Loading...
nl

Dierkaarten legging door Emuca

Serenity
Serenity jan 19 '12
Origineel bericht van: Emuca
Serenity ook voor jou vielen er heel wat kaarten uit mijn stapel. Ze vlogen er als het ware uit.

Wat dat betreft zijn jou naam hier en jou gemoedstoestand soms enorme tegenpolen. Maar dit is goed, want zo hou jij je balans. Van die stapel blijven er uiteindelijk twee over, die in mijn hand vastblijven als ik weer wil gaan schudden.

De bovenste is de tijger.. een krachtig dier dat me verteld met hoeveel passie jij in het leven staat en dat jij met diezelfde passie het avontuur tegemoet gaat. De tijger ziet er jong uit en is klaar om te spelen.. jij hebt dat ook in je en daar moet je je zeker niet voor schamen, want die energie kan mensen heel erg oppeppen. Misschien voelt het niet zo, maar eigenlijk hebben heel veel mensen veel respect voor je op de manier waarop jij in het leven staat en hoe je omgaat met het leven.

Onder de tijger ligt de uil persoonlijk een van mijn favoriete dieren. De uil zoekt naar kennis en wijsheid om zo zijn eigen waarheid te vinden. Een uil kijkt toe en slaat pas toe als ze haar prooi gezien heeft. Een uil ziet uitstekend wat haar doel is, dat het jij ook gevonden. Jij weet voor jezelf wat je nuttig vind om te leren, eindelijk heb je dat gevonden. De uil zit er zo bij alsof ze net geland is, alsof ze me zeggen wil: ik heb het eindelijk gevonden. Van alles wat er is heb ik nu gezien waar ik naar kijken moet. Dit zegt ze met een standvastige blik.

Ik vind dit mooi, want dit valt samen met de manier waarop ik je zelf heb zien ontwikkelen hier op het forum. Van onzeker en van alles willen weten van het liefst honderdduizend onderwerpen naar iemand die heel mooi toegespitst te werk gaat en daardoor enorm veel wijsheid kan vergaren. Good job girl!

Och wat een mooie legging, dit geeft bevestiging en ook een beetje zelfverzekerdheid met die bevestiging dat ik heel goed op weg ben en ook wel op mijn pad zit waar ik wezen moet.

Dank je wel voor deze mooie legging, ik voel me trots dat je juist die kaarten heb getrokken die mij heel erg aanspreken in de zin dat ik dat wilde horen dus yeahhhhhh!!!!
Emuca
Emuca jan 19 '12
Alsjeblieft serenity, graag gedaan smile
Emuca
Emuca jan 19 '12
Cynthia, voor jou mocht ik twee kaarten trekken...

Beide kaarten hebben veel gemeen, ook al zijn het twee totaal verschillende dieren. Het eerste dier voor jou is het wilde paard die vol passie over de velden rent. Ren echter niet te hard, want anders vergeet je om jezelf heen te kijken. Je moet je passie volgen, maar geen tunnelblik krijgen naar enkel dat.
Een wild paard is echter wel een dier dat zich niet laat temmen. Jij laat niet zomaar iedereen toe tot je hart, maar als ze dat eenmaal gelukt is, houden ze dat plekje voor altijd.

De tweede kaart is ook een kaart van passie, het is de tijger. De tijger is eigenlijk iets waar jij naar zal groeien. Iemand die niet van hot naar her rent, maar iemand die kalm en rustig het avontuur tegemoet gaat. Wel met dezelfde passie als eerst, maar met meer rust in je doen en laten. Dan heb je de kracht om je groot op te stellen, minder kwetsbaar.
Emuca
Emuca jan 19 '12
Nina30, bij het schudden van jou kaarten voelde de kaarten heel zwaar, alsof jij heel veel belang legt op wat mensen jou zeggen. Het is alsof je nu in een fase zit waarin je het niet zo goed meer weet en heel erg zoekt naar antwoorden. Echter, de antwoorden liggen in jezelf, en kaartenleggers e.d. kunnen jou alleen een pad aanwijzen.. Jij moet er zelf overheen lopen en kiezen of je dat pad wil nemen.

Voor jou schoot er vervolgens een kaart uit de stapel die voor jou een stimulans is om verder te gaan. Het is de leeuw. De koning van het dierenrijk wil jou vertellen dat je zelf je keuzes mag gaan maken en dat je daar niet over moet twijfelen. De antwoorden zitten in jouzelf en hoewel je dierbare mensen kent die jou willen helpen, kan je het beste zelf beslissingen maken.
Het klinkt misschien vreemd, maar het volgen wat andere zeggen levert je meer eenzaamheid op dan je zou hebben als je zelf je pad uitkiest. Het pad wat je kiest zal nieuwe speciale vrienden opleveren.. Vrienden die je misschien niet verwacht.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 19 '12
Origineel bericht van: Emuca
Voor merudi zelf mocht ik vier kaarten trekken opgesplitst in twee, waarbij er steeds een hoofdkaart was en een begeleidende kaart.

De eerste hoofdkaart is het nijlpaard wat aangeeft dat merudi bestaat uit een hechte groep mensen die voor elkaar opkomt en elkaar beschermd en elkaar helpt. Sommige van hen lijken stil van een afstandje toe te kijken, maar komen als het nodig is dichtbij.
Bij dit nijlpaard straalt er een soort rust en overzichtelijkheid uit, alsof iedereen precies weet waar er naar gekeken moet worden om de boel in de gaten te houden.

De steunkaart van het nijlpaard is de zeehond die naar de diepte duikt om daar inspiratie te vinden om een creatieve basis te zoeken. Dit geeft aan dat er best wel een nog onbekend terrein verkend mag worden voor merudi, omdat dit nieuwe invalswegen zal vinden. De hechte groep van het nijlpaard zal hierbij bijstaan.

De tweede groep kaarten symboliseert het gevolg van het duiken in de diepte. Deze kaarten sloegen om bij het schudden en zijn daarmee dus het omslagpunt.
De hoofdkaart van deze groep is de vleermuis die als geen ander weet dat je door moet gaan, ook al gaat het misschien mis. De vleermuis geeft dus aan dat merudi gewoon dingen uit mag proberen, en zich er wel uit redden zal, omdat zij zichzelf heel goed kan aanpassen naar wat nodig is om verder te kunnen gaan.

De steunkaart in deze groep is de olifant want een erg mooie afsluitende kaart is voor merudi en laat zien dat de liefde en wijsheid die hier wordt gegeven en genomen doorgegeven zal worden aan anderen.

smile


Dank je voor deze legging! En wat een mooie legging. Volgens mij hoor jij wel een beetje bij de nijlpaarden wink.

Erg mooi om te zien dat er ook nog wat uitgeprobeerd mag worden en vooral de diepte in kan worden gegaan. Belooft veel moois voor de komende tijd.
Emuca
Emuca jan 19 '12
Ik ben graag een merudi nijlpaard laugh
Steffe
Steffe jan 23 '12
Zou je voor mij ook eens kaarten willen leggen Emuca?
Ben erg benieuwd ..

liefs, Steffe
Emuca
Emuca jan 23 '12
Ik zal proberen het straks te doen, of vanavond. School gaat voor wink
Emuca
Emuca jan 23 '12
Allereerst geven ze me door dat je niet teveel moet zoeken in wat andere mensen, in wat voor een orakel dan ook, voor je leggen. Ga op zoek naar jezelf door jezelf te verdiepen in de dingen die je echt aanspreken. Dit forum is daar bijvoorbeeld een uitstekende kans voor.

Maargoed, jou legging.

Voor jou kreeg ik 6 kaarten vanuit de stapel, waarvan vijf ondersteboven een eentje goed naar mij gericht. Die vijf staan voor de dingen die je zou willen zijn, maar niet kan krijgen omdat je daarvoor misschien nog te zoekend bent.. Je bent te gefocust op dingen die je niet kan afdwingen.. maargoed.. eerste de rechtliggende kaart!

Dit is de papegaai. De papegaai is een naspreken, doet wat mensen hem voordoen, als een soort spiegel. Echter, lijkt deze papegaai zijn kleur te zijn verloren en voel je je niet zo goed in deze rol. Dat komt omdat je het gevoel hebt je ware zelf te zijn verloren. JIj doet zoveel wat een ander vind dat je zou moeten doen, dat je je kleuren kwijt bent om het zo maar te zeggen. Je bent verstikt. De papegaai geeft als tip om dingen los te laten, weg te stoppen zodat je wat zonneschijn door de wolken kan laten piepen. Zo krijgt je wereld weer kleur en kan jij ook weer opbloeien.

De overige kaarten die de gidsen mij jou willen laten zien zijn de arend, das, kikker, rode eekhoorn en de pauw die gezamelijk vertellen dat je je niet groots hoeft voor te doen om iets voor te kunnen stellen. Je mag trots zijn op wat je kan en daar voor vechten. Vecht voor dat waar jij in geloofd, ook al doen andere dit niet! Ga zelf op zoek, verzamel de informatie die voor jou van toepassing is en bouw daarmee jou fundering. Geloof in jezelf. Maak je eigen waarheid. Volg niet die van een ander.

Dit was mijn legging voor jou... de kaarten waren streng maar hadden een duidelijk verhaal voor mij. Succes!
niels
niels jan 23 '12
ohh Emuca wat een mooie kaartjes laughwat tof dat zulke kaarten bestaan laughNu lieve Emuca zou je voor mij eens een kaartje willen trekken als je er de tijd voor hebt? Ik zal het wel horen.

Heel veel liefs
Niels
Emuca
Emuca jan 23 '12
Natuurlijk zal ik een legging voor je doen Niels smilemisschien zometeen nog, ligt even aan mijn hoofd.
Sundance
Sundance jan 23 '12
van jou zou ik een legging van dierenkaarten ook wel mooi vinden.als je zin hebt, dan hou ik me graag aanbevolen. smile

(laatst een prachtige 'droom' gehad van een jonge welp tijger die ik mocht opvoeden tot een grote tijger, ik kreeg deze welp overhandigd van iemand. dat was heel mooi een bijzonder liefdevol gevoel. we waren in deze 'droom' de beste maatjes. alsof we elkaar na lange tijd weer mochten ontmoeten.even in het kort.)
Emuca
Emuca jan 23 '12
Niels, voor jou duurde het even voordat de kaarten antwoord gaven...vervolgens kreeg ik er drie tegelijk.

Als eerste de bizon. Een groot ding is dat, positief wel... De bizon ziet in wat de positieve leermomenten waren in het verleden en hoe hij dit mee kan nemen naar het heden. Jij bent dus goed aan het uitpluizen wat in jou leven past en wat niet.

De tweede kaart is de kameleon het dier dat zich aanpast aan zijn omgeving. JIj weet nu eindelijk hoe jezelf kan presenteren in de maatschappij zodat je niet belemmerd wordt in je doen en laten. Maar de kameleon zegt ons meer... het is een symbool voor ambitie en afwachten wanneer het de juiste tijd is om tot actie te komen, net zoals zijn tong.. een kameleon mist zelden. Geduld is een schone zaak voordat je tot actie komt.. en dat voel jij heel duidelijk aan.

De derde kaart is de lama die moedig met zijn borst vooruit in het leven staat.
net als de vorige kaarten wil deze kaart je duidelijk maken hoeveel sterker jij in de schoenen staat dan voorheen. Je weet wat je wilt en bent klaar om je stappen vooruit te zetten zonder dat je je laat intimideren door anderen. Goed bezig Niels!

Sorry als het wat onduidelijk is.. mijn hoofd is een beetje wankel vandaag... smile
Emuca
Emuca jan 23 '12
Sundance, nu ik toch bezig ben, krijg jij ook meteen je legging. smileMooie droom ook, met de tijgerwelp. Tijgers zijn majestueuze en krachtige wezens.

Voor jou mocht ik 1 kaart trekken en dit werd de arend

De arend kijkt recht vooruit, op naar de toekomst. Zij komt net vanuit de lucht op aarde geland, wat voor mij aangeeft dat jij met beide benen op de grond bent gaan staan en klaar bent voor de toekomst. 'KOM MAAR OP!' De arend staat voor het creëren van je eigen waarheid en een rugzak van dingen die het beste bij jou passen, daar ben jij ook heel stellig in geworden en je laat niet (meer) met je sollen.

Tevens staat de arend met zijn klauwen klaar om z'n prooi te vangen... ze is gefocust en weet er precies uit te pikken wat nodig is om verder te gaan.

De boodschap is dus voornamelijk dat je lekker door moet gaan met de weg die je nu bewandeld. Jij bent klaar voor de toekomst, ook al lijkt dit niet altijd zo. Blijf gefocust op je doel en laat je niet afleiden. Wees creatief op jou eigen manier met het oplossen van obstakels op jou pad.. Want je bent krachtig genoeg om het op te kunnen lossen.
Sundance
Sundance jan 23 '12
dat is snel zeg! overtoom is er niks bij hahaha....

prachtige uitleg Emuca. herinnerd me ineens dat er laatst een arend nog in m,n 'droom' voorkwam smile(er komen vaak veel prachtige dieren in m,n 'dromen'voorbij) . vindt het een treffende kaart. en de boodschap hierin is voor mij heel duidelijk en past ook naar hoe ik op dit moment in m,n leven sta. Schitterend. In he voorbij lezen zag ik dat je dierkaarten legt en in een spontaan gevoel had ik zoiets van; hey ik vraag Emuca (hoewel ik normaal niets meer laat leggen of dergelijke van anderen. was waarschijnlijk toch even nodig dat ik toch heel netjes mag blijven vertrouwen in hoe ik het nu allemaal zie. deed ik al wel maar zo,n kaart bevestigd nog even liefdevol. Dankjewel Emuca, dankjewel voor je tijd XXX
Emuca
Emuca jan 23 '12
Graag gedaan lieve sundance smile
Duifje
Duifje jan 23 '12
Lieve Emuca,

Als je tijd en zin hebt?..... dan zou ik ook graag willen weten welk kracht dier mij wat te vertellen heeft.
Bedankt voor de moeite alvast!

Knuff Duiffie
Archolm
Archolm jan 23 '12
Me too als je wilt Emuca! Zou misschien verhelderend zijn.
aquarel
aquarel jan 24 '12
wat zijn dieren voor mij emuca
welk totemdier is mijn indiaan gevoel
Emuca
Emuca jan 24 '12
Ik zal voor jullie op woensdag leggen, dan ben ik weer thuis...

En aquarel, ik leg je totemdier niet, alleen het dier wat nu voor jou van toepassing is.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki