@Muin, dank je wel.
@ Lin, leuk dat je even bent gekomen wijfie!
@Gast, GOED GEDAAN!!!!
pfff ik kom er net achter dat mensen me blijven negeren en niet erkennen wat ik zeg of voel, mensen willen mij soms niet hoen terwijl ik zo'n duidelijke boodschap afgeef.
Onbelangrijk.
Niets toevoegend persoon.
Vermoeiend.
Geen energie is waard voor mij alweer iets uit te leggen.
Ik heb bijvoorbaat ongelijk terwijl er dan simpelweg niet geluisterd word naar wat ik te zeggen heb.
Ik vind dat toch zo onrespectvol.
Alsof ik onwaardig bent om tijd en aandacht aan te schenken, ongelofelijk!
Ik vind dit echt heel onbeschoft en het frappante ervan is dat dit zovaak mij overkomt.
Mensen vinden mij aardig en horen wat ik te zeggen heb en verloop van tijd ben ik niet meer interessant of zoiets.
'Oh heb je haar weer' gedachtengangen vang ik op.
Pff word er zo moe van alsof ik dommer ben dan de rest onbelangrijker dan de rest echt ongelofelijk hoe onbeschoft mensen kunnen zijn.
Keer op keer op keer ervaar ik dit en ik weet niet waaraan het ligt.
Ouwehoer ik te veel, zeik ik te veel, komt diverse malen mijn problemen herhaaldelijk terug waar ik dan weer over spreek.
Ik ben nu eenmaal traag van begrip maar dat betekend niet dat ik er niet bent.
Ik ben er wel en ik leef en voel en ben net zo belangrijk als jij met jouw problemen die overigens ook herhalen.
Ik haat het als ik genegeerd word, ik haat het dat ik niet word erkent, en achteraf gezien heb ik wel gelijk gehad.
En zelfs dat word mij niet gegund wat een afgunst en arrogantie zeg.
Alleen maar omdat ik anders ben en soms wat trager van begrip wil nog niet zeggen dat ik bijvoorbaat ongelijk heb en dat je bijvoorbaat niet naar gaat luisteren en dat je bijvoorbaat niet interesseert in mij, walgelijk vind ik dat!
Tot dat ik me besefte dat ik ook een aantal mensen in mijn leven heb waarbij ik het zelfde bij voel.
Mensen die herhaaldelijk klagen.
Mensen die herhaaldelijk met de zelfde soort problemen komen, keer op keer op keer.
En hoevaak je het ook uitlegt ze snappen een bepaald iets ook echt niet.
Kan je dat veranderen?
Kan je helpen hun in te laten zien?
Zou je ze eerst wakker moeten schudden en recht voor zijn raap zijn, waar sommige dingen aan liggen?
Deed iemand dat maar eens bij mij, dan wist ik waaraan het lag en had ik niet zo'n frustrerende gevoel in me.
Ik schreeuw het soms zelfs uit, maar niemand hoort mijn schreeuw om hulp.