Loading...
nl

Dromen kunnen waar zijn...

IkBen
IkBen mrt 21 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Dat zou ik toch erg jammer vinden IkBen. Ik heb wel waardering voor je bijdragen. Maar ja, wie ben ik!

Desgewenst kun je een persoonlijk bericht plaatsen of mijn emailadres gebruiken, als je verder wil praten met mij. Wat de discussies betreft, nu mijn identiteit bekend is, wordt er sowieso anders naar mij gekeken al of niet vanuit de overtuiging dat ik gek ben, wat klopt volgens mensen die mij in die functie kennen ;), danwel vanuit onzekerheid dat ik het toch wel eens zou kunnen zijn. 'Je kunt niet weten.'

Dergelijk gedrag is gebruikelijk en voorspelbaar.

Dinie heeft mij herkend maar dorst het pas later te zeggen uit angst voor gek te staan, haar dochter schoot na 2 zinnen over en weer als door een wesp gestoken vanachter de computer vandaan.

Ze zei: 'U bent God zelf' en is daarmee de vijfde persoon in 3 jaar tijd die mij daadwerkelijk herkent. Ik heb haar dat bevestigd omdat ik er niet om lieg.

NiMs heeft zichzelf in een Ivoren toren geplaatst van zelfkritiekloze zelfovertuiging en reageert, anders dan hij met zijn taalgebruik doet voorkomen, niet om te proberen een andere mening te doorgronden maar om zijn eigen overtuiging bevestigd te krijgen. Hij zal het ontkennen.

Ik heb geen behoefte aan een voortgaande wellis nietis duscussie en als men vindt dat ik wegloop, dan zij dat zo. Ik voel mij niet aangesproken.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 21 '07
"Ik heb geen behoefte aan een voortgaande wellis nietis duscussie en als men vindt dat ik wegloop, dan zij dat zo. Ik voel mij niet aangesproken."

En dan zit ik een ivoren toren? Sorry maar je hebt gelijk. Op deze manier valt er niet te discussieren, daar heb je helemaal gelijk in.

Ik vind het opvallend dat je dit zo zegt, aangezien je meermalig "vergeet" te reageren of bepaalde vragen negeert. Misschien zie je ze over het hoofd, maar gezien je blijkbaar alles wel goed in de gaten houdt, kan ik het me niet voorstellen.

p.s. Dinie staat helemaal niet voor gek. Ik vind het juist dapper dat zij er niet omheen draait en het wel zegt. Dat kun je van jou niet zeggen. Ik heb veel meer respect voor Dinie om het simpele feit dat ze heel eerlijk is over zichzelf. Respect krijg je, dat dwing je niet af.
Ayasha
Ayasha mrt 21 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het die vader ook niet in zijn koude kleren laat zitten als zijn kinderen zeggen dat hij hun vader niet is. Of wel soms! Een moeder is makkelijker aan te wijzen want uit haar ben je afkomstig. Een vader moet al bijna een dna test laten doen als aan zijn status getwijfeld wordt.
had die vader er van begin af aan bij geweest ipv zich ergens te verstoppen was er geen twijfel geweest over zijn vaderschap. Dus het is de vader zijn eigen schuld dat zijn kinderen aan hem twijfelen.

Overigens silly is er hier schijnbaar iemand die met een ondoorzichtige bril aan het lezen is, want het gaat helemaal niet om dat ene zinnetje van het voorspelbaar zijn, het gaat om ikben zijn hele gedrag. Het 'ik ben god en sta boven jullie' en dan toch zo klein zijn dat hij op zijn tenen getrapt is omdat er wat sceptisch over gedaan word. Van een god verwacht je net wat meer lef dan hetgeen dat Ikben toont, Ikben loopt weg omdat er kritisch gereageerd word. Doordat hij weg loopt word er nì³g harder gereageerd want er word gewoon meer verwacht van God, vnl meer lef dan. Als zoon jezus zich aan het kruis laat nagelen omdat hij zijn identiteit niet wilde verbergen, waarom gaat God in hoogsteigen persoon dan lopen omdat een stel zwevers van een forum wat kritisch zijn tov hem?
LPChip
LPChip mrt 21 '07
Het moge duidelijk zijn IkBen, Je laat duidelijk zien dat jij niet volmaakt bent, waardoor je god niet kunt zijn.

Maar als jij god werkelijk was geweest, dan had ik dat allang doorgehad. Ik zie juist iemand die aandacht zoekt en dit probeert te doen door zich voort te doen als iemand anders. Ik ben niet op zoek naar een gesprek met een viritueel persoon, maar wil graag communiceren met de echte IkBen.

Om die reden heb ik me met de meeste discussies ook niet bemoeid, maar waar ik dat wel deed, merkte je dat je klem zat. Heel jammer.

Ik heb veel ervaring in het doorzien van mensen, zelfs als hun alleen maar op een forum schrijven.

Ik ben clanleader geweest, en er was een jongen die wilde joinen. Ik kon aan zijn schrijven precies zien hoe hij in elkaar zat. Ik heb hem een kans gegeven om te bewijzen dat ik ernaast zat, maar hij bevestigde elk detail.
????
???? mrt 21 '07
Denk je nu echt dat als IkBen hier als "God" te boek had gestaan van het begin af aan dat het anders geweest zou zijn. Zo'n naam is helemaal als een rode doek op een stier.
Het gaat er ook helemaal niet om of hij het wel of niet is naar mijn idee. Want wat hij ook zegt, het zal niet zo snel aangenomen worden als waarheid puur omdat het ons eigen idee is dat hij het niet kan zijn omdat ons beeld over wat God zou zijn anders is.

En voor wat beteft het voorbeeld dat ik gaf; dit kan ook nog zijn als de vader er van het begin af aan bij is geweest. Want wie zegt dat jou vader je biologische vader is. Dat is iets wat je aanneemt als zijnde de waarheid, maar dat hoeft niet zo te zijn. Maar uit je moeder wordt je geboren, en tenzij ze je in het ziekenhuis verwisseld hebben, kun je er vanuit gaan dat je dus ook met je biologische moeder te maken hebt. (het kan natuurlijk altijd anders zijn; embriotansplantatie o.i.d.)
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 21 '07
Je hebt gelijk met wat je zegt over het vermeende vaderschap. Uiteraard was er ook een vreemde reactie geweest als er in het voorsteltopic een onderwerp had gestaan met, "Hoi ik ben God". (Hoewel ik dat veel meer gewaardeerd had, dan zoals het nu gegaan is).

Maar wat ik niet goed begrijp is waarom je eigenlijk niets zegt over de manier waarop ikben communiceert Sylli?
Ayasha
Ayasha mrt 21 '07
Sylli je blijft te veel steken in je eigen mening en reageert niet op die van mij. Had hij hier een maand geleden (weet niet hoe lang hij hier al zit) gekomen en gezegd 'hoi ik ben god jullie vader' waar heeft hij dan (in mijn geval) die ander 16 jaar gezeten?

En ik zeg dat mijn biologische vader mijn biologische vader is ;)1. gelijkenissen zijn te sterk en het gevoel van verbondenheid ook! En denk dat ik toch wel kan zeggen dat ik op mijn intuïtie kan vertrouwen. En het is die vader die er al 16 jaar voor me staat met raad en daad. En die me alles geeft wat hij kan geven. Waar was Ikben a.k.a God al die tijd? Sorry, maar als het werkelijk god is, dan zegt dat heel veel over god en nog meer over de nepheid van het christelijke geloof. Want in dat geval vind ik niet dat god zo'n goede vader is.

Sylli zegt niets over zijn manier van communiceren omdat ze dan zichzelf vast zou praten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 21 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:

NiMs heeft zichzelf in een Ivoren toren geplaatst van zelfkritiekloze zelfovertuiging en reageert, anders dan hij met zijn taalgebruik doet voorkomen, niet om te proberen een andere mening te doorgronden maar om zijn eigen overtuiging bevestigd te krijgen. Hij zal het ontkennen.
Uiteraard ontken ik dit, want het slaat nergens op en is niet waar. Je dicht mij eigenschappen toe die ik niet heb en ook niet tentoon spreid. Als ik geen andere mening wilde doorgronden, had ik ook geen vragen gesteld en was niet inhoudelijk in gegaan op de feiten die je meldt. Helaas ben jij juist degene die in een ivoren toren zit en met zelfkritiekloze zelfovertuiging reageert.

Het is ook wel erg makkelijk om te zeggen dat ik bovenstaande zal ontkennen en dat mijn reactie erg voorspelbaar is. Je weet namelijk zelf heel goed dat het onwaarheden zijn. Van een voorspelling is dan ook geen sprake.

Zo kan ik ook voorspellen dat jij hierop verder niet inhoudelijk zal gaan reageren en dat een eventuele reactie zich alleen zal beperken tot ontwijkend gedrag waarbij je de verantwoordelijkheid voor je eigen uitspraken zal ontlopen.

Uiteraard hoop ik dat je het zo belangrijk vind om mij geen gelijk te geven en dat je dus wel inhoudelijk zal reageren en ook de verantwoordelijkheid voor je uitspraken wil nemen. Maar jah, die hoop heb ik al een beetje opgegeven.
IkBen
IkBen mrt 21 '07
 Quote:
Origineel van LPChip:

... Maar als jij god werkelijk was geweest, dan had ik dat allang doorgehad. Ik zie juist iemand die aandacht zoekt en dit probeert te doen door zich voort te doen als iemand anders.

Deze uitspraak maakt een en andermaal duidelijk hoezeer ook jij je eigen mogelijkheden overschat.

Kath ging je voor tijdens een uitwisseling van persoonlijke berichten waarbij haar gedrag, naarmate meer berichten over en weer werden gewisseld, aan beleefdheid verloor omdat ik haar niet in haar vermeende mogelijkheden wilde bevestigen. Ze noemde zichzelf een 'voeler' en mij arrogant en hypocriet.

En zoals altijd zeggen dergelijke uitspraken meer over de spreker dan over de aangesprokene.
????
???? mrt 21 '07
Ja Kath, je hebt helemaal gelijk.
Ayasha
Ayasha mrt 21 '07
halt Ikben; Vertel er dan ook bij dat jij jezelf als het enige juiste antwoord beschouwde. ;)en dat je het niet kon begrjpen dat ik niet in 'het enige juiste' geloofde. Dus inderdaad; uitspraken zeggen vaak meer over de spr"eker dan over de aangesprokene.

Het is jammer dat er altijd delen uit zulke berichten gelaten worden om zichzelf goed te praten Ikben, dat god hier aan mee doet vind ik nog erger maar verklaart wel vanwaar de mens zijn 'leugentjes om bestwil' karakter haalt.

Overigens bevestig je mijn mening alleen maar. :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 21 '07
En waarom geef je nu enkel weer een selectief en beperkt antwoord, IkBen? Durf je de rest van de berichten niet aan?
????
???? mrt 21 '07
Ach ja, wat maakt het ook allemaal uit. Alles wat het daglicht niet kan verdragen zal een dezer dagen toch wel bloot komen te liggen.
Niets zal bedekt blijven wat ont-dekt dient te worden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 21 '07
Idd Sylli, de waarheid zal vanzelf naar boven komen. Ik ben wel benieuwd eigenlijk of jij denkt dat IkBen daadwerkelijk god is. Of heb je hier eigenlijk geen mening over?
Mimi*
Mimi* mrt 21 '07
IKBen kan je 1 goede reden noemen dat bewijst dat je werkelijk God bent?
Ayasha
Ayasha mrt 21 '07
sylli; wijze woorden :)

Mimi*; daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, maar had de vraag voor mezelf gehouden daar ik ikben al genoeg op de kast gejaagd heb voor vandaag denk ik. :)komt me goed uit dat jij hem wel stelt :)
????
???? mrt 21 '07
Net als wat ik eerder al gezegt heb; het maakt mij niet uit wat of wie iemand is.
Voor mij is dit hele bestaan ontstaan uit God (de bron), dus in die zin zijn wij allen een deeltje van God. Maar om het simpel te houden de God die wij in de regel voor ogen hebben is een onderdeel van datgene wat de bron is. Maar dat is niet in een paar regels uit te leggen wat ik daar mee bedoel.
Mimi*
Mimi* mrt 21 '07
Een deeltje van God dus dat betekent dat IKBen gelijk staat aan de rest?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 21 '07
Ik snap precies wat je bedoeld want ik denk ook dat wij allen de "godsvonk" in ons hebben zoals dat zo mooi geformuleerd wordt. Begrijp jij dan de beredenatie, van IkBen dat dit helemaal niet bestaat? Ik heb geprobeerd zijn uitleg te volgen, maar dat is me niet gelukt. Jij wel?
????
???? mrt 21 '07
Ik zie het meer als zijnde zijn ervaring van dit moment en voel me er in niets door aangevallen want ik weet wat ik zelf ervaar op dit moment.
En voor hem bestaat dit misschien ook niet maar dat houd toch niet in dat het voor jou niet zou bestaan. Vergeet niet dat alles een interpretatie is van wat wij tot nu toe ervaren hebben. Zie het als een puzzel. Iedereen vergaart zijn eigen stukjes en die zijn niet altijd in de zelfde volgorde. Wat voor jou al duidelijk is hoeft niet zo te zijn voor een ander, die kan wel al een ander stukje van de puzzel hebben gelegt. En ondanks het dezelfde puzzel is kan het lijken of je het over heel iets anders hebt. Pas als je de hele puzzel klaar hebt zie je het hele plaatje. En degene die hem als eerste af heeft komt bij de rest misschien heel vreemd over. Hiermee wil ik niet zeggen dat er hier iemand is die de hele puzzel af heeft. Dat kun je pas beoordelen als je dat zelf ook voor elkaar hebt.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki