Loading...
nl

Nederland moet aardiger!

admin
admin mrt 2 '10
Quote:
Dat is een uitspraak die vele snel maken. Maar ik vind dat dit per persoon kan verschillen, het moet maar in je karakter zitten en of je ertoe in staat bent.

Iemand aardig behandelen is jezelf voor een deel bloot geven en daar kan misbruik van gemaakt worden.
_________________________


Sinds wanneer is het dat als je aardig bent je je dan bloot geeft?
Het is een uitspraak die niets anders is als de waarheid, iedereen kan veranderen, het ontbreekt nog al eens aan de wil, maar het is (in mijn ogen) kolder om te zeggen dat mensen niet kunnen veranderen.

Als je bang bent misbruikt te worden zul je dat ook aantrekken, waar je bang voor bent dat trek je aan....

smile
admin
admin mrt 2 '10
Om te beginnen heb ik al een eigen aardigheidje met het woord'"moet".
gast
gast mrt 2 '10
Moet valt op velerlei wijze uit te leggen. Hoe je het opvat is ook een beetje hoe het gebracht wordt en hoe je er zelf mee omgaat.
Iets "moeten" wordt vaak gezien als het niet meer kunnen hebben van een eigen keus.
admin
admin mrt 3 '10
Dat bedoel ik Gast,dankjewel
admin
admin mrt 3 '10
Het is mij nml opgevallen dat als ik probeer aardig te zijn voor mensen dan begrijpen ze mij vaak verkeerd maar als ik "het"minder genuanceerd oftewel eerlijker en direkter naar hen overbreng er geen twijfel aan mijn woorden is en/of daden.
admin
admin mrt 3 '10
In deze dualistische wereld heeft het altijd naast elkaar geleefd : eerlijkheid/oneerlijkheid.
De staat van dualiteit verdwijnt stilletjesaan, en het heeft omdenduur geen betekenis meer om een houding en gedrag te gaan beoordelen. vb, eerlijkheid/oneerlijkheid is dualistisch.
Lieve Nougnag, dit is niet naar jou gericht hoor! het is dat ik het opschrijf voor mezelf, omdat ik het al meerder malen opmerk , dat ik niet meer zo bezig ben iets in te delen in zijn dualistisch kader.
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: Karin

Sinds wanneer is het dat als je aardig bent je je dan bloot geeft?
Het is een uitspraak die niets anders is als de waarheid, iedereen kan veranderen, het ontbreekt nog al eens aan de wil, maar het is (in mijn ogen) kolder om te zeggen dat mensen niet kunnen veranderen.

Als je bang bent misbruikt te worden zul je dat ook aantrekken, waar je bang voor bent dat trek je aan....

smile


Nou ben dan wel 22 maar kan zoveel voorbeelden noemen waarin mensen die aardig zijn misbruikt worden door mensen die alleen aan zichzelf denken. Aardig zijn heb ik meerdere malen in mijn portemonnee mogen voelen. Dus 'mijn' ervaring is dat je je bloot geeft als je aardig bent.


Origineel bericht van: gast
Nou dan moet je eerst iets doen aan je onzekerheid ws.
En dan nog; waarom bang zijn dat je gebruikt gaat worden als je dat zelf ook niet doet.

Waar is de onzekerheid dan? en bang zijn is menselijk...dat heb je zelfs nodig om grenzen te kunnen verleggen.

Origineel bericht van: nougnag
Om te beginnen heb ik al een eigen aardigheidje met het woord'"moet".

Je hebt op de te veel forums gezetten waar discussies over het "moeten" plaats hebben gevonden zeker? tongue
Moeten vind 'ik' een heel menselijk woord. Je geeft situaties kracht mee door het te gebruiken. Alles mag maar er zijn dingen die moeten en die 'moeten' om mens te kunnen zijn.
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: Core
Origineel bericht van: Karin

Sinds wanneer is het dat als je aardig bent je je dan bloot geeft?
Het is een uitspraak die niets anders is als de waarheid, iedereen kan veranderen, het ontbreekt nog al eens aan de wil, maar het is (in mijn ogen) kolder om te zeggen dat mensen niet kunnen veranderen.

Als je bang bent misbruikt te worden zul je dat ook aantrekken, waar je bang voor bent dat trek je aan....

smile


Nou ben dan wel 22 maar kan zoveel voorbeelden noemen waarin mensen die aardig zijn misbruikt worden door mensen die alleen aan zichzelf denken. Aardig zijn heb ik meerdere malen in mijn portemonnee mogen voelen. Dus 'mijn' ervaring is dat je je bloot geeft als je aardig bent.


Origineel bericht van: gast
Nou dan moet je eerst iets doen aan je onzekerheid ws.
En dan nog; waarom bang zijn dat je gebruikt gaat worden als je dat zelf ook niet doet.

Waar is de onzekerheid dan? en bang zijn is menselijk...dat heb je zelfs nodig om grenzen te kunnen verleggen.

Origineel bericht van: nougnag
Om te beginnen heb ik al een eigen aardigheidje met het woord'"moet".

Je hebt op de te veel forums gezetten waar discussies over het "moeten" plaats hebben gevonden zeker? tongue
Moeten vind 'ik' een heel menselijk woord. Je geeft situaties kracht mee door het te gebruiken. Alles mag maar er zijn dingen die moeten en die 'moeten' om mens te kunnen zijn.



Euh om te beginnen ben ik nog geen forum tegengekomen over het zogenoemde "moeten" eerlijk gezegd.
Zoveel tijd heb ik nog niet doorgebracht op merudi.
Het is inderdaad een menselijk woord waar de 1 meer moeite mee heeft dan een ander,ook dat is menselijk.
De keus blijft aan jou wat je wel en niet "moet".
Jezelf zijn en blijven is vaak heel aardig tegenover anderen.
Mijn (!)ervaring is dat mensen DAT nou juist enorm waarderen ( aardig vinden),dat vraag soms moed maar vaak niet meer dan dat.
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
In deze dualistische wereld heeft het altijd naast elkaar geleefd : eerlijkheid/oneerlijkheid.
De staat van dualiteit verdwijnt stilletjesaan, en het heeft omdenduur geen betekenis meer om een houding en gedrag te gaan beoordelen. vb, eerlijkheid/oneerlijkheid is dualistisch.
Lieve Nougnag, dit is niet naar jou gericht hoor! het is dat ik het opschrijf voor mezelf, omdat ik het al meerder malen opmerk , dat ik niet meer zo bezig ben iets in te delen in zijn dualistisch kader.


Lieve Bellefleur,ik voelde me niet aangesproken hoor.
Het is nou eenmaal de wet van de polariteit.
"Het" gaat hier nu eenmaal over het gegeven dat men vind dat Nederland aardiger moet,met de stelling op zich begint de dualiteit al.
Oneerlijkheid is ook vaak (volgrns mij meestal) onwetendheid.
Een van mijn uitspraken is;"Ik ben eerlijk voor zover mijn eigen kennis reikt"
admin
admin mrt 3 '10
Quote:

Nou ben dan wel 22 maar kan zoveel voorbeelden noemen waarin mensen die aardig zijn misbruikt worden door mensen die alleen aan zichzelf denken. Aardig zijn heb ik meerdere malen in mijn portemonnee mogen voelen. Dus 'mijn' ervaring is dat je je bloot geeft als je aardig bent.



Dat jij je in je portemonnee gepakt voelt doe je toch echt zelf.
Dat is een kwestie van grenzen aangeven en nee zeggen.
Als anderen je pakken komt dat omdat jij dat toelaat, niet bij de ander neerleggen maar bij jezelf.
Ik begrijp niet zo goed wat jouw leeftijd hier mee te maken heeft eigenlijk smile
Gebruik je dat wel vaker als excuus?
Niet doen hoor, iemand van 22 kan wijzer zijn dan iemand van 50.
(ik spreek hier vanuit mijn gevoel, ik pretendeer niet de waarheid te kennen, ter overvloede vermeld ik dit maar even)
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: Jasper123
Ik ben VOOR een aardiger Nederland! Van koud kikkerlandje naar een warm, gastvrij land waarin iedereen begrijpt dat we toch niet zo verschillend van elkaar zijn als vele denken!

En voor de mensen die tot nog toe onaardig waren, maar als goede voornemen hebben eens wat aardiger te zijn verwijs ik u door naar de volgende website:
http://www.pasopaardig.nl/


Kijk en dan ben ik ook voor!!!!!
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: nougnag
Origineel bericht van: Bellefleur
In deze dualistische wereld heeft het altijd naast elkaar geleefd : eerlijkheid/oneerlijkheid.
De staat van dualiteit verdwijnt stilletjesaan, en het heeft omdenduur geen betekenis meer om een houding en gedrag te gaan beoordelen. vb, eerlijkheid/oneerlijkheid is dualistisch.
Lieve Nougnag, dit is niet naar jou gericht hoor! het is dat ik het opschrijf voor mezelf, omdat ik het al meerder malen opmerk , dat ik niet meer zo bezig ben iets in te delen in zijn dualistisch kader.


Lieve Bellefleur,ik voelde me niet aangesproken hoor.
Het is nou eenmaal de wet van de polariteit.

welke wet is dat, lieve nougnag?
dat alles zijn tegenpool heeft? zijn dualisme?
wel, dan mag van die wet zowel aardig als onaardig er zijn, eerlijk als oneerlijk, snap je!
Als je dat helemaal bewust van bent en toelaat in je leven dat alles zijn tegenpool heeft en dat je dit eveneens ervaart in deze dualistische wereld,
dàn kom je in een ander faze terecht.. een faze van non-dualisme! Dat is wat ik voor mezelf aan het opmerken ben, wat er aan het gebeuren is bij mij en ook bij anderen!
admin
admin mrt 3 '10
@nougnag, het was een nogal gemene uitspraak van me. Alle forums waar ik tot nu toe op zat waren er grote topics over dat woord. Dus ik hoor dan niet gelijk vooroordelen te maken. tongue

@Karin, wat je zegt is zeker waar. Grenzen aangeven en dan daarvan uit beginnen om vervolgens de grens steeds een stukje verder te leggen.
Geloof ik verschilt het gewoon enorm per mens, hoe je met het aardig zijn om kan gaan dan. Ik heb dat op die manier al heel wat keren ervaren en zien gebeuren. Dus misschien was het altijd voor mij zo bedoelt? Als je ergens energie in steekt krijg je het dubbel terug om zo maar te zeggen, en op de lange termijn zal het ook wel zo gaan met aardig zijn.



Aardig?:
Mijn reiki master was arbeids ongeschikt en verzamelde door de jaren heen geld om in Suriname mensen te helpen met het bouwen van een school + treinspoor naar het dorp. Vervolgens is hij daar heen gegaan en kaal geplukt. Meer dan een ton van verzamelt geld door zijn neus geboord.

Aardig?:
Gereedschap uitlenen, dan gaan helpen en er vervolgens achter komen dat de gene waar je het aan uitleent het verhuurd aan vrienden van hem.

Hoe kan je dan je grenzen leggen en aardig blijven? laugh
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: nougnag
Origineel bericht van: Bellefleur
In deze dualistische wereld heeft het altijd naast elkaar geleefd : eerlijkheid/oneerlijkheid.
De staat van dualiteit verdwijnt stilletjesaan, en het heeft omdenduur geen betekenis meer om een houding en gedrag te gaan beoordelen. vb, eerlijkheid/oneerlijkheid is dualistisch.
Lieve Nougnag, dit is niet naar jou gericht hoor! het is dat ik het opschrijf voor mezelf, omdat ik het al meerder malen opmerk , dat ik niet meer zo bezig ben iets in te delen in zijn dualistisch kader.


Lieve Bellefleur,ik voelde me niet aangesproken hoor.
Het is nou eenmaal de wet van de polariteit.

welke wet is dat, lieve nougnag?
dat alles zijn tegenpool heeft? zijn dualisme?
wel, dan mag van die wet zowel aardig als onaardig er zijn, eerlijk als oneerlijk, snap je!
Als je dat helemaal bewust van bent en toelaat in je leven dat alles zijn tegenpool heeft en dat je dit eveneens ervaart in deze dualistische wereld,
dàn kom je in een ander faze terecht.. een faze van non-dualisme! Dat is wat ik voor mezelf aan het opmerken ben, wat er aan het gebeuren is bij mij en ook bij anderen!


Yin en Yang weetjewel,dat is polariteit.
Het 1 kan niet zonder het ander bestaan.
Dat vind ik eigenlijk wel het mooiste dat er is Bellefleur,dat non-dualisme.
Heeft ook weer te maken met "het"aanvaarden van de dingen zoals ze zijn,denk ik.
Ieder geloof en/of overtuiging spreekt daarover....
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: Core
@nougnag, het was een nogal gemene uitspraak van me. Alle forums waar ik tot nu toe op zat waren er grote topics over dat woord. Dus ik hoor dan niet gelijk vooroordelen te maken. tongue

@Karin, wat je zegt is zeker waar. Grenzen aangeven en dan daarvan uit beginnen om vervolgens de grens steeds een stukje verder te leggen.
Geloof ik verschilt het gewoon enorm per mens, hoe je met het aardig zijn om kan gaan dan. Ik heb dat op die manier al heel wat keren ervaren en zien gebeuren. Dus misschien was het altijd voor mij zo bedoelt? Als je ergens energie in steekt krijg je het dubbel terug om zo maar te zeggen, en op de lange termijn zal het ook wel zo gaan met aardig zijn.



Aardig?:
Mijn reiki master was arbeids ongeschikt en verzamelde door de jaren heen geld om in Suriname mensen te helpen met het bouwen van een school + treinspoor naar het dorp. Vervolgens is hij daar heen gegaan en kaal geplukt. Meer dan een ton van verzamelt geld door zijn neus geboord.

Aardig?:
Gereedschap uitlenen, dan gaan helpen en er vervolgens achter komen dat de gene waar je het aan uitleent het verhuurd aan vrienden van hem.

Hoe kan je dan je grenzen leggen en aardig blijven? laugh


Wat de reikimeester betreft,verkeerde keuzes,jammer.
Wat het gereedschap betreft....Als het mijn vriend was geweest had ik enorm moeten lachen eigenlijk en samen delen we de winst.
admin
admin mrt 3 '10
Ow en Core maak je geen zorgen hoor,ik ben niet van porselein.
Ik voel me niet zo snel aangesproken.Het deed geen pijn hahaha
gast
gast mrt 3 '10
Origineel bericht van: nougnag
Het is mij nml opgevallen dat als ik probeer aardig te zijn voor mensen dan begrijpen ze mij vaak verkeerd maar als ik "het"minder genuanceerd oftewel eerlijker en direkter naar hen overbreng er geen twijfel aan mijn woorden is en/of daden.


Dat is toch ook niet zo gek, of wel. Als je aardig probeert te doen maar het dus niet werkelijk bent kun je ook niet iets werkelijks van anderen verwachten. Beetje geaard mens prikt zo door de nep aardigheid heen.
Dus doe vooral dat wat je echt voelt, ook voor jezelf.
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: nougnag
Het is mij nml opgevallen dat als ik probeer aardig te zijn voor mensen dan begrijpen ze mij vaak verkeerd maar als ik "het"minder genuanceerd oftewel eerlijker en direkter naar hen overbreng er geen twijfel aan mijn woorden is en/of daden.


Dat is toch ook niet zo gek, of wel. Als je aardig probeert te doen maar het dus niet werkelijk bent kun je ook niet iets werkelijks van anderen verwachten. Beetje geaard mens prikt zo door de nep aardigheid heen.
Dus doe vooral dat wat je echt voelt, ook voor jezelf.


Ik bedoelde eigenlijk,tactisch met aardig,wat voorzichtiger brengen,dat bezit ik niet zo.
gast
gast mrt 3 '10
Haha, daar ben je zeker niet de enige in.
Ik kan heel direct en to the point zijn maar als mensen mij het gevoel geven dit niet te accepteren en ik moet me in gaan houden om de lieve vrede te bewaren dan wordt de tactloosheid alleen maar erger. Ik heb dus he liefst mensen met korte tenen om me heen, dat werkt het beste wink
admin
admin mrt 3 '10
Nou dan moet ik je maar eens voorstellen aan mijn El Lompo,mijn man,een bouwvarken met bijbehorend decolete.Bulderende lach en direkter ben ik ze nog niet tegengekomen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki