Loading...
nl

Dierkaarten legging door Emuca

Emuca
Emuca jan 18 '12
Serenity ook voor jou vielen er heel wat kaarten uit mijn stapel. Ze vlogen er als het ware uit.

Wat dat betreft zijn jou naam hier en jou gemoedstoestand soms enorme tegenpolen. Maar dit is goed, want zo hou jij je balans. Van die stapel blijven er uiteindelijk twee over, die in mijn hand vastblijven als ik weer wil gaan schudden.

De bovenste is de tijger.. een krachtig dier dat me verteld met hoeveel passie jij in het leven staat en dat jij met diezelfde passie het avontuur tegemoet gaat. De tijger ziet er jong uit en is klaar om te spelen.. jij hebt dat ook in je en daar moet je je zeker niet voor schamen, want die energie kan mensen heel erg oppeppen. Misschien voelt het niet zo, maar eigenlijk hebben heel veel mensen veel respect voor je op de manier waarop jij in het leven staat en hoe je omgaat met het leven.

Onder de tijger ligt de uil persoonlijk een van mijn favoriete dieren. De uil zoekt naar kennis en wijsheid om zo zijn eigen waarheid te vinden. Een uil kijkt toe en slaat pas toe als ze haar prooi gezien heeft. Een uil ziet uitstekend wat haar doel is, dat het jij ook gevonden. Jij weet voor jezelf wat je nuttig vind om te leren, eindelijk heb je dat gevonden. De uil zit er zo bij alsof ze net geland is, alsof ze me zeggen wil: ik heb het eindelijk gevonden. Van alles wat er is heb ik nu gezien waar ik naar kijken moet. Dit zegt ze met een standvastige blik.

Ik vind dit mooi, want dit valt samen met de manier waarop ik je zelf heb zien ontwikkelen hier op het forum. Van onzeker en van alles willen weten van het liefst honderdduizend onderwerpen naar iemand die heel mooi toegespitst te werk gaat en daardoor enorm veel wijsheid kan vergaren. Good job girl!
Emuca
Emuca jan 18 '12
floere, voor jou trok ik vier kaarten waarbij ik er eentje meteen liet vallen. Alsof je deze een soort van weggooid. Dit was de papegaai. Alsof je alle kleur in je leven even niet meer ziet en het je allemaal niets kan schelen. Voel je je soms depressief soms, doordat alles bij andere veel kleurrijker lijkt? Zet je veren eens op en kijk eens hoe mooi je bent? Al die kleuren zitten ook bij jou.

Nu naar de rest, die wel bij jou mochten blijven. Het is een beetje alsof je zelf een selectie wil maken wat in je leven mag zijn en wat niet. Vanwaar dat starre? De dolfijn die ik voor je trok wil graag dat je weer in harmonie met jezelf komt. Droog je tranen en sta stil om eens rustig adem te halen. Zie je eigen schoonheid.. want je bent zo mooi als een vlinder, de volgende kaart die ik voor je heb getrokken. De vlinder wil dat je je schoonheid laat zien en niet zo rigureus aan het hakken bent in de dingen die op je afkomen... laat het je overkomen, alles.. en haal er vervolgens alles uit wat jou iets kan leren... Dat kan pas als je dat wat je moet overkomen, je overkomt. Je kan het lot niet tarten of in eigen handen nemen, je krijgt wat je krijgen moet.

Volg je dromen, zegt de octopus vervolgens. Loop je gevoel achterna. Wilde je ooit eens naar dat ene mooie land? GA dan! Je verdiend het en het zal je helpen je dromen te verwezenlijke. Wees niet bang dat je daardoor dingen moet achterlaten, want je lijkt nu vast te zitten in een leven die je niet wil.. Althans niet op deze manier. Je wil vrij zijn... alles kunnen doen wat je wil.

Doe dat. Sta op, loop en leef. smile
Solaria
Solaria jan 18 '12
Origineel bericht van: Emuca
Op naar Solaria smile

Wat gek is, is dat mijn hand me meteen trekt naar de kaart die ik net weer op de stapel heb gelegd, de kaart die Amor ook had, de kikker. Iets zegt me dat jullie heel veel kunnen leren en dat jij iemand bent die andere graag bijstaat of helpt.. Maar jezelf niet wegcijferen hoor.. want hoewel ik een soort van tegengehouden wordt om meer kaarten voor je te trekken, ga ik lekker stronteigenwijs doen en lekker een kaartje voor je trekken. Want deze wordt dan echt voor jou.

Weet je wat het met jou lijkt te zijn? Het is alsof je iedereen wil helpen, want ik moet steeds gewoon de volgende kaart van de stapel pakken. De volgende kaart van de stapel is de mestkever... ken je die? De scarabee uit het oude Egypte die elke dag de zon voorbij rolt. Jij wil ook berger verzetten... maar 'kindje' (hoor ik een gids nu zeggen) je kan niet de hele wereld verplaatsen.

Nu mag ik dan eindelijk een vrije kaart pakken uit de stapel... Een cadeautje van jou gidsen aan jezelf. Dit is de orang oetang. Die vraagt je meer te genieten van je eigen leven.. help mensen om zelf te kunnen genieten en te groeien, leef niet om andermans leven op de rit te krijgen. Doe lekker wat je wil en doe wat goed voelt voor je.

Ik mag ook meteen doorgaan met dingen vertellen, zonder de kaarten. Jou gidsen wijzen mij op je avatar, en de creativiteit daarvan. Ik weet niet of je iets met zoiets doet, tekenen of schilderen, maar men zegt dat je daar heel veel emoties en gevoel in kwijt kan.
Maar, werk niet naar 'mooi' maar naar 'dit voelt goed'. smile


Dankje Emuca, voor de legging.

klopt dat ik andere graag van dienst ben en vroeger ging het inderdaad tenkoste van mezelf. Nu zit ik al enige tijd in een overgangsfase en ben ik inderdaad bezig dat ik mag werken en anderen mag helpen, maar niet ten koste van mezelf. haha. maar ja, old habits die hard.

Wie of wat is mijn avatar? tekenen en schilderen deed ik vroeger heel veel. Maar nu doe ik het nauwelijks al heb ik wel spul ervoor in huis haha op een schilders ezel na.

boodschap is duidelijk, denk ik. ik moet mezelf niet voorbij hollen en anderen helpen mag, maar het moet wel leuk blijven voor mezelf en pak weer iets creaties op als tekenen?

thanx
Emuca
Emuca jan 18 '12
Marije22, voor jou moest ik eerst 1 kaart trekken en vervolgens 2.

De eerste kaart wil je een advies tegen en je vertellen hoe jou situatie een beetje in elkaar zit... Degene die ik trok is de spin.. Een nogal onderschat wezentje waar veel mensen bang voor lijken te zijn. Jij worstelt ook met het feit dat mensen je anders vinden en dat je er misschien niet tussenpast.. maar je moest eens weten wat voor een nuttige dingen spinnen doen! Die ruimen rotzooi op!
Ook weven spinnen webben tussen de plekken waartussen ze reizen. Toch zegt ze me dat waar jij ook heen gaat, er één speciale connectie blijft tussen jou en een ander, alsof jij een draadje tussen jullie twee hebt gespannen wat je niet meer los kan laten.

De volgende kaarten gaan daar een beetje op in, om het zo maar te zeggen. De eerste kaart van de twee, walvis toont een grote walvis en een babywalvis... Jou connectie zit ook zo in elkaar.. een oudere en een jongere, een die al ver is en eentje die nog in de 'kinderschoenen' staat om zo maar te zeggen.
Maar cijfer jezelf niet weg, ik weet dat je nu meteen denkt aan de ontmoeting met de engelmens die je had.. maar hoe jij in die situatie de kleine walvis bent, ben jij weer voor andere de grote. Het is heel belangrijk dat jij jezelf niet ziet als 'nieuweling' maar ook als een leraar... Want dat heb je in.. Jij hebt zo veel mogelijkheden om mensen dingen te leren.. Zeker doen! Maak maar heel veel mooie draadjes tussen mensen. smile

Wat ook bijzonder is aan de walvis is dat walvissen op een haast telepathische manier communiceren. Hier ligt ook jou kracht, anders had ik deze kaart nooit gekregen. Op dat vlak ben jij heel goed ontwikkeld, dus volg vooral je gevoel en luister naar dat wat bij je binnenkomt.

De laatste kaart voor jou is de lama die in jou situatie ook aangeeft dat je vertrouwen in jezelf mag hebben en mag laten zien dat je er staat. Niet onzeker zijn over jezelf, want jou intuitie is prima ontwikkeld en diep van binnen weet je het antwoord al op de vragen die je stelt.

Ik hoop heel erg dat jij een fijne leraar voor andere mag zijn smile
Emuca
Emuca jan 18 '12
Origineel bericht van: Solaria


Dankje Emuca, voor de legging.

klopt dat ik andere graag van dienst ben en vroeger ging het inderdaad tenkoste van mezelf. Nu zit ik al enige tijd in een overgangsfase en ben ik inderdaad bezig dat ik mag werken en anderen mag helpen, maar niet ten koste van mezelf. haha. maar ja, old habits die hard.

Wie of wat is mijn avatar? tekenen en schilderen deed ik vroeger heel veel. Maar nu doe ik het nauwelijks al heb ik wel spul ervoor in huis haha op een schilders ezel na.

boodschap is duidelijk, denk ik. ik moet mezelf niet voorbij hollen en anderen helpen mag, maar het moet wel leuk blijven voor mezelf en pak weer iets creaties op als tekenen?

thanx


Met jou avatar bedoel ik het plaatje wat onder je naam staat smilede tekening.
En ja, je hebt je boodschap heel goed begrepen... Iets creatiefs doen, daarmee gun je jezelf ook tijd voor jezelf smile
Hikari
Hikari jan 18 '12
Bedankt dat je de kaarten voor mij wou trekken smile
Ben inderdaad erg zoekende, wil graag dingen begrijpen en ook meer weten over het spirituele. Maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen. Het is soms erg verwarrend alles wat je tegenkomt in boeken er is namelijk zo veel. Vind het ook lastig om het alleen te doen.
Heb inderdaad de laatste tijd weinig rust, ook in mijn hoofd. Ik ben erg bang om te nemen.. omdat ik hier een paar niet erg leuke ervaringen in heb gehad. Dus ik durf mensen niet altijd te vertellen wat mij dwars zit.
Over de kaart met de olifant had ik nog dat ik een hele goeie band heb met mijn ouders. Misschien interpreteer ik dit verkeerd, maar hoe zou ik kennis kunnen halen uit mijn voorouders? Moet ik er meer onderzoek naar doen?
De vleermuiskaart zegt me ook wel veel smileEen hele mooie boodschap is dat, ik vond toen ik klein was vleermuizen erg leuk smileIk vind ze mooi en lief. Buiten kan ik soms ook als het donker word vleermuizen zien.
Heel erg bedankt voor deze boodschappen heb er veel aan smileZou ik je misschien een PM mogen sturen met nog wat vragen?
Emuca
Emuca jan 18 '12
Natuurlijk mag je dat smileDat mag altijd.

Vleermuizen zijn tof en inderdaad mooi en lief
akschuna
akschuna jan 18 '12
Origineel bericht van: Emuca
akschuna, voor jou mocht ik 1 kaart trekken, en dit werd de zeehond

Deze zeehond duikt de diepte in om dingen te vinden die haar inspireren om dingen te kunnen maken, maar kijkt hierbij vaak naar achter, alsof ze wordt achtervolgt door iets.

Hoewel het lijkt alsof de zeehond naar de duisternis toe zwemt, wordt het licht zeker in de gaten gehouden. Tevens lijken er vier engelachtige figuren in de diepte te zijn die met de zeehond meezwemmen om haar zo de inspiratie te laten vinden om een goede basis te kunnen vormen. Jij lijkt op zoek te zijn naar een basis waarin je jezelf kan ontplooien. Hierbij zal je zeker gesteund worden, mits je niet teveel achterom kijkt. Het is tijd voor iets nieuws.. dus zwem naar die diepte, werk hard en houdt vol.

Dit was mijn legging voor jou. Ik vond het vrij lastig om die vier figuren te interpreteren, want zij bleven voor mij erg vaag, erg op de achtergrond. Alsof ze van een afstandje meekijken.


PRACHTIG,PRACHTIG,PRACHTIG !!!

De 4 figuren kunnen mijn 3 gidsen en mijn (overleden)vader zijn.
Tja ze kennen me he,ik vraag het ze pas als ik echt niet meer anders kan en aan het eindje ben.Want de IK is een hele dame.............
Ik ben inderdaad bezig om iets af te sluiten en iets van de grond te krijgen en moet iets hierbij heel goed in het "snotje" houden.
Ik werk hard Emuca en houd het licht hierbij in de gaten.

MOOI!!!
Emuca
Emuca jan 18 '12
Ik ben blij dat je het mooi vind ^_^
Marije22
Marije22 jan 18 '12
Ik ben een beetje sprakeloos.. je hebt me een hele mooie boodschap gegeven die ik echt even nodig leek te hebben!

Wat mooi omschreven, er is zeker een belangrijke connectie, die ik de rest van mijn leven waarschijnlijk niet meer los zal kunnen laten. Helaas ben ik degene die de draad heeft gesponnen, en zal ik de consequenties daarvan moeten ondervinden (er is geen contact meer lijkt het op) wat veel teleurstelling en vragen heeft opgeleverd bij mij. Ik heb hem ook altijd gezien als iemand met ontzettend veel wijsheid, waar ik me met geen mogelijkheid aan zou kunnen meten..maar ik weet dat ik zo niet zou moeten denken. Ik weet alleen wel dat er nog zoveel te leren is, ik ontdek nu pas een heel nieuwe wereld waar ik altijd dichterbij heb gestaan dan ik dacht.. verloren tijd, denk ik nu! De schade inhalen, door zoveel mogelijk te leren!
Maar ik weet dat geduld en vertrouwen een schone zaak is.. en dat ik blijkbaar meer in staat ben anderen te helpen dan ik zelf doorhad. Misschien luister ik dan nog niet goed genoeg! Want ik hoor van alles langskomen in mijn hoofd, maar geen idee of het mijn eigen hersenspinsels zijn of niet. Telepathisch communiceren zou ik zo graag willen leren, ik heb inderdaad honderden vragen, elke dag weer. Ik vermoei mezelf er zolangzamerhand erg mee tongue

Maar nu weet ik dat de basis er is! En dat ik erg blij mag zijn met de uitleg die je me zojuist hebt gegeven smileen daar wil ik je vanuit mijn hart voor bedanken!
Emuca
Emuca jan 18 '12
Graag gedaan lieve Marije smile
floere
floere jan 18 '12
Origineel bericht van: Emuca
floere, voor jou trok ik vier kaarten waarbij ik er eentje meteen liet vallen. Alsof je deze een soort van weggooid. Dit was de papegaai. Alsof je alle kleur in je leven even niet meer ziet en het je allemaal niets kan schelen. Voel je je soms depressief soms, doordat alles bij andere veel kleurrijker lijkt? Zet je veren eens op en kijk eens hoe mooi je bent? Al die kleuren zitten ook bij jou.

Nu naar de rest, die wel bij jou mochten blijven. Het is een beetje alsof je zelf een selectie wil maken wat in je leven mag zijn en wat niet. Vanwaar dat starre? De dolfijn die ik voor je trok wil graag dat je weer in harmonie met jezelf komt. Droog je tranen en sta stil om eens rustig adem te halen. Zie je eigen schoonheid.. want je bent zo mooi als een vlinder, de volgende kaart die ik voor je heb getrokken. De vlinder wil dat je je schoonheid laat zien en niet zo rigureus aan het hakken bent in de dingen die op je afkomen... laat het je overkomen, alles.. en haal er vervolgens alles uit wat jou iets kan leren... Dat kan pas als je dat wat je moet overkomen, je overkomt. Je kan het lot niet tarten of in eigen handen nemen, je krijgt wat je krijgen moet.

Volg je dromen, zegt de octopus vervolgens. Loop je gevoel achterna. Wilde je ooit eens naar dat ene mooie land? GA dan! Je verdiend het en het zal je helpen je dromen te verwezenlijke. Wees niet bang dat je daardoor dingen moet achterlaten, want je lijkt nu vast te zitten in een leven die je niet wil.. Althans niet op deze manier. Je wil vrij zijn... alles kunnen doen wat je wil.

Doe dat. Sta op, loop en leef. smile


Amai, zo snel dat ge zijt!

Mooie kaarten ook, vind ik! Zeker die dolfijn, vlinder en inktvis! Depressief voel ik me nu niet (jaaaren geleden wel) maar ik kan soms echt wel denken dat er gewoon geen leuke job voor mij bestaat. Ik ben mijn werk zo beu maar weet niet wat ik wel zou willen doen... Van alle vacatures die ik zie is er bijna nooit iets dat me aanspreekt. Heel zelden wel, en dan heb ik het foute diploma.
Dolfijn, harmonie, dat komt wel in orde (daar ga ik goed aan werken als ik in april even een half jaar loopbaanonderbreking neem)...
En ja die vlinder heeft gelijk, ik wil alles te veel plannen, forceren. Ik wil weten of ik nog een andere job vind (een leuke?), wanneer het (financieel) mogelijk gaat zijn om naar ons huisje in frankrijk te verhuizen, of er nog kindjes komen, of ik mij moet informeren over adoptie of pleegouderschap...
Octopussen vind ik geweldige beesten. Ja ik wil nog veel. Ik wil graag zo snel mogelijk in frankrijk gaan wonen en terug wat verre reizen maken. Maar mijn ventje is nuchterder (en minder avontuurlijk en gewoon content met wat hij heeft) en die wil zijn job hier niet direct opzeggen in ruil voor een onzeker leven, dus blijft het voorlopig hier werken en in de vakanties ginder aan het huis en tuin gaan werken. En soms kan ik ook heel erg willen dat ik gewoon primitief in de jungle leefde of dat ik met seashephard walvissen kon gaan redden. Maar moet ik dat daarom gaan doen? Ik ben ook graag bij mijn ventje...

heel erg bedankt! heel erg goed gedaan! ik ben er zeker wat mee!
admin
admin jan 18 '12
Hallo wat super leuk, als je tijd hebt mag je ook wel kaarten voor mij leggen.

groetjes,
Precious.
Emuca
Emuca jan 18 '12
Oeps beschermengel.. helemaal jou overgeslagen! Jij komt zo aan de beurt!
Emuca
Emuca jan 18 '12
Doen wat je hart je ingeeft floere smile
Solaria
Solaria jan 18 '12

[/quote]

Met jou avatar bedoel ik het plaatje wat onder je naam staat smilede tekening.
En ja, je hebt je boodschap heel goed begrepen... Iets creatiefs doen, daarmee gun je jezelf ook tijd voor jezelf smile[/quote]

Aah okej, wellicht kan ik ook zoiets deze heb ik gewoon van internet gehaald. haha smilemaar wellicht kan ik me hierdoor laten inspireren. thanx
Emuca
Emuca jan 18 '12
Beschermengel, voor jou vielen er eerst twee kaarten en vervolgens nog een.

De eerste kaart van de twee krab link ik meteen aan het sterrenbeeld kreeft, wat staat voor emoties en gevoel. De krap prijst je voor jou gevoelige kant en hoeveel liefde je naar mensen uitstraalt. De krab lijkt van hot naar her te rennen om overal haar liefde achter te laten.. maar weet je wat? dit doe jij met liefde.
De tweede kaart, die er dus mee te maken heeft, is de krokodil. Dit dier spreekt over verlies, maar dat je altijd kracht moet blijven halen dat energie altijd op een andere manier weer terugkomt. De dood brengt nieuw leven. Ik link dit aan een moeilijke tijd waarbij je mensen troost zoveel je kan, waarbij jij verrassend sterk in je emoties blijft.

Hieruit volgde nog een kaart, dit is het wilde zwijn geworden... Het wilde zwijn wil je zeggen dat je je niet moet laten stoppen door anderen, omdat zij denken te weten wat goed voor je is. Jij bent degene met het goede instinct. Alleen jij weet echt wat goed voor je is. Blijf jij maar lekker de liefdevolle moeder die haar vleugels over iedereen uitspreid.. Want dat is wie je bent.
Emuca
Emuca jan 18 '12
Precious, voor jou viel er ook een enorme stapel uit mijn deck, waarbij ze allemaal omsloegen. hierbij voel ik een zekere onrust of verstoren bij jou die voor een soort omslag heeft gezorgd.

Toch kwamen er nog twee kaarten uit die je hierbij hun zegje wilde doen.

De eerste was de kangaroo. Dit beest is voor ons een nogal exotisch verschijnsel, omdat zij zo voorkomt aan de andere kant van de wereld. Wij kennen haar vooral van de buidel en het vermogen om zo gigantisch ver te springen met haar sterke benen. Dit laatste past ook in jou situatie. Het mag dan heftig zijn, toch komt het op het juiste moment voor jou om straks een enorme sprong vooruit te kunnen maken. Je krijgt daar straks de ruimte voor, want jij staat met je beide benen stevig op de grond en wordt in evenwicht gehouden door jou staart aan ervaringen.

De tweede kaart is de luiaard die je vraagt de meest kleinste dingen te koesteren. Kleine dingen maken het leven mooi en kunnen van grote waarde zijn om richting te zoeken in die enorme ruimte van mogelijkheden.

Wat me ook nog opviel was de egel die eigenlijk als laatste opsloeg... Ik merk pas na het lezen van de andere kaarten dat ook deze kaart eigenlijk van belang is. En hoewel mensen soms denken dat een egel bij gevaar zich oprolt om te beschermen, mag ik bij jou zeggen dat je die stekels niet voor niets hebt. Je mag terugprikken als iemand naar tegen je doet, want dit hoef je niet te pikken. Opdonderen, maak plaats, want er is ruimte nodig om te springen, dat zegt de egel.
Beschermengel
Beschermengel jan 18 '12


Jeetje Emuca, zo waar!! ...ik herken me er duidelijk in, en vooral het wilde zwijn, zo waar! me niet laten stoppen door anderen...dat weet ik als geen ander, maar wat soms wel word verwacht maar ik nooit zal doen smile
Ja ik blijf wie ik ben, en niemand echt niemand kan dat veranderen.

Heel erg bedankt voor jouw mooie trekking smile... je bent een kanjer smile
Emuca
Emuca jan 18 '12
Heel graag gedaan beschermengel smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki