Loading...
nl

Dierkaarten legging door Emuca

Emuca
Emuca jan 18 '12
Hoi allemaal!

Al bijna een jaar heb ik ze, mijn dieren orakelkaarten. Mooie kaarten met verschillende dieren erop. Het boekje met uitleg heb ik eigenlijk meteen weggelegd, want daar heb ik niks mee.. Ik wil luisteren naar het gevoel dat de kaarten me zelf geven en ik geloof dat dit voor iedereen anders is.

Echter, oefenen is altijd een beetje lastig... Dus dit wil ik met deze kaarten gaan proberen.

Dus durf je het aan en wil je een legging? Dat kan.

Dan vraag ik de kaarten wat op dit moment jou krachtdierkaart is en wat deze jou wil vertellen. smile
Delen:
admin
admin jan 18 '12
Ja, heel graag !
akschuna
akschuna jan 18 '12

Ah daar is Akschuna natuurlijk weer als de kippen (bleh) bij he.
Nou graag Emuca als je zin hebt,leuk !
Hikari
Hikari jan 18 '12
Ben ook eigenlijk best wel benieuwd smileDus als je wilt en tijd hebt lijkt het me wel interessant.
Emuca
Emuca jan 18 '12
Ik ga jullie zometeen alledrie leggen smileEerst even wat drinken en de kaartjes pakken smile
amor
amor jan 18 '12
jaaahh :), zou het heel leuk vinden als je kaarten voor me wil trekken smile
Solaria
Solaria jan 18 '12
Hoi Emuca :),

Je mag voor ook wel kaarten leggen. Ben benieuwt.

Suc6 met oefenen. laugh
Ik ga ook weer eens oefenen met mijn kaartensets haha wink

Groetjes,

Solaria
Emuca
Emuca jan 18 '12
Als eerste de kaarten voor Zilveren Spin.. Ja.. Kaarten.. Want ik moest er meteen drie voor je trekken.

Als ik me probeer te concentreren op de kaarten, krijg ik meteen flinke steken in mijn linkeroor.. Alsof het me wil zeggen dat je goed moet luisteren naar boodschappen die bij je binnenkomen.
De eerste kaart die ik goed bekijk is de bever. Een kaart die vooral over de huiselijke sfeer gaat. Een soort vast willen houden aan een thuissituatie, terwijl dit misschien niet altijd heel erg goed voor je is. De bever kijkt een beetje verdrietig omhoog, alsof hij hulp wil hebben bij het beschermen van het huiselijke. Misschien is er iets in je leven wat je thuissituatie kan veranderen, wat je eigenlijk wil beschermen. Laten we verder kijken, want veel meer haal ik niet uit het bevertje en om lekker in de hangende pootjes te blijven, dat zie ik niet zo zitten en jij waarschijnlijk ook niet wink

De volgende kaart is de Lama die mij trots aankijkt en zegt 'hier sta ik'. Kom een stap dichterbij en ik tuf je hele gezicht onder. Dit terugkoppelend aan de bever kan ik zien dat je sterk in je situatie staat en dat jou standvastigheid jou en alles wat je lief hebt kan beschermen. Lama verteld ons dat je niet bang hoeft te zijn en dat je jezelf niet moet laten intimideren door anderen. Zij verteld ons echter ook dat je hierbij heel erg moet letten op je lichaamshouding, omdat deze jou standpunt kan maken of breken.

Op naar nummertje drie. En dat is het nijlpaard. Deze staat symbool voor een soort achterban van jou. Een groep mensen of vrienden die jou koste wat kost zullen bijstaan. Ze wachten misschien gedeeltelijk onderwater, zodat je maar een klein stukje van ze ziet, maar ze zijn heel snel het water uit als dit nodig is. Echter, voelt het voor mij een beetje alsof het nijlpaard een beetje boos is.. Alsof die groep mensen jou tot de tanden toe willen verdedigen tegen dat wat op jou gericht is. Blijf zelf in je rust, dan zal de woede van hen ook matigen.


Ze maken het me niet makkelijk om meteen drie kaarten voor je te geven, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. smile
Serenity
Serenity jan 18 '12
Ohw ohw ohwww jaaaaaaaaaaaaaa leuk!!!

Zou jij ook een kaartje willen trekken voor mijijijijijijij?????
Emuca
Emuca jan 18 '12
akschuna, voor jou mocht ik 1 kaart trekken, en dit werd de zeehond

Deze zeehond duikt de diepte in om dingen te vinden die haar inspireren om dingen te kunnen maken, maar kijkt hierbij vaak naar achter, alsof ze wordt achtervolgt door iets.

Hoewel het lijkt alsof de zeehond naar de duisternis toe zwemt, wordt het licht zeker in de gaten gehouden. Tevens lijken er vier engelachtige figuren in de diepte te zijn die met de zeehond meezwemmen om haar zo de inspiratie te laten vinden om een goede basis te kunnen vormen. Jij lijkt op zoek te zijn naar een basis waarin je jezelf kan ontplooien. Hierbij zal je zeker gesteund worden, mits je niet teveel achterom kijkt. Het is tijd voor iets nieuws.. dus zwem naar die diepte, werk hard en houdt vol.

Dit was mijn legging voor jou. Ik vond het vrij lastig om die vier figuren te interpreteren, want zij bleven voor mij erg vaag, erg op de achtergrond. Alsof ze van een afstandje meekijken.
Beschermengel
Beschermengel jan 18 '12


Nou ik wil ook graag! smile
Emuca
Emuca jan 18 '12
Hikari, hier komt mijn legging voor jou. Eens kijken wat er voor jou in de kaarten ligt.

Zodra ik een kaart voor jou probeer te trekken, valt minstens de helft van de stapel op de grond. Voor mij een teken dat jij heel erg zoekende bent en smacht naar begeleiding die je kan helpen om jezelf en de wereld te begrijpen. Van de stapel die op de grond ligt, liggen twee kaarten met het plaatje naar boven en eentje staat recht overeind.. Ik neem deze kaarten dus voor me om te kijken wat deze voor jou kunnen betekenen, want deze zijn van al die kaarten voor jou het belangrijkst.

De bovenste kaart was de panda. De grote vriendelijke reus uit China. De panda straalt een ding duidelijk uit: rust. Voor jou is het belangrijk om rust te vinden. Doe je ding, doe je dansje, laat je niet gekmaken want zoals jij bent is het goed. De panda laat me zien dat jij iemand bent die vaak wil geven... Je mag ook best wel eens wat nemen! Kom voor jezelf op. Jij bent even heilig als de rest van de mensheid.

De tweede kaart, die onder de panda lag met het plaatje naar boven was de Olifant

De olfifant staat samen met een jong op de kaart. Het jong heeft heel veel liefde voor de moeder en zoekt haar liefde terug, die mamalief ook geeft. De olifant, groot en sterk, staat voor wijsheid en kracht.. en jij kan jezelf wel zien als de babyolifant die de liefde uit haar voorouders wil halen.. die kennis wil kunnen krijgen. Jij zoekt naar antwoorden, wordt me wederom verteld. Ga in liefde en je zal het krijgen. Als tip krijg ik voor jou mee om eens te duiken in een geschiedenisboek over de tijd en plaats die jou het meest aanspreekt.. Want dit zal je antwoorden geven.

Dan nu de kaart die rechtop stond. Voor mij is dit een keerpunt kaart. Een kaart die zegt dat dit voor jou een belangrijke hobbel of leermoment zal zijn. Laten we eens kijken welke kaart dit is.

Aha.. de vleermuis.. een prachtige kaart. De vleermuis wordt vaak eng gevonden door mensen... maar een vleermuis geeft nooit op. De vleermuis zegt ons dat we altijd door moeten gaan... Faalmomenten kunnen we veranderen in een ongelimiteerde toekomst. Net zoals dat een vleermuis zich heeft aangepast in het donker met zijn sonar, moet ook jij zoeken naar de middelen die jou kunnen helpen om los te komen van alles waar je last van hebt. Maar daarom ben je ook hier, om dingen te vinden.. dingen te leren.. Zodat ook jij je vleugels kan spreiden en kan vliegen naar waar je ook wilt, hoe donker het buiten ook is. Je kan het meid!
admin
admin jan 18 '12
poe dat zijn lastige kaarten grin
ik ga hieronder eens proberen het te plaatsen..

Origineel bericht van: Emuca
Als eerste de kaarten voor Zilveren Spin.. Ja.. Kaarten.. Want ik moest er meteen drie voor je trekken.

Als ik me probeer te concentreren op de kaarten, krijg ik meteen flinke steken in mijn linkeroor.. Alsof het me wil zeggen dat je goed moet luisteren naar boodschappen die bij je binnenkomen.
De eerste kaart die ik goed bekijk is de bever. Een kaart die vooral over de huiselijke sfeer gaat. Een soort vast willen houden aan een thuissituatie, terwijl dit misschien niet altijd heel erg goed voor je is.

ja dat kan ik wel plaatsen

De bever kijkt een beetje verdrietig omhoog, alsof hij hulp wil hebben bij het beschermen van het huiselijke. Misschien is er iets in je leven wat je thuissituatie kan veranderen, wat je eigenlijk wil beschermen.

ja, dat beschermen van het huiselijke ben ik wel mee bezig. Ik vraag me dan af wat het is wat de situatie kan veranderen..


Laten we verder kijken, want veel meer haal ik niet uit het bevertje en om lekker in de hangende pootjes te blijven, dat zie ik niet zo zitten en jij waarschijnlijk ook niet wink

De volgende kaart is de Lama die mij trots aankijkt en zegt 'hier sta ik'. Kom een stap dichterbij en ik tuf je hele gezicht onder. Dit terugkoppelend aan de bever kan ik zien dat je sterk in je situatie staat en dat jou standvastigheid jou en alles wat je lief hebt kan beschermen. Lama verteld ons dat je niet bang hoeft te zijn en dat je jezelf niet moet laten intimideren door anderen. Zij verteld ons echter ook dat je hierbij heel erg moet letten op je lichaamshouding, omdat deze jou standpunt kan maken of breken.

Lichaamshouding ?!! dat zal ik goed onthouden, mocht het nodig zijn :-)

Op naar nummertje drie. En dat is het nijlpaard. Deze staat symbool voor een soort achterban van jou. Een groep mensen of vrienden die jou koste wat kost zullen bijstaan. Ze wachten misschien gedeeltelijk onderwater, zodat je maar een klein stukje van ze ziet, maar ze zijn heel snel het water uit als dit nodig is. Echter, voelt het voor mij een beetje alsof het nijlpaard een beetje boos is.. Alsof die groep mensen jou tot de tanden toe willen verdedigen tegen dat wat op jou gericht is. Blijf zelf in je rust, dan zal de woede van hen ook matigen.

die vat ik niet.. mensen die mij bijstaan, maar wel boos zijn ? Zou ik dit moeten zien op spiritueel vlak, of wellicht op mijn werk ?

Ze maken het me niet makkelijk om meteen drie kaarten voor je te geven, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. smile


Jazeker wel ! al zijn wel lastig, maar ik zal het nog eens rustig laten bezinken,

dankjewel alvast !
Emuca
Emuca jan 18 '12
Amor, voor jou mocht ik ook een kaartje trekken en dit is de kikker geworden.
De kikker is een diertje dat altijd heel erg onderschat wordt en gedurende het leven een enorme transformatie heeft ondervonden. Zo ook bij jou.. jij hebt in het verleden gevonden wie je bent en wat je interesseert en bent nu opzoek naar de perfecte omgeving om dat te ontwikkelen. Het spirituele moet dat haast wel zijn.. haha.. hoe kan het ook anders.
Toch verteld de kikker mij dat jij zoekt naar een richting of stroming zodat je meer houvast hebt, meer kan begrijpen en een soort basis hebt waarin je weer verder kan nadenken en ontwikkelen.
Jij kan je heel goed aanpassen aan je omgeving, maar het maakt je moe, want je lijkt niet op te vallen.. het is alsof je er niet bent en alsof je te klein bent in de groep. Gebruik dat aanpassingsvermogen en spring van groep naar groep net zo lang tot je de juiste hebt gevonden en waarbij iedereen zegt: welkom amor. Fijn dat je er bent.

Lach en geniet. Val op, want ook de kikker hoort er bij. Wees niet bang dat mensen je vergelijken met een pad, gewoon omdat je er op lijkt.
Men heeft het heel erg over 'lijken op'... Ik vermoed dus dat jij een bepaalde label hebt opgeplakt gekregen van de maatschappij en dat ze je bestempelen als iets wat je eigenlijk niet bent. Laat je daardoor niet afremmen, want je hebt enorme groeimogelijkheden.
Emuca
Emuca jan 18 '12
Origineel bericht van: Zilveren Spin


Ze maken het me niet makkelijk om meteen drie kaarten voor je te geven, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. smile


Jazeker wel ! al zijn wel lastig, maar ik zal het nog eens rustig laten bezinken,

dankjewel alvast !


[/quote]

Ja, het zijn heel lastige kaarten om te lezen.. ze zijn vrij kaal en heel veranderlijk voor de persoon aan wie je ze legt... dus soms is het echt heel lastig plaatsen..

Wat betreft die personen, dat voelt meer aan als de personen van het werk.. Wellicht zijn ze zo blij met jou dat als jou onrecht wordt aangedaan in de werksferen ze heel hard voor jou zullen strijden.
floere
floere jan 18 '12
Oooh wil je dat voor mij ook eens doen Emuca???
Dankjewel alvast...
admin
admin jan 18 '12
Oke, nog even de tips eruit filteren:

Er is iets wat mijn thuissituatie kan doen verbeteren. Het is nog onduidelijk wat dat is, maar bij de pakken neer blijven zitten helpt zeker niet. Zelf ben ik sterk en standvastig, en hierdoor ben ik ook in staat te beschermen wat mij lief is. Ik laat mij niet intimideren door anderen, maar moet wel daarbij op mijn lichaamshouding letten !
Daarnaast is er een groep mensen of zielen die mij zeker ter zijde staan, koste wat kost. Deze zijn voor mij niet direct zichtbaar, maar ze zullen te voorschijn komen indien nodig. Er is hierbij wel de nodige frustratie ? Daarom is het belangrijk dat ik zelf in mijn eigen rust blijf.

:-)
Emuca
Emuca jan 18 '12
Op naar Solaria smile

Wat gek is, is dat mijn hand me meteen trekt naar de kaart die ik net weer op de stapel heb gelegd, de kaart die Amor ook had, de kikker. Iets zegt me dat jullie heel veel kunnen leren en dat jij iemand bent die andere graag bijstaat of helpt.. Maar jezelf niet wegcijferen hoor.. want hoewel ik een soort van tegengehouden wordt om meer kaarten voor je te trekken, ga ik lekker stronteigenwijs doen en lekker een kaartje voor je trekken. Want deze wordt dan echt voor jou.

Weet je wat het met jou lijkt te zijn? Het is alsof je iedereen wil helpen, want ik moet steeds gewoon de volgende kaart van de stapel pakken. De volgende kaart van de stapel is de mestkever... ken je die? De scarabee uit het oude Egypte die elke dag de zon voorbij rolt. Jij wil ook berger verzetten... maar 'kindje' (hoor ik een gids nu zeggen) je kan niet de hele wereld verplaatsen.

Nu mag ik dan eindelijk een vrije kaart pakken uit de stapel... Een cadeautje van jou gidsen aan jezelf. Dit is de orang oetang. Die vraagt je meer te genieten van je eigen leven.. help mensen om zelf te kunnen genieten en te groeien, leef niet om andermans leven op de rit te krijgen. Doe lekker wat je wil en doe wat goed voelt voor je.

Ik mag ook meteen doorgaan met dingen vertellen, zonder de kaarten. Jou gidsen wijzen mij op je avatar, en de creativiteit daarvan. Ik weet niet of je iets met zoiets doet, tekenen of schilderen, maar men zegt dat je daar heel veel emoties en gevoel in kwijt kan.
Maar, werk niet naar 'mooi' maar naar 'dit voelt goed'. smile
Emuca
Emuca jan 18 '12
Origineel bericht van: Zilveren Spin
Oke, nog even de tips eruit filteren:

Er is iets wat mijn thuissituatie kan doen verbeteren. Het is nog onduidelijk wat dat is, maar bij de pakken neer blijven zitten helpt zeker niet. Zelf ben ik sterk en standvastig, en hierdoor ben ik ook in staat te beschermen wat mij lief is. Ik laat mij niet intimideren door anderen, maar moet wel daarbij op mijn lichaamshouding letten !
Daarnaast is er een groep mensen of zielen die mij zeker ter zijde staan, koste wat kost. Deze zijn voor mij niet direct zichtbaar, maar ze zullen te voorschijn komen indien nodig. Er is hierbij wel de nodige frustratie ? Daarom is het belangrijk dat ik zelf in mijn eigen rust blijf.

:-)


Ja, zo ja smile
Marije22
Marije22 jan 18 '12
Als je tijd hebt, zou ik ook heel graag willen weten welke dieren bij mij passen!! laugh
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki