Heel veel mensen vinden het fijn dat er tenminste iemand naar hen luistert... Wees dan een luisterend oor voor andere en wees daar trots op.. Dat zij niet naar jou luisteren ligt waarschijnlijk niet aan jou of jou manier van spreken, maar aan hen. Ooit beseffen ze heus wel dat ze het fout gedaan hebben en dat zij ook eens moeten luisteren naar andere hun verhalen...
Wees zuinig op hen die naar jou luisteren en toon hen je dankbaarheid... wees niet boos op hen die niet luisteren, maar beloon degene die het wel doen
Dank je wel dat is ook een erg mooie insteek denk ik en ook zeker een gave om trots op te zijn.
Ik ga eventjes dit idee laten bezinken om erachter te komen wat het precies inhoud.
Weet je wat het ook is in een gesprek, ik denk wat en de ander zegt het vaak en daarmee kan ik niet mezelf uiten maar alleen diegene beamen in haar of zijn deel van het verhaal wat niet mijn gevoelens beamen.. ik weet niet zo goed om dit te omschrijven.
Misschien heb ik het idee dat mensen mij niet snappen en soms kan ik niet mijn klep houden van wat er allemaal in mijn bolletje afspeelt, moeilijk hoor.
Zuinig en dankbaarheid
,dat klinkt erg mooi.
Weet je ik heb, althans dat denk ik, een super groot geheugen wat betreft negatieve dingen met die wrok heb ik, denk ik, weinig vertrouwen in mijn naasten meer.
Als ik hen vergeef en hun mijn vertrouwen weer schenk dan herhaald de geschiedenis zich weer, ik spreek uit ervaringen.
Vergeef ik hun niet en trek ik daarmee een lijn dan laat ik niet meer over mezelf heen lopen, genoeg is genoeg vind ik.
En daarmee verkleint mijn wereld maar dat was een wereld waar ik slecht in behandeld werd, ik ben liever alleen dan met mensen die willen dat ik andere dingen zei dan dat ik zei of ben wie ik ben.
Hamvraag is nu 'wie ben ik' antwoord kan zijn 'niet diegene die jij wilden dat ik ben.'