Loading...
nl

Nederland moet aardiger!

Jasper123
Jasper123 jan 25 '10
Je hebt helemaal gelijk Pegasus. Het is heel goed om je aandacht te richten op het positieve en op hoe het wél moet! Aandacht schenken aan het negatieve trekt alleen maar meer negativiteit aan, en wekt weer een polariserende discussie op (links/rechts), waar ik totaal niet op doelde trouwens, maar dat soort reacties krijg je dan weer wel van sommige mensen.

Bedankt Pegasus, je haalt de ware moraal van dit topic weer mooi naar boven:D. Je zet me weer even aan het denken, en trekt me weer terug bij waar het eigenlijk allemaal om gaat..
gast
gast jan 25 '10
Als mensen onderscheid maken tussen andere mensen, op welke manier dan ook, en aan de hand daarvan een vooroordeel vormen voor de anderen uit een zelfde groep, is dit voor mij alleen maar en teken dat ze nog niet op (individueel)zielsniveau naar de wereld en de mensen kunnen kijken en die ook nog niet op (individueel) zielsniveau kunnen ervaren, maar vanuit de groepsgedachten wat ego gebonden is de wereld ervaren.
En zoals Jasper ergens al afvroeg of dit uit angst voor het vreemde is; ja ik denk van wel dat veel van de vooroordelen gebaseerd zijn op angst.
Het is een ontwikkelingsniveau wat niet betekend dat het "slecht" is. Wel iets om bewust van te worden wil je door ontwikkelen naar een hoger niveau.
Bij Geert Wilders heb ik altijd een twijfel of ie wel weet wat ie doet en of ie, als hij dit bewust doet, het misschien wel expres doet om de ontwikkeling van de mensen juist te bevorderen. Ik weet het niet. Eerlijk gezegt vind ik hem wel gevaarlijker dan de meeste moslims die ik persoonlijk ken. Maar ik ken hem niet persoonlijk dus kan ik daar ook geen oordeel over geven (wat ik al wel gedaan heb wink). De tijd zal het leren of hij de mens op de "juiste" manier tot denken heeft aangezet. Voor iedereen die het zich niet persoonlijk aantrekt; blijf je zelf, wat de politiek of wie ook zegt. Het gaat om jou eigen ervaring en niet om de mening van anderen.

Bea, ik herken wel veel van wat jij schrijft ook hier op Curacao. Het is hier meer een echte samenleving met zoveel nationaliteiten dan in Nederland. Hier laat men elkaar in zijn/haar waarde en gunt elkaar hun eigen cultuur. Ook zijn de mensen hier wel vriendelijk en groeten elkaar of je elkaar kent of niet. Naturlijk zullen er ook mensen zijn die dit niet be-amen en de keerzijde kennen. Maar dat is overal. Het is aan jou de keus of je naar de 90% liefdevolle mensen wilt kijken of dat je alleen de 10% die niet zo aardig zijn wilt zien. Die laatste groep valt meestal ook reuze mee als je ze wat beter kent en weet waarom ze niet zo aardig zijn op dat moment. Er is meestal een goede reden voor waarom mensen zo zijn.
Jasper123
Jasper123 jan 25 '10
Daar zit ik ook erg mee te stoeien Gast, ik kan geen peil op hem trekken. Ik vind hem ook niet evil ofzo, en hij heeft altijd een soort van ironie over zich, alsof het voor hem gewoon een spel is. Hij speelt gewoon met de sheeple in dit land. Tevens richt hij zich erg op de angst van mensen, misschien juist om deze te doorbreken! Ik ben benieuwd wat er in hem om gaat. Ik heb niet het gevoel dat hij een compleet bord voor zijn kop heeft namelijk...
Ayasha
Ayasha jan 26 '10
Origineel bericht van: Karin
Wat heeft het salaris van Geert Wilders hier nu weer mee te maken?
And so what, dan hadden wij ook maar moeten doorstuderen.
Ik hoop dat hij heel gelukkig is.

Tenzij je niet mijn hele bericht hebt gelezen snap ik je reactie niet.

Gast; hij maakt in elk geval met enige regelmaat boeiende discussies los. Ook al is dat zijn doel misschien niet, hij doet het wel...
gast
gast jan 26 '10
Ik hoop alleen dat mensen voor zichzelf een mening gaan vormen i.p.v. de mening van een ander klakkeloos aan te nemen. Net als in de tijd van Pim Fortuyn.
admin
admin jan 26 '10
Origineel bericht van: Ayasha
Origineel bericht van: Karin
Wat heeft het salaris van Geert Wilders hier nu weer mee te maken?
And so what, dan hadden wij ook maar moeten doorstuderen.
Ik hoop dat hij heel gelukkig is.

Tenzij je niet mijn hele bericht hebt gelezen snap ik je reactie niet.

Gast; hij maakt in elk geval met enige regelmaat boeiende discussies los. Ook al is dat zijn doel misschien niet, hij doet het wel...


Volgens mij heb ik dat helemaal gelezen smile
Jasper123
Jasper123 jan 26 '10
Origineel bericht van: gast
Ik hoop alleen dat mensen voor zichzelf een mening gaan vormen i.p.v. de mening van een ander klakkeloos aan te nemen. Net als in de tijd van Pim Fortuyn.


Precies, dat zie je nu ook wel, Geert is in mijn ogen niet eens het grote gevaar, het is het Nederlandse volk (sheeple). Ik bedoel hij krijgt wel genoeg stemmen, wat meer over het volk zegt dan over hem.. Ook al wordt het in mijn ogen wel van alle kanten gemanipuleerd met angst, en dan lijkt hij voor sommige mensen in ene de redder in nood...
gast
gast jan 26 '10
Er is geen leider die zonder volk groot kan worden. Kijk maar naar wat er in de tweede wereld oorlog gebeurde. Hitler had zonder het Duitste volk nooit zo groot kunnen zijn.
Lena
Lena jan 26 '10
dus? kun je je afvragen net zo als in de tijd van pim
wat maakt ze sterk?.....

zelf geloof ik hier ook in een tegenhang voor de gevestigde orde....
want wat biedt nu onze huidige politiek.....?

verder om het te verduidelijken
stel dat jij een islamitisch land kiest om te gaan wonen..
omdat je het een prachtig land vindt...
maar je bent christen en zou graag een kerk bouwen...
je zou graag met blote benen en zonder hoofdeksel over straat lopen... kortom je vrij voelen...
zou dit lukken denk je?
gast
gast jan 26 '10
Dat hangt er van af. In Turkye kun je volgens mij gewoon in je korte broek over straat en hoef je niet een hoofddoek te dragen. Maar er zijn landen die dit wel verlangen van hun inwoners.
Ik heb geen problemen met hoofddoekjes of burka's, dat is hun eigen keus en cultuur.
Maar als ik in een land ben die ik mooi vind en er wil blijven maar er zijn strnge regels aangaande geen blote huid/hoofd tonen, dan respecteer ik dat en zal me aanpassen. Maar vooralsnog vind ik dat een regering of religie daar niet over mag beslissen voor de individu. Maar aangezien dit soort dingen alleen gebeuren als de mensen nog niet in staat zijn de eigen verantwoordelijkheid te nemen voor hun leven (als ware individuen) zal het nog even zo blijven.
Lena
Lena jan 26 '10
maar wat is aanpassen? smirk
gast
gast jan 26 '10
Nou dat je dan niet in je korte broek over straat gaat en uit respect voor de anderen een hoofddoekje draagt. Als je naar een synagoge gaat en je wilt die bekijken moet de man uit respect voor het geloof ook een keppeltje op. Dit betekend niet direct dat je joods bent maar wel dat je de regels respecteerd die er op die plaats zijn.
Het feit dat je mag dragen wat je wilt zoals in Nederland betekend nog niet dat je vrij bent.
Er is trouwens niemand die mijn vrijheid kan afnemen hoeveel regels, voorschriften of wetten er ook zijn.
Vrijheid zit in je.
Lena
Lena jan 26 '10
ja vrijheid zit in jou
maar aanpassen waarom?
waarom kan een ander zich niet aan jou aanpassen?
gast
gast jan 26 '10
Maar ik kom toch in een ander land met andere regels waar ze nog niet zo ver zijn dat ze andere opvattingen kunnen accepteren.
Lena
Lena jan 26 '10
ik bedoel dus..als ik naar dat land ga moet ik me aanpassen..
waarom?
Lena
Lena jan 26 '10
nee je schrijft omdat ze nog niet zover zijn...
of is dat wat ze niet willen?
gast
gast jan 26 '10
Omdat je hopelijk respect kunt tonen voor andere culturen.
In de ideale wereld zou je dit niet hoeven omdat iedereen iedereen accepteerd en respecteerd zoals die is. Nederland probeert weleens te zeggen dat ze zo zijn maar dat zijn ze dus niet. Iig niet iedereen.
gast
gast jan 26 '10
Origineel bericht van: Lena
nee je schrijft omdat ze nog niet zover zijn...
of is dat wat ze niet willen?


Hoe bedoel je; of is dat wat ze niet willen?
Lena
Lena jan 26 '10
maar is dat zo onterecht?
wij die hier zijn opgegroeid zijn misschien ook wel tevreden met onze cultuur...
en zouden graag bv iedereen een hand geven als we iemand begroeten....
Lena
Lena jan 26 '10
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Lena
nee je schrijft omdat ze nog niet zover zijn...
of is dat wat ze niet willen?


Hoe bedoel je; of is dat wat ze niet willen?


jou opmerking:Maar ik kom toch in een ander land met andere regels waar ze nog niet zo ver zijn dat ze andere opvattingen kunnen accepteren.

je kunt je ook dom houden toch?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki