Doe iedereen de groetjes. Hoop dat je je op die andere plek wel thuis voelt. Weet wel; waar je ook naar toe gaat je neemt altijd jezelf mee. Maar dat zit wel goed bij jou..
Hallo lieve mensen, keek nog even op Merudi en zag deze quote staan gast. Bij mijn "afscheid" heb ik misschien de verkeerde woorden gebruikt: "ons kent ons" waar "kliekje" van gemaakt is uiteindelijk. Natuurlijk is het zo als mensen elkaar in het echt ontmoet hebben, dat daar een betere band door ontstaat, en dat je gevoel, en daardoor je reacties meer naar een persoon uitgaan die je aanspreekt. Zo is het overal, op forums en in het echte leven. Respect daarvoor.
Deze uitspraak van "Doe iedereen de groetjes" vind ik wat kinderachtig. Ik heb me ook aangemeld bij andere "sprirituele sites", maar dat hoeft niet de reden waarom je weggaat bij Merudi, daar kunnen hele andere dingen achter zitten, voor ieder weer anders. Dat je het beter bij een andere site kan vinden, dat is natuurlijk altijd mogelijk.. en wat geeft dat als dat zo zou zijn.
"Overal waar je naartoe gaat, neem je jezelf mee". Wat zit hier voor betekenis aan gast, wat voor achterliggende boodschap zou ik, als "nieuw" of "oud" lid hierachter moeten zoeken .. en dan aanvullend.. "maar dat zit bij jou wel goed".. Hoe weet je dat, voel je dat, of is dat je intuitie die dat zegt. Hoe goed ken je iemand, puur en alleen vanaf internet.
En dan de hamvraag: bij wie zou dit dan niet goed zitten, aansluitend op: dat zit bij jou wel goed? En als je jezelf meeneemt, wat dan? Komt iemand dan zichzelf tegen uiteindelijk? Of misschien wel niet? Komt het over alsof een ander wegloopt van al zijn karakterfouten, omdat hij weg gaat van Merudi?
Alsof iemand niet eerlijk wil zijn tegen zichzelf, want hier wordt je juist geconfronteerd met alles wat je niet in de ogen durft of kan zien? En alleen hier laat men zien wat juist is?
Weet je, ik denk dat er een veel grotere wereld is dan Merudi, die nog net even iets meer laat zien. En dan heb ik het niet over het internet, maar the "real" world zeg maar. En daar kan niemand, met welke uitspraken dan ook, zijn vinger volledig op leggen, want buiten dat, is het ook nog eens de wereld van een ander persoon waar je over spreekt.
Zomaar wat gedachtes, met alle respect voor jou gast, en Merudi in het algemeen!
Groetjes,
Cirr (Bart)