Loading...
nl

Nederland moet aardiger!

gast
gast feb 7 '10
Ik geloof er in dat ieder mens "goed" en "slecht" in zich heeft. Het "goede" komt eruit als de omstandigheden waarin iemand opgroeid/leeft daar geschikt voor zijn, datzelfde geldt voor het "slechte" in de mens.
Is een kind dat opgroeid als kindsoldaat, helemaal geindoctrineerd en kapot gemaakt tot het een moord machine is geworden, "slecht" of waren de omstandigheden waarin het terecht is gekomen daar "goed" voor? Dat zelfde kind zal het later, als het al overleeft op deze manier, ook weer doen bij andere kinderen puur omdat het niet anders geleerd heeft. Zo'n kind is slachtoffer van de omstandigheid waarin het gekomen is. En of dit nu met karma, keus of weet ik wat voor excuus te maken heeft, het is en blijft een mens. En voor dat mens heb ik respect, niet voor de daden die hij doet.
Lena
Lena feb 7 '10
een mens heeft altijd een keuze gast...
gast
gast feb 7 '10
Nee, ik denk van niet....
En dan nog; weet jij bij alles wat je doet, bij iedere keuze die je maakt, wat het gevolg zal zijn voor anderen? Weet jij waaraan je allemaal medeplichtig bent geweest? We staan niet los van elkaar. Iedereen en alles heeft met elkaar te maken. We spelen een rol in een film, aan de film kun je niets meer veranderen. Je kunt alleen het script veranderen. Maar daar moet je bewust voor zijn.
Ben het met je eens dat als je bewust bent dat je bepaalde dingen niet meer doet, zelfs de grootste moordenaar niet.
Tot die tijd hebben dader en slachtoffer elkaar nodig om bewust te kunnen worden. En dat gaat helaas niet altijd op een "mooie" manier. Het is ook een "keus" van iemand om zijn kop in het zand te steken en geen respect te hebben voor zichzelf en de wereld om hem heen.
Ayasha
Ayasha feb 7 '10
Origineel bericht van: gast
Wat is jou reden dat je het uit beleefdheid doet? Een vooroordeel stuurt je altijd. Een vooroordeel heeft niets met de situatie die er op dat moment is te maken maar bepaald wel hoe jij reageerd.

Moet er een reden zijn om beleefd te zijn tegen iemand?

Een vooroordeel beïnvloed iemand, het stuurt die persoon niet. Wat je zegt is nog steeds aan jezelf... Dat kan je niet op eender welk vooroordeel steken.
gast
gast feb 8 '10
Er hoeft natuurlijk geen direct aanwijsbare reden voor te zijn maar meestal is dat er wel. Het kan zijn dat je zo opgevoed bent bijvoorbeeld.
Ik wil er niet mee zeggen dat je niet beleefd moet zijn tegen anderen, ik ben alleen benieuwd naar de reden waarom. Dus kan het zijn dat als het aangeleerd gedrag is dat je je niet bewust bent van de reden. Hoef je je ook niet te lang af te vragen waarom anderen soms niet zo beleefd tegen jou of anderen zijn, ze zijn gewoon niet zo opgevoed wink
Het kan ook zijn dat je je beleefd voordoet maar het in je denken niet bent. Ik weet niet wat het voor jou is en of je gedachten gelijk zijn aan je handelen, dat kun je zelf alleen maar merken in hoe anderen tegen jou zijn.
Heb je veel problemen met allogtonen?
Ayasha
Ayasha feb 8 '10
Er zijn hier veel problemen met allochtonen als je dat bedoelt. winkIedereen krijgt een kans van mij als persoon. Ik heb geen reden om beleefd te zijn, die heb ik ook niet nodig. Mijn moeder is sneller onbeleefd dan ik zelf dus van haar zal ik het niet hebben laugh
gast
gast feb 8 '10
Weet je ook waar de problemen vandaan komen/ waardoor ze zijn ontstaan?
Ayasha
Ayasha feb 8 '10
Ik ken de hele wereld niet dus neen, weet jij het? smile
Lena
Lena feb 8 '10


even een vraag aan jou gast waarom een probleem?
Lena
Lena feb 8 '10
Origineel bericht van: gast
Nee, ik denk van niet.... ik dus van wel hier verschillen we dus in, ieder mens maakt zijn hele leven keuzes....En dan nog; weet jij bij alles wat je doet, bij iedere keuze die je maakt, wat het gevolg zal zijn voor anderen? Weet jij waaraan je allemaal medeplichtig bent geweest? waarom moeten we als we een keuze maken alles overzien?... leren doe je door schade en schande... We staan niet los van elkaar. Iedereen en alles heeft met elkaar te maken. We spelen een rol in een film, aan de film kun je niets meer veranderen. Je kunt alleen het script veranderen. Maar daar moet je bewust voor zijn. ik zeg toch niet dat alles niet verbonden is en dat we allemaal een rol spelen is wel duidelijk voor mij hoor en waarom kun je geen keuzes maken?...veranderen kun je altijd tijdens je leven hoor...soms bewust en soms niet bewust..dan gebeurt er wat er gebeurt..Ben het met je eens dat als je bewust bent dat je bepaalde dingen niet meer doet, zelfs de grootste moordenaar niet.
Tot die tijd hebben dader en slachtoffer elkaar nodig om bewust te kunnen worden.ja het goed en kwaad in deze dualistische wereld.. En dat gaat helaas niet altijd op een "mooie" manier. Het is ook een "keus" van iemand om zijn kop in het zand te steken en geen respect te hebben voor zichzelf en de wereld om hem heen. je kunt je natuurlijk altijd afvragen waarom..iemand dit doet? ... maar hij of zij zal dan toch ergens een keuze moment weer tegenkomen denk ik zo....
Lena
Lena feb 8 '10
Origineel bericht van: Lena
een mens heeft altijd een keuze gast...


omdat iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn denken,gevoel en handelen.....
admin
admin feb 8 '10
Jezus kwam binnen in de sinagoge en zwiepte al de tafels om,
en riep de farizeërs en tollenaars, daar tot de orde, en zei met een enorme kracht " niet in m'n vaders huis"...zo zijn er volgens mij vele momenten in het leven, dat je even zegt waar het op staat.. en wat je vind van de handelingen die mensen stellen. Omdat je daarmee iets wil bereiken.. iets positiefs, omdat de kracht die je uitzend, toch liefde draagt.


hoe dan ook.. op dat moment had iemand kunnen denken,
dat jezus geen respect had voor die mensen..omdat ie een handeling stelde, die heel veel kracht bezat.
Maar kan je dan op dat moment zeggen "he, jij hebt wel geen respect omdat je zo tegen die farizeeers te keer gaat" ?
Nee, op dat moment is dat niet aan de orde!
gast
gast feb 8 '10
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Lena
een mens heeft altijd een keuze gast...


omdat iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn denken,gevoel en handelen.....


Maar daar kan ie pas echt aan voldoen als ie volledig bewust is.
gast
gast feb 8 '10
Origineel bericht van: Ayasha
Ik ken de hele wereld niet dus neen, weet jij het? smile


Nee ik ken de hele wereld niet maar wel mezelf. En aangezien ieder individu een kleine wereld is die in het klein net zo is als in het groot kan ik me wel "voorstellen" wat het is.
gast
gast feb 8 '10
Waar stonden die tafels synoniem voor Belle. Weet jij dat?
In het huis van de vader is geen plaats voor belastingen.
Het is ook niet voor niets dat ze Jezus aan het kruis gehangen hebben. En zelfs aan het kruis zei hij: Vader vergeef het hun, ze weten niet wat ze doen. (ze zijn dus onwetend/onbewust)
gast
gast feb 8 '10
Lena, misschien is het dat ik respect en onvoorwaardelijk liefhebben een beetje door elkaar haal.
Ayasha
Ayasha feb 8 '10
Wie A zegt moet B zeggen Gast, wat denk jij dat het is?
gast
gast feb 8 '10
Hoe bedoel je?
Ayasha
Ayasha feb 8 '10
Origineel bericht van: gast
Nee ik ken de hele wereld niet maar wel mezelf. En aangezien ieder individu een kleine wereld is die in het klein net zo is als in het groot kan ik me wel "voorstellen" wat het is.
gast
gast feb 8 '10
Ik kan me wel voorstellen wat mensen drijft, ja.
Maar wat bedoel je met: wie A zegt moet ook B zeggen?
Of wil je dat ik vertel hoe ik het zie hoe het zit met de problemen die er zijn wat betreft allogtonen? Kan ik niet want ik heb geen "problemen" met allogtonen in mijn omgeving. Ik laat iedereen in zijn/haar waarde.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki