Loading...
nl

Nederland moet aardiger!

Lena
Lena feb 28 '10
Origineel bericht van: gast
Ik begrijp eerlijk gezegt deze hele tekst niet en wat het te maken heeft met wel of geen respect hebben voor andere mensen en het leven opzich.

Maar wat jou vraag betreft; natuurlijk kun je respect voelen en bedenken en dit loszien van elkaar. Wat ik wilde zeggen is dat het, ook als het gevoeld wordt, toch een product van het denken is. En zelfs dat de bron waaruit ooit "respect" is ontstaan heel anders is dan wat we er nu van maken. precies het respect is dan al aanwezig ook in de mens...er hoeft niet te worden over nagedacht want het is...al... Want het begint er al aardig op te lijken dat iedereen zijn eigen invulling en interpretatie heeft van het woord "respect" en daardoor hier en daar misverstanden ontstaan wanneer het te pas en te onpas gebruikt wordt.en zo niet meer is wat was.....En dat geldt natuurlijk voor mij net zo goed. Mijn interpretatie van respect is dat ik alles, ongeacht wat iets of iemand doet, in zijn/haar waarde laat als wezen, of mens. En niet direct goedkeur wat die doet, maar wel respect blijf houden voor die of datgene wat het IS.
hier verschillen we in want ook al oordeel ik niet over.....ik voel geen respect...

Ik kan jou goed begrijpen dat je geen respect op kan brengen voor iemand die iemand anders iets aandoet. Maar ben je het dan met me eens dat jij respect iets anders interpreteerd en hanteerd dan hoe ik dat doe. Dat maakt geen van ons beide meer of minder dan de ander, het is alleen een andere zienswijze/invulling van een woord.ja we zien het verschillend en blijkbaar ervaren we het verschillend...maar dat is ook respect..


als nederland aardiger moet worden ben ik nog steeds benieuwd naar hoe?
ik zie niet altijd aardige mensen...of ik ervaar niet altijd maar aardige mensen...
gast
gast feb 28 '10
Maar ben je zelf wel altijd aardig?
Lena
Lena feb 28 '10
nee natuurlijk niet...ik ben maar een mens... crazy
Lena
Lena feb 28 '10
Origineel bericht van: gast
Maar ben je zelf wel altijd aardig?


en hoe zie jij dat gast ben jij zelf wel altijd aardig...
en hoe moet dat dan...
als mensen zichzelf of anderen niet aardig vinden hoe gaan we dat oplossen?
gast
gast feb 28 '10
Nee ik ben niet aardig, ik ben gewoon ik, de ene keer noemt iemand dat aardig en de andere keer wordt het anders geinterpreteerd. Ik ben niet bewust on-aardig.
Ik vind zelf ook helemaal niet dat mensen persé aardig moeten zijn, ik ben er voor dat mensen werkelijk zichzelf zijn.
Gemaakt aardig zijn werkt vaak eerder averechts omdat je gedachten meer invloed hebben dan je gedrag.
Waarom mensen zichzelf niet aardig vinden is misschien een ding om in zichzelf te ontdekken. Wat is aardig, waarom willen anderen dat je aardig bent.
Aardig zou je misschien ook als ge-aard kunnen zien. En als je goed ge-aard bent ben je ws automatisch ook aardiger voor je omgeving.

Hoe het "moet"; kent u zelve!
Lena
Lena mrt 1 '10
alles goed en wel...
als mensen elkaar al niet aardig vinden hoe wordt de wereld dan aardiger....?
admin
admin mrt 1 '10
Origineel bericht van: Jasper123
Ik ben VOOR een aardiger Nederland! Van koud kikkerlandje naar een warm, gastvrij land waarin iedereen begrijpt dat we toch niet zo verschillend van elkaar zijn als vele denken!


Vandaag is het zelfs complimenten dag en tot nu toe is er nog niemand aardig tegen me geweest. Nederlanders moeten aardiger zijn tegen elkaar en vooral tegen mij! tongue
gast
gast mrt 1 '10
Ik ben hartstikke aardig tegen je wink
admin
admin mrt 1 '10
Origineel bericht van: gast
Ik ben hartstikke aardig tegen je wink

Dat is heel erg aardig van je gast. tongue
admin
admin mrt 1 '10
Aardig is typisch nederlands woord,
In Belgie zegt men het wel, heel af en toe!
grappig dat als je Eigen-aardig bent, dat je dan weer vreemd bent!
dus kan het zijn dat aardig zijn een aangeleerd gedrag is, waarbij het niets meer te maken heeft met je eigenheid!!


das doordenken he!!(lacht)
admin
admin mrt 1 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Aardig is typisch nederlands woord,
In Belgie zegt men het wel, heel af en toe!
grappig dat als je Eigen-aardig bent, dat je dan weer vreemd bent!
dus kan het zijn dat aardig zijn een aangeleerd gedrag is, waarbij het niets meer te maken heeft met je eigenheid!!


das doordenken he!!(lacht)


Daar moet ik even aardig over nadenken. haha
gast
gast mrt 1 '10
Haha, helemaal de spijker op z'n kop Belle. Men moet vooral aardig zijn voor hen, maar dan wel op de manier zoals zij dat willen, haha, niet op jou eigen manier....
En of hun dan aardig tegen jou zijn......eerst jij, dan zij wink
admin
admin mrt 1 '10
haha, als een SM-er tegen een andere Sm-er zegt,
wees eens aardig tegen mij, gaat die andere een zweepje halen!
hahaha
Lena
Lena mrt 2 '10
ja mensen zijn uniek..in aardig.. wink
admin
admin mrt 2 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
haha, als een SM-er tegen een andere Sm-er zegt,
wees eens aardig tegen mij, gaat die andere een zweepje halen!
hahaha


Heb je er ervaring mee dan, dat je het zo goed weet? tongue
Lena
Lena mrt 2 '10
Origineel bericht van: gast
Haha, helemaal de spijker op z'n kop Belle. Men moet vooral aardig zijn voor hen, maar dan wel op de manier zoals zij dat willen, haha, niet op jou eigen manier....
En of hun dan aardig tegen jou zijn......eerst jij, dan zij wink


dus hoezo nl moet aardiger.....
gast
gast mrt 2 '10
Waarom alleen van anderen verwachten dat ze aardiger zijn. Als je vind dat mensen aardiger moeten zijn, begin dan eerst met jezelf......Behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden, maar het ook menen natuurlijk wink
Lena
Lena mrt 2 '10
misschien wat minder verwachten...
admin
admin mrt 2 '10
Origineel bericht van: gast
Waarom alleen van anderen verwachten dat ze aardiger zijn. Als je vind dat mensen aardiger moeten zijn, begin dan eerst met jezelf......Behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden, maar het ook menen natuurlijk wink

Dat is een uitspraak die vele snel maken. Maar ik vind dat dit per persoon kan verschillen, het moet maar in je karakter zitten en of je ertoe in staat bent.

Iemand aardig behandelen is jezelf voor een deel bloot geven en daar kan misbruik van gemaakt worden.
gast
gast mrt 2 '10
Nou dan moet je eerst iets doen aan je onzekerheid ws.
En dan nog; waarom bang zijn dat je gebruikt gaat worden als je dat zelf ook niet doet.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki