Loading...
nl

Dierkaarten legging door Emuca

amor
amor jan 18 '12
Origineel bericht van: Emuca
Amor, voor jou mocht ik ook een kaartje trekken en dit is de kikker geworden.
De kikker is een diertje dat altijd heel erg onderschat wordt en gedurende het leven een enorme transformatie heeft ondervonden. Zo ook bij jou.. jij hebt in het verleden gevonden wie je bent en wat je interesseert en bent nu opzoek naar de perfecte omgeving om dat te ontwikkelen. Het spirituele moet dat haast wel zijn.. haha.. hoe kan het ook anders.
Toch verteld de kikker mij dat jij zoekt naar een richting of stroming zodat je meer houvast hebt, meer kan begrijpen en een soort basis hebt waarin je weer verder kan nadenken en ontwikkelen.
Jij kan je heel goed aanpassen aan je omgeving, maar het maakt je moe, want je lijkt niet op te vallen.. het is alsof je er niet bent en alsof je te klein bent in de groep. Gebruik dat aanpassingsvermogen en spring van groep naar groep net zo lang tot je de juiste hebt gevonden en waarbij iedereen zegt: welkom amor. Fijn dat je er bent.

Lach en geniet. Val op, want ook de kikker hoort er bij. Wees niet bang dat mensen je vergelijken met een pad, gewoon omdat je er op lijkt.
Men heeft het heel erg over 'lijken op'... Ik vermoed dus dat jij een bepaalde label hebt opgeplakt gekregen van de maatschappij en dat ze je bestempelen als iets wat je eigenlijk niet bent. Laat je daardoor niet afremmen, want je hebt enorme groeimogelijkheden.


Ik herken me er een beetje in, maar ook een beetje niet. Dat ik me goed kan aanpassen klopt wel en ik wil niet opvallen. Ik wil het liefst niet gezien en vergeten worden. Eigenlijk wil ik dat niet, maar het is mijn manier problemen uit de weg te gaan.


ik heb wel een stempel gekregen idd, maar daar zal ik verder niet op ingaan.
Ik heb alleen juist geen enkel idee wat me interesses zijn, ik ben momenteel eigenlijk erg zoekend. Ik heb altijd leuk gevonden, wat ik leuk moest vinden en nu weet ik niet meer wat ik leuk vind tongue.

Maar het klopt een aardig eind, misschien wel helemaal, maar dan zie ik dat nog niet smile. Bedankt voor je trekking! laugh
Emuca
Emuca jan 18 '12
Graag gedaan smileUiteindelijk moet je toch je eigen ding vinden toch? smile
admin
admin jan 18 '12
dankje wel! dat was snel. vind het een erg positieve en leuke legging.. ik ben heel benieuwd naar de sprong die ik ga maken..ik hou je op de hoogte, enorm bedankt.
Emuca
Emuca jan 18 '12
Ik was lekker bezig, dus vandaar de snelheid smilegraag gedaan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 18 '12
Origineel bericht van: Emuca
Hoi allemaal!

Al bijna een jaar heb ik ze, mijn dieren orakelkaarten. Mooie kaarten met verschillende dieren erop. Het boekje met uitleg heb ik eigenlijk meteen weggelegd, want daar heb ik niks mee.. Ik wil luisteren naar het gevoel dat de kaarten me zelf geven en ik geloof dat dit voor iedereen anders is.

Echter, oefenen is altijd een beetje lastig... Dus dit wil ik met deze kaarten gaan proberen.

Dus durf je het aan en wil je een legging? Dat kan.

Dan vraag ik de kaarten wat op dit moment jou krachtdierkaart is en wat deze jou wil vertellen. smile


Mooi! Mag ik een aanvraag doen voor het krachtdier van Merudi smile.
Emuca
Emuca jan 19 '12
Dat zal ik strakjes eens gaan doen smilespannend wel, voor zo'n groot iets.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 19 '12
Ik zit met een smile op mijn gezicht te lezen...
Ik vind het grappig hoe je dit doet, met de kaarten...
En ook hoe de dierlijke eigenschappen overeen kunnen komen met eigenschappen van de mensen( eigenlijk ook dieren)

Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt eigenlijk, en ben benieuwd wat jou kaart(en) voor een boodschap aan mij kunnen vertellen...

laughgroetjes Moonflowertje
Emuca
Emuca jan 19 '12
Voor merudi zelf mocht ik vier kaarten trekken opgesplitst in twee, waarbij er steeds een hoofdkaart was en een begeleidende kaart.

De eerste hoofdkaart is het nijlpaard wat aangeeft dat merudi bestaat uit een hechte groep mensen die voor elkaar opkomt en elkaar beschermd en elkaar helpt. Sommige van hen lijken stil van een afstandje toe te kijken, maar komen als het nodig is dichtbij.
Bij dit nijlpaard straalt er een soort rust en overzichtelijkheid uit, alsof iedereen precies weet waar er naar gekeken moet worden om de boel in de gaten te houden.

De steunkaart van het nijlpaard is de zeehond die naar de diepte duikt om daar inspiratie te vinden om een creatieve basis te zoeken. Dit geeft aan dat er best wel een nog onbekend terrein verkend mag worden voor merudi, omdat dit nieuwe invalswegen zal vinden. De hechte groep van het nijlpaard zal hierbij bijstaan.

De tweede groep kaarten symboliseert het gevolg van het duiken in de diepte. Deze kaarten sloegen om bij het schudden en zijn daarmee dus het omslagpunt.
De hoofdkaart van deze groep is de vleermuis die als geen ander weet dat je door moet gaan, ook al gaat het misschien mis. De vleermuis geeft dus aan dat merudi gewoon dingen uit mag proberen, en zich er wel uit redden zal, omdat zij zichzelf heel goed kan aanpassen naar wat nodig is om verder te kunnen gaan.

De steunkaart in deze groep is de olifant want een erg mooie afsluitende kaart is voor merudi en laat zien dat de liefde en wijsheid die hier wordt gegeven en genomen doorgegeven zal worden aan anderen.

smile
Emuca
Emuca jan 19 '12
Moonflowertje, voor jou kreeg ik 2 kaarten die uit de stapel omsloegen die volgens mij prima aangeven waar jij mee bezig bent.

De eerste kaart is het stekelvarken die er misschien dreigend uitziet door zijn stekels, maar nooit degene die dichtbij hem staan pijn zal doen. Jij hebt misschien af en toe een grote mond en doet andere misschien eens pijn met woorden, maar jij weet dat zij dit nodig hebben om tot realisatie te komen. Dit past bij jou en je moet je daar niet schuldig over voelen. Dit is jou manier van werken en uiteindelijk doe je het uit liefde, verteld ook de tweede kaart, de berggeit. De berggeit vecht vanuit liefde en kijkt vanaf een rots naar het dal. Trots, maar vol liefde. Soms voel jij je een beetje eenzaam omdat jij anders bent dan de meeste mensen om je heen, maar als jij je liefde op je eigen manier verspreid, komt dat wel goed.
Wees alleen niet bang voor teleurstellingen, want daar kan de berggeit niet zo goed tegen.

Deze dieren willen je meegeven dat je vooral dichtbij jezelf moet blijven en jezelf niet hoeft aan te passen voor anderen, want jij weet prima wat voor jou de beste manieren zijn. smile
wolfke
wolfke jan 19 '12
Leuk. Ik ben ook wel benieuwd wat mijn krachtdier is smile.
Emuca
Emuca jan 19 '12
Wolfke, voor jou mocht ik een kaart trekken, en ik moet zeggen dat het een tijdje duurde voordat deze kaart zich wilde laten zien.

Jou dierkaart is de pauw. Hoewel men de pauw vaak linkt aan trots, is deze kaart voor jou niet meteen daaraan te linken. De pauw wil je laten zien dat je mag laten zien wie je bent en dat je daar trots op mag zijn. Nouja, niet meteen trots, maar gewoon, dat je het accepteert. Hierdoor kunnen mensen die je proberen te kwetsen minder doordringen tot je hart, want dat wil je niet meer. Je hebt al genoeg pijn gehad, lijkt de pauw te willen zeggen.
De pauw kijkt me een beetje geniepig aan, alsof je constant valsspelende mensen in de gaten hebt moeten houden.. Door die blik is je mooie staart veel minder zichtbaar... Laat het los, kijk met twee ogen en laat die mooie staart van je zien.... Ennuh.. die schone staart van jou heeft ook nog eens heel veel ogen.

Daardoor, als jij in je eigen kracht staat, zul je veel meer zien dan je ooit had gedacht. Probeer alleen niet te gaan vliegen, de pauw loopt graag rond over de grond.
wolfke
wolfke jan 19 '12
Bedankt Emuca. Het klopt wel dat mijn vertrouwen wat beschadigd is en dat ik ook mijn eigen weg probeer te vinden.
Het is ook zo dat mijn fantasie me wel eens doet zweven in mijn poging deze weg of kracht te vinden.
Echt leuk zo'n krachtdierkaarten! smile
Emuca
Emuca jan 19 '12
Graag gedaan smile
Cynthia
Cynthia jan 19 '12
Wat leuk!! Mag ik ook een dierenkaartlegging?
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 19 '12
Origineel bericht van: Emuca
Moonflowertje, voor jou kreeg ik 2 kaarten die uit de stapel omsloegen die volgens mij prima aangeven waar jij mee bezig bent.

De eerste kaart is het stekelvarken die er misschien dreigend uitziet door zijn stekels, maar nooit degene die dichtbij hem staan pijn zal doen. Jij hebt misschien af en toe een grote mond en doet andere misschien eens pijn met woorden, maar jij weet dat zij dit nodig hebben om tot realisatie te komen. Dit past bij jou en je moet je daar niet schuldig over voelen. Dit is jou manier van werken en uiteindelijk doe je het uit liefde,
^^ Dit is iets van de laatste tijd, ja...
Ik ben een beetje moe geworden in mijn leven van mensen die me de waarheid vragen
en vervolgens gaan zeuren om dat ik de waarheid vertel?
Ik probeer het meestal wel een beetje tactisch te vertellen, zodat het iets minder kwetsend over komt... maarja soms krijgen ze meteen lik op stuk...
Ik kan er wel om heen gaan draaien, maar daar word ik moe van
Ik merk wel dat heel veel mensen niet de waarheid willen, maar eerder iets van ja je hebt gelijk of vertellen niet het hele verhaal, dus dan is het verhaaltje in beeld in mijn hoofd niet kloppend... dan vraag ik: als je de hele waarheid wil, zal jij ook de hele waarheid moeten vertellen...
Dan krijg ik ineens naar mijn hoofd: ja maar jij mag mij niet shocked
Het feit dat ik het beeld compleet wil hebben in mijn hoofd, kunnen best wel stekels kunnen zijn voor anderen...
Sommige kunnen daar niet tegen...
Een eye-opener wel dus smile(de stekelvarken)


verteld ook de tweede kaart, de berggeit. De berggeit vecht vanuit liefde en kijkt vanaf een rots naar het dal. Trots, maar vol liefde. Soms voel jij je een beetje eenzaam omdat jij anders bent dan de meeste mensen om je heen, maar als jij je liefde op je eigen manier verspreid, komt dat wel goed.
Wees alleen niet bang voor teleurstellingen, want daar kan de berggeit niet zo goed tegen.
... ^^ Hier kan ik me ook wel in vinden!
terwijl ik al een beetje angstig was dat je de berggeit zou trekken shocked
:@ Ik zette me eroverheen omdat ik dacht: neejoh... waarschijnlijk zit die er niet eens bij!
hahaha :x
Gelukkig heb je er een andere kijk op als ik tongue
een kijk waar ik me wel in kan plaatsen wink
(Sommige mensen die keihard beginnen te lachen, om niets... noem ik berggeit!)
Ik gebruik de benaming zelden eigenlijk, en nu al helemaal niet meer...
want eigenlijk hoort dit niet bij het gedrag van de berggeit shocked

Deze dieren willen je meegeven dat je vooral dichtbij jezelf moet blijven en jezelf niet hoeft aan te passen voor anderen, want jij weet prima wat voor jou de beste manieren zijn. smile


Bedankt Emuca, voor deze nieuwe kijk op mezelf smilesmile

groetjes moonflowertje wink
Emuca
Emuca jan 19 '12
Graag gedaan laughIk moet zeggen dat ik het wel grappig vind dat je nu precies de berggeit kreeg..
nina30
nina30 jan 19 '12
Hey Emuca,

Als je tijd hebt, mag je voor mij ook altijd eens kijken wat mijn krachtdier(en) is(zijn). Ben benieuwd.

Alvast bedankt.
Groetjes,nina
Emuca
Emuca jan 19 '12
Ik zal proberen jou en cynthia vanmiddag te doen
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 19 '12
tongueparanormaal begaafd, toch?

Ik heb dat heel erg vaak...
Het oordeel bij tarot bijv...
echt gruwelijk!
Ik vind het een moeilijk uit te leggen kaart...
Ik doe soms wel eens voor de lol 1 kaartje trekken voor mezelf...
van te voren dacht ik al: als het maar niet het oordeel is...
wat trok ik?... het oordeel!
Ik dacht, ff goed schudden want het oordeel weet ik niet zo goed...
Ik had kei-goed geschud, en dacht: zul je altijd zien dat ik weer het oordeel trek...
blushen ja hoor shocked
ongelovelijk smile
toen ben ik de betekenis gaan lezen... en het klopte gewoon met de tijd en de dingen die er in die periode gebeurde smile

Ik moet er wel om lachen soms...

groetjes moonflowertje wink
Emuca
Emuca jan 19 '12
Je krijgt wat je nodig hebt he? En soms weet je dat al van te voren.. haha
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki