Loading...
nl

Nederland moet aardiger!

gast
gast mrt 3 '10
Als ie het ook van anderen kan hebben is er geen vuiltje aan de lucht.
Maar weet je, je hebt lomp en lomp. Sommige mensen zijn gewoon lomp en bedoelen er niets mee ten nadele van de ander. Er zijn ook mensen die lomp zijn gebruiken om de ander wel te benadelen. Begrijp je wat ik bedoel?
gast
gast mrt 3 '10
Robert, het mooie van dit soort dingen meemaken is dat je voelt wat het jou doet en dat je dan dus weet wat je zelf iemand anders niet aan zou doen.
Zie het als ervaring opdoen.
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: gast
Als ie het ook van anderen kan hebben is er geen vuiltje aan de lucht.
Maar weet je, je hebt lomp en lomp. Sommige mensen zijn gewoon lomp en bedoelen er niets mee ten nadele van de ander. Er zijn ook mensen die lomp zijn gebruiken om de ander wel te benadelen. Begrijp je wat ik bedoel?

Jazeker begrijp ik dat.Mijn El Lompo kan absoluut niet tegen onrecht,zegt dat genoeg voor nu.
De andere "soort"hou ik niet van.
Haha grappige woordkeus eigenlijk in deze contex,niet
Lena
Lena mrt 3 '10
Origineel bericht van: nougnag
Om te beginnen heb ik al een eigen aardigheidje met het woord'"moet".

ik moet niets wink
Lena
Lena mrt 3 '10
Origineel bericht van: nougnag
Het is mij nml opgevallen dat als ik probeer aardig te zijn voor mensen dan begrijpen ze mij vaak verkeerd maar als ik "het"minder genuanceerd oftewel eerlijker en direkter naar hen overbreng er geen twijfel aan mijn woorden is en/of daden.

vaak wordt aardig zijn verward met zwakte.....
een behoorlijke denkfout van het ego.....
Lena
Lena mrt 3 '10
[quote=Core

Hoe kan je dan je grenzen leggen en aardig blijven? laugh[/quote]

eerst moet je voorjezelf uitmaken waar jou grenzen nu eigenlijk liggen...
vanuit dat oogpunt is duidelijk communiceren heel belangrijk...
je kunt ook op een vriendelijke wijze je grens aangeven...en aardig blijven...
wel heeft een ander soms moeite of een zgn plank voor z,n hoofd en wil degene niet jou grenzen accepteren..
een hele uitdaging wordt het dan... tongue
maar duidelijk zijn...is wel een vereiste...
en als de ander het onvriendelijk opvat...is dat dan jou probleem...?
admin
admin mrt 3 '10
herehere Lena mooi gesproken,ik sluit me helemaal bij jou aan.
gast
gast mrt 3 '10
Het hangt er van af hoe stug jouw grenzen zijn Lena of dit wel of niet als onvriendelijk wordt opgemerkt.
Ik vind dat iedere situatie het verdient op zichzelf bekeken te worden. Natuurlijk neem je de ervaring en daarmee je grenzen uit het verleden mee, maar die moeten wel dienen en niet blokeren. Als je begrijpt wat ik bedoel wink
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Core

Hoe kan je dan je grenzen leggen en aardig blijven? laugh

eerst moet je voorjezelf uitmaken waar jou grenzen nu eigenlijk liggen...
vanuit dat oogpunt is duidelijk communiceren heel belangrijk...
je kunt ook op een vriendelijke wijze je grens aangeven...en aardig blijven...
wel heeft een ander soms moeite of een zgn plank voor z,n hoofd en wil degene niet jou grenzen accepteren..
een hele uitdaging wordt het dan... tongue
maar duidelijk zijn...is wel een vereiste...

Nu komen we ergens. laugh
Dat is een hele mooie uitleg over hoe het mogelijk word om aardiger te zijn.

Je grenzen verleggen door middel van duidelijkheid, wat het mogelijk maken om aardig te zijn tegen je mede mens.
En als het onvriendelijk word opgevat? laugh
Ja, dan word het volgens mij een spel van geven en nemen met hoever je jouw grenzen kan leggen over die van een ander? shocked

edit: Quote ging fout...
Lena
Lena mrt 3 '10
zelfreflextie dan toch? maar blokkeren op zijn tijd en niet altijd dienen.. dient toch ook weer ergens toe?
Lena
Lena mrt 3 '10
ik denk echt nog steeds daar waar de grens van een ander begint...dat die van mij ophoudt...

maar makkelijker gezegd dan gedaan...
gast
gast mrt 3 '10
zelfreflextie dan toch? maar blokkeren op zijn tijd en niet altijd dienen.. dient toch ook weer ergens toe?

Natuurlijk. Maar dat hangt dan wel van die situatie af en niet van een verleden.
Lena
Lena mrt 3 '10
van het verleden kun je leren...
gast
gast mrt 3 '10
Helemaal waar. Maar het is mi niet de bedoeling om een "nieuwe" situatie geheel te be(ver)oordelen aan de hand van verleden.
En daar ook naar te handelen, want dan heb je mi niets geleerd van dat verleden.
Lena
Lena mrt 3 '10
toch zul je soms na moeten denken anders heb je nog niets geleerd....
gast
gast mrt 3 '10
Je kunt ook handelen zonder erbij na te denken en het aan het universum overlaat wat er gebeurd. Dus dat jij instrument bent dat door God bespeeld wordt.......
admin
admin mrt 3 '10
...

nee, dat is niet mijn/jou probleem.
Wat wel een mijn/jou probleem kàn zijn is als onvriendelijkheid van een ander iets met me/je doet.
doch, dat is niet nodig kenbaar te maken aan diegene die onvriendelijk was/is.
Want... dat wat het met je doet, zat er al langer, doch komt aan het licht..
zo kan je iets aan jezelf doen!
En dat dankzij die onvriendelijkheid van iemand!! grin
gast
gast mrt 3 '10
Als het jou onvriendelijkheid is die je terug krijgt van de ander is het wel jou pakkie an. Als het alleen een interpretatie van de ander is omdat die iets anders verwacht dan is het aan de ander om er iets mee te doen.
admin
admin mrt 3 '10
VeronderStel Gast jij bent op een moment boos op me, en verwijt me enkele dingen,
ik lees dat en laten we veronderstellen dat ik vervolgens eveneens boos wordt, om die verwijten en het gevoel dat ik "binnen" krijg die meegzonden werden, met de woorden.
Het is aan jou om iets te doen met die boosheid, en je verwijten..en het uitzenden ..
het is aan mij om op een goeie manier om te gaan met de boosheid en de verwijten van een ander, en met wat ik zelf erbij voel.

Dus hier blijven beiden verantwoordelijk voor zichzelf!
gast
gast mrt 3 '10
Ja, dat is ieders verantwoordelijkheid om uit te zoeken waarom je reageert zoals je doet. En niet de schuld ergens van bij de ander leggen.

Pro-actief reageren dus, i.p.v. re-actief.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420