Loading...
nl

Nederland moet aardiger!

Ayasha
Ayasha feb 8 '10
Als je het je kan voorstellen, dan kan je dat ook vertellen lijkt me.
gast
gast feb 8 '10
Maar wat heeft mijn voorstelling voor nut voor jou. Het gaat erom dat je, als je jezelf kent, weet wat voor effect het op jou heeft en dus kan voorstellen wat voor effect het op iemand anders kan hebben. Dus als je je daar bewust van bent kun je het ook bewust doen of laten. En verantwoording dragen voor dat wat het tot gevolg heeft.
Ayasha
Ayasha feb 8 '10
Als jouw voorstelling sowieso geen nut heeft voor mij, waarom opper je hem dan Gast? confused
gast
gast feb 8 '10
Het gaat niet om mijn voorstelling maar om ieders eigen voorstelling.
Lena
Lena feb 9 '10
Origineel bericht van: gast
Waar stonden die tafels synoniem voor Belle. Weet jij dat?
In het huis van de vader is geen plaats voor belastingen.
Het is ook niet voor niets dat ze Jezus aan het kruis gehangen hebben. En zelfs aan het kruis zei hij: Vader vergeef het hun, ze weten niet wat ze doen. (ze zijn dus onwetend/onbewust)


het ging over respect..gast
vergeving is weer van een andere orde....

deze zin van belle zegt veel:zo zijn er volgens mij vele momenten in het leven, dat je even zegt waar het op staat.. en wat je vind van de handelingen
dit kan soms op een stevige manier gebeuren...maar kan ook tevens een daad van liefde zijn...
Lena
Lena feb 9 '10
Origineel bericht van: gast
Ik kan me wel voorstellen wat mensen drijft, ja.
Maar wat bedoel je met: wie A zegt moet ook B zeggen?
Of wil je dat ik vertel hoe ik het zie hoe het zit met de problemen die er zijn wat betreft allogtonen? Kan ik niet want ik heb geen "problemen" met allogtonen in mijn omgeving. Ik laat iedereen in zijn/haar waarde.


ik denk ook dat je dan gelijk de kern raakt gast...je kunt je dingen voorstellen inderdaad..
en waar je geen problemen mee hebt daar hoef je dus niets mee.....
helaas zijn er veel mensen die het moeilijk vinden in deze tijd...
om in deze wereld met elkaar te leven
respect hebben is een mooi streven..en een mooi uitgangspunt
ook oordeel vrij zijn...
en inderdaad verander de wereld en begin bij jezelf..
onderzoek en kijk...
maar dat wil niet zeggen dat een ander zomaar over jou grens heen kan gaan....
liesanne
liesanne feb 9 '10
Origineel bericht van: Ayasha
Er zijn hier veel problemen met allochtonen als je dat bedoelt.


Wanneer we beseffen dat we wereldburgers zijn, bestaan er geen allochtonen (meer) en kan je ook geen 'problemen met allochtonen' hebben. Dan heb je misschien soms iets uit te zoeken met een medemens.
gast
gast feb 9 '10
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: gast
Waar stonden die tafels synoniem voor Belle. Weet jij dat?
In het huis van de vader is geen plaats voor belastingen.
Het is ook niet voor niets dat ze Jezus aan het kruis gehangen hebben. En zelfs aan het kruis zei hij: Vader vergeef het hun, ze weten niet wat ze doen. (ze zijn dus onwetend/onbewust)


het ging over respect..gast
vergeving is weer van een andere orde....

deze zin van belle zegt veel:zo zijn er volgens mij vele momenten in het leven, dat je even zegt waar het op staat.. en wat je vind van de handelingen
dit kan soms op een stevige manier gebeuren...maar kan ook tevens een daad van liefde zijn...


Maar dit betekend toch niet direct dat je geen respect hebt?!
gast
gast feb 9 '10
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: gast
Ik kan me wel voorstellen wat mensen drijft, ja.
Maar wat bedoel je met: wie A zegt moet ook B zeggen?
Of wil je dat ik vertel hoe ik het zie hoe het zit met de problemen die er zijn wat betreft allogtonen? Kan ik niet want ik heb geen "problemen" met allogtonen in mijn omgeving. Ik laat iedereen in zijn/haar waarde.


ik denk ook dat je dan gelijk de kern raakt gast...je kunt je dingen voorstellen inderdaad..
en waar je geen problemen mee hebt daar hoef je dus niets mee.....
helaas zijn er veel mensen die het moeilijk vinden in deze tijd...
om in deze wereld met elkaar te leven
respect hebben is een mooi streven..en een mooi uitgangspunt
ook oordeel vrij zijn...
en inderdaad verander de wereld en begin bij jezelf..
onderzoek en kijk...
maar dat wil niet zeggen dat een ander zomaar over jou grens heen kan gaan....


Helemaal mee eens. Alleen grijp ik de kans aan als iemand over mijn grens gaat waarom ik daar die grens heb. Waarom begrens ik mijzelf? Of liever gezegt; waarom doet het iets met mij als een ander iets doet wat voor mij grensoverschrijdend is?
gast
gast feb 9 '10
Origineel bericht van: liesanne
Origineel bericht van: Ayasha
Er zijn hier veel problemen met allochtonen als je dat bedoelt.


Wanneer we beseffen dat we wereldburgers zijn, bestaan er geen allochtonen (meer) en kan je ook geen 'problemen met allochtonen' hebben. Dan heb je misschien soms iets uit te zoeken met een medemens.


Helemaal waar Liesanne. Maar betekend dit uitzoeken ook direct dat je geen respect meer hebt voor die mens?
Lena
Lena feb 10 '10
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: gast
Waar stonden die tafels synoniem voor Belle. Weet jij dat?
In het huis van de vader is geen plaats voor belastingen.
Het is ook niet voor niets dat ze Jezus aan het kruis gehangen hebben. En zelfs aan het kruis zei hij: Vader vergeef het hun, ze weten niet wat ze doen. (ze zijn dus onwetend/onbewust)


het ging over respect..gast
vergeving is weer van een andere orde....

deze zin van belle zegt veel:zo zijn er volgens mij vele momenten in het leven, dat je even zegt waar het op staat.. en wat je vind van de handelingen
dit kan soms op een stevige manier gebeuren...maar kan ook tevens een daad van liefde zijn...


Maar dit betekend toch niet direct dat je geen respect hebt?!


ja dat kan dus wel...iemand die voor jou over grenzen gaat,dus opdat moment zeker geen gevoel van respect....
Lena
Lena feb 10 '10
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: gast
Ik kan me wel voorstellen wat mensen drijft, ja.
Maar wat bedoel je met: wie A zegt moet ook B zeggen?
Of wil je dat ik vertel hoe ik het zie hoe het zit met de problemen die er zijn wat betreft allogtonen? Kan ik niet want ik heb geen "problemen" met allogtonen in mijn omgeving. Ik laat iedereen in zijn/haar waarde.


ik denk ook dat je dan gelijk de kern raakt gast...je kunt je dingen voorstellen inderdaad..
en waar je geen problemen mee hebt daar hoef je dus niets mee.....
helaas zijn er veel mensen die het moeilijk vinden in deze tijd...
om in deze wereld met elkaar te leven
respect hebben is een mooi streven..en een mooi uitgangspunt
ook oordeel vrij zijn...
en inderdaad verander de wereld en begin bij jezelf..
onderzoek en kijk...
maar dat wil niet zeggen dat een ander zomaar over jou grens heen kan gaan....


Helemaal mee eens. Alleen grijp ik de kans aan als iemand over mijn grens gaat waarom ik daar die grens heb. Waarom begrens ik mijzelf? Of liever gezegt; waarom doet het iets met mij als een ander iets doet wat voor mij grensoverschrijdend is?


misschien zet de een de grens scherper voor zichzelf.
want als die ander er al overheen gaat...wat dan...?
zelfrespect is ook je grenzen aangeven toch?
waarom het mij wel of niet raakt is altijd heel persoonlijk en afhankelijk van een heleboel factoren..en ik ga niet alles lopen analyseren als ik er niet mee zit..

belle heeft mij goed geholpen hiermee...nml het gevoel van respect is niet aanwezig of verdwijnt ter plekke, dus kan ik het ook niet opbrengen (nog) of (meer)
gast
gast feb 10 '10
Ze heeft het je in iedergeval duidelijk gemaakt (verwoord) wanneer je geen respect meer op kan brengen. Waar het mij om gaat is waarom je dan geen respect meer op kan brengen. En dat is vaak moeilijk te doorgronden omdat je dan niet naar het gedrag van een ander moet kijken maar naar wat er in jou is waardoor het respect wegvalt.
admin
admin feb 10 '10
Ik denk (omdat ik het zelf herken) dat je geen respect meer kan opbrengen voor mensen die situaties of persoonlijke zaken waarin je jezelf eigenlijk voor bekritiseert spiegelen. Hierdoor zegt een ander (voor je gevoel) dat jij iets fout hebt gedaan. Als je niet sterk genoeg in je schoenen staat kan elke vorm van kritiek je aanspreken, en dit alles omdat je jezelf niet durft te voelen, of geen gevoel kan of durft te tonen. Dus het is en blijft een actie/reactie die terug slaat op jezelf, want de ander die jou bekritiseert ligt er echt niet wakker van, het doet iets met jou. Het is de kunst om in jezelf op te sporen waar het nu eigenlijk aan ligt. Daarna kun je er aan werken. Als je jezelf verdedigt of een tegenreactie geeft, is het klaar en hoef je met het woord respect niet (meer) te reppen. Je laat iemand zoals hij is, en je gaat verder met je eigen ding, want je hebt respect genoeg voor jezelf om zo te handelen.
gast
gast feb 10 '10
Het is allemaal menselijk.....
admin
admin feb 10 '10
Alles is menselijk uiteindelijk ..
liesanne
liesanne feb 11 '10
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: liesanne
Origineel bericht van: Ayasha
Er zijn hier veel problemen met allochtonen als je dat bedoelt.
Wanneer we beseffen dat we wereldburgers zijn, bestaan er geen allochtonen (meer) en kan je ook geen 'problemen met allochtonen' hebben. Dan heb je misschien soms iets uit te zoeken met een medemens.

Helemaal waar Liesanne. Maar betekend dit uitzoeken ook direct dat je geen respect meer hebt voor die mens?


Respect lijkt mij in deze vanzelfsprekend.
Ik heb het gesprek tussen Lena en jou gevolgd, ik snap heel goed wat jullie allebei bedoelen.
Het is mooi als wij de mens achter zijn 'misdaden' kunnen zien, en dat is vaak iemand die zelf slachtoffer is (geweest). Als jong meisje had ik al een gevoel dat er voor iemand als Hitler ook vergeving zou zijn. Dat wil voor mij niet zeggen dat een slachtoffer van iemands misdaden altijd tot vergeving zou moeten komen. Vele religies schrijven dit voor, maar soms gaat dit ten koste van het slachtoffer zelf wanneer hij voorbij gaat aan zijn gerechtvaardigde boosheid. Soms is respect misschien een te 'groot' woord en is het voldoende als wij de mens kunnen zien, om hem en onszelf beter te kunnen begrijpen.
Lena
Lena feb 12 '10
het waarom? het waarom is niet zo moeilijk hoor het ontbreekt gewoon...
het is niet aanwezig meer...het verdwijnt ter plekke...
een mens die een ander iets aandoet...waarom dan nog respect hebben....?

als ik dan volgens jou dan hier zelf in moet gaan graven,dus waarom dat respect niet aanwezig is...is mijn vraag aan jou,hoe kun jij respect opbrengen voor mensen die een ander iets aandoen....?
gast
gast feb 12 '10
Omdat ik niet naar hetgeen ze doen kijk maar naar die mens.
Lena
Lena feb 13 '10
Origineel bericht van: gast
Omdat ik niet naar hetgeen ze doen kijk maar naar die mens.


en als jij dan alleen kijkt...wat voor mens zie jij dan?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki