Dit is ook maar een sumiere beschrijving van wat het inhoud. Die streepjes zijn de communicerende vaten. Zo zou je het kunnen omschrijven.
Het gaat er mij om dat er meer omschrijvingen zijn van die causaliteit. Er is niet maar 1 manier om ergens naar te kijken en het te omschrijven. Als je het principe door hebt zul je het in veel meer dingen tegen komen.
De sferen vertegenwoordigen oa. gemoedstoestanden. Als je teveel in het ene doorslaat zal de andere kant ingrijpen om de balans te herstellen. Dit wordt ervaren in de levens lessen die we krijgen. Daarom heb ik in het begin al aangegeven dat als je de balans kunt vinden dat je dan minder "last" hebt van de causaliteit. Als je bewust (wakker) wordt is het niet zo dat die causaliteit er niet meer is maar dan krijg je te maken met de Goddelijke variant ervan. Die van de onbewuste mens is die waar de aardse machten invloed op hebben.
Maar om dit allemaal te begrijpen moet je het eerst zelf ervaren hebben.
Het kan best zijn dat er nog andere dingen bij komen want ik ben ook niet niet uit ontwikkeld. En misschien kom ik er ook wel een keer achter dat het helemaal niet zo is, kan ook!
Maar daar waar ik nu ben voelt goed en waar. Voor mij in iedergeval.
Maar net als in de discussies met IkBen al naar voren kwam; niet alles is overdraagbaar.
Van mij hoeft ook niemand iets te geloven, ik heb liever dat mensen het zelf gaan uitzoeken