Elrian, kom jij soms uit het elfenrijk? Je naam brengt me daar naar toe
Maar ik dwaal nu al af.. wat erg.. Ik ga mijn kaarten er maar eens bijpakken voor jou, nu de regen hard op mijn zolderkamertje tikt.
Voor jou kreeg ik 1 kaart, die zich weer in de stapel kaarten probeerde te wurmen... misschien schaam je je een beetje voor de eigenschap van dit dier, maar dat hoeft niet hoor!
De kaart die ik voor jou trok was de
kameleon een dier dat zich kan aanpassen aan zijn omgeving. Ik krijg er een beetje het idee bij dat je misschien van jezelf teveel denkt dat je jezelf teveel aanpast aan andere of de maatschappij en dat je niet 'spiritueel bezig genoeg bent' voor de maatstaven. Maar dat ben je wel, je lost het op je eigen manier op... je verweeft het in je leven op de manier die het beste bij je past
Je hebt geduld en slaat pas toe als het echt tijd is om toe te slaan, en dat is voor jou goed om te doen, en daarom is het juist zo goed dat je je kan aanpassen, omdat je zo veel productiever kan handelen.
Nou ja Emuca, je slaat de spijker op de kop en wel ook nog op het juiste tijdstip.
Wat bedoel ik daarmee?
Er speelde zich een kleine conflictsituatie af binnen mijn schoonfamilie. Ik bemoei me daar in feite niet mee. Pas toen ik een soort verwijt kreeg (omdat ik me zo afzijdig hield) was het voor mij tijd om "toe te slaan" zoals je zo mooi omschrijft.
Op het moment dat jij het kaartje trok voerde ik waarschijnlijk mijn telefoongesprek hierover.
Ik bemoei me niet met schoonfamilie toestanden maar als ik persoonlijk erbij betrokken wordt dan moet ik het "waarom" mijn houding toch even toelichten!
Ik kan me inderdaad heel gemakkelijk aanpassen aan mijn omgeving of de mensen waar ik mee omga. Daardoor is het ook járen gebeurd dat ik maar met iedereen meekletste, ik gaf geen eigen mening om iedereen te vriend te houden. En ja, ik schaamde me soms hiervoor. Maar die eigenschap heb ik grotendeels achter me laten liggen. Ik ben nu veel openhartiger en geef mijn mening, wat me niet altijd in dank wordt afgenomen omdat men dit niet van mij kent natuurlijk.
Wat mijn spiritualiteit betreft, daar zou ik inderdaad veel meer mee willen doen maar het ontbreekt me gewoon aan gelegenheid en tijd. Daardoor integreer ik ze maar in mijn leven zoals het momenteel past......in afwachting van......
Mijn nicknaam is niet mijn echte naam maar een samenvoeging van meerdere namen. Maar ik zal hem niet voor niks gekozen hebben!
Heel erg bedankt voor het kaartje!
Liefdevolle groet
Elrian