn, ...
 Quote:


De bron staat ook wel bekend als: Allah, Jaweh, Yin en Yang, de causaliteit. Kortom, de levensenergie die de wetten van dit universum hebben mogelijk gemaakt.

Het is de schepper.
--------
Aangenaam.

In ons allen zit de levensenergie. Gezien je "Aangenaam"-reactie bevestig je dit. Dus in ons allen zit God. Dit heb jij echter zo stellig ontkent, waardoor jij God niet kunt zijn. Zonder deze levensenergie zijn we dood, maar ja, wij zitten hier toch. Hoe kan dat nou?
Wendy's
Wendy's mrt 28 '07
 Quote:
Origineel van Mimi*:
Jo ik snap wat je bedoeld! Bij mij is er vorige week ook iets gejat. Net als bij 2 andere mensen in dezelfde week. Al kan ik me niet voorstellen dat iemand dat meer nodig heeft dan ikzelf. Het is aardig belangrijk voor mij
Haha idd mimeltje, bij mij zijn er zelfs 2 dingen gejat in een week op dezelfde lokatie! En nog precies hetzelfde wat er bij mimi is gejat!! ;)

waar andere niks aan hebben
jo
jo mrt 28 '07
 Quote:
Origineel van Wendy's:
 Quote:
Origineel van Mimi*:
Jo ik snap wat je bedoeld! Bij mij is er vorige week ook iets gejat. Net als bij 2 andere mensen in dezelfde week. Al kan ik me niet voorstellen dat iemand dat meer nodig heeft dan ikzelf. Het is aardig belangrijk voor mij
Haha idd mimeltje, bij mij zijn er zelfs 2 dingen gejat in een week op dezelfde lokatie! En nog precies hetzelfde wat er bij mimi is gejat!! ;)

waar andere niks aan hebben
huh? dat is wel heel erg raar!!
Ayasha
Ayasha mrt 28 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Ook hier is weer een mooi voorbeeld van verschil in perceptie en perspectief.
De een ziet het vanuit het kleine aardse perspectief de ander bekijkt het vanuit het grote perspectief.

Dat jo haar spullen zijn gestolen kan zijn om haar juist te onthechten van de aardse dingen. En dat heeft ze nodig ws. Zolang wij "bezitten" zal er altijd een moment zijn dat we daarvan ontdaan worden. Want in het geheel gezien; er is niets van deze aarde dat je na je dood mee kunt nemen. We hebben alles in bruikleen om ons zo goed mogelijk te ontwikkelen. Maar het bezitten en gehecht zijn aan deze aardse dingen staat onze geestelijke ontwikkeling in de weg.
Soms gebeurd het dat een huis in z'n geheel afbrand en de mensen alles in 1 keer kwijt zijn. Dan zit er niets anders op dan alles wat je kwijt bent los te laten. Beetje rigoreus dat wel. Maar de mens is al zo ver geconditioneerd dat het belang ervan niet altijd gezien wordt als er in gegrepen wordt.
Dus bij deze praat je stelen goed? Asjeblieft zeg! : Als je ergens emotionele waarde aan hecht is het verschrikkelijk als het gestolen word! Onthechten noemt men dat dus daarboven? Tja dat ze een roze bril op hebben was me al langer duidelijk. Jammer dat ze de realiteit van gekwetste mensen schijnbaar niet zo goed kennen dan. :

IKBen; zoiets hoort een god niet te zeggen, dat alles van hem is. Ik heb nl in mijn catechese altijd geleerd dat alles van iedereen was.
Overigens, als ik jou berichten lees en me bedenk dat je god beweerd te zijn (waar ik nog steeds niet van overtuigd ben maar waark ook nog geen bewijs van heb dat je het nì­et bent) moet ik steeds weer terug denken aan het liedje van Joan Osborne...What if god was one of us. Vnl het refrein dan ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 28 '07
Toevallig hoorde ik dat liedje vandaag ook nog. Ik moest ook meteen aan IkBen denken en vroeg me af, of hij dit liedje ook wel eens goed beluisterd heeft ;).
Ayasha
Ayasha mrt 28 '07
Ik ook NiMS vandaar dat ik het aanhaalde. Vind het overigens een fantastisch goed nummer. Dus de tekst zit in mijn hoofd geprent :D
????
???? mrt 29 '07
Kath, als alles van iedereen is, dan kan er niets gestolen worden. Veel mensen stelen trouwens terwijl ze het niet eens door hebben.
Ayasha
Ayasha mrt 29 '07
sylli; ik zei niet dat ik het er mee eens was, ik zei dat ik dat geleerd had in de catechese les. ;)
????
???? mrt 29 '07
Maar wie weet zit daar toch wel meer waarheid in dan je kunt zien. Er wordt te vaak naar de uitleg/interpretatie van bijbelse dingen geluisterd i.p.v. naar de originele tekst.
Want uiteindelijk hebben we de aarde met alles erop en eraan in bruikleen en is niets feitelijk ons bezit ookal denken we hier anders over in ons westerse bestaan.
Ayasha
Ayasha mrt 29 '07
sylli; dingen zijn van jou omdat je er waarde aan hecht, omdat je er waarde ingestoken hebt! Ik kan me niet voorstellen dat als ik jouw auto kom weghalen, dat jij me der dan gewoon mee laat wegrijden. Je kan me veel wijsmaken, van de onbevlekte ontvangenis tot god in hoogsteigen persoon maar nì­et dat jij me zomaar laat gaan met die auto waar jouw zuur verdiende centjes in zitten! Er bestaat -iig in 'mijn' wereld- zo iets als respect voor anderen, en voor zover ik weet is dat bij de christenen niet anders. Daar heeft respect nog steeds dezelfde defenitie.

Over de bijbel en zijn (al dan niet originele) teksten ga ik niet verder uitwijden om te voorkomen dat ik respectloos word.
????
???? mrt 29 '07
Misschien zijn die "zuur verdiende centjes" wel gestolen.
Maar zover denkt bijna niemand na omdat het eigen belang van mensen nog steeds op nummer 1 staat. Maar wie weet.....ooit in de toekomst zal dit veranderen. En als het al zo zou zijn dat er aanleiding is om mij van mijn auto te ontdoen zal ik er niet zo hard om treuren als dat jij nu zou denken. Misschien voorkomt het wel een ongeluk!

En voor wat de bijbel betreft; hier kun je me ook al niet mee beledigen want dat zou alleen maar een teken zijn dat je het zelf niet begrepen hebt wat er werkelijk in staat. Maar dat komt misschien ook ooit nog wel eens !-)
jo
jo mrt 29 '07
 Quote:
Origineel van kath:
sylli; dingen zijn van jou omdat je er waarde aan hecht, omdat je er waarde ingestoken hebt! Ik kan me niet voorstellen dat als ik jouw auto kom weghalen, dat jij me der dan gewoon mee laat wegrijden. Je kan me veel wijsmaken, van de onbevlekte ontvangenis tot god in hoogsteigen persoon maar nì­et dat jij me zomaar laat gaan met die auto waar jouw zuur verdiende centjes in zitten! Er bestaat -iig in 'mijn' wereld- zo iets als respect voor anderen, en voor zover ik weet is dat bij de christenen niet anders. Daar heeft respect nog steeds dezelfde defenitie.

Over de bijbel en zijn (al dan niet originele) teksten ga ik niet verder uitwijden om te voorkomen dat ik respectloos word.
Helemaal mee eens kath!!
Acheliah
Acheliah mrt 29 '07
Als ik iets zou kwijtraken van wat ze noemen materiele waarde zou ik er ook niet mee zitten. Ik hecht meer waarde aan mijn kinderen, dieren, eten en mijn foto's de rest mag wat mij betreft weg. Die dingen zijn voor mij belangrijk als je kwijtraak wat heel belangrijk is doet de auto of een pc of een fiets je weinig meer als ze die stelen.

Liefs Dieneke
jo
jo mrt 29 '07
is ook helemaal waar dieneke het maakt me ook weing uit dat ze mijn laptop hebben en fototoestel en filmcamera maar het wat erop staat! ik had filmpjes op de camera staan en precies dezelfde op mijn laptop voor als er misschien iets kapot zou gaan dat ik ze altijd nog ergens anders had staan! maar dat ik ze alle drie tegelijk 'kwijt' zou raken. dat had ik niet verwacht!
maar als iemand voor je neus je auto meeneemt of je tas probeert mee te nemen ga je niet staan te kijken!
Acheliah
Acheliah mrt 29 '07
Nee daar heb je wel gelijk in ik snap het ook wel. Kijk iemand heeft een hele tijd terug mijn wasmachine en vaatwasser meegenomen hij zou er 200,- euro voor betalen dat geld moet ik nog krijgen snappie ok het geld dat ik nu niet krijg dat vindt ik wel erg maar die wasmachine en vaatwasser ach het is maar materiaal ik maak me er in zoverre druk om dat het geld mij mijn eten kost maar ik maak me niet druk om die spullen. Maar ik kan wel begrijpen dat het voor jouw heel vervelend is omdat er belangrijke informatie opstaat en ook de foto's dus ik begrijp je heel goed.

Sterkte Liefs Dieneke
Ayasha
Ayasha mrt 29 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Misschien zijn die "zuur verdiende centjes" wel gestolen.
Maar zover denkt bijna niemand na omdat het eigen belang van mensen nog steeds op nummer 1 staat. Maar wie weet.....ooit in de toekomst zal dit veranderen. En als het al zo zou zijn dat er aanleiding is om mij van mijn auto te ontdoen zal ik er niet zo hard om treuren als dat jij nu zou denken. Misschien voorkomt het wel een ongeluk!

En voor wat de bijbel betreft; hier kun je me ook al niet mee beledigen want dat zou alleen maar een teken zijn dat je het zelf niet begrepen hebt wat er werkelijk in staat. Maar dat komt misschien ook ooit nog wel eens !-)
Ik betwijfel het ten zeerste Sylli, gezien ik zelfs als ik naar begrafenissen moet met heel veel tegen zin de kerk binnen ga. Uit mezelf zal je me daar zeker niet meer vinden, ik ga enkel nog uit respect of liefde voor de mensen die iemand verloren hebben op een begrafenis. Niet voor den heilige die vanvoor zn bijbelke staat te lezen. En ik wil je gerust via pb uitleggen waarom maar niet hier op het forum.

Misschien dat ik over een jaartje of twee je adres nog eens vraag...Wat voor auto heb je? :=
????
???? mrt 29 '07
Een Subaru Justy van 1991. Maar die heb ik al weggegeven. Maar kom gerust eens langs zou ik zeggen. Moet je ws wel de oceaan over want als het goed is zitten we dan nog op Curacao.

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik absoluut niets heb met de kerk. Voor mij zijn het alleen maar een stelletje huigelaars (sorrie voor degene die ik nu kwets) die de waarheid achter houden om maar macht en inkomen te kunnen houden.
Maar ws heb ik dit ook al eens meer gezegt hier; het gaat om de boodschap niet om de boodschapper of de verpakking van de boodschap.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki