Loading...
nl

het jakhalzencafé

gast
gast jun 30 '09
Origineel bericht van: Bart
Ik snap de gedachtengang niet helemaal gast ?


Welke bedoel je?
admin
admin jun 30 '09
Origineel bericht van: gast
Iedereen mag mij onderuit halen. Daar leer ik mezelf beter door kennen dan door "lief" doen wink


Deze .. maar ik begrijp wel wat je bedoelt .. ik heb gezegd wat ik belangrijk vond, en ik steek mijn energie er niet meer in, zonde van mijn tijd .. succes met niet "lief" doen.
Beschermengel
Beschermengel jun 30 '09
Quote:
waarom ervaar je het zo beschermengel?
zelf hou ik van duidelijkheid...


Ik vindt dit niets met duidelijkheid te maken hebben, eerder pesten ...kijken tot hoever ik kan gaan.
gast
gast jun 30 '09
Origineel bericht van: Bart
Origineel bericht van: gast
Iedereen mag mij onderuit halen. Daar leer ik mezelf beter door kennen dan door "lief" doen wink


Deze .. maar ik begrijp wel wat je bedoelt .. ik heb gezegd wat ik belangrijk vond, en ik steek mijn energie er niet meer in, zonde van mijn tijd .. succes met niet "lief" doen.


Haha, dat kan ik niet. Alles is Liefde dus alles wat ik doe komt voort uit Liefde smile
gast
gast jun 30 '09
Alles wat van boven komt is Liefde. Aardse liefde is verbonden met de andere kant van de medaille; "het kwaad" ofwel agressie.
Werk je met die aardse liefde dan krijg je de andere kant er namelijk geheel gratis bij. Daarom is er nog steeds zoveel leed in de wereld en wordt het op bepaalde momenten alleen maar heftiger.
Lena
Lena jun 30 '09
Origineel bericht van: Beschermengel
Quote:
waarom ervaar je het zo beschermengel?
zelf hou ik van duidelijkheid...


Ik vindt dit niets met duidelijkheid te maken hebben, eerder pesten ...kijken tot hoever ik kan gaan.


dat is dan wel een negatieve gedachte van jou...
voor mij gaat het nog steeds om duidelijkheid..
Lena
Lena jun 30 '09
Origineel bericht van: Bart
Origineel bericht van: Beschermengel

Het voelt erg vijandig hier.. eekwaarom elkaar zo aanvallen....is dit een spelletje?... wie is de sterkste?



Zelf ervaar ik dat ook een beetje zo .. een soort van kat/muis-spelletje?


wel eens van communiceren gehoord..
dat is voor veel mensen lastig...zo ook voor mij
maar als je hier wat zegt..
of schrijft blijft een reactie vaak niet uit...
mocht er geen reatie komen dan blijft de vraag nog wel bestaan...
Lena
Lena jun 30 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Beschermengel

Het voelt erg vijandig hier.. eekwaarom elkaar zo aanvallen....is dit een spelletje?... wie is de sterkste?


Ja ben ik helemaal mee eens. Vind dit topic helemaal geen prettig topic. Heeft voor mij niets meer te maken met duidelijkheid, maar een ander gewoon proberen onderuit te halen. Ik ben daarom ook blij dat degene tegen wie het gaat, er niet op reageert. In dit geval wint de aanhouder een keertje niet wink.



ja nims zo kun jij het zien...
admin
admin jun 30 '09
Lena, duidelijkheid en doordrammen totdat je je "antwoord" hebt zijn twee verschillende dingen .. ik heb terug gelezen en zie dat er niet altijd geantwoord wordt op vragen, dat ben ik met je eens .. maar kijk eens heel objectief naar de "toon" waarop je schrijft .. met alle respect .. die is niet uitnodigend vind ik..
gast
gast jun 30 '09
Waarom iets af laten hangen door het uiterlijke plaatje. Hoe komt het dat mensen daar niet boven kunnen staan?
admin
admin jun 30 '09
Origineel bericht van: gast
Alles wat van boven komt is Liefde. Aardse liefde is verbonden met de andere kant van de medaille; "het kwaad" ofwel agressie.
Werk je met die aardse liefde dan krijg je de andere kant er namelijk geheel gratis bij. Daarom is er nog steeds zoveel leed in de wereld en wordt het op bepaalde momenten alleen maar heftiger.


Heb het idee dat het eerste en het tweede stuk elkaar tegen spreken .. of is dit jouw overtuiging ? Je wilt je aardse liefde hier etaleren met de belofte dat dus de agressie of het "kwaad" er gratis bij komt.. en omdat we hier een spirituele site hebben, moet de reactie die jij geeft door iedereen geabsorbeerd worden en dus automatisch met "Liefde" worden beantwoord ..

Mag ik vragen wat er dieper onder zit .. want deze onderwerpen op het forum en het leed in de wereld .. hoe zit de samenhang voor jou hierin?
admin
admin jun 30 '09
Origineel bericht van: gast
Waarom iets af laten hangen door het uiterlijke plaatje. Hoe komt het dat mensen daar niet boven kunnen staan?


Je moet eens weten hoe ik boven een uiterlijk plaatje kan staan gast .. alleen het bewust forceren en het willens en wetens uitlokken .. dat raakt iets in me aan denk ik ..
Lena
Lena jun 30 '09
zie je nu bart dat jij ook je eigen interpretatie geeft van hoe jij kijkt?

en waarom kun je het dan niet omdraaien en maak je het bij voorbaat al negatief?
admin
admin jun 30 '09
Ik ben het spoor bijster even Lena, sorry .. maar ik vat het niet negatief op .. het komt bij mij op een bepaalde manier over en dat heeft niets met negativiteit te maken .. uiteindelijk is het allemaal maar een momentopname met ieder zijn eigen reactie hierop .. zowel jij als ik ..

Ik begrijp wat je wilt zeggen met alle reacties, stellingen, vragen, antwoorden die klaarblijkelijk "negatief" lijken in opzichte tot de engelachtige mensen, uiteindelijk een kern hebben die iets aanraken in jezelf wat liefde teweeg brengt .. dat klopt .. maar dat is in het echte leven uiteindelijk ..
gast
gast jun 30 '09
Origineel bericht van: Bart
Origineel bericht van: gast
Alles wat van boven komt is Liefde. Aardse liefde is verbonden met de andere kant van de medaille; "het kwaad" ofwel agressie.
Werk je met die aardse liefde dan krijg je de andere kant er namelijk geheel gratis bij. Daarom is er nog steeds zoveel leed in de wereld en wordt het op bepaalde momenten alleen maar heftiger.


Heb het idee dat het eerste en het tweede stuk elkaar tegen spreken .. of is dit jouw overtuiging ? Je wilt je aardse liefde hier etaleren met de belofte dat dus de agressie of het "kwaad" er gratis bij komt.. en omdat we hier een spirituele site hebben, moet de reactie die jij geeft door iedereen geabsorbeerd worden en dus automatisch met "Liefde" worden beantwoord ..

Mag ik vragen wat er dieper onder zit .. want deze onderwerpen op het forum en het leed in de wereld .. hoe zit de samenhang voor jou hierin?


Moet ik het uitspellen of snap je het in één keer;
Liefde "van boven" is alles, is één geheel, is heilig, kent geen tegenstander.

Aardse liefde (vanuit het ego/denken) wekt de tegenhanger op omdat die twee met elkaar verbonden zijn als Yin en Yang en altijd in balans willen zijn. Vandaar dat je als je aardse liefde geeft, je de tegenhanger er gratis bij krijgt. En die tegenhanger is nu net iets dat niemand wil omdat die leed veroorzaakt in de zin van het tegenovergestelde geven om de balans weer te behouden tussen de twee kanten. Dus wil je begrip dan krijg je er onbegrip bij. Wil je aardig zijn dan ben je op andere momenten onaardig.

Aardse liefde maakt verschil in wie wel en wie niet voor die liefde in aanmerking komt. Hemelse (of "die van boven) Liefde maakt geen vershil omdat er geen verschil is. Het is een eenheid een heelheid, een heiligheid.....
admin
admin jun 30 '09
Dank gast, ik begreep wat je ermee bedoelde, maar zag niet gelijk in wat het met het onderwerp te maken had ..
gast
gast jun 30 '09
Nu wel?
gast
gast jun 30 '09
Misschien heeft je dochter als ze zo'n bui heeft ook teveel aardse liefde ontvangen wink
admin
admin jun 30 '09
Lieve gast, dank voor je antwoord .. of dit zo is, kan ik zelf het beste beoordelen ..

Ik wil je ook danken voor je wijze woorden van vanavond. Ik zie de woordenwisseling als liefde van boven zonder de bedoeling van een tegenstander te zijn, want dat is niet mijn manier van doen. Dikke knuffel voor jou.

Groetjes,
Bart
gast
gast jun 30 '09
Dank je Bart. Maar weet je wat nu de grap van dit alles is; op aarde kunnen we alleen maar die aardse liefde ontvangen, aan deel nemen, en koesteren.
Bewust worden van die andere kant van deze aardse liefde is iets dat we alleen hier op aarde kunnen. En als we dat zijn, dan pas kan de hemel zich openen en voelen we dat alles Liefde is, dus ook die andere kant van die aardse liefde. En dan ben je "in Liefde".
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki