Origineel van NiMS:
Inderdaad Sylli, zoals Michael ook schrijft:
Ja, zoals het hier geschreven is zo is het naar mijn ervaring ook.
Ik zie ook veel waarheid in de teksten. Ik wil alleen niet zeggen dat dit de enige plaats en manier is om die waarheid te vinden.
Ik zou alleen nog 1 puntje toe willen voegen;
De basis van weten en leven in het NU is jezelf volledig kennen. En dat kan alleen als je je begeefd onder andere mensen, en eventueel dieren. Door alles wat in je opkomt als reactie op de ander grondig te onderzoeken op de herkomst ervan kom je tot je ware zelf. Want alle reactie op de ander heeft een verleden in jezelf. Ieder eigenbelang die je tegen komt is de toekomst in jezelf. Als je dit ervaart en ook geheel eerlijk bent naar jezelf toe zul je de rust en vrede die het Nu geeft vanzelf ervaren.
Zolang je onrust en chaos ervaart om je heen, ben je er nog niet en zul je nog even door moeten zoeken in jezelf. En dat steeds weer tot dat je merkt dat er niets meer als reactie op de ander bij je omhoog komt. Dan is jou verleden verledentijd en is het enige dat telt het moment zelf.
Dan zul je ook steeds beter in staat zijn de wereld te zien zoals die ook werkelijk is.