Loading...
nl

De spirituele groei van mijn zoon S.

admin
admin nov 13 '10
Juist!!
Ik had donderdag een dame hier via de school van Tony die zou kunnen bemiddelen voor een eventueel pgb.
Dat *wijf* had het gore lef mij en Tony gehandicapt te noemen omdat we ADHD hebben...
Gelukkig viel het kwartje pas toen ze weg was want ik had haar anders bij der strot gepakt..
Echt..soms...

er zijn echt wel goede hulpverleners, maar de beste zijn toch meestal de mamma's.
admin
admin nov 13 '10
Misschien kun je een PGB-er met veel ervaring op dit gebied, of iemand anders vinden die kan helpen, o.a voor het plannen ,maar ook voor een stuk sociale begeleiding. Niet op school dan maar thuis..

En dan niet vanuit het PGB betalen, maar zelf..
Dan zit je niet in de mallenmolen, en krijgt hij toch hulp.
Maarja, dat kost dan weer geld. confused
admin
admin nov 13 '10
Bull shit Lily, die vrouw moest zich schamen om zo een uitspraak te doen.
Juist iemand die op een school werkt met speciale kinderen zou beter moeten weten.
Als ze niet weten hoe ze het moeten noemen, moeten ze niks zeggen, simpel.

Zilveren spin, deze mevrouw heeft ervaring daarom was ik ook zo overdonderd.
PGB zelf doen haha, als alleenstaande moeder met vier kids, waarvan moet ik dat doen?
Ik werk 32 uur, meer gaat niet dus dat zit er niet in.
Oh die pgb komt er al moet ik over lijken hoor, hoeveel mensen zitten er niet lekker thuis te profiteren van allerlei instanties?
Ik hard werkende moeder zal mijn recht wel halen!
Is me altijd al gelukt en dat gaat nu weer lukken.
Emuca
Emuca nov 13 '10
God bepaald ons leven niet. Wij maken zelf onze keuzes *emotalk*
Maryssa
Maryssa nov 13 '10
Ik ben het met Witte Maan eens. Jij maakt als mens zelf je keuzes en elke situatie vraagt een andere aanpak. Sommige dingen moet je gelijk aanpakken en daarbij helpt rustig aan alles overzien en er vanuit gaan dan alles wel goed komt juist niet..
Cialara
Cialara nov 13 '10
Emmy heeft wel gelijk, het is ook vooral de keuze van hem zelf als ziel geweest om hier te zijn, en te zijn zoals hij is. Hij heeft een bijzonder levenspad gekozen en ik ben hier om hem daarin te steunen. Natuurlijk doet het pijn als je je kind af en toe ziet worstelen met dingen, dat heeft iedere moeder.

Ik put voor mezelf op dit moment veel kracht uit de vorige levens die ik heb terug gezien van mezelf, een van die levens waarin ik ondermeer een heel bijzonder kind indertijd onder mijn hoede heb gehad, die ook voor zo'n bijzonder pad had gekozen. Ik weet dat ik hem daarin kan begeleiden, en ik zal dat dan ook zeker doen, zo goed als ik kan. En ja, ik vraag zeker af en toe nog aan dat kind van toen hulp, wetende dat hij ook nu vaak bij mij/ons is, als begeleidende gids.

En ja, ik ga wel komende dinsdag naar de huisarts om met haar te overleggen wat ik het beste kan doen. En mocht daar een psycholoog aan te pas komen, dan zal ik daar ook bij zijn, en hem in de gaten houden. Niet met alles kunnen zij hem helpen, hij zal vooral ook zelf aan de slag moeten met sommige dingen. Niet met alles, want hij is zoals hij is, hij is een prachtig kind en dat wil ik graag zo houden.
Tinne
Tinne nov 13 '10
Wat lily Beau zegt vind ik ook kloppen!

" gidsen helpen ons door inzicht te creëren "

Dan mogen we er nog zo beroerd voorstaan, voor een tijdje..
Dan mogen we nog het zicht bijster zijn, of vinden dat we onheus behandeld zijn (geworden).. en in je ogen terecht met arme en benen mogen zwaaien, om gerechtigheid..
Gidsen helpen altijd door inzichten te creeeren!! Inzichten die vanuit liefde en compassie altijd ten goede is van "iedereen" die deel maakt aan het geheel waarin je bent!
admin
admin nov 13 '10
Origineel bericht van: Lily Beau
En een Rugzakje..oh dat is pgb ha ha ha...

Je hebt gelijk maar er zo kwaad erover worden moet/hoef je niet doen je zei laatst dat je het rustiger aan moest doen en niet zo persoonlijk op vatten .
Daarom zeg ik dat je even je boosheid eruit moet/kan blazen..

Je doet het goed, je kan niet meer doen dan dat je nu al doet ik denk dat als je rustig alles van een afstand bekijkt en alles laar bezinken dat je vanzelf inspiratie krijgen en 'plop' het goede idee en onverwachte dingen komen dan aanwaaien heb vertrouw Karin, alles komt goed!

Ik heb sinds een paar dagen ook 'echt' het vertrouw dat er voor mij word gezorgd door god en alle goddelijke in en om ons heen ... dat geeft een rustig gevoel/minder zorgen gevoel.

Laat het maar los Lieverd het komt goed ...
misschien niet zoals jij het voor ogen hebt maar als jij je zinnen op 1 ding houd geef je je gids weinig speel ruimt dus laat het bezinken en geef het aan god over, echt het helpt!

Nee Lily, een rugzak is niet hetzelfde als een pgb.

Waarom mag ik niet boos zijn als iemand mij gehandicapt noemt, wat heeft mijn gids daarmee te maken?
Ik maak mij zeker boos, hoe kan iemand die speciale kinderen helpt fatsoenlijk helpen als zij deze kids als gehandicapt beschouwd.

Ik heb nergens aangegeven dat God mij niet helpt, volgens mij begrijpen jullie mij totaal niet smile

Is ook niet belangrijk, het allerbelangrijkste is dat ik mijzelf begrijp.
Als iemand zoiets zegt is dat dan niet persoonlijk?
Dus iemand kan gewoon tegen jou zeggen dat je niet spoort en dan neem jij dat niet persoonlijk op?

Ik laat dit zeer zeker niet los en heb op de school al aangegeven dat ik zo'n opmerking niet accepteer.
De opmerking dat ik mijn zinnen ergens op heb gezet snap ik ook niet.
Het enige wat ik aangeef is dat het mij heel erg pijn doet dat iemand mij en mijn zoon gehandicapt noemt.
Dat PGB krijg ik heus wel, dat is niet ter discussie.
admin
admin nov 13 '10
Maar goed, ik ben Jorine's topic aan het vervuilen.
Dus back on topic maar weer.
Cialara
Cialara nov 17 '10
Geeft niet Karin, is voor mij best leerzaam smile

Ja voel me toch een beetje in het diepe gegooid tenslotte, zonder zwembandjes, en ik kan nog maar net aan zwemmen...

Heb bij de huisarts een doorverwijzing gekregen voor een kinderpsycholoog. Allereerst om een dyslectie test te doen, want die werd op school niet gedaan vanwege een te goede cijferlijst... de huisarts was ontdaan van dat bericht. Ze begreep niet waarom hij die niet kreeg, stomverbaasd was ze.

Maar S is gewoon heel slim, kan veel verbloemen met zijn intelligentie. De psycholoog ga ik strakjes bellen. Hij/zij gaat waarschijnlijk ook een IQ-test bij hem afnemen en ik moet een vragenlijst invullen over wat onze ervaringen met hem zijn. Alles wijst wel op een autistische storing, mogelijk iets wat Asperger genoemd wordt of PDD nos, die hij door intelligentie heel lang heeft kunnen handhaven. Met een beetje hulp kunnen we hem misschien al genoeg bijstaan, daarom dat we simpel beginnen. Daar ben ik wel blij mee.
Cialara
Cialara nov 17 '10
PS, het was wel fijn om even mijn hart te luchten bij de huisarts smileHet is echt een lieve vrouw!
admin
admin nov 18 '10
Het is een warrig wereldje soms Jorine.

Ik heb deze week met spoed een rugzak voor Thom moeten aanvragen.
Die heeft hij nodig voor de nieuwe school, waren ze alleen *vergeten* door te geven..grr....
Soms is het tegen molens vechten en soms kan het wel heel soepel.

Fijn dat je even je ei kwijt kon, dat is erg belangrijk.
Cialara
Cialara nov 18 '10
Oh lekker dan, dat ze zoiets 'vergeten'... echt stom vind ik dat!!
Lara
Lara nov 20 '10
Origineel bericht van: Groene heks
Die heeft hij nodig voor de nieuwe school, waren ze alleen *vergeten* door te geven..grr....

Onvoorstelbaar ... en als je weet dat er altijd (veel) tijd overheen gaat voordat je een rugzak geregeld hebt...
Sterkte!!

Warme groet,
Lara
Lara
Lara nov 20 '10
@ Zilveren Vleugel ... heb het hier zoveel mogelijk bijgelezen. Kan je mijn armen bieden voor een knuffel. Gewoon omdat ik je begrijp. En daar behoefte aan had.

Liefs,
Lara
admin
admin nov 20 '10
Origineel bericht van: Lara
Origineel bericht van: Groene heks

Onvoorstelbaar ... en als je weet dat er altijd (veel) tijd overheen gaat voordat je een rugzak geregeld hebt...
Sterkte!!

Warme groet,
Lara

Nou weet je Lara, als het om de kids gaat heb ik een enorm grote bek (ja geen mond meer), dus dat komt goed.
School heeft steken laten vallen en zal er alles aan doen om het recht te breien, de juf heeft al telefonisch contact gehad om een en ander te versnellen.
Daarbij zijn de rapporten duidelijk genoeg, dus ik heb geen vrees dat Thom niet in een cluster vier komt.
Lara
Lara nov 20 '10
Komt zeker goed, groene heks!! Was bij mijn zoon ook allemaal zo geregeld smile
Cialara
Cialara nov 21 '10
Origineel bericht van: Lara
@ Zilveren Vleugel ... heb het hier zoveel mogelijk bijgelezen. Kan je mijn armen bieden voor een knuffel. Gewoon omdat ik je begrijp. En daar behoefte aan had.

Liefs,
Lara

Dank je Lara smileIk weet dat jij het begrijpt smile
Liefs
Cialara
Cialara nov 21 '10
Nou over rugzakjes... mijn zoon komt daar niet voor in aanmerking wist de huisarts me al te vertellen. Omdat ie tot nu toe op school gewoon redelijk goed mee kon draaien. Dit komt doordat hij vrij intelligent is en bijvoorbeeld zijn dyslectie tot nu toe redelijk goed kon compenseren en verbloemen...
admin
admin nov 21 '10
Thom heeft prachtige rapporten, de rugzak is voor hem bedoelt als extra ondersteuning in het middelbaar vanwege zijn sociale contacten.
Thom is daar heel slecht in en maakt heel moeilijk contact met anderen.

Ik denk dat jouw huisart het concept rugzak niet helemaal door heeft Jorine, der boven op blijven zitten hoor!
Pagina's: « Vorige ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki