Origineel van sylli:
Ik denk dat je alles een beetje met een gekleurde bril gelezen hebt, Julien.
Dat geloof ik graag en is ook vrij logisch. Dat geld ook voor jou en voor iedereen hier. Iedereen neemt zijn voor-oordelen mee naar het forum. Toch heb ik wel degelijk geprobeerd om hieromheen te kijken.
Ik heb echt geprobeerd de wijsheid van IkBen te begrijpen. Als je dat niet met me eens ben, dan hoor ik dat graag.
Mimi's reactie op IkBen was echt niet vriendelijk bedoeld.
En die van IkBen wel? Niet om het een of ander, maar ben jij het niet met me eens, dat iemand die beweerd God te zijn, boven dit soort reacties zou moeten staan? Wat IkBen doet is in mijn ogen niets anders dan kwaad met kwaad vergelden.
Ben je het ook niet met me eens, dat als IkBen op een andere manier had gereageerd, het helemaal niet zo uit de hand was gelopen?
Maar het is vrij normaal dat je zulke reacties krijgt van mensen als je de dingen zegt die IkBen heeft gezegt. Het effect van een bok op een haverkist zullen we maar zeggen.
Op andere fora is het al niet anders. Als iemand met een nickname komt als; AlterEgo of duivel of ToBe of noem maar iets op dat assosiaties opwekt bij mensen dat zullen ze anders reageren op posts van deze mensen als dat je een minder assosiatieve naam hebt.
Als het vrij normaal is, waarom dan nog deze verbazing? En sterker nog, waarom dan het ontwijkende gedrag van IkBen? Ik snap dat niet hoor. Roep je zoiets niet op jezelf af, als je dit soort beweringen maakt?
Ook als jij toevallig dezelfde dingen geschreven had die IkBen geschreven heeft, zouden de reacties heel anders geweest zijn.
Nee dat denk ik eigenlijk niet. Het gaat om de manier waarop het gebracht wordt. Neem bijvoorbeeld de Engelmens en het verhaal dat ik erover heb opgeschreven. Ik heb hier geen onvertogen woord over gehoord en de discussies erover zijn veelal feitelijk geweest. Daarbij zou ik de informatie eerst vormgegeven hebben in een website of document waardoor het voor iedereen begrijpelijk zou worden. Ik ben hier om de informatie te delen en begrijpbaar te maken. Ik had niet de indruk, dat dat de intenties van IkBen waren.
Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar als ze niet bewust zijn van hun eigen reacties op anderen. (maar ik denk dat jij zeker wel weet hoe en waarom je reageerd op een bepaalde manier en wat het effect ervan is)
Dat weet ik inderdaad vrij goed. Ik ben iemand die graag dingen doorbreekt als iets vast zit. Daarbij ben ik altijd op zoek naar de echte waarheid, het echte verhaal achter hetgeen er gebeurd. Misschien doe ik dat niet altijd op een goede manier, maar effectief is het wel.
Mijn reactie komt voornamelijk door mijn mening over het volgende: "Waarom zou je iets te verbergen hebben, als je jezelf God vindt?"