Loading...
nl

Nederland moet aardiger!

gast
gast jan 26 '10
Quote:
maar is dat zo onterecht?
wij die hier zijn opgegroeid zijn misschien ook wel tevreden met onze cultuur...
en zouden graag bv iedereen een hand geven als we iemand begroeten....


Maar dat betekend nog niet dat je zover bent dat je mensen in hun waarde kunt laten en nu nog je eigen cultuur boven die van de ander stelt.
Trouwens cultuur betekend niet dat je een individu bent. Als je hecht aan cultuur ben je een groepsdier.
In de ideale wereld zal er geen cultuur meer nodig zijn en ook geen regering zoals we die nu kennen trouwens.
gast
gast jan 26 '10
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Lena
nee je schrijft omdat ze nog niet zover zijn...
of is dat wat ze niet willen?


Hoe bedoel je; of is dat wat ze niet willen?


jou opmerking:Maar ik kom toch in een ander land met andere regels waar ze nog niet zo ver zijn dat ze andere opvattingen kunnen accepteren.

je kunt je ook dom houden toch?


Waarom?
Lena
Lena jan 26 '10
omdat datgene instand te houden wat jij wenst...
Lena
Lena jan 26 '10
Origineel bericht van: gast
Quote:
maar is dat zo onterecht?
wij die hier zijn opgegroeid zijn misschien ook wel tevreden met onze cultuur...
en zouden graag bv iedereen een hand geven als we iemand begroeten....


Maar dat betekend nog niet dat je zover bent dat je mensen in hun waarde kunt laten en nu nog je eigen cultuur boven die van de ander stelt.
Trouwens cultuur betekend niet dat je een individu bent. Als je hecht aan cultuur ben je een groepsdier.
In de ideale wereld zal er geen cultuur meer nodig zijn en ook geen regering zoals we die nu kennen trouwens.


nee in de nieuwe wereld zijn dit onzinnige gedoe gelukkig hoop ik niet meer aan de orde,maar voor nu wel...
je kunt je altijd blijven afvragen wie zich nu boven wie stelt..
gast
gast jan 26 '10
Origineel bericht van: Lena
omdat datgene instand te houden wat jij wenst...


Als je maar bewust bent dat dit een afgescheiding is van het geheel.
admin
admin jan 26 '10
Zeker nooit verder Turkije ingedoken Gast smileen dan bedoel ik dus de afgelegen dorpjes niet de toeristische trekpleisters.

Ik ben heel erg tegen Burka's, ik vind het zeer vrouwonvriendelijk, door die gekke tenten zijn wij (Nederlanders zonder burka) verplicht voortaan altijd onze legitimatie bij ons te hebben.
Je weet niet wie je tegenover je hebt en ik walg echt van die dingen, ben ook niet van plan om hier ooit in te veranderen, je maakt mij never nooit wijs dat er een god is die dit van mensen verlangt.

Ik geloof ook niet dat deze burka vanuit het geloof wordt gedragen en nee ik heb de koran niet gelezen, ik vrees dat dit voortkomt uit de walgelijke omstandigheden waarin vele vrouwen in het midden-oosten moeten leven.
Tweederangsburgers zijn het daar en dat is iets wat er bij niet in kan.

Maar goed, ik ga weer erg off-topic.
gast
gast jan 26 '10
Wat jij er ook van vind; het is hun cultuur!
Hoe kom je erbij dat je je moet legitimeren doordat er mensen zijn die burka's dragen? Wie heeft je dat wijs gemaakt?
Het is niet god die dit verlangt maar de mens die interpreteerd.
Lees de koran eens dan kun je weten waar je het over hebt en zul je ontdekken dat het niet in de koran staat maar dat het een interpretatie is.
De vrouw is heiliger dan de man in de koran.
Lena
Lena jan 27 '10
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Lena
omdat datgene instand te houden wat jij wenst...


Als je maar bewust bent dat dit een afgescheiding is van het geheel.


wie scheidt zich nu af? dat zal altijd een heet hangijzer blijven...
Lena
Lena jan 27 '10
nou gast respect kan ook inhouden wat je ervan vindt wink
ja karin respect voor je medemens kan ook zijn dat je gewoon tegen burka,s bent... smile
gewoon omdat de vrouw niet mag tonen wie ze is...je moet maar raden wie er achter zit...zelfs communiceren wordt erg lastig..
laat de discussie ook in het midden of ze hier nu echt zelf voor kiezen of niet...
maar in een westerse wereld waarin wij nu eenmaal leven, kun je zo niet naar je werk omdat wij nu eenmaal openener communiceren denk ik...
en waarom niet omkeren?...als wij naar een land gaat moet wij ons toch ook schikken in.....ik mag daar niet ontbloot over straat jammer genoeg....ook niet als ik er zelf voor kies vanwege de hitte...
gast
gast jan 27 '10
Begrijp wel dat de mening die je nu hebt gebaseerd is op jou eigen denken over dingen en niet gebaseerd is op degene waar je de mening over hebt. Die kan er een heel andere mening op na houden. Dan krijg je bijna zo'n situatie van een oud vrouwtje de straat over helpen omdat jij denkt dat ze dat wil maar het oude vrouwtje wil helemaal niet de straat over steken die staat daar te wachten op iemand of staat daar gewoon te kijken.
Dit is invullen voor een ander en dat is iets wat niet kan.
De reden dat vrouwen een burka of niqab dragen is misschien helemaal niet wat jij denkt.

Als jij niet zou roken en je wilt het niet in huis hebben en iemand komt op visite, die weet dat jij niet wil dat er gerookt wordt in huis, en die steekt toch een sigaret op, vind je dit dan respectvol?
Ayasha
Ayasha jan 28 '10
Dat is toch net wat Lena zegt gast?
gast
gast jan 28 '10
Oh ja, vertel.......
liesanne
liesanne jan 29 '10
Origineel bericht van: Jasper123
Wat er in Nederland en over de wereld ook sterk speelt is het stigmatiserende gedrag. Als je door de buitenwereld op een bepaalde manier wordt gezien, neig je er ook veel sneller naar om je op die manier te gedragen. Daarom zal een bijvoorbeeld geadopteerde afrikaan in een voor de rest blank dorp zich veel sneller op een manier gedragen waarmee mensen die huidskleur associeren (hij zal bijvoorbeeld misschien sneller in hiphop kleding rondlopen en gaan praten als een "gangster"). Ik snap dit zelf erg goed, omdat mensen andere mensen nou eenmaal rollen toe bedelen, ik heb zelf vaak genoeg meegemaakt dat mensen zeggen "o ben je er zo in" en dat je je dan daar naar gaat gedragen, dat heb ik vaak genoeg gedaan, vaak gewoon uit pure onzekerheid, je wilt ergens bij horen.


http://www.youtube.com/watch?v=T8gCJ4K4tnE&feature=related
liesanne
liesanne jan 29 '10
Jane Elliott maakt met haar training duidelijk dat racisme is aangeleerd. "Dus kunnen we ook leren niet racistisch te zijn. Racisme is niet erfelijk bepaald. Het heeft alleen maar met macht te maken."


Haar training werd wereldberoemd door de Oprah Winfrey Show in 1992. De destijds 62-jarige Jane Elliott was te gast om haar browneyed/blue-eyed-training. Tijdens de show demonstreerde ze de gedragstraining, waardoor blanke mensen aan den lijven kunnen ondervinden wat voor uitwerking vooroordelen en onderdrukking hebben. Wat gebeurt er met een mens wanneer hij ineens machteloos wordt en te maken krijgt met discriminatie? Discriminatie op basis van zijn blauwe ogen! In de internationale week tegen racisme kwam Jane Elliott naar Nederland en had Mercita Coronel een gesprek met haar.

"Wie heeft je gezegd dat je mocht gaan zitten? Moet ik je alles letterlijk spellen? Zitten!" Eén van de deelnemers in de workshop van Jane Elliott gaat reeds na een uur weg. Een ander komt, na een korte onderbreking op het toilet, niet meer terug. De oorzaak? Hun blauwe ogen! In Elliott's wereld hebben de bruinogigen de meerderheid en de macht. Blauwogigen zijn dom, minderwaardig, lui en crimineel. Om hun minderwaardigheid te benadrukken, krijgen ze een groene kraag die ze moeten dragen. Ze krijgen geen vat op de geldende regels, omdat die steeds veranderen al naar gelang de wens en behoefte van de bruinogigen. Elliott is onverbiddelijk als een blauwoog probeert terug te komen, even nadat hij de workshop heeft verlaten. Hij blijft buiten. Want in de werkelijkheid hebben etnisch gediscrimineerden ook geen keuze. Ze kunnen niet simpelweg weggaan of hun kleur wegleggen. Dit wordt in de training gesymboliseerd door de kraag.
lees verder: http://www.eyetoeye.org/nl/konzept/interview.shtml
gast
gast jan 29 '10
Ja discriminatie op deze manier is aangeleerd, daar ben ik van overtuigt. Dat is mooi want alles wat aangeleerd is kan ook worden afgeleerd. Al is dat meestal een stuk moeilijker want veel mensen willen hun macht niet meer afstaan afstaan als ze die eenmaal gevonden hebben.
Toch is discrimineren ook iets menselijks. We maken onderscheid in alles wat bij ons binnen komt als signaal via onze zintuigen. Anders zouden we de wereld niet kunnen ervaren zoals die is.
Lena
Lena jan 29 '10
Origineel bericht van: gast
Begrijp wel dat de mening die je nu hebt gebaseerd is op jou eigen denken over dingen en niet gebaseerd is op degene waar je de mening over hebt. Die kan er een heel andere mening op na houden. Dan krijg je bijna zo'n situatie van een oud vrouwtje de straat over helpen omdat jij denkt dat ze dat wil maar het oude vrouwtje wil helemaal niet de straat over steken die staat daar te wachten op iemand of staat daar gewoon te kijken.het is maar net hoe je hier mee omgaat gast,
neem aan dat je dit netjes even vraagt aan dit dametje en zo niet kan de intentie gewoon goed zijn toch? het lijkt me sterk dat ze hier boos over kan worden...

Dit is invullen voor een ander en dat is iets wat niet kan.
De reden dat vrouwen een burka of niqab dragen is misschien helemaal niet wat jij denkt. moet dat dan? ik heb hier gewoon een mening over.
Als jij niet zou roken en je wilt het niet in huis hebben en iemand komt op visite, die weet dat jij niet wil dat er gerookt wordt in huis, en die steekt toch een sigaret op, vind je dit dan respectvol?
nee dat vind ik niet respectloos, ik zou er alleen wel wat van zeggen en verzoeken om niet te roken...
Lena
Lena jan 29 '10
even verder borduren gast wink
vele landen laten immigranten binnen hun eigen land wonen,zo is die multi culturele samenleving onstaan..
echter ook als is er nu bv 1 Europa landen hebben nog steeds hun eigen eigenheid en wetten en of regels...
je zou kunnen zeggen je moet je aanpassen in het land waar je nu naar toe gaat..nog steeds..sterker nog sommige landen kun je zelfs niet zomaar binnentreden...

nu vraag ik je gast...jij spreekt van respect hebben voor...
maar hoe is dat andersom zijn landen waar wij niet mogen zijn zoals we zijn...hier anders in....?
dus hoe nu respect.....
gast
gast jan 29 '10
Dat er nog zoveel verschillen zijn tussen landen komt doordat de mens nog in culturen leeft. Het is het groepsdier dat nog regeerd daarom is er nog behoefte aan onderscheid maken. Of dit altijd zo zal blijven zal de toekomst uit moeten wijzen. Maar zolang het zo is zal het zo zijn en alleen de mens als ware individu kan het verschil maken.
Nu is het een zogenaamde multi-culturele samenleving (over de hele wereld trouwens) hopelijk in ontwikkeling naar een individuele samenleving waarbij het niet meer uitmaakt bij welke groep je "hoort". Maar zolang dit nog niet is kun je toch alleen maar respect hebben voor jezelf en anderen.

Is het een reden voor jou om geen respect te hebben voor een ander als in jou ogen deze andere geen respect heeft voor iemand anders dan jou of iets waar jij voor staat (vrouw zijn, blank, klein/groot, haarkleur, nationaliteit, geloof, cultuur)?
gast
gast jan 29 '10
Origineel bericht van: Lena
nee dat vind ik niet respectloos, ik zou er alleen wel wat van zeggen en verzoeken om niet te roken...


En als die ander dan zegt; jij moet respect hebben voor mijn mening, als ik hier wil roken dan rook ik hier!
Jasper123
Jasper123 jan 29 '10
Ik lig wel redelijk op één lijn met jou Gast! Je bekijkt de dingen vanuit een zeer groot perspectief, en je formuleert de zaken helder. Ik hoor je spreken vanuit liefde in tegenstelling tot vele, bij wie de angst vaak regeert.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki