Erg jammer dat je het zo opvat ikben. Dit was enkel een opmerking om je "starheid" in je overtuigingen wat meer los te maken.
Hoe vaak heb jij daadwerkelijk met jouw gedachten "gespeeld" en gekeken wat voor combinaties er nog meer mogelijk zijn?
Ik merk namelijk een volharding van overtuiging zodra iemand er tegenin gaat. Ikzelf heb deze volharding ook, dus vandaar dat ik het herken
. Toch verbaasd het mij enigzins dat wanneer je jezelf kenmerkt als alwetend (het grote plaatje zie je), je toch niet wilt zien dat kennis helemaal niet vaststaat en schuift naarmate de kennis groeit.
Daarnaast heb je het over respectloos gedrag van mijn kant, maar dat weerhoudt je niet om hetzelfde te doen. De laatste opmerking is in mijn ogen net zo respectloos:
"Ik wens je heel veel sterkte met je overtuigingen, je zult ze uiteindelijk in moeten leveren."
Wie geeft jou het recht om jouw eigen kennis boven die van een ander te plaatsen?
Voor mijn gevoel komt het over als iemand die met zijn kennis, enige macht probeert te krijgen door de "guru" te spelen. Ik wil je hier uiteraard niet mee beledigen, hoewel het wel zo overkomt. Het enige dat ik probeer te begrijpen is waarom je hebt besloten jezelf op deze manier zo op dit forum neer te zetten.
Ik verwacht ook geen reactie of een antwoord, maar persoonlijk zou ik het erg jammer vinden als je besluit je (eigen)wijsheid niet langer te delen.
Julien.