Origineel van IkBen:
Maar er zijn er ook, meer trouwens, die mij kennen en weten dat wat ik zeg de waarheid is.
Komt er ooit een moment dat je ons in staat stelt om jou ook te leren kennen, door bijvoorbeeld je foto te laten lezen?
Het is, ik zal het er maar bij zeggen, niet mijn intentie om mensen het gevoel te geven dat ik ze onderuit wil halen, of het gevoel te geven dat ik ze wil kwetsen, of het gevoel te geven dat ik ze niet respecteer of wat ook, of ze het gevoel te geven dat ik ze van hun overtuiging wil beroven. Niets van dat alles.
Dat idee had ik ook niet, maar je kan gezien de reacties die er geuit worden, niet ontkennen dat het soms wel zo overkomt. Misschien (en dit bedoel ik goed) is het een idee om je woordkeuze enigzins aan te passen aan onze simpele zielen?
Maar waar ik zaken zie staan waarvan ik wéét dat ze niet juist zijn, laat ik dat weten. Of men daar dan in mee gaat of hetgeen ik roep terzijde legt, is aan de lezer.
Dat vind ik ook erg goed, echter vind ik het jammer dat ik de motivatie van waarom het onjuist is, niet uit je verhaal kan lezen. Net zoals jij weinig kan met hoog-gegrepen theoretisch geneuzel die in praktijk volgens jou niet zouden gebeuren, kan ik weinig met de door jou aangewezen onwaarheden zonder enige motivatie van waarom dit onwaar is. Je zou mij er in ieder geval erg mee helpen, je bevindingen iets kritischer te uitten, daarbij voorzien van een onderbouwing.
Met de opmerking: "Maar er zijn er ook, meer trouwens, die mij kennen en weten dat wat ik zeg de waarheid is.", betekend dit niet, dat jij daadwerkelijk de waarheid bent. Zo bestaat Sinterklaas niet, maar door het massale en consequente liegen is Sinterklaas voor een kind onder de 6 jaar, weldegelijk echt. Als jou nooit verteld is, dat sinterklaas niet bestaat, zal hij ook nooit onwerkelijkheid worden.
Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen: hecht geen waarde aan wat andere mensen tegen je zeggen. Voor het zelfde geld willen ze je alleen maar in Sinterklaas laten geloven.
Als 'men' zegt in kontakt te staan met 'de bron', veronderstellende (ik) dat daar de plek mee wordt bedoeld waar alle kennis is, en vervolgens spreekt over gidsen als werkelijkheid, dan vrees ik dat het kontakt met de bron slechts een vermeend kontakt is en dat men op een dwaalspoor lijkt te zijn gzet.
Nee dat is niet wat ik bedoel met de bron. Als ik spreek over de bron dan heb ik het over:
De bron staat ook wel bekend als: Allah, Jaweh, Yin en Yang, de causaliteit. Kortom, de levensenergie die de wetten van dit universum hebben mogelijk gemaakt. Het is de schepper.