Loading...
nl

Dierkaarten legging door Emuca

Steffe
Steffe jan 24 '12
Bedankt Emuca !!
Al kan ik mij niet echt goed vinden in wat er uit komt smile
Ik voel me goed in m'n vel en bij wat ik doe, ben mezelf, iets dat ik jaren niet ben geweest, kan doen en laten wat ik wil ..
Al ben ik wel een persoontje dat zich laat leiden door wat anderen van haar vinden, en hier probeer ik al enige tijd om me van 'af te sluiten' en dat betert beetje bij beetje .. smile
Emuca
Emuca jan 25 '12
Graag gedaan Steffe.. smile

Op naar Duifje

Duisje, voor jou mocht ik de kaar vlinder trekken. Mooie kaart wel, de vlinder. De vlinder staat in dit geval voor de evolutie van de ziel en verteld ons dat jij goed op weg bent en de veranderingen bewust in je op neemt om daar kracht uit te kunnen putten.
Alles lijkt zijn gangetje te gaan omdat jij rustig alles op je af laat komen.. als het te dreigend wordt kan je altijd je betoverende energie gebruiken om dit om te draaien.. Wees je bewust van die kracht en gebruik hem in situaties om ook anderen te kunnen helpen.
Emuca
Emuca jan 25 '12
AnotherChance, jou kaart voor jou kreeg ik letterlijk binnen een seconde in mijn schoot geworden en deze verteld volgens mij wel hoe jij je momenteel voelt.

De kaart die ik voor je trok is het stekelvarken die verteld dat je jezelf best mag verdedigen in bedreigende situaties, maar dat je heel erg moet opletten dat je degene die dichtbij je staan geen pijn doet.. Want hoe meer prikkels je naar het uitsteekt, hoe verder ze van je vandaan gaan. Doe andere geen pijn, maar laat ook niet over je heenlopen.

Het stekelvarken heeft een prikkelende kant die gemeen kan steken, maar ook een zeer zachte kant, die je alleen toelaat bij de mensen die je echt vertrouwd. Je blijft dan echter altijd heel erg op je hoede, waardoor je soms wat afstandelijk overkomt en mensen een beetje bang maakt omdat zij niet kunnen inschatten wanneer jij je stekels uitgooit.
Relax en geniet van je zachte kant.
Emuca
Emuca jan 25 '12
Aquarel, tijdens het schudden van jou kaarten kreeg ik het koud en kreeg ik last van mijn nek, alsof daar constant op gedrukt wordt bij jou. Jij legt jezelf een zware last op je schouders die je niet hoeft te dragen. Wees niet bang om mensen te vertouwen en anderen ook mee te laten dragen.. want serieus, dat willen mensen echt wel voor jou doen.

Ik mocht voor jou twee kaarten trekken waarvan de eerste op zijn kop viel, wat slaat op het feit dat je dit niet doet, terwijl het wel goed voor jou zou zijn. Dit was de kaart krab. De krab staat een beetje in een defensieve houding, maar zal niks doen totdat hij zelf wordt lastig gevallen. De krab daagt jou uit om je emoties te gaan laten zien en liefde de wereld in te sturen, zonder dat je dat van mensen terugeist. Want wat je stuurt, krijg je terug! Dat mag je niet vergeten van de krab.

De tweede kaart die ik voor je mocht trekken is een van mijn favorieten: de uil. De uil is altijd op zoek naar kennis en wijsheid, maar moet altijd goed blijven opletten dat ze niet voor de gek wordt gehouden. Een uil dient echter kalm te blijven, want met teveel lawaai kan ze haar doel niet vangen.
De uil kijkt mij kalm aan en verteld me dat ze wenst dat jij ook die rust gaat vinden, zodat je kennis kan ordenenen en verwerken. Pas dan kan je verder vliegen.
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 25 '12
Hoi Emuca,

Zou je voor mij een kaartje willen leggen? Specifieke vraag; welke kaart/dier kan mij volgende week donderdag bijstaan? (betreft proefwerkdag voor nieuwe baan). Ben heeel benieuwd naar je legging:D

Grtjs, L'arbe de vie
Emuca
Emuca jan 25 '12
Ondanks dat ik nog niet met specifieke vragen heb gewerkt, zal ik het voor jou proberen.

Ik kreeg twee kaarten bij het stellen van jou vraag.
De eerste kaart is de bij. Een bij is een hardwerkend diertje dat uiteindelijk wordt beloond met zoete honing. De bij geeft dus aan dat hard werken beloond zal worden met verantwoordelijkheid met een zoet einde, dus wat ik er zo van kan zeggen is dat het een uiterst positieve kaart is over die proefdag. Doe gewoon je ding en laat zien wat je kan.

De tweede kaart die ik voor je mocht trekken is de waterbuffel. Een kaart die vooral aangeeft dat je moed moet tonen en de wereld met borst vooruit moet trotseren. De waterbuffel kijkt sterk recht in je ogen vanuit de kaart en laat duidelijk zien 'hier ben ik!'. Terugkoppelend naar jou proefdag kan ik zeggen dat je vooral moet laten zien dat je er bent, zij het niet overdreven, en dat je niet bang moet zijn om dingen te vragen. Val op en wees jezelf. smile
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 25 '12
Wat super mooie legging Emuca! Goed gedaan:D
Ik kan niet anders zeggen dat het precies ook zo aanvoelt, hoe ik die dag in mag gaan. Wel mooi om dat even terug te zien zo! Thankss thankss
Emuca
Emuca jan 25 '12
Graag gedaan smile
HeiligHart
HeiligHart jan 25 '12
Hej Emuca,

zou je voor mij ook de kaarten willen leggen?
Ik ben benieuwd laugh

liefs
Emuca
Emuca jan 25 '12
Kim Maria, voor jou vielen er een heleboel kaarten, wat mij de indruk wekt dat jij een heleboel wil leren en alles aangrijpt wat er maar te leren valt.

De bovenste kaart van de gevallen stapel is de octopus die met zijn vele armen best wel een bezig beestje is. Hij geeft als tip vooral je dromen te volgen, waar deze je ook heenbrengen. De volgende kaart is de mestkever die een enorm gewicht kan voortduwen, dat kan jij ook. De mestkever brengt vruchtbaarheid op verschillende plaatsen.. Trek de wereld in en volg je dromen om die vruchtbare kennis te delen met mensen... Zit jij soms te denken om bijvoorbeeld workshops te geven, of een andere vorm van les?
De volgende kaart is de eekhoorn die kennis verzameld zodat je de komende tijd sterk staat, wat de toekomst je ook brengen zal.

Eigenlijk, kijkend door het stapeltje.. gaat het eigenlijk over het rondtrekken, verder gaan dan je bekende straatje om kennis te verspreiden.. En dat je daar trots op mag zijn. Het zal veel veranderen, maar jij het een rugzakje om alles aan te kunnen.. want met de tijd heb jij een hele boel ervaring verzameld.
HeiligHart
HeiligHart jan 25 '12
hej Emuca,

dankje voor de snelle legging!.
en hij klopt ook goed..

want ik kon bijvoorbeeld een tijd lichamelijk vrij weinig, waardoor ik met mijn hoofd echt alles wat ik maar kon leren en begrijpen aan ging pakken. En hierbij was ook vooral bezig met kennis te verzamelen. Die kennis heeft mij zoveel wijzer en sterker gemaakt om na mijn revalidatie mijn dromen te kunnen verwezenlijken smile.
en ik heb er heel veel!! en daar zitten ook dromen/ideeën bij die betrekking hebben op workshops etc. (soms zijn het zoveel ideeën en mogelijkheden dat ik soms een beetje onzeker word over what to do first??..

wat voor mijn gevoel mijn levensmissie is, is dan ook om mijn kennis te delen. (wellicht sluit dit ook aan bij het engelmens zijn gevoel).
ah en het komt ook wel overeen met mijn geboorte totem dier: de wolf.

dus super bedankt voor je legging, geeft mij weer even een duwtje in de rug wink

liefs

niels
niels jan 25 '12
Origineel bericht van: Emuca
Niels, voor jou duurde het even voordat de kaarten antwoord gaven...vervolgens kreeg ik er drie tegelijk.

Als eerste de bizon. Een groot ding is dat, positief wel... De bizon ziet in wat de positieve leermomenten waren in het verleden en hoe hij dit mee kan nemen naar het heden. Jij bent dus goed aan het uitpluizen wat in jou leven past en wat niet.

De tweede kaart is de kameleon het dier dat zich aanpast aan zijn omgeving. JIj weet nu eindelijk hoe jezelf kan presenteren in de maatschappij zodat je niet belemmerd wordt in je doen en laten. Maar de kameleon zegt ons meer... het is een symbool voor ambitie en afwachten wanneer het de juiste tijd is om tot actie te komen, net zoals zijn tong.. een kameleon mist zelden. Geduld is een schone zaak voordat je tot actie komt.. en dat voel jij heel duidelijk aan.

De derde kaart is de lama die moedig met zijn borst vooruit in het leven staat.
net als de vorige kaarten wil deze kaart je duidelijk maken hoeveel sterker jij in de schoenen staat dan voorheen. Je weet wat je wilt en bent klaar om je stappen vooruit te zetten zonder dat je je laat intimideren door anderen. Goed bezig Niels!

Sorry als het wat onduidelijk is.. mijn hoofd is een beetje wankel vandaag... smile


Wow, wat een mooie legging. Ik kan alleen maar zeggen dat deze kaartjes bevestigen hoe ik me de laatste tijd al heb mogen voelen laughMeer kan ik er niet over zeggen ,zo verbaasd ben ik laughDoe zo maar voort Emuca, jij bent supergoed bezig laugh.

Oh, de legging was super duidelijk laugh
Emuca
Emuca jan 26 '12
Graag gedaan Kim en Niels, ik ben blij dat jullie jezelf erin kunnen vinden. smile
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc jan 26 '12
Hé Emuca,

Erg interessant wat ik hier lees!
Heb zelf al diverse leggingen laten doen maar nog nooit met dierenkaarten. Dus, als je tijd hebt, mag je die voor mij ook eens leggen!

Bedankt en lichtgroet,
Elrian
Emuca
Emuca jan 26 '12
Voor jou ga ik vanmiddag leggen.
Emuca
Emuca jan 26 '12
Elrian, kom jij soms uit het elfenrijk? Je naam brengt me daar naar toe smileMaar ik dwaal nu al af.. wat erg.. Ik ga mijn kaarten er maar eens bijpakken voor jou, nu de regen hard op mijn zolderkamertje tikt.

Voor jou kreeg ik 1 kaart, die zich weer in de stapel kaarten probeerde te wurmen... misschien schaam je je een beetje voor de eigenschap van dit dier, maar dat hoeft niet hoor!

De kaart die ik voor jou trok was de kameleon een dier dat zich kan aanpassen aan zijn omgeving. Ik krijg er een beetje het idee bij dat je misschien van jezelf teveel denkt dat je jezelf teveel aanpast aan andere of de maatschappij en dat je niet 'spiritueel bezig genoeg bent' voor de maatstaven. Maar dat ben je wel, je lost het op je eigen manier op... je verweeft het in je leven op de manier die het beste bij je past
Je hebt geduld en slaat pas toe als het echt tijd is om toe te slaan, en dat is voor jou goed om te doen, en daarom is het juist zo goed dat je je kan aanpassen, omdat je zo veel productiever kan handelen.
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc jan 26 '12
Origineel bericht van: Emuca
Elrian, kom jij soms uit het elfenrijk? Je naam brengt me daar naar toe smileMaar ik dwaal nu al af.. wat erg.. Ik ga mijn kaarten er maar eens bijpakken voor jou, nu de regen hard op mijn zolderkamertje tikt.

Voor jou kreeg ik 1 kaart, die zich weer in de stapel kaarten probeerde te wurmen... misschien schaam je je een beetje voor de eigenschap van dit dier, maar dat hoeft niet hoor!

De kaart die ik voor jou trok was de kameleon een dier dat zich kan aanpassen aan zijn omgeving. Ik krijg er een beetje het idee bij dat je misschien van jezelf teveel denkt dat je jezelf teveel aanpast aan andere of de maatschappij en dat je niet 'spiritueel bezig genoeg bent' voor de maatstaven. Maar dat ben je wel, je lost het op je eigen manier op... je verweeft het in je leven op de manier die het beste bij je past
Je hebt geduld en slaat pas toe als het echt tijd is om toe te slaan, en dat is voor jou goed om te doen, en daarom is het juist zo goed dat je je kan aanpassen, omdat je zo veel productiever kan handelen.



Nou ja Emuca, je slaat de spijker op de kop en wel ook nog op het juiste tijdstip.
Wat bedoel ik daarmee?
Er speelde zich een kleine conflictsituatie af binnen mijn schoonfamilie. Ik bemoei me daar in feite niet mee. Pas toen ik een soort verwijt kreeg (omdat ik me zo afzijdig hield) was het voor mij tijd om "toe te slaan" zoals je zo mooi omschrijft.
Op het moment dat jij het kaartje trok voerde ik waarschijnlijk mijn telefoongesprek hierover.
Ik bemoei me niet met schoonfamilie toestanden maar als ik persoonlijk erbij betrokken wordt dan moet ik het "waarom" mijn houding toch even toelichten!

Ik kan me inderdaad heel gemakkelijk aanpassen aan mijn omgeving of de mensen waar ik mee omga. Daardoor is het ook járen gebeurd dat ik maar met iedereen meekletste, ik gaf geen eigen mening om iedereen te vriend te houden. En ja, ik schaamde me soms hiervoor. Maar die eigenschap heb ik grotendeels achter me laten liggen. Ik ben nu veel openhartiger en geef mijn mening, wat me niet altijd in dank wordt afgenomen omdat men dit niet van mij kent natuurlijk.
Wat mijn spiritualiteit betreft, daar zou ik inderdaad veel meer mee willen doen maar het ontbreekt me gewoon aan gelegenheid en tijd. Daardoor integreer ik ze maar in mijn leven zoals het momenteel past......in afwachting van......

Mijn nicknaam is niet mijn echte naam maar een samenvoeging van meerdere namen. Maar ik zal hem niet voor niks gekozen hebben!

Heel erg bedankt voor het kaartje!
Liefdevolle groet
Elrian


Emuca
Emuca jan 26 '12
Graag gedaan smileik vind het wel bijzonder dat het zo'n timing heeft smile
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos jan 26 '12
Hallo Emuca,

Zou je als je eens tijd en zin hebt een kaartje voor mij willen leggen?
Ik sta op het moment stil en wacht op het seintje van boven. En wachten vind ik niet erg hoor, maar misschien mag ik mijn aandacht ook op iets anders vestigen, of juist niet....
Emuca
Emuca jan 26 '12
Ikgeefjeeenroos, voor jou vielen er een heleboel kaarten uit de stapel, maar er was slechts 1 kaart die met het plaats naar boven viel. Dat is dus jou kaart... maar het betekend wel dat jij heel erg zoekende bent, zoals je zelf al aangeeft. Je weet niet zo goed waar je moet beginnen en bent eigenlijk aan het afwachten tot je een teken krijgt.

De kaart de uil geeft je echter aan dat je alleen wijsheid kan vinden als je er zelf naar gaat zoeken. Zoek dieper naar dat wat je al weet en bewandel die wegen. Misschien is er wel een onderwerp waar je diep van binnen veel meer van wilt weten.. de uil wil je de weg wijzen om die kans aan te grijpen en er in te duiken, zodat je weer in beweging komt en de juiste weg zal vinden. smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki