Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

gast
gast jan 30 '12
Ja serenity zo zou je het kunnen noemen "extreme fase". Ik zou niets liever willen dan dat de twee kanten samen één kunnen zijn. En ik weet ook wel dat ik zelf degene ben die dat nog even niet zo kan zien omdat ik me nog teveel dingen aantrek vanuit mijn eigen conditioneringen maar ook die van anderen. Ik neem iig niets meer klakkeloos aan en weet ook dat er meerdere oplossingen voor bepaalde problemen zijn. En beweging moet er vooral blijven bestaan anders ook geen balans mogelijk. Komt goed want uiteindelijk is er alleen maar....leven, en een kenmerk van leven is beweging. Beweegt het niet meer dan is het dood ;-)
Serenity
Serenity jan 30 '12
hahahaha JUIST!!! Hele mooie beredenering ook!
Ik heb bordeline dus ik ken het extreme gevoel maar al te goed, heel vermoeiend voor mezelf en de omgeving.
Maar goed als je dit niet gewent was lijkt het mij heel hevig en chaotisch en soms is het ook weleens nodig voor een bepaalde ontwikkeling juist af of op te bouwen.

Hoe is het weer daar, zijn er veel stormen, ik zelf heb met stormen ook veel meer onrust in mijn lijf...
gast
gast jan 30 '12
Er zijn nu geen stormen meer. Nog wel veel regen regelmatig. Wij hebben in principe ook nooit zoveel last van de stormen die gaan meestal bovenlangs en wij wonen op de benedenwindse. Maar als er een depressie of storm in de buurt is dan valt hier de wind weg en wordt het vooral veel zweten. Nu is het wel een heel lekkere temperatuur zo rond de 28 graden meestal. Echt goed uithouden en niet zo zweten. Ik ben nu fan van de winter ;-)

Hoe is het verder met jou? Lijkt me iid niet bepaald prettig als je constant op die border zit. Maar aan de andere kant; misschien is dit ook zo bij jou om juist beide kanten te kunnen zien.
Nathan
Nathan feb 6 '12
Een verwarrende combinatie tussen woede en sereniteit, woede vanwege de racistische opmerkingen van mijn baas over mijn uiterlijk en de kans om daardoor mijn baan kwijt te raken.
Sereniteit omdat ik voor de rest heerlijk in ballans ben en me gewoon sterk en gelukkig voel.
niels
niels feb 6 '12
@Nathan , allereerst welkom op dit forum en hopelijk ga je het hier even vinden als ik laughMaar ik geloof bijna niet wat ik lees. Je baas dreigt er bijna mee om je te ontslaan van wegen je uiterlijk? dat zou toch niet meer mogen. Maar wel fijn om te horen dat je voor het overige gelukkig bent en sterk in het leven staat. Zeer belangrijk laugh

Wat een dag laughIk had vandaag echt zin om eens goed door te werken en te leren maar jammer genoeg heb ik niet alles kunnen doen wat ik wilde doen en ja ,een beetje ontspanning zou toch mogen laugh. Het was vandaag een fijne dag. Zijn vandaag met turnen gaan zwemmen , er bestaat niets zaliger dan een uur te zwemmen en je bijna een te voelen met het water laugh
Ook nog een paar goede toetsen terug gekregen dus ik heb zeker geen reden tot klagen laugh
Zeker niet te vergeten de indrukwekkende lezing van Solaria voor mij. Solaria als je dit leest , ik ben echt onder de indruk van je kunnen maar ik ga nog even tot morgen wachten om te antwoorden zodat jouw uitleg beter tot mij kan doordringen. Maar echt , je mag trots op jezelf zijn laugh

Heel veel liefs
Niels
Nathan
Nathan feb 6 '12
Ach, ik vertel mezelf gewoon dat hij jalours is op mijn uiterlijk ^^
Eruan
Eruan feb 6 '12
Ik wist niet dat bazen nog zo middeleeuws kunnen denken... Racisme zou toch niet meer moeten bestaan... Onbegrijpelijk, dacht dat we in de 21e eeuw leven...
Ik ben blij om te lezen, dat je je ondanks je baas, lekker in je vel zit! smile


Hier gaat het wel zijn gangetje, beetje studeren, beetje muziek luisteren, beetje luiwammesen en gewoon niks doen. Ik hou er wel van, al ben ik wel toe aan een feestje of iets dergelijks, even een doorbreking van de studiesleur... smile
Petra
Petra feb 12 '12
Sommige bazen maken er een potje van hoor, ik heb er inmiddels ook ervaring mee en volgens mij best veel mensen. Best wel logisch als we kijken naar de bewustzijn's ontwikkelingen die we doormaken momenteel (officiëel tijdsraam volgens de mayas loopt van 2007-2015 )De ene mens laat gemakkelijk los en stapt het nieuwe tijdperk in en de andere mens grijpt nog iets harder vast aan bestaande denkbeelden.
Marije22
Marije22 feb 17 '12
Op weg naar mn buluitreiking met pa, ma, broer en opa en oma! Spannend...
gil
gil feb 17 '12
slecht ...
Al maanden voelde ik heel wat energie en kracht. Het ging goed met me. Probeerde geest en lichaam de nodige rust te geven. Ook de readings van Cialara en Solaria gaven me extra steun en sterkte ... en dan ... PAF
Sinds gisterenavond is plots alles weg ... heb het gevoel alsof ik van de berg naar beneden ben gerold ... net voor ik de top had bereikt.
Ik schrok deze nacht wakker omdat ik dacht dat ik een radio hoorde (2 mannen- en 1 vrouwenstem). Maar nergens radio te bespeuren , ook op straat was niks te zien ... ik heb niet meer kunnen slapen en heb het gevoel dat ik elk moment in tranen kan uitbarsten.
Maar ... hopelijk gaat het morgen beter ...
Petra
Petra feb 17 '12
Marije, wat super, wens je veel plezier, je bul ophalen is zo'n 'once in a lifetime' moment, geniet ervan! grin
Petra
Petra feb 17 '12
Gil, wat vervelend voor je! Het lijkt misschien een rare vraag, maar is er iets waar jij blij van wordt of energie van krijgt? Dat kan al iets heel kleins zijn, zoals een warme douche, een bezoekje, iets maken etc.. Niet te veel over nadenken hoor, gewoon iets dat in je opkomt. Zoals je zelf aangeeft heb je je een beetje op kunnen trekken aan het warme dekentje van mensen hier en dat is helemaal goed natuurlijk, het is heel belangrijk te kunnen delen en ook liefde van anderen te mogen ontvangen. Het is essentieel om even je verdriet toe te laten en te voelen en te delen. Er is een grote groep mensen die dat niet durft of doet, dus petje af dat je dat doet en kunt. Daarnaast is het ook belangrijk dat dekentje ook bij jezelf te vinden. Je bent geweldig zoals je bent en je hebt zoveel mogelijkheden. Als je dingen doet die je leuk vind kom je in je eigen positieve energie, zo kun je jezelf door moeilijke momenten heen helpen.
Petra
Petra feb 17 '12
Ik wordt een beetje moe van de mainstream media die het nieuws van onze prins weergeeft in een belachelijke hoeveelheid zendtijd, terwijl het gewoon afwachten is nu, zoals alle slachtoffers onder die omstandigheden. Dat het vernoemd wordt omdat het een lid van de koninklijke familie is begrijp ik volledig, maar al die zendtijd en het gespeculeer is zo zonde van de tijd en voed alleen maar het publiekelijke drama.

Maar dan lees ik in Januari dit, er is alles bij elkaar misschien 5 minuten zendtijd aan besteed.

"...Als het December 16 Tropische Storm Washi opgehitst de Filippijnen overstroming 2012 en hit Nothern Manilla tijdens de vroege uurtjes, duizenden slachtoffers, vooral vrouwen en kinderen verdronken in hun slaap. Met het dodental overschreden 1,236 en 60,000 vluchtte hun huizen, 45,000 van hen had geperst in evacuatie kampen. Met de dunbevolkte staat van de evacuatie kampen, meeste van de 14,000 radeloze kinderen hebben nog rond te komen met de nasleep van Filippijnen Flood 2012 .."

http://1world1mission.net/nl/philippines-flood-2012-unbelievable-stats-homeless-children/

Friso heb ik altijd wel wat gevolgd, het is zeker een man met visie en ik heb zomaar het gevoel dat hij hetzelfde gezegd hebben. 'Heb aandacht voor het meer belanghebbende'.
De verhouding is zoek omdat we door de media meegaan in sensatie en gevoed worden met drama's en daardoor de werkelijke drama's niet altijd meer zien.

Sorry hoor moest er even uit...
gast
gast feb 17 '12
Petra je hebt helemaal gelijk. De verhouding is iid zoek. Als er ook maar 1 Nederlands slachtoffer bij was geweest op de Filipijnen dan had de bericht geving ook anders geweest. Net als toen met de tsunami in Tailand. Omdat er Nederlandse slachtoffers bij waren hoorde je heeel veel over Tailand en een stuk minder over de andere delen die getroffen waren. Die zelfde tijd was er een zware aardbeving met veel slachtoffers geweest in zuid-Amerika (ik dacht Peru maar wet het niet meer zeker) daar werd ook bijna niet over bericht. Er waren geen Nederlanders bij betrokken!

Zo is de media, maar die wordt wel gemaakt en in stand gehouden door ons allemaal.
Net als alle ophef als er een bekend persoon gestorven is....
Petra
Petra feb 17 '12
Inderdaad goed dat je het belicht, nieuws is een product geworden. Zolang wij nieuws afnemen, zal er op onze behoefte ingespeeld worden. Ik kijk zelf nog weinig naar het nieuws maar volg het meer via mensen die op allerlei plaatsen over de wereld wonen, dan krijg je een heel ander beeld te zien.

Hetzelfde is bijvoorbeeld met de kernramp in Japan, mensen hoor niets meer en trekken ten onrechte de conclusie dat het ergste voorbij is. Ik kaartte het van de week ergens aan en er werd verbaasd gereageerd dat die ramp niet meer actueel was. Helaas is niets minder waar. Men is nu een jaar later nog steeds met man en macht bezig de kern gekoeld te houden, twee weken geleden heeft er nog een brand gewoed bij de Fukushima 1, en voor de mensen in Japan beginnen de werkelijke gevolgen nu pas. Nog jarenlang zullen kinderen geboren worden met ernstige misvormingen en zullen mensen overlijden aan kanker.

Nieuws hangt vandaag de dag nauw samen met verkoopcijfers, politiek en economie.

Ik ben heel blij dat jij mijn gevoel ook herkend en door de berichtgeving heen kijkt, dank je gast, dat geeft 'de burger weer moed'.. grin
Marije22
Marije22 feb 17 '12
Originally Posted By: Petra
Marije, wat super, wens je veel plezier, je bul ophalen is zo'n 'once in a lifetime' moment, geniet ervan! grin



Dank je, lieve Petra! Dat was het zeker!! heb ervan genoten, maar sta niet graag in het middelpunt... Dus was ook wel spannend hoor!

Ben nog maar pas op de hoogte van het nieuws van Friso (kijk ook weinig tv laatste tijd). Het is wel wat scheef he.. de media bepalen wie het meest in het nieuws komen.. en wat dus eigenlijker belangrijker wordt gezien dan ander nieuws. Ook wel een lastige keuze vanuit de media gezien. De mensen willen nu eenmaal weten hoe het met Friso gaat.. uiteindelijk kan de kijker/lezer gelukkig zelf bepalen waar hij zijn aandacht aan besteedt smileik gun het alle slachtoffers, als zij daar steun uit putten!

Liefs, Marije
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 17 '12
Ja ik hoorde het ook van Friso. Dat is precies het gebied waar ik op wintersport was een paar weken geleden. Ik weet ook hoe gevaarlijk en lawine gevaar er was.
Petra
Petra feb 17 '12
Origineel bericht van: Marije22
Origineel bericht van: Petra
Marije, wat super, wens je veel plezier, je bul ophalen is zo'n 'once in a lifetime' moment, geniet ervan! grin



Dank je, lieve Petra! Dat was het zeker!! heb ervan genoten, maar sta niet graag in het middelpunt... Dus was ook wel spannend hoor!

Ben nog maar pas op de hoogte van het nieuws van Friso (kijk ook weinig tv laatste tijd). Het is wel wat scheef he.. de media bepalen wie het meest in het nieuws komen.. en wat dus eigenlijker belangrijker wordt gezien dan ander nieuws. Ook wel een lastige keuze vanuit de media gezien. De mensen willen nu eenmaal weten hoe het met Friso gaat.. uiteindelijk kan de kijker/lezer gelukkig zelf bepalen waar hij zijn aandacht aan besteedt smileik gun het alle slachtoffers, als zij daar steun uit putten!

Liefs, Marije


Je bent er i.i.g. wel goed doorheen gekomen zo te lezen grin

Nieuws is een product, wij mensen ook hoor (de nederlandse bank staat vanaf onze geboorte garant voor 6 miljoen als een voorschot op ons leven bijvoorbeeld, niemand wéét dat), ik vraag me wel eens af hoeveel mensen zich daar bewust van zijn? De zenders bepalen waar de meeste zendtijd naar toe gaat, de vraag is ook een beetje of mensen dus wel zo goed op de hoogte worden gebracht van wat er in de wereld wérkelijk speelt. Ik wil niemand kwetsen of veroordelen, want procesmatig is het een logisch gevolg van dingen, maar ik durf desondanks te stellen dat mensen 'systeem-dom' zijn geworden. wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 17 '12
Dat is ook de reden waarom ik geen nieuws kijk en nieuws volg. Iedere dag weer een bak ellende over me heengestort te krijgen, ik bedank ervoor. Als er echt iets belangrijks gebeurd is, lees ik het wel op facebook wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki