Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Petra
Petra feb 18 '12
Het echte nieuws is er ook, via de juiste kanalen, soms sijpelt dat een beetje door naar FB : - )

Tegen de tijd dat dit me niet meer raakt '1,236 doden waarvan velen zijn overvallen en verdronken in hun slaap', '45.000 mensen in evacuatiekampen (dakloos)', ben ik verder heen dan me lief is.
gast
gast feb 18 '12
Wat ik me ook afvroeg bij het gebeuren van Friso; was hij alleen? Zo niet...wat is er met die andere mensen gebeurd? Kan zijn dat ik het gemist heb maar heb niets over anderen gehoord dus voor mij was hij dus alleen slachtoffer van de lawine. Weet iemand het?
gast
gast feb 18 '12
Ik heb trouwens een heel goede documantaire gezien over de ramp in Haïti. Een journalist van Al Jazera die daar een jaar gebleven is en er documantaires gemaakt heeft. Hij was één van de eersten aanwezig na de aardbeving en was dus ook de laatste die daar weg ging. Echt heel intrigerend en een eye opener. Zijn verhaal is dus duidelijk heel anders dan wat er in de mainstream madia naar buiten is gekomen. Trouwens, al het geld dat toen wereld wijd is opgehaald is maar voor een heel klein deel bij de slachtoffers terecht gekomen, helaas gebeurd dat maar al te vaak.
Nimueh84
Nimueh84 feb 19 '12
Origineel bericht van: gast
Wat ik me ook afvroeg bij het gebeuren van Friso; was hij alleen? Zo niet...wat is er met die andere mensen gebeurd? Kan zijn dat ik het gemist heb maar heb niets over anderen gehoord dus voor mij was hij dus alleen slachtoffer van de lawine. Weet iemand het?


Misschien weet je het ondertussen al, maar Friso was met nog ongeveer 3 anderen. Gelukkig zijn zij ongedeerd gebleven!
Enigma
Enigma feb 19 '12
Nieuws is een product, wij mensen ook hoor (de nederlandse bank staat vanaf onze geboorte garant voor 6 miljoen als een voorschot op ons leven bijvoorbeeld, niemand wéét dat), ik vraag me wel eens af hoeveel mensen zich daar bewust van zijn? De zenders bepalen waar de meeste zendtijd naar toe gaat, de vraag is ook een beetje of mensen dus wel zo goed op de hoogte worden gebracht van wat er in de wereld wérkelijk speelt. Ik wil niemand kwetsen of veroordelen, want procesmatig is het een logisch gevolg van dingen, maar ik durf desondanks te stellen dat mensen 'systeem-dom' zijn geworden.

Ben ik helemaal met je eens Petra smile.

Ook ik sluit mij af voor nieuws of filter het.
Om de zelfde rede als NIMS n.l.: bakken ellende.
Word ik een beetje verdrietig van frown.

Ik zou wel wat meer leuk of mooi nieuws willen zien.
Gister keek ik naar OHM net (geloof op Ned 3 of 2) daar was een jongen van 14 uit India.
Ik vond hem heel wijs voor zijn leeftijd, bijzonder en al zo n groot verantwoordelijk gevoel.
Hij wilt president worden van India.
En vind dat het geld beter verdeeld moet worden, zodat de minder bedeelden ook een kans krijgen.
Hij vind dat niet alleen, maar is daar ook echt bezig om projecten op te zetten
Hij had er al een school opgezet.
Hij is klein begonnen maar heeft grote plannen, een doel en een sterke wil.
Ik vind hem een wereld verbeteraar en ik denk dat het hem echt gaat lukken.

Van zulk nieuws word ik een beetje emotioneel maar ook heel,heel, heel blij smile.

Een mooi kind.

Petra
Petra feb 19 '12
Gast, van die lawine was hij inderdaad het enige slachtoffer van de groep waarmee hij aan het skiëen was. Het is triest dat er maar zo weinig bij de slachtoffers terecht is gekomen en de media weer verdwijnt als het echte leed nog moet komen. Opbouwen is heel zwaar, mensen zijn broers, zussen, kinderen, ouders en andere dierbaren kwijtgeraakt, hebben geen huis en geen toekomst meer en dat herstel duurt héél erg lang. In het artikel wat ik bijsloot, stond een link naar de Philipijnen duizenden mensen zijn in hun slaap overvallen door de vloed en verdronken. Waar ik soms moeite mee heb is dat mensen hun schouders ophalen als ze dat horen. Ik vind dat best zorgelijk. Alsof mensen murw zijn geworden, zoals ook wel een beetje blijkt uit de reacties. Niet dat je alles kunt oplossen, dus in die zin en het belangrijk er voor jezelf mee om te kunnen gaan, want betrokkenheid leid soms tot hele goeie stappen. Zoals een basisschool flessen in gaat zamelen of mensen allerlei acties bedenken om te helpen. Einstein zei ooit: "The world will not be destroyed bij evil forces, it will be destroyed by people who do nothing about it"

Enigma, leuk nieuws id er ook wel merk ik. Ik wel eens mee naar het jeugdjournaal, met mijn zoon. Daar komen ook positieve berichtjes voorbij. Zoals bijzondere intiatieven van mensen of bijzondere gebeurtenissen. Die balans is heel goed, een beetje zoals het gaat, leuke en minder leuke dingen horen bij het leven.

Bedankt voor jullie reacties trouwens, fijn!

Liefs, Petra
gil
gil feb 20 '12
@petra , bedankt voor de reactie ...
Ik voel me nu terug beter. Vrijdagavond en gisteren lang gebabbeld met een vrouw die nu in zelfde situatie zit als ik 3 jaar terug. (haar man bedriegt haar en wil niet eerder scheiden dan als HIJ er klaar voor is ... ik heb dat anderhalf jaar volgehouden ... zij staat nu aan het begin van die moeilijke periode). Ik heb geluisterd naar haar , af en toe wat steunende woordjes ... meer kon ik niet doen maar achteraf merkte ik dat ik terug de kracht gevonden had om verder te doen. Want ... mensen hebben elkaar nodig ... al is het maar even om hun hart te luchten. Op dat moment vergeet ik dan mijn eigen 'probleempjes' want er zijn er die er meer hebben.
admin
admin mrt 5 '12
Gezien mijn gevoelsmatige nieuwe fase in mijn leven heb ik mijn username wederom aangepast ! Lastig wellicht voor sommigen, continu die naamswisselingen, maar goed:

fase 1: Artemis
fase 2: Zilveren Spin
fase 3: Adra Ain

Adra Ain is mijn zielennaam, en betekent zoiets als "Zij die hulp geeft".
MoonFlowertje
MoonFlowertje mrt 5 '12
smileJe plaatje is nog hetzelfde laugh
Jou zielennaam heeft wel een hele mooie betekenis, vind ik wink

groetjes moonflowertje
wolfke
wolfke mrt 28 '12
Hmmm wel lol eindelijk terug van weggeweest, of laat ons zeggen eindelijk erin geslaagd terug in te loggen smile. 'k Loop wel nog wat verdwaald, voor wat zou die groene kleur staan die ik koos? En om op de vraag te antwoorden, wat verdwaald in het algemeen.
Emuca
Emuca mrt 28 '12
Ik heb een blaar op mijn voet. Buuh.. Maar ik werk lekker aan mijn stage <3
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 9 '12
pfff voor het eerst in mijn leven verveel ik me shocked

ik voel dat er iets zit aan te komen, en daardoor ben ik gewoon uit mijn Cindy zegmaar shocked

groetjes
Emuca
Emuca apr 10 '12
Verveling is toch soms ook wel goed? Want dan ga je dingen zoeken die je normaal niet zo snel zou doen.

Ik ben lekker in mijn atelier bezig met mijn stage en ik geniet er met volle teugen van. Elke keer als ik feedback of een nieuwe opdracht krijgt weet ik steeds meer hoe graag ik illustrator wordt. <3 Feestje.
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 10 '12
smileik zie in jou wel een illustrator inderdaad
Ik kijk regelmatig op jou blog... en volgens mij maak je elke dag wel een mooie tekening smile

Het is wel mooi om op zo'n manier het leven een beetje kleur te kunnen geven smile
ik ben momenteel voor een maatje van me aan het schilderen smile
het is ontzettend leuk om te doen tongue
Emuca
Emuca apr 11 '12
Ik ben zoooo blij dat ik toch voor illustratie heb gekozen en niet voor de uni smile
Enigma
Enigma apr 11 '12
Gefeliciteerd Emuca laugh

Ik las in je posts dat je nog aan het twijfelen was confused
Fijn voor je dat je de knoop door hebt kunnen hakken
Zal wel een lekker opgelucht gevoel geven wink

Succes voor de toekomst met je nieuwe keuze smile

Lieve groetjes Enigma
Emuca
Emuca apr 11 '12
Geen nieuwe keuze hoor smileDe keuze voor illustratie heb ik 4 jaar geleden al gemaakt.. maar ik word momenteel met de dag gelukkiger met mijn keuze smile
Enigma
Enigma apr 12 '12
Dan ben ik gewoon blij voor je, dat je met de dag gelukkiger word met de keuze die je 4 jaar geleden hebt gemaakt laughwink
Emuca
Emuca apr 12 '12
smile

En nu maar even naar de rechtbank.
wolfke
wolfke apr 13 '12
HMMM goeie vraag, dat is een feit.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki