Loading...
nl

Dromen kunnen waar zijn...

Anne
Anne feb 1 '07
Holaa..iedereen,

Een paar jaar geleden droomde ik snachts over mijn opa dat het zo slecht met hem zou zijn en dat hij naar het ziekenhuis zou moeten gaan om opgenomen te worden en daar niet meer uit zou komen maar er zou overlijden.
Die ochtend ging de telefoon al vroeg en ik wist het jaa dat is mijn oma om te zegen dat mijn ope is opgenomen in het ziekenhuis. Ja het was waar.
Ik wist het allemaal al wat er zou gebeuren en dat hij zou overlijden. Na een aantal weken in het ziekenhuis te hebben gelegen is hij uiteindelijk overleden.

Hebben jullie ook droomen die uitkomen??
Groetjess aNNe
Delen:
Wendy's
Wendy's feb 1 '07
Ik heb een keer over een man gedroomd, en die volgende dag zag ik hem op tv bij het journaal.

ook heb ik een keer over een auto ongeluk gedroomd op de n65, de volgende dag fietste ik daar en was er ook een ongeluk!!

en zo zal ik wel meer droompjes hebben gehad, waar ik zo ff niet op kom.
jo
jo feb 5 '07
de laatste tijd gelukkig niet meer ik droomde alleen slechte dingen die dan ook uitkwamen net zoals die droom van jou.
alleen ik droomde ongelukken met dodelijke afloop die in het echt dan niet zo erg waren voorbeeld: mijn vriend zou onder een vrachtwagen komen in 1x hartstikke dood.. ik vertelde dus dat hij op moest letten en ik weet niet meer precies maar een tijdje laten zat er een vrachtwagen tegen ons aan en het schilde niet veel of we zaten er onder.

mijn broer ook auto ongeluk maar ook gelukkig alleen maar blik schade.

1x had ik het niet meer ik had gedroomt dat ik een vrachtwagen moest ontwijken op een weg hier vlakbij waar ik wel eens reed. een tijdje later gingen wij mijn broertje en mijn vader auto's weg brengen. mijn vader voorop mijn broertje daar achter en ik achter mijn broertje aan.
ik zag het gebeuren... mijn broertje letten niet op en ging met de auto naar de linkerkant van de weg waar een vrachtwagen aankwam. ik zat achter hem in de auto helemaal verstijft met allerlei gedachtes ik kon niks doen ik kon hem niet bellen dat zou te laat zijn ik kon hem niet van de weg afdrukken, ik kon helemaal niks doen alleen hopen dat het goed zou aflopen. in die paar seconden kwam hij weer met zijn gedachtes op de weg en met een ruk aan het stuur op zijn eigen weg helft. de vrachtwagen zat op dat moment al in de berm om hem te ontwijken. de vrachtwagen had geen tijd om te seinen of te toeteren zo dichtbij was hij al. Het was precies op die plek waar ik het gedroomt had en elke keer als ik daar rij moet ik er nog aan denken!

als ik er niks aan kan doen droom ik het ook dat is toch wel shit eigenlijk want dan wordt je wakker en is de persoon al overleden

dit zijn een paar voorbeelden die me toch wel het ergste hebben geraakt
Acheliah
Acheliah feb 5 '07
Lijkt me best eng eigenlijk

liefs Dinie
Anne
Anne feb 5 '07
Ja raar is dat dat je dingen kunt dromen die dan echt gebeuren. Dan sta je tog wel er bij stil dat dat zomaar kan.
jo
jo feb 5 '07
is ook best eng en zeker als je niet weet wat je er mee aan moet.. ja mensen waarschuwen voor iets dat is het enige wat je kan doen
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 5 '07
Ik denk ook dat dat de enige reden is dat je het droomt. Zodat die mensen nog gewaarschuwd worden. Blijkbaar kunnen de engelen die persoon zelf niet bereiken, dus dan maar via een andere weg. Wat dat betreft, als iedereen met zijn engel kon communiceren, dan zou de wereld er een stuk beter uit zien.
IkBen
IkBen mrt 4 '07
Ik ben mij ervan bewust dat ik soms controversiële dingen kan zeggen, maar ik ga ervan uit dat daar ruimte voor is. Immers, we leren het meest van hen die anders denken als wijzelf.

Dromen zijn waar, maar hebben geen voorspellende waarde. De functie van dromen is het in beelden omzetten van de belevenissen van de dag om die te kunnen toevertrouwen aan het archief van onze herinneringen (de miniatuur databank). Soms lukt dat niet, omdat de ervaringen naar zijn, traumatisch zelfs, wat nachtmerries geeft, de als echt ervaren herbeleving.

Dat wat men ziet als de voorspellende waarde van dromen is feitelijk niet meer dan het associatief extrapoleren van feiten die men eerder (niet altijd bewust) heeft opgenomen en vastgelegd. Een keten van gebeurtenissen leidt als vanzelf tot een nieuwe gebeurtenis. Wat de deja-vue's betreft zou ik met de beide voeten op de grond willen blijven staan want het is (bovenal) een gevoel dat men heeft. De eerdere beelden zijn niet of nauwelijks meer te produceren. Zou men dat (kunnen) doen dan blijken de afwijkingen veelal aanmerkelijk groter dan men doorgaans denkt.

Een ander verhaal is het visioen. Dat kan men een droom noemen, maar dan is het een dagdroom omdat men die alleen krijgt als men wakker is. Daarin wordt kond gedaan van iets wat komen gaat, een oproep, een missie, of er gebeurt (geestelijk) actueel iets waardoor de naderende taak, de te bewandelen weg of de daarbij benodigde vaardigheden duidelijk worden. Visioenen worden begeleid door feitelijke en rationele aanduidingen (bewijzen) in de praktijk.
Debiorah
Debiorah mrt 4 '07
Wat je zegt ikben vind ik deels waar, want ik heb al meerdere malen meegemaakt dat ik voorspellende dromen had. En helaas kwam ik daar pas achter toen het betreffende was gebeurd. Maar misschien valt dit ook onder een visioen? Het gebeurde in iedergeval wel in mijn slaap.
IkBen
IkBen mrt 4 '07
Als je slaapt kun je niet meer spreken van een visioen omdat het nu juist de bedoeling is dat je de boodschap bewust ontvangt. Maar je hebt wel gelijk als je bedoelt te zeggen dat de boodschap, altijd in beelden, dus grafisch, niet altijd direct te begrijpen is. Het komt voor dat men het moment van begrijpen, het vallen van het dubbeltje zeg maar, een of meer dagen laten als een soort ì¡ì¡hì¡ì¡ì¡ì¡ erlebniss ervaart. Ikzelf kreeg ze terwijl ik ontspannen in bad lag.

Wat jij zegt doet mij eerder denken aan het deja-vue gebeuren, de voorspellende waarde van een reeks chonologische gebeurtenissen die als vanzelf tot een volgende gebeurtenis leiden. Het is heel goed mogelijk dat je die logisch volgende stap rationeel al aan hebt zien komen, tijdens het verwerken van de dagelijkse informatie, dus het dromen, maar dat feitelijk pas als zodanig onderkent en herkent als de gebeurtenis daadwerkelijk plaatsvindt. Komt die gebeurtenis niet dan heb je dat voorspellende gevoel ook niet.
Debiorah
Debiorah mrt 4 '07
Daar zit ook wel wat in ikben. Maar ik heb ook gehad dat in mijn dromen mijn overleden oma mij dingen aangaf of kwam vertellen. En deze dingen gebeurden vrij direct erna. Maar dit is waarschijnlijk geen dromen geweest ook al had ik er toen de tijd geen andere verklaring voor.
IkBen
IkBen mrt 4 '07
Het lijkt me niet anders dan waar we het net over hadden, de voorspellende waarde van een reeks chonologische gebeurtenissen. Op hoe die voorspelling tot je komt heb je niet echt invloed. Ik kan mij heel goed voorstellen dat die via je oma komt, althans, dat die vorm gegeven wordt op die manier als je oma nog altijd een belangrijke plaats in je gevoelsleven inneemt.
jo
jo mrt 15 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
Ik ben mij ervan bewust dat ik soms controversiële dingen kan zeggen, maar ik ga ervan uit dat daar ruimte voor is. Immers, we leren het meest van hen die anders denken als wijzelf.

Dromen zijn waar, maar hebben geen voorspellende waarde. De functie van dromen is het in beelden omzetten van de belevenissen van de dag om die te kunnen toevertrouwen aan het archief van onze herinneringen (de miniatuur databank). Soms lukt dat niet, omdat de ervaringen naar zijn, traumatisch zelfs, wat nachtmerries geeft, de als echt ervaren herbeleving.

Dat wat men ziet als de voorspellende waarde van dromen is feitelijk niet meer dan het associatief extrapoleren van feiten die men eerder (niet altijd bewust) heeft opgenomen en vastgelegd. Een keten van gebeurtenissen leidt als vanzelf tot een nieuwe gebeurtenis. Wat de deja-vue's betreft zou ik met de beide voeten op de grond willen blijven staan want het is (bovenal) een gevoel dat men heeft. De eerdere beelden zijn niet of nauwelijks meer te produceren. Zou men dat (kunnen) doen dan blijken de afwijkingen veelal aanmerkelijk groter dan men doorgaans denkt.

Een ander verhaal is het visioen. Dat kan men een droom noemen, maar dan is het een dagdroom omdat men die alleen krijgt als men wakker is. Daarin wordt kond gedaan van iets wat komen gaat, een oproep, een missie, of er gebeurt (geestelijk) actueel iets waardoor de naderende taak, de te bewandelen weg of de daarbij benodigde vaardigheden duidelijk worden. Visioenen worden begeleid door feitelijke en rationele aanduidingen (bewijzen) in de praktijk.
Ik ben het hier niet mee eens..
Verklaar: ik droom dat mijn opa dood gaat.
hij is in het ziekenhuis bezig met onderzoeken alles is goed..
een paar maanden erna voel ik me ziek worden bij hem binnen. en heb ik gezegt dat ie meteen naar de dokter moet! hij gaat meteen op maandag naar de dokter en op dinsdag in het ziekenhuis en meteen op donderdag geopereert...

Later was ik op de cursus waar we een foto mee mochten brengen dus ik neem de foto van de overleden broer van opa mee. en terwijl ze het wil vertellen is ze in de war en begrijpt ze het niet helemaal. omdat mijn de broer van opa zei: hij hoort hier langs mij te zitten. maar door jou gevoel is hij nog bij jullie.

Als ze mij niks hadden laten voelen was mijn droom uitgekomen. Maar ik kreeg de droom ver vantevoren. Nu weet ik als ik iets ergs droom bijv er gaat iemand dood en het is de volgende dag niet meteen gebeurt kan ik er iets aan doen waarschuwen of voorbereiden.
in dit geval: opa was nog niet klaar om dood te gaan. Het was zijn tijd nog niet. maar omdat hij zo eigenwijs is zei hij niks over wat hij voelde toen ik het zei was het nog niet waar!
Pas toen hij de pacemaker had zei ie: ja ik voel me nu wel beter.

Als iets langzaam aan gebeurt leren we ermee leven en gaan we gewoon door. totdat het een keer te laat is.

Nu vraag ik me af: Hoe kom je erbij dat dromen niet voorspellend of waarschuwend kunnen zijn??

Al die ongelukken die ik voorbij heb zien komen. Die zijn echt en ook echt gebeurd. Is dat niet voorspellend genoeg??
Anne
Anne mrt 15 '07
Nu vraag ik me af: Hoe kom je erbij dat dromen niet voorspellend of waarschuwend kunnen zijn??

Ja ik vind ook dat dromen voorspellend of waarschuwend kunnen zijn.
indigo
indigo mrt 16 '07
Dromen kunnen waar zijn idd.

Ik heb ook al dromen gehad die uitkwamen.

Ik heb eens gedroomd dat mijn duifje overleed. De volgende ochtend was het ook echt overleden.

Ik heb eens gedroomd dat we op vakantie waren en dat de bezine op was. Dat gebeurde de volgende dag ook.

De aanslag van 11 september heb ik ook gedroomd nog voor die gebeurde. Osma bin laden zag ik toen ook voor het eerst.

Ik heb ook een steeds terugkerende droom gehad over een huis waar ik steeds naar binnen ging. Later bleek dat het huis te zijn van mijn oppaskindje. En echt alles klopte qua inrichting enzo. Dat was best wel freaky.

Ik heb ook gedroomd dat mijn tante zwanger was. Een week later bleek ze ook zwanger te zijn. Maanden later droomde ik de geboorte van mijn nichtje. Ik kreeg haar naam en geboorte datum door, maar ook dat er iets mis was. Toen ze eindelijk geboren was klopte ook dat.

Verder heb ik eens een hele rare droom gehad over een soort van liefdesverklaring van iemand. Die dat later ook echt precies zo deed. Maar daar ga ik liever niet te ver op in.

Ik heb ook eens mijn toetsvragen en antwoorden gedroomd ..haha

Maar dat zijn de dromen die ik me nog het meest herinner.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 16 '07
Heftig hoor om dat zo te dromen. Ik geloof ook wel degelijk dat voorspellende dromen bestaan. Ikzelf heb ze ook wel eens gehad. Niet zo heftig als dat je hier omschrijft, maar wel degelijk voorspellend.
jo
jo mrt 17 '07
in de tijd van 11 september heb ik ook gedroomt over vliegtuigen alleen anders ik stond thuis in de achtertuin en ineens zag ik rechts van mij een raar gebouw staan het was een gebouw met een rond roze/groen dak. en er stonden een paar kleinere gebouwen langs. in dat gebouw met het roze/groene dak kwam een vliegtuig in en ik was helemaal in paniek ik wist niet waar ik heen moest toen keek ik andere kanten op maar overal waar ik keek stonden diezelfde gebouwen en ik kon nergens heen toen kwamen er nog twee vliegtuigen aan die in dat gebouw kwamen. toen werd ik gelukkig wakker. deze droom vergeet ik ook nooit meer.
Anne
Anne mrt 17 '07
Ik heb een tijdje geleden ook iets raars gedroomd het ging over van die al quada zelfmoordenaars en ik zag precies hoe ze een zelfmoord aanslag gingen doen en alles het was net of ik erbij was en het was een hele raare droom. ze waren bezig er eentje voortebereiden en dus later in me droom ook uit te voeren. Toen werd ik na alles te hebben gedroomd wakker en ik had zooo pijn niet normaal nog nooit gehad. Onder in me buik deed het zo pijn en ik kon de eerste 5min toen ik wakker was niet lopen niks en toen was het ineens weg.
jo
jo mrt 17 '07
oo dat is altijd zo erg he je bent er zelf bij en kijkt erna maar je kan er niks aan doen.

Wat raar dat je buikpijn had? kwam het van die droom?

Heb jij ook altijd dat je weg wilt maar dat dat niet lukt Omdat je het MOET zien??
IkBen
IkBen mrt 17 '07
 Quote:
Origineel van jo:
Nu vraag ik me af: Hoe kom je erbij dat dromen niet voorspellend of waarschuwend kunnen zijn??

Omdat dat nu eenmaal niet zo is, ongeacht wat men daar in de loop der tijden ook over is gaan denken, roepen of geloven.

Ik heb al eerder iets gezegd over de voorspellende waarde van chonologische gebeurtenissen. Dat is evenwel geen voorspellen maar een te verwachten logische volgende stap, extrapoleren heet dat en de mens doet dat, omdat zij logisch kan denken, soms automatisch.

Dromen zijn en blijven het instrument van de mens om gebeurtenissen te verwerken in beelden voor opslag in het lange termijn geheugen.

Jouw voorbeeld laat mij niet van mening veranderen.

[/QB]
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki