Loading...
nl

Nederland moet aardiger!

liesanne
liesanne feb 2 '10
O gelukkig maar... grin(was ook een beetje als grapje bedoeld...maar ik ben wel allergisch voor het woord 'zonde')
Wat zou een ander woord i.p.v. ‘zonden’ kunnen zijn? Want ook al staat het tussen haakjes, het staat er wel.

Ik ga verder helemaal met je uitleg mee. Vele eigenschappen vind ik niet negatief, maar zijn soms noodzakelijk.

Quote:
Juist omdat er een taboe op rust en het al van kleins af aan de kop wordt ingedrukt wordt het niet getransformeerd maar blijft het broeien in de mens. Wat weer tot uiting komt in het gedrag want het laat zich maar tot zekere hoogte inperken en dan komt het er toch uit.


Dat denk ik ook. Idd die onderdrukte ‘zonden’ maken ons tot een verwrongen persoonlijkheden.
Als je graag wilt dat je kinderen (of Nederlanders) aardig zijn, moet je ze eerst (of ook) de kans geven hun 'onaardigheid' te laten zien. (en daar aandacht aan schenken)

Ik denk dat het een misvatting is dat het 'negatieve' verdwijnt door het te negeren of te bestraffen en het positieve groeit door het aandacht te geven en te belonen. Het werkelijke goede komt van binnenuit als het 'negatieve' idd is getransformeerd.

Lena
Lena feb 3 '10
Origineel bericht van: gast
Maar je kunt pas echt goed doen als je ook weet wat goed is. Of niet soms?
En om te weten wat "goed" is moet je ook weten wat "niet goed" is.
We denken allemaal dat geld sparen "goed" is. Maar is dat het ook echt? Geld sparen stagneerd de energie flow van de economie. Het ontstaat door het hebben van angst voor tekorten in de toekomst. Maar door die stagnatie veroorzaken we onbewust tekorten op andere plekken in de wereld.
Het is altijd makkelijk je eigen verantwoordelijkheid af te schuiven op iemand anders. En omdat iemand anders iets niet doet hoef jij het ook niet te doen. Maar wat weerhoud je om niet je eigen verantwoordelijkheid te nemen gebaseerd op dat wat je uit eigen ervaring geleerd hebt?


het goede kennen kun je alleen uit jezelf halen....en spiegelen in de buitenwereld..immers je bent niet alleen op deze aarbol

sparen vind ik geen slecht idee, waarom komen mensen nu zo in de problemen?
verder denk ik dat economisch gezien in combinatie met de geldende politiek van nu gezien ,,,
ons ook een heleboel nonsens ons wordt voorgehouden...en aangeleerd...
verder worden we enorm gestuurd als werkvee..om de economie maar draaiende te houden terwijl er miljarden verdwijnen....dan weer miljarden tekort enz enz
dus ja wat is nu goed?
Lena
Lena feb 3 '10
Origineel bericht van: gast
De mensen die anderen ten gronde richten hebben ook hun eigen redenen en hun eigen verantwoording af te leggen voor hun eigen daden. Denk je dat het helpt om voor hun (dus in wezen ook voor jezelf) geen respect te hebben?


en denk jij dat respect hebben voor deze mensen wel helpt?
gast
gast feb 3 '10
Ik probeer iig de mens achter zijn/haar gedrag te zien en die te respecteren. Ik keur wat ze doen niet "goed" en zal het zeker niet zelf doen omdat hun het doen. Dus geen oog om oog, tand om tand. (voor wat betreft hun gedrag, niet om hun mens zijn)
gast
gast feb 3 '10
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: gast
Maar je kunt pas echt goed doen als je ook weet wat goed is. Of niet soms?
En om te weten wat "goed" is moet je ook weten wat "niet goed" is.
We denken allemaal dat geld sparen "goed" is. Maar is dat het ook echt? Geld sparen stagneerd de energie flow van de economie. Het ontstaat door het hebben van angst voor tekorten in de toekomst. Maar door die stagnatie veroorzaken we onbewust tekorten op andere plekken in de wereld.
Het is altijd makkelijk je eigen verantwoordelijkheid af te schuiven op iemand anders. En omdat iemand anders iets niet doet hoef jij het ook niet te doen. Maar wat weerhoud je om niet je eigen verantwoordelijkheid te nemen gebaseerd op dat wat je uit eigen ervaring geleerd hebt?


het goede kennen kun je alleen uit jezelf halen....en spiegelen in de buitenwereld..immers je bent niet alleen op deze aarbol

sparen vind ik geen slecht idee, waarom komen mensen nu zo in de problemen?
verder denk ik dat economisch gezien in combinatie met de geldende politiek van nu gezien ,,,
ons ook een heleboel nonsens ons wordt voorgehouden...en aangeleerd...
verder worden we enorm gestuurd als werkvee..om de economie maar draaiende te houden terwijl er miljarden verdwijnen....dan weer miljarden tekort enz enz
dus ja wat is nu goed?


Als je inziet dat regering en politiek dit doen hoef je er toch niet meer aan mee te doen.
Er geen energie meer instoppen betekend vanzelf dat het geen levensvatbaarheid meer heeft. Vergeet niet dat je er tegen verzetten nog steeds energie is die je er in stopt.
Een bank heeft graag jou spaarcenten want die kunnen er weer meer geld mee maken door uit te lenen voor hogere rentes als dat jij krijgt voor je geld.

We zijn en blijven slaven, ookal hebben we die naam niet meer wink
admin
admin feb 3 '10
Origineel bericht van: gast
We zijn en blijven slaven, ookal hebben we die naam niet meer wink


bedenk dat het slechts een gedachte is! wink
gast
gast feb 3 '10
Of hoe je "slaaf zijn" interpreteerd wink
Wie kan er nog zonder geld?
Lena
Lena feb 5 '10
Origineel bericht van: gast
Ik probeer iig de mens achter zijn/haar gedrag te zien en die te respecteren. Ik keur wat ze doen niet "goed" en zal het zeker niet zelf doen omdat hun het doen. Dus geen oog om oog, tand om tand. (voor wat betreft hun gedrag, niet om hun mens zijn)


en wat voor mens is dat in jou beleving? net als jij? alleen jij doet het niet en die ander wel?
hoe kun je dan van respect blijven praten...als iemand je kind aanrand of vermoord?
of zijn vrouw mishandeld...
ach ja het is een mens?
admin
admin feb 5 '10
Origineel bericht van: Lena
en wat voor mens is dat in jou beleving? net als jij? alleen jij doet het niet en die ander wel?
hoe kun je dan van respect blijven praten...als iemand je kind aanrand of vermoord?
of zijn vrouw mishandeld...
ach ja het is een mens?


Lena, hangt voor jou respect samen met het feit of je een oordeel hebt over iets?
maw.. als je een oordeel hebt gevorm over een feit of iemand, hangt daar dan automatisch het (hoeveelheid) respect van af, bij jou?
gast
gast feb 5 '10
Lena mag ik jou vragen wat jij onder respect verstaat?
Voor mij is het de andere mens in zijn waarde laten. Ik keur dingen die jij noemt niet goed, maar daarom heb ik niet minder respect voor de naakte mens achter zijn daden.
Ik wil wel graag weten waarom iemand tot zulke daden kan komen, en ik kan het me in bepaalde situaties ook wel voorstellen dat je het kan doen, maar daardoor ben je in mijn ogen niet minder waard als mens.
Het heeft vaak met onmacht, onwetendheid en angst te maken waarom mensen dingen doen die jij opnoemt. En dat heeft vaak weer te maken met hoe men opgegroeid is.
Lena
Lena feb 5 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Lena
en wat voor mens is dat in jou beleving? net als jij? alleen jij doet het niet en die ander wel?
hoe kun je dan van respect blijven praten...als iemand je kind aanrand of vermoord?
of zijn vrouw mishandeld...
ach ja het is een mens?


Lena, hangt voor jou respect samen met het feit of je een oordeel hebt over iets?
maw.. als je een oordeel hebt gevorm over een feit of iemand, hangt daar dan automatisch het (hoeveelheid) respect van af, bij jou?


nee oordeel niet opdat je niet veroordeeld is een mooi gezegde..bellefleur en probeer er ook bewust mee te leven...
probeer alleen te begrijpen wat voor mens dat is? want respect is oa iemand in zijn waarde laten ja...
maar mensen die een ander wat aandoen in dit geval daar kan ik simpel weg geen respect voor opbrengen...
Lena
Lena feb 5 '10
Origineel bericht van: gast
Lena mag ik jou vragen wat jij onder respect verstaat?
Voor mij is het de andere mens in zijn waarde laten. Ik keur dingen die jij noemt niet goed, maar daarom heb ik niet minder respect voor de naakte mens achter zijn daden.
Ik wil wel graag weten waarom iemand tot zulke daden kan komen, en ik kan het me in bepaalde situaties ook wel voorstellen dat je het kan doen, maar daardoor ben je in mijn ogen niet minder waard als mens.Het heeft vaak met onmacht, onwetendheid en angst te maken waarom mensen dingen doen die jij opnoemt. En dat heeft vaak weer te maken met hoe men opgegroeid is.


maar we gaan nog steeds uit van nl moet aardiger en repect hebben voor is een belangrijk onderdeel van...menselijke verhoudingen onderling...
ik vind wel dat je dan minder waard bent als mens..nu is er zeker een verschil in...mensen die niet mens zijn op zo.n moment of mensen die heel bewust dit ondernemen dus met ziel en verstand en daar zou ik respect voor moeten hebben?
nou dacht het niet...
een geweten zit in iedereen..mits je niet bij je volle verstand bent dan snap ik er wat meer van..
maar niet willens en wetens mishandelen of vermoorden
admin
admin feb 5 '10
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Lena
en wat voor mens is dat in jou beleving? net als jij? alleen jij doet het niet en die ander wel?
hoe kun je dan van respect blijven praten...als iemand je kind aanrand of vermoord?
of zijn vrouw mishandeld...
ach ja het is een mens?


Lena, hangt voor jou respect samen met het feit of je een oordeel hebt over iets?
maw.. als je een oordeel hebt gevorm over een feit of iemand, hangt daar dan automatisch het (hoeveelheid) respect van af, bij jou?


nee oordeel niet opdat je niet veroordeeld is een mooi gezegde..bellefleur en probeer er ook bewust mee te leven...
probeer alleen te begrijpen wat voor mens dat is? want respect is oa iemand in zijn waarde laten ja...
maar mensen die een ander wat aandoen in dit geval daar kan ik simpel weg geen respect voor opbrengen...

Aha.. "opbrengen", daar zit het em, volgens mij!
Klopt het als ik jouw tekst vertaal in, " het gebeuren " geeft mij zo'n vies gevoel, dat ik de persoon die dàt gedaan heeft (nog) niet (meer)kan waarderen.
gast
gast feb 5 '10
Vraag aan jou Lena; Waar ligt jouw grens in nog wel of geen respect hebben?
Lena
Lena feb 6 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Lena
en wat voor mens is dat in jou beleving? net als jij? alleen jij doet het niet en die ander wel?
hoe kun je dan van respect blijven praten...als iemand je kind aanrand of vermoord?
of zijn vrouw mishandeld...
ach ja het is een mens?


Lena, hangt voor jou respect samen met het feit of je een oordeel hebt over iets?
maw.. als je een oordeel hebt gevorm over een feit of iemand, hangt daar dan automatisch het (hoeveelheid) respect van af, bij jou?


nee oordeel niet opdat je niet veroordeeld is een mooi gezegde..bellefleur en probeer er ook bewust mee te leven...
probeer alleen te begrijpen wat voor mens dat is? want respect is oa iemand in zijn waarde laten ja...
maar mensen die een ander wat aandoen in dit geval daar kan ik simpel weg geen respect voor opbrengen...

Aha.. "opbrengen", daar zit het em, volgens mij!
Klopt het als ik jouw tekst vertaal in, " het gebeuren " geeft mij zo'n vies gevoel, dat ik de persoon die dàt gedaan heeft (nog) niet (meer)kan waarderen.


wat fijn belle daar zit het em, in,precies zo bedoel ik het smile
het simpel niet kunnen opbrengen van respect voor zoiets..dus ook voor de persoon niet..je tussen aanhaling ook (nog) en (meer) kloppen helemaal omdat je immers nooit zover vooruit kunt denken dat dit niet zou kunnen veranderen....
maar ik worstelde hier echt even mee hoe zit dat nou respect?
Lena
Lena feb 6 '10
Origineel bericht van: gast
Vraag aan jou Lena; Waar ligt jouw grens in nog wel of geen respect hebben?


respect eindigt daar voor mij als anderen moet lijden omdat het ego van die ander blijkbaar toestaat om een ander schade te berokkenen...
dat wil niet zeggen dat een mens onfeilbaar is...
gast
gast feb 6 '10
Dus je hebt geen respect voor het ego van die mens. Een mens is meer an zijn ego Lena.
Wat versta je onder "onfeilbaar"?
Respect verdwijnt als er vooroordelen komen.
Weet je het hele verhaal van alle kanten voor je een oordeel velt?
Ayasha
Ayasha feb 7 '10
zolang een vooroordeel je niet "stuurt" doet dat niets met respect winkIk kan perfect beleeft en respectvol zijn naar buitenlanders hoewel ik er eigenlijk geen fan van ben.
gast
gast feb 7 '10
Wat is jou reden dat je het uit beleefdheid doet? Een vooroordeel stuurt je altijd. Een vooroordeel heeft niets met de situatie die er op dat moment is te maken maar bepaald wel hoe jij reageerd.
Lena
Lena feb 7 '10
Origineel bericht van: gast
Dus je hebt geen respect voor het ego van die mens. Een mens is meer an zijn ego Lena. dat zal best,maar dat ego zet aan tot....
Wat versta je onder "onfeilbaar"? dat ieder mens zijn minder goede eigenschappen heeft en dus een verkeerd pad kan bewandelen...Respect verdwijnt als er vooroordelen komen.respect is eenvoudig niet aanwezig voor agressie,moord,misbruik enz enz bij jou wel?.....Weet je het hele verhaal van alle kanten voor je een oordeel velt?voor sommige zaken hoef je niet het hele verhaal te kennen gast, het handelen is altijd nog de verantwoordelijkheid die de persoon zelf draagt.....
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki