Loading...
nl

Dierkaarten legging door Emuca

Emuca
Emuca feb 20 '12
Graag gedaan smileIk kijk uit naar je PB
L'arbre de vie
L'arbre de vie feb 20 '12
Hoi Emuca,

Zou je voor mij een legging willen doen? De baan waar ik je eerder kaart had voor laten leggen, bleek niet goed voor mij te zijn. Ben opnieuw opzoek naar iets wat wel aansluit bij mij, maar geen idee wat...

Zou je kaarten willen leggen die mij richting kunnen geven bij het aantrekken van de baan die op dit moment bij mij past?

Liefs, L'arbe de vie
Emuca
Emuca feb 20 '12
Natuurlijk wil ik dit voor je doen, L'arbe de vie smile

Het duurde een tijdje voor de kaarten antwoord wilde geven... maar toen viel er een heel stapeltje uit, allemaal op de kop. Dit geeft aan dat er meerdere wegen open liggen waar je tussen kan kiezen. Het gaat hier niet om dat je moet zitten afwachten tot er iets op je afkomt, maar dat je eigenlijk al een keuze maakt van wat je wilt.

Zoals de kaarten vielen, liggen er 3 richtingen voor je. Een van de richtingen, daar liggen vier kaarten op elkaar... dit lijkt een weg die gesloten voor je is, of dat je daar minder snel voor zal kiezen. Wellicht durf je dit niet of vind je jezelf daar nog niet klaar voor.

De andere twee richtingen liggen met een hoek van 90 graden naast elkaar.. het zijn dus twee kanten die behoorlijk uit elkaar liggen, maar toch beide bij je passen. Het is aan jou om te kijken waar je heen wilt.

Nu maar eens kijken welke dieren er onder liggen. smile

De gesloten weg, heeft de bizon, bever, uil en vos onder zich liggen. Een pad waarbij je hard zou moeten werken en veel kennis moet vergaren wil je je doel bereiken. Misschien moet je het ook even op sluw spelen, maar vergeet niet dat hard werken wordt beloond. Het geeft je wijsheid, een veilige omgeving en een goed vermogen van omgevinggerichtheid. Maar, rust zal je dan niet zo snel kennen. Het is hard werken. De kaarten willen je er op wijzen dat, mocht je deze weg toch kiezen, je al je bagage uit het verleden mee moet nemen om in te kunnen zetten.


De volgende weg geeft twee kaarten. octopus en pauw. Deze weg geeft een richting aan waarbij je veel onderweg zal zijn om die droom te achterhalen, maar dat je je werk met trots zal uitvoeren. Waar je wel op moet letten is dat er mensen kunnen en zullen zijn die dit pad afkeuren, daar moet je jezelf op instellen. Toch staat deze weg meer voor je open dan de vorige.

De derde weg, die in een hoek lag op de tweede, heeft ook twee kaarten en dit zijn: mestkever en de panda. Ook hier komt hard werken naar boven, maar dit zaait het zaadje van rust en creativiteit voor je. Het lijkt er een beetje op alsof dit het werk is wat het meest resultaat zal boeken, maar het is aan jou om te beslissen of dat is wat je wil.

Moeilijke legging vond ik dit, omdat er zo veel kaarten bij kwamen. Het gaat eigenlijk allemaal om kiezen en wat jij voor jezelf wil. smile
L'arbre de vie
L'arbre de vie feb 20 '12
Wauw Emuca, als ik met je meevoel, dan heb je de legging goed gedaan en uitgelegd! Dankjewel:D

Als ik met de legging meevoel, dan voelt het idd ook alsof er voor mij inderdaad een aantal richtingen klaar liggen om op te pakken of te laten. In de energie voel ik het, maar de vorm is nog onbekend bij mij op dit moment. Dankjewel voor jouw inzicht, dat had het even nodig om dat stukje bewustzijn te voelen;-)

Liefs, l'arbe de vie
Marije22
Marije22 feb 20 '12
Hoi Emuca, wat kun jij toch prachtig kaarten leggen shocked
Mag ik je vragen voor mij dit ook te doen, zit eigenlijk in hetzelfde schuitje als l'arbe de vie.. en daarbij weet ik ook nog steeds niet waar ik wil gaan wonen (waarschijnlijk waar ik ga werken, dus hieromtrent zou ik zo graag wat meer helderheid willen). Zelf trek ik vaak de kaart van het kind, zou ik het in die richting moeten zoeken?
Emuca
Emuca feb 20 '12
Origineel bericht van: L'arbe de vie
Wauw Emuca, als ik met je meevoel, dan heb je de legging goed gedaan en uitgelegd! Dankjewel:D

Als ik met de legging meevoel, dan voelt het idd ook alsof er voor mij inderdaad een aantal richtingen klaar liggen om op te pakken of te laten. In de energie voel ik het, maar de vorm is nog onbekend bij mij op dit moment. Dankjewel voor jouw inzicht, dat had het even nodig om dat stukje bewustzijn te voelen;-)

Liefs, l'arbe de vie


Ik had inderdaad ook dat ik het nog geen vorm kon geven, alleen dat er richtingen waren met elk een ander gevoel smileGraag gedaan smile
Emuca
Emuca feb 20 '12
Origineel bericht van: Marije22
Hoi Emuca, wat kun jij toch prachtig kaarten leggen shocked
Mag ik je vragen voor mij dit ook te doen, zit eigenlijk in hetzelfde schuitje als l'arbe de vie.. en daarbij weet ik ook nog steeds niet waar ik wil gaan wonen (waarschijnlijk waar ik ga werken, dus hieromtrent zou ik zo graag wat meer helderheid willen). Zelf trek ik vaak de kaart van het kind, zou ik het in die richting moeten zoeken?


Ik zal het strakjes voor je doen smile
Emuca
Emuca feb 20 '12
Marije voor jou mocht ik twee kaarten trekken. Een omslagkaart en een gevolgkaart smile

De omslagkaart is de bij, een hardwerkend beestje dat samen met de hele familie werkt aan een lopend en werkend bedrijf. Samenwerking met dierbaren zorgt voor een honingzoet resultaat dat je uiteindelijk weer kan delen met anderen. In combinatie met je woonsituatie is het belangrijk dat je je eigen keus maakt, maar dat je ook rekening houdt met alle mensen om je heen. Je moet kijken wat voor jou de meeste honing op kan leveren, om het zo maar te zeggen.

De kaart met het gevolg is de walvis. De walvis zwemt samen met een jong en communiceert op een bijzondere manier met zijn soortgenoten. Dit gaat erom dat je blijft praten over dat wat je dwars zit en dat je het aangeeft wanneer iets niet lukt of juist wel. Je zoekt naar een leraar/leerlingrelatie, wat zich kan uiten in allerlei manieren. Gooi jezelf echter niet altijd in de leerlingsituatie maar neem ook eens de touwen in handen en wordt de leraar. Draag zelf aan wat jij zou willen en toon daarin initiatief, want jij bent degene die jezelf het beste kent.
Marije22
Marije22 feb 20 '12
Mag ik je vragen wat je bedoelt met een omslagkaart en gevolgkaart? Omslag staat voor keerpunt, en gevolg voor wat daarna kan komen?

Samenwerking met dierbaren, ik zou niets liever willen laughHet probleem is wat dat inhoudelijk zou moeten zijn.. ga ik voor iets dat met mijn opleiding te maken heeft, of zoek ik het in creativiteit; schilderen, of misschien schrijven? En dan moet je natuurlijk ook reëel blijven, of het wel genoeg geld oplevert om de huur van te betalen. Ik probeer inderdaad erg te kijken naar wat ik zelf wil, maar vind het ook belangrijk dat ik niet te ver van mijn familie ga wonen. Zo kom ik nog niet zoveel verder.. solliciteren staat me ook tegen want geen van die werkplaatsen is waar ik écht wil zijn. Gelukkig heb ik nog even de tijd om knopen door te hakken, nu ik tijdelijk bij mijn ouders woon.

De walviskaart trok je de vorige keer ook laughWat toevallig. Hij zwemt samen met een jong.. kinderen? Ik zoek inderdaad naar een leraar/leerlingsituatie, ik wil verder groeien met behulp van iemand die me de weg kan wijzen.. want ik geloof dat ik zelf nog niet zo ver ben. De tijd zal het uitwijzen, misschien moet ik nog maar eens goed kijken naar wie ik ben, wat ik wil en wat ik kan. Ik weet alleen niet zo goed hoe.. Soms loop je gewoon helemaal vast.. ik kan deze periode niet anders beschrijven.

Bedankt voor je legging! Denk alleen wel dat de puzzelstukjes die je me hebt aangereikt pas op hun plaats vallen op het moment dat ik echt, in een nieuwe woonplaats, aan het werk ga.

Veel liefs, Marije
Emuca
Emuca feb 20 '12
Ja, de omslagkaart is inderdaad een keerpunt.. smile

Zoek vooral iets wat echt bij je pas... je hebt je hele leven nog voor je en durf daarin ook risico's te nemen.. De creative sector is moeilijk, maar als je echt wilt, dan lukt het je ook smile
Marije22
Marije22 feb 20 '12
Dank je Emuca, doet me goed om te horen smilehet moet wel bij me passen inderdaad.. anders doe ik het wel, en ga ik maar door, terwijl ik er zelf langzaam aan onderdoor ga. Dat zie ik wel weer gebeuren..

Het lastige is dat ik iemand ben die van zekerheid houdt, en bij grote beslissingen toch op safe zal gaan spelen. Alles komt altijd wel weer op zijn pootjes terecht, maar misschien komt dat ook juist omdat ik bij grote beslissingen kies voor 'veiligheid', een situatie die ik zelf onder controle heb. En dat moet ook wel, want ik heb nog een grote studieschuld die afgelost moet worden.
Zodra ik beter in contact sta met mezelf en me in het diepe durf te gooien, denk ik inderdaad dat ik in de creatieve sector aan de slag wil. Misschien dan maar parttime, en daarnaast parttime iets dat voor dat stukje zekerheid zorgt smile
Emuca
Emuca feb 21 '12
Zekerheid is natuurlijk altijd de makkelijkste weg... maar soms haal je meer uit risico's. smile
Piet
Piet mrt 7 '12
Hallo Emuca,

Zou je voor mij ook zo'n dierenkaart legging willen doen? Alvast bedankt.

groeten Piet
Emuca
Emuca mrt 7 '12
Ik zal dit waarschijnlijk morgenmiddag doen Piet, ik heb vandaag geen tijd meer. smile
layla
layla mrt 8 '12
Hoi Emuca,

Zou je voor mij ook een dierenkaartlegging willen doen, als je nog tijd hebt?

Alvast bedankt.
Groetjes,emma
Emuca
Emuca mrt 8 '12
Ja, ik ga nu eerst die van Piet doen, dan komt die van jou. smile
Emuca
Emuca mrt 8 '12
Piet, voor jou heb ik zojuist een legging gedaan. Wat wel grappig was, is dat ik vlakvoor ik aan jou legging wilde beginnen de neiging had om vrolijke Ierse folk op te zetten.. heb je daar soms iets mee? Vrolijk drankje doen in de bar.. lekker relax.

Anyway, back to the card.
De kaart die ik voor jou mocht trekken is de berggeit. De berggeit staat op een hoger plateau en kijkt uit over een groen landschap. JIj hebt afgelopen tijd een periode in je leven bereikt waarbij je met tevredenheid kan terugkijken naar wat je al bereikt hebt. Het was misschien niet altijd zo groen, maar nu zie je de waarde in van alles wat je overkomen is.
De berggeit strijd voor zijn liefde en overziet momenteel alles, waardoor hij dat wat niet goed voor hem is weg kan filteren. Hou je ogen open en luister naar je gevoel, dan zul je net zoals de berggeit zien wanneer je in moet grijpen.
Emuca
Emuca mrt 8 '12
Emma, voor jou duurde het even voordat de kaarten antwoord gaven. Dit wellicht omdat je zelf niet zo goed weet waar je moet beginnen en naar antwoorden zoekt. Het resultaat is dan ook dat ik een aantal kaarten kreeg, verdeeld in 2 stapeltjes. De eerste stapel heeft 3 kaarten en de 2e stapel heeft er vier. Bijzonder was, dat sommige kaarten op de kop lagen. Dit geeft voor mij aan dat je jezelf soms anders voor laat doen dan hoe je werkelijk bent. Hiermee bedoel ik dat je soms een masker opzet, zodat anderen niet helemaal doorhebben wat je werkelijk ziet of voelt.

De dieren waren allemaal dan ook heel verschillend maar ik richt me nu vooral op de kaarten die wel recht liggen, omdat dit de kaarten zijn die jou werkelijke ik symboliseren. De eerste kaart komt uit de eerste stapel en gaat over het verleden. Dit is de baviaan.. De baviaan is in dit geval een dier dat heel erg toegewijd is aan degene die hij liefheeft.. misschien soms wel te veel. De baviaan verteld me dat de liefde die jij voor iets of iemand had qua gevoel van liefde wel goed zat, maar dat er aan de communicatie iets miste. Dit maakt me nieuwsgierig, dus ik kijk stiekem even naar de andere dieren van de stapel, lama en kikker. Die staan voor sterk staan (lama) en aanpassingen (kikker). Wellicht heb je niet sterk genoeg in je communicatie gestaan en je teveel aangepast naar wat anderen van je verlangde. Dit heeft het doen kapotgaan...

De tweede kaart is de kaart die staat voor het nu en in welke ontwikkeling jij zit. Dit is in dit geval de vos. Dit gaat niet om sluwheid, maar om oplettendheid. Het luisteren naar je zintuigen, of die nou normaal of paranormaal zijn. Kijk naar anderen en voel hoe hun acties effect hebben. Werk aan jezelf, wees trots op jezelf en gebruik je eigen kracht om jezelf verder te ontwikkelen.. daar heb je geen anderen voor nodig, enkel jezelf. Dat willen de orang-oetang, pauw en vleermuis je samen met de vos meegeven.
Piet
Piet mrt 9 '12
Origineel bericht van: Emuca
Piet, voor jou heb ik zojuist een legging gedaan. Wat wel grappig was, is dat ik vlakvoor ik aan jou legging wilde beginnen de neiging had om vrolijke Ierse folk op te zetten.. heb je daar soms iets mee? Vrolijk drankje doen in de bar.. lekker relax.

Anyway, back to the card.
De kaart die ik voor jou mocht trekken is de berggeit. De berggeit staat op een hoger plateau en kijkt uit over een groen landschap. JIj hebt afgelopen tijd een periode in je leven bereikt waarbij je met tevredenheid kan terugkijken naar wat je al bereikt hebt. Het was misschien niet altijd zo groen, maar nu zie je de waarde in van alles wat je overkomen is.
De berggeit strijd voor zijn liefde en overziet momenteel alles, waardoor hij dat wat niet goed voor hem is weg kan filteren. Hou je ogen open en luister naar je gevoel, dan zul je net zoals de berggeit zien wanneer je in moet grijpen.

Hoi Emuca,

Grappig dat je Ierse folk muziek bij me ziet, ik heb er niets mee maar de vrolijkheid klopt wel.

Goed te lezen dat ik op de goed weg ben. Ik luister tegenwoordig naar mijn intuïtie en wat niet goed voelt probeer ik uit de weg te gaan.

Ik zal zeker goed uit blijven kijken en doen wat goed voelt.

Dank je wel voor je legging Emuca.

Lieve groeten,

Piet
Emuca
Emuca mrt 9 '12
Graag gedaan, Piet smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki