Het doet me nog steeds pijn te beseffen dat mijn favoriete broertje zo zwart-wit denkt. Ik snap jullie uitleg ook wel, via de mail kan er gauw iets fout gaan. Maar op dit moment heb ik eigenlijk even geen zin om als eerste weer het boetekleed aan te trekken, ik vertik het. Altijd was ik de bemiddelaar, en nu voelt het alsof ik één of andere achterlijke randdebiel ben die met alle winden meewaait en alle bagger altijd maar over zich heen krijgt, nou, ik ben er klaar mee!!! als mijn uitleg in het vervolgmailtje wat ik stuurde niet juist wordt geïnterpreteerd, dan kan ik het niet langer rechtbreien.
Destijds, toen wij een poging deden te helpen net voor de scheiding (het huis van zijn toenmalige vrouw en mijn broertje) lag volgepakt met speelgoed, kleren, schoenen en elektrische apparaten waarvan ik nu nog niet weet waar ze voor dienen) met het opruimen van de chaos, barstte ik in tranen uit en zei tegen mijn broertje: sorry, maar hiermee kan ik je niet helpen. Dit is te erg om te zien in wat voor shit jij moet leven (ex is schizofreen en heeft borderline en gevaarlijk). Ik durf geen spullen weg te gooien met als risico dat ik straks een loenatik achter me aan krijg met een mes in de handen. Mijn broertje zei toen: nou, dat vind ik jammer.
Nu, achteraf, voel ik dat dat nog steeds wrikt bij mij. Moet ik dan altijd alles maar aan kunnen en alles maar snappen?
Ik stop er mee. Ik ben geen deurmat. Ik weet, dat ik het mailtje stuurde vanuit goede intenties, en als dit nu niet wordt opgepakt, mogen ze er wat mij betreft blijven eind september.