Loading...
nl

Nederland moet aardiger!

Jasper123
Jasper123 jan 22 '10
Ik ben VOOR een aardiger Nederland! Van koud kikkerlandje naar een warm, gastvrij land waarin iedereen begrijpt dat we toch niet zo verschillend van elkaar zijn als vele denken!

En voor de mensen die tot nog toe onaardig waren, maar als goede voornemen hebben eens wat aardiger te zijn verwijs ik u door naar de volgende website:
http://www.pasopaardig.nl/
Delen:
Cialara
Cialara jan 22 '10
Die is wel errug leuk die site smile
admin
admin jan 22 '10
ik wilde op geen enkele persoon klikken die ik zag wandelen, wat zegt dat over mij!!?
Takhihiii
Takhihiii jan 22 '10
Op ons bedrijf zijn de laatste jaren veel Polen komen werken. Wij waren nooit zo aardig tegen ze, omdat we bang zijn voor onze baantjes. Die Polen brachten een andere werkmoraal met zich mee. Zij hielpen elkaar tijdens het werk, iets wat wij niet gewend waren. Nu beginnen we het, langzamerhand, over te nemen. Doordat zij het goede voorbeeld gaven, wordt het nu normaal gevonden om elkaar te helpen.

Mensen imiteren elkaar. Als er niemand is om het goede voorbeeld te geven, zal ook niemand veranderen. Als er meerdere mensen zijn die het goede voorbeeld geven, dan kan de wereld veranderen.
Cialara
Cialara jan 22 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
ik wilde op geen enkele persoon klikken die ik zag wandelen, wat zegt dat over mij!!?


Wat denk je zelf Bellefleur? smile
Jasper123
Jasper123 jan 22 '10
: ) Yes, de wereld verbeteren begint bij jezelf. Door zelf het goede voorbeeld te geven zal een ander dat misschien van je overnemen, en iemand anders weer van diegene etc. en dan kan je dus uiteindelijk door iets in je eentje of in een klein groepje te doen daadwerkelijk echt de wereld veranderen.
admin
admin jan 22 '10
Verander de wereld en begin bij jezelf ... dus ook als je die aardiger wil hebben!!! laugh
Jasper123
Jasper123 jan 22 '10
Iedereen weet wel dat het beter moet, maar zolang niemand leidt zal er niemand volgen. Zolang de politiek nog aan alle kant loopt te polariseren en haat loopt te zaaien zullen de mensen verward zijn. Aan de ene kant willen ze hun medemens lief hebben (gevoel), aan de andere kant zit men nog steeds vast aan zijn ego (nationaliteit, huidskleur, sociale status etc. etc). Zolang men niet beseft dat alle geloven en alle denkwijzen allemaal over hetzelfde gaat, enkel anders bewoord, zal men inderdaad in verschillen blijven denken.

Maar ik heb het gevoel dat het wel gaat veranderen, mensen zijn steeds meer open minded. Toch is er nog genoeg stug volk in Nederland. En als mensen als Geert Wilders daar lekker op inspelen komen we geen stap verder. Aan de andere kant laat het wel goed zien dat het eigenlijk helemaal nergens om gaat. Nog even en de poppenkast is over : ).

admin
admin jan 22 '10
Origineel bericht van: Eniroj
Origineel bericht van: Bellefleur
ik wilde op geen enkele persoon klikken die ik zag wandelen, wat zegt dat over mij!!?


Wat denk je zelf Bellefleur? smile


dat ik mezelf een heerlijk mens vind! laugh
admin
admin jan 22 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Eniroj
Origineel bericht van: Bellefleur
ik wilde op geen enkele persoon klikken die ik zag wandelen, wat zegt dat over mij!!?


Wat denk je zelf Bellefleur? smile


dat ik mezelf een heerlijk mens vind! laugh



Maar jij bent ook iemand die de wereld aardiger wilt hebben door bij jezelf te beginnen!!! laughDaarna kijken we om ons heen of we nog ergens aardig kunnen zijn laughtongue
Ayasha
Ayasha jan 23 '10
Ik ben geen Nederlander maar een Belg en wat mij betreft zijn beide landen al veel te vriendelijk. smile
Moet er trouwens een hele handleiding uitgeschreven worden? :=
admin
admin jan 23 '10
Origineel bericht van: ~~Larapinta~~
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Eniroj
Origineel bericht van: Bellefleur
ik wilde op geen enkele persoon klikken die ik zag wandelen, wat zegt dat over mij!!?


Wat denk je zelf Bellefleur? smile


dat ik mezelf een heerlijk mens vind! laugh



Maar jij bent ook iemand die de wereld aardiger wilt hebben door bij jezelf te beginnen!!! laughDaarna kijken we om ons heen of we nog ergens aardig kunnen zijn laughtongue


ja juist!! Ik heb wel door de jaren heen geleerd onderscheidt te maken tussen datgene wat bij mij aan de orde is om aan te werken- en werk daar dus aan - en datgene wat men bij mij neerlegt maar van henzelf is, en waar zij dus aan mogen werken en niet ik. Je begrijpt het he..
Islandlady
Islandlady jan 23 '10
Kan wel alles gaan quoten maar ga ik lekker niet aan beginnen.
Een van de redenen dat ik niet meer in Nederland kom wonen is het egoisme van de mensen het licht niet in elkaars ogen gunnen.
Alles moet altijd meer en beter dan een ander.
Begrijp me niet verkeerd. Niet iedereen in zo zeker niet! Hier is het zo mogenlijk nog een stukje erger. Sommige mensen (Nederlanders) die hier al erg lang zitten hebben nog dat stukje kolionalisme (is dat wel een goed woord eigenlijk) in zich. En dat is helemaal niet OK.
Hier hebben we meer dan 105 nationaliteiten op 95 vierkante kilometer en de meeste inwoners (80000 in totaal, geregistreerd) kunnen daar erg goed mee omgaan.
Ik werk samen met allerlei mensen uit diverse landen en dat gaat super goed ze zijn niet meer beter en ik ben niet meer of beter, we zijn gelijk ongeacht afkomst kleur of weet ik veel wat.

Leven en laten leven en behandel een ander zoals jezelf behandelt wilt worden.

Sjee en dat was recht uit mijn hart
Jasper123
Jasper123 jan 23 '10
Origineel bericht van: Ayasha
Ik ben geen Nederlander maar een Belg en wat mij betreft zijn beide landen al veel te vriendelijk. smile
Moet er trouwens een hele handleiding uitgeschreven worden? :=


Moa, groepen onder elkaar misschien wel, maar waar ik me aan erger is het vreselijke hokjes gedrag en de verdeeldheid. Ik ben vaak verhuist in mijn leven en merk bij veel plekken, nu bijvoorbeeld in Appelscha (onderin Friesland bij de grens van Drenthe) dat de mensen vrij stug zijn, zeker als je er niet vandaan komt. Je wordt altijd aangekeken als buitenstaander en je wordt vaak als "anders" gezien. Dit had ik vooral op het begin, nu kan ik wil aardig goed opschieten met veel mensen hier. En veel conservatievelingen hier zijn ook nog eens zo racistisch als de nete, puur omdat dat blijkbaar generatie op generatie door wordt gegeven.

Een tijdje geleden werkte ik in een heel fries dorp bij een houtzagerij. Daar was een man van rond de 60 nog aan het werk die meende dat er geen enkele goede "zwarte" rond zou lopen, als ik dat soort dingen hoor dan snap ik gewoon niet dat sommige mensen zo bekrompen kunnen zijn. ZOu dat angst zijn? Angst voor het onbekende? Maar waar ik dus op doel is dat mensen vriendelijker moeten zijn voor andere mensen die niet in hun eigen hokje passen. Dit gebeurt in de allernieuwste generatie ook wel merk ik, die man van 60 zal dan ook wel onder het kopje "generatiekloof" passen.. Maar goed, ik heb zeer goed vertrouwen in wat er de afgelopen jaren en nog steeds op aarde geboren word.

admin
admin jan 23 '10
Je kan vriendelijkheid of aardiger niet afdwingen. Je Moet eens wat aardiger zijn.. als je dat tegen iemand zegt, gaat ie juist lastiger worden!!!! laugh
Daarom ben ik niet met de topictittel eens.
Wat je wel kunt doen, is mensen erop attent maken, dat in hun hart, dat vriendelijke bestaat.. en dàt beroeren.
Jasper123
Jasper123 jan 23 '10
Ik heb de titel ook niet bedacht, komt bij die site weg.
Maar ik geef je helemaal gelijk. Iemand anders kan je niet veranderen, enkel jezelf. Mensen bewust maken, mensen laten nadenken, laten voelen, dat is eigenlijk de key. Dat doe ik ook vaak genoeg met mensen die in mijn ogen redelijk bekrompen denken over bepaalde dingen, die zet ik gewoon voor het blok, ik ga de conversatie aan en vraag waarom? Je zet mensen aan het denken, en of ze veranderen is aan hunzelf maar je hebt ze wel aan het denken gezet!
admin
admin jan 23 '10
inderdaad!!!! smile
Islandlady
Islandlady jan 23 '10
Juist Belle! Waag het niet om tegen iemand te zeggen dat ze iets aardiger kunnen zijn. Dan ben je gelijk de boeman/vrouw. Daarom ben ik opgehouden mijn energie te steken in mensen die, voor mij, niet echt zijn. Als ze dan mijn aandacht willen zullen ze aardiger moeten zijn anders is het klaar. Snap je het nog.
(beetje laat voor mij maar kan toch niet slapen :))
admin
admin jan 23 '10
Quote:
ja juist!! Ik heb wel door de jaren heen geleerd onderscheidt te maken tussen datgene wat bij mij aan de orde is om aan te werken- en werk daar dus aan - en datgene wat men bij mij neerlegt maar van henzelf is, en waar zij dus aan mogen werken en niet ik. Je begrijpt het he..


Ja, ik begrijp het volkomen! Is voor mij ook nog steeds een leerproces, maar het gaat me steeds beter af! En kan het steeds beter scheiden en daardoor kan ik er ook steeds beter mee omgaan.
-xxx-
admin
admin jan 23 '10
Just be the change you wanna see in the world smile
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki