Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 22 '12
ja, nu je het zegt... mooi hoor tongue
Spud
Spud jun 23 '12
Ik voel me super ontspannen! Gisternacht mijn gevoel gevolgd, lekker quality time gehouden met eerst mijn oudste kat, en de rest volgde, ik lag laat in bed en was vannochtend een wrak, maar heb geen moment van spijt gevoeld. Een fijn en tevrede gevoel, weegt niet op tegen vermoeiheid. laugh
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 23 '12
laughHoe is het eigenlijk met jou katten?
Er was toch een hoop stress rondom huisdieren bij jou in de buurt?
Ik hoop dat het verleden tijd is smile

Ik ben net thuis gekomen van het festival "Woodstock aan de Waal "
Het was reuze gezellig, alleen op een gegeven moment gewoon koud...
Maar allemaal oude bekenden tegen gekomen, en even gezellig bij gekletst...
Morgen om 15:00uur gaat het zusje van mijn vriend "fictief" trouwen ... haha... op het festival
Gewoon voor de lol...
Dus dat wil ik wel even bijwonen...

Maar eerst maar eventjes slapen, want anders ben ik morgen brak... ( vandaag) dat ben ik al, maar nu is er nog iets aan te doen ...
Vanmiddag is er een kleine braderie, dat is ook altijd wel leuk...
Het staat allemaal in het teken van de hippies en jaren 60 laugh

(vroeger)
groetjes moonflowertje wink
admin
admin jun 23 '12
Fijne dag toegewenst! laughEn veel plezier op de "bruiloft" grin
Spud
Spud jun 27 '12
Ik wil gewoon even delen, dat ik me een tevrede en bevoorrecht mens voel omdat ik nu eindelijk voor mijn dieren kan zorgen op een manier die ik altijd voor ogen had, namelijk niet bang te zijn dat ze ziek worden en ik hun de gewenste zorg niet kan geven ivm de kosten. Afgelopen 2 weken 300 fleuries aan mijn vriendjes gespendeert, ontworming, ontvlooiing, gisteren 2 entingen en een behandeling van een heel lelijk abcess.
Niet dat ik rijk ben ofzo, ik werk er hard voor, maar het voelt zo ontiechelijk geweldig goed, dat ik deze week wrs voor hun sta te werken en dat ik dat kan en mag! grin
Dat was vroeger of eigenlijk een paar jaartjes terug nog maar, wel anders, het lukte me altijd wel, maar er was altijd een onzekerheid dat het niet lukken zou.
Nou, als dit al goed gaat, dan komt het met mijn overige zorg over mijn vrienden ook wel goed hoop ik, de angst dat ik eerder dood ga dan zij en of ze wel goed terecht komen dan?
Mijn omgeving weet dat dat het allerbelangrijkste voor mij is en zullen ook wel hun best doen, daar geloof ik heilig in! Maar toch zal ik dan denk ik niet rusten eer ik het zeker weet. wink

@Moonflowertje, het gaat goed met de katten, hoe het gaat met de gifstrooiers weet ik niet, hoop dat ze het inzicht hebben gekregen, dat ze ondanks hun hekel, niet tof bezig zijn met wat betreft gevoelens van anderen en levens.
Ik heb me erbij neergelegd dat mijn dieren iets kan overkomen want anders zou ik ze moeten veroordelen tot levenslange opsluiting, en dat vind ik niet eerlijk en bovendien worden wij er allemaal niet heel gelukkig van. Dus ik geef ze altijd heel veel liefde mee, als ze op stap gaan en hoop altijd dat als hun tijd gekomen is, dat het snel en rap gaat zodat ze niet zoveel hoeven te lijden. Als ik de keuze mag maken dan hoop ik dat ze niet af hoeven te zien, daarvoor zou ik zelfs willen afzien, want ik kies daar bewust voor en een dier nooit.
Groetjes,
Spud
Serenity
Serenity jun 27 '12
Origineel bericht van: Emuca
FIJNE MIDZOMER ALLEMAAL!

Dit weekend is er bij mij in de wijk een midzomerfestival en er duiken overal rommelmarkten op, heerlijk om dan blije mensen te zien zo gezellig bij elkaar!

@Spud wat fijn voor je dat je lekker voor je diertjes kan zorgen.
Spud
Spud jul 1 '12
Ik wil gewoon delen, dat ik kritisch naar mijn gevoel aan het kijken ben. Ben ik een gevoel aan het compenseren met een ander gevoel?
Ik voel me echt goed, terwijl ik ook een stukje leegte voel en gemis. Want ik wil niet arrogant overkomen, maar ik mis in het leven toch wel een stukje gelijkwaardig gesprekspartner.
Momenteel spreek ik enkel mensen, die nu juist met een ontwikkeling bezig zijn, die ik geloof ik, inmiddels wel met een dikke 10 afgerond heb. Vind het super tof dat ik mijn ervaringen met hen kan delen, want het geeft me een goed gevoel om ze inzicht te geven in de fouten die ik toen gemaakt heb waardoor ze wrs sneller hun gewenste doel halen en niet via zovelen omwegen als ik gedaan heb. Maar ik haal er geen voldoening uit omdat ik zit te wachten op iemand, die het aandurft om kritisch te zijn tov van mij.
Ik denk dat ik dat gemis gewoon compenseer met mezelf gelukkig en tevreden te voelen
Maf gezegd hoor! Maar ik vind mezelf momenteel nogal dom dat ik mijn beste vriend heb laten doodgaan, soms denk ik welleens op dat moment had ik best egoïstischer kunnen zijn. grin

Begrijp me niet verkeerd, over het algemeen ben ik tevreden met hoe het gelopen is, heb er gewoonweg nooit bij stil gestaan dat ik daarna nooit weer een klankbord zou vinden of misschien ook niet toe zou staan?

Ik ervaar gewoon, dat mensen mij niet durven te confronteren en dat is nu juist waty ik leuk vind in de omgang van mensen.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 2 '12
^^ sommige mensen denken dat ik ze niet mag... omdat de waarheid soms heel hard is! Ik zal er een onderwerp over starten (ben er mee bezig...) over schuldgevoel hebben als iemand komt te overlijden...
En een gesprekspartner vinden, dat komt vanzelf wel!
Allereerst zal je die gaan vinden in jezelf wink
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Morgen naar de Floriade tongue
Is wel een eindje weg, (in Venlo)

Ik moet echt op tijd gaan slapen vanavond, anders komt dat niet goed :o~

groetjes Moonflowertje
Spud
Spud jul 7 '12
Momenteel voel ik me radeloos, mijn gevoel is radicaal tegen maar feitelijk moet ik even verder kijken dan dat. Dus doe ik dat maar dmv feedback.

Eergister met een kat naar de da geweest, en hoogst waarschijnlijk heeft hij een chronische tandsvleesontsteking. (leftover van dat zijn ouders een niesziekteplaag wiste te overwinnen)
Nou, toen ik ze opving had ik me op alles voorbereidt, maar niet dit. Want dit betekend dat als dit probleem zich aan blijft dienen, ik alle tanden uit de kat zijn mijn mond moet laten trekken. En mijn gevoel zegt werkelijk nee! Bij een 15 jaar oude kat, kan ik me daar nog iets bij voorstellen, maar bij eentje die dit jaar pas 2 geworden is niet. Maar nu ik weet dat deze dagdagelijks gewoon pijn heeft bij het eten, trek ik mijn gevoel weer in twijfel.

Voordat we naar de da gingen gedroeg hij zich als happy cat, nu nog steeds. Ik ben degene die er wakker van ligt, wat zijn dieren eigenlijk makkelijk. :-))
Tammie
Tammie jul 9 '12
Alsof ik een transformatie aan het ondergaan ben en niet zo,n beetje ook!
Ik voel me ondanks een zware tegenslag redelijk in balans en vrolijker dan ik had verwacht!:) het voelt alsof iemand anders mijn zorgen heeft weggehaald of overgenomen. En ik voel me heel erg beschermt tegen negatieve dingen. Ik ben omringd door meerdere engelen of gidsen! Ik voel me daardoor krachtig,warm en fijn... ....
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 9 '12
laughwaarschijnlijk is dat altijd al zo geweest wink
je gids sowieso wink
Alleen het valt je nu pas op?
(omdat je er nu pas voor open staat, zoals je had geschreven ergens)

Probeer deze goede energie vast te houden wink

groetjes moonflowertje smile
HeiligHart
HeiligHart jul 9 '12
Hej Tammie,

WOOW ik maak echt precies hetzelfde door op het moment!!
Ik kreeg een gevoel dat ik dat even moest zeggen..
Mooi is het eigenlijk he! hihi laugh

Liefs Kim
Tammie
Tammie jul 10 '12
Zeker heel mooi smilefijn om te horen...

Good luck girl! X
Tammie
Tammie jul 23 '12
vooral moe van alle prikkels en indrukken van de afgelopen paar maanden. Vandaag ook moe, energieloos maar wel positief ingesteld! Probeer balans te vinden in het doen en in de rust nemen voor mezelf.
Krijg de laatste paar dagen veel mensen met problemen naar me toe, vraagt alle om hulp. Ik heb daar verschillende gevoelens over en ook daar probeer ik de juiste balans in te vinden. Ik help maar bewaak mijn grenzen zo als ik kan.
Ook problemen omtrend mijn familie, met name mijn zus die heel anders is dan ik en haar problemen niet tot heel moeilijk zelf kan dragen of onder ogen kan zien. (ze is dan ook een jonge ziel) Ik draag daardoor ook de zorg van haar kind en voel me ten opzichte van hem erg verantwoordelijk terwijl het niet mijn kind is... Hem kan ik niet los laten of in de steek laten... ik voel dat als mijn plicht. Dit stukje is heel moeilijik voor mij! Ik weet dat ik hem kan helpen omdat hij op mij lijkt en hetzelfde doormaakt als ik vroeger in mijn kindertijd. Hij vertrouwt op mij en kijkt ook enorm tegen mij op. Hij heeft mijn aandacht en liefde nodig en zuigt soms letterlijk alle energie uit mij daardoor. Heel moeilijk om hier balans in te vinden en er zelf niet teveel mee ga zitten! los laten kan ik bij hem gewoon niet!
Hij is ook pas 8 jaartjes en zo wijs en slim voor zijn leeftijd, voelt ook alles aan! ik probeer hem te beschermen. Maar het vreet ook veel energie!
ondanks dat alles... komen wij de dag prima door!

dus hoe voel ik me vandaag! Ik voel vandaag alle emoties die een mens bezit...

veel liefs van tammie
Tammie
Tammie jul 28 '12
Alsof ik in een sneltrein ben beland. Ik stop op elk perron om te kijken wie er met mij mee wil reizen,zijn ze er nog niet aan toe,dan gaat deze sneltrein weer verder er staan namelijk veel passagiers te wachten!
HeiligHart
HeiligHart jul 28 '12
Mijn Lieve ratje Beau (Boo-Boo) is gisteravond overleden..
Vandaag ben ik afscheid aan het nemen om hem straks te begraven in het bos waar ook mijn andere ratje ligt. En waar mijn opa en oma uitgestrooid zijn.
Ik voel mij verdrietig, maar ik ben dankbaar dat hij "natuurlijk" gestorven is..
En alsof ik gesteund word door het universum zijn er vanaf 08:30 tot aan nu 9 koolmeesjes die om mij heen zitten en vliegen op het balkon.
Jonkies en oudere en blijven zitten als ik beweeg.
Net nog vloog er 1 jonkie naar binnen en bleef voor het raam naar buiten kijken en zocht een weg terug. Toen ik met mijn hand bij hem kwam vloog hij iets op en kwam met 1 pootje neer op 1 van mijn vingers. In mijn gedachten liet ik hem de route zien naar buiten en wonder boven wonder deed hij dit precies! Een mooi cadeautje was dat voor mij...
2 musjes en een vlaamse gaai komen af en toe ook even kijken!.


Hier nog een mooi stukje tekst die ik tegenkwam:

Just this side of heaven is a place called Rainbow Bridge

When an animal dies that is especially close to someone here, that pet goes to Rainbow Bridge.
there are meadows and hills for all of our special friends so they can run and play together.
There is plenty of food, water and sunshine, and our friends are warm and comfortable.

All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor. Those who were hurt or maimed are made whole and trong again, just as we remember them in our dreams of days and times gone by.
The animals are happy and content, except for one small thing; They each miss someone special to them, who had to be left behind.

They all run and play together, but the day comes that one suddenly stops en looks into the distance. His bright eyes are intent; his eager body quivers. Suddenly he begins to run from the group, flying over the green grass, his leggs carring him faster and faster.

You have been spotted, and when you and your special friend finally meet, you cling together in joyous reunion, never to be parted again. The happy kisses rain upon you face; your hand again caress the beloved head, and you look once more into the trusting eyes of your pet, so long gone from your life but never absent from your heart!

Then you cross Rainbow Bridge together.

Rust in vredigheid Beautje! Love nd Kisses smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 28 '12
Wat een prachtige tekst, HeiligHart!

veel sterkte met het verlies van je kleine beestje wink
Ik vind het wel ontzettend lief dat de vogeltjes bij je komen zitten omdat ze jou verdriet voelen!
Je bent ook telepathisch zo te lezen, met de dieren
het is net alsof het dierenrijk je wil bedanken voor de goede zorg
Dat is echt een prachtig geschenk wink

groetjes moonflowertje
Islandlady
Islandlady aug 6 '12
Hey allemaal,

Ben even zonder internet dus weinig van mij. Hectische periode. Kinderen zijn bij me, jongste gaat weer naar zijn papa, oudste blijft, verhuist, feestjes gegeven en van alles regelen. Heerlijk maar best veul. Blij dat ik even nog vakantie heb.
Vandaag eindelijk, na 3 jaar de scheiding in kunnen schrijven in Nederland. Dat had al moeten gebeuren toen in 2009 maar een bepaald eiland liet dat al jaren achterwege. Vervolgens werd ik, sinds ik vorig jaar terug ben, van het welbekende kastje naar de muur gestuurd. Nu vandaag eindelijk, is het gelukt en kreeg ik een telefoontje van de gemeente Weesp dat het doorgevoerd is!!! Hulde voor de service van Weesp. Nu maar hopen dat ze hier ook snel zijn dan kunnen er weer wat zaken afgerond worden.
Iedereen een heel fijne avond. Ik ga even lekker koken.

XX
Beschermengel
Beschermengel aug 6 '12


Hallo Islandlady!...wat leuk dat je eventjes weer langs komt en fijn dat het weer beter met je gaat. smile
HeiligHart
HeiligHart aug 7 '12
@ moonflowertje..

Dankje voor het berichtje!
Ja ik ben ook super blij met de prachtige geschenken die ik mag ontvangen.
Zo heb ik ook muisjes op mijn balkon (2 aan weerszijde)..
haha ik voel mij soms (letterlijk) echt net assepoester laugh
Ook zij komen dichtbij mij in de buurt wanneer ik lekker op het balkon zit.
Wonderschoon is het leven als je je hart open zet en niet bang bent om die open te houden wink.
Zo weet ik nu ook voor mijzelf dat het afschermen eigenlijk niet nodig is, want je hebt het zelf in de hand hoe je beleving eraan is. Afscherming heb je alleen nodig wanneer je "bang" bent overspoeld te raken i.m.o.
Overwin al je angsten en leef in liefde en alles wat binnenkomt zal een lintje eromheen dragen zoals een cadeautje dat heeft (inzicht)!.
laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki