Loading...
nl

het jakhalzencafé

admin
admin jul 24 '09
Origineel bericht van: Karin
Eigen masker? Ja misschien heb ik dat ook..
Leuk en aardig doen terwijl je eigenlijk veel liever in een diep hol weg zou kruipen waar niemand er nog bij kan.
Wanneer zijn we nou eens uitgeleerd? Ik bedoel, lessen is helemaal oké hoor, maar soms komt de ene na de andere en heb je amper tijd om bij te komen.
Ik weet dat we zelf kiezen om terug te komen en dat we ook een zegje hebben in de lessen die we krijgen, maar what the fuck heeft mij bezield om dit allemaal te willen...

Jemig, ik praat jullie nog mee in mijn negatieve bui..sorry.
Dank je wel voor the eye-opener Belle!


Je neemt me niet mee in je bui hoor, ik vat het vrolijk op.
Ik snap je ... heb zo ook zitten zwieren en zwaaien met m'n armen, van waarom duurt het nou zo lang.
en weet je? Hahaha.... het duurt zelfs nog langer dan je denkt.
en dan, ineens Karin, is het voorbij, kom je in het gedeelte van puur ontvangen, omdat je armen open zijn, en je hart ook.
Omdat allles is verwerkt, omdat alle mannen zijn vergeven, omdat alle gebeurtenissen een plek hebben gekregen, en er niets meer is om over te strijden. Omdat je met alles vrede neemt.
Heidelroos
Heidelroos jul 24 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Heidelroos
Origineel bericht van: NiMS

Mensen zijn zo gericht op het uitbannen van slechte dingen dat ze volledig vergeten hun goede dingen te optimaliseren.


Omarm al het menselijke in jezelf en je zal schitteren smile



wink


Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... die jah, is mijn lijfspreuk..
dan gaat vergeven zo gemakkelijk hé..
admin
admin jul 24 '09
oeps, onweer hier, pc even uitzetten, dag vrienden!! tot later.....
Helma
Helma jul 26 '09
Nou ben ik aan de beurt! Ik zie zowat sterretjes van woede en wil ontzettend graag het G-woord typen, maar doe dat toch maar niet.

Ieder jaar als de kids bij hun vader zijn, krijg ik een paniek-sms-je doordat er door de zg. vader niet wordt opgelet! Het is alweer maanden geleden dat San ongesteld was, en nu kreeg ze van mij een flink pak flappen mee, zoals ik altijd doe. ZXe is voor twee weken bij haar pa. Dit weekend zijn ze echter naar papa's vriend, van Emmen naar Zwijndrecht dus, en waar liggen nu haar flappen? Juist, in Emmen. Krijg ik de shit weer over me heen in de sms van San en kan ik weer zoeken naar een oplossing. Gezeik. Als pa zijn kinderen beter zou kennen, dan weet hij dat hij vooral bij San ff moet checken wat ze allemaal meeneemt! Het is dan wel een homo, maar van wijvedingen heeft hij de balle verstand! Enfin, nu gaan ze in de auto naar dochters van zijn vriend, die hebben dat vast wel in huis.

Als de kids weer eens naar pa toegaan, zal ik ze vriendelijk verzoeken om zulke achterlijke sms-jes niet meer te sturen. Ik zit mee te denken hoe het op te lossen, terwijl het daarginds allang is opgelost. Ik wil het niet weten, want ik zorg 50 weken in het jaar voor ze, en als pa zover weg wil wonen, dan moet hij maar eens wat verantwoordelijker zijn! Hij let niet op en luistert niet naar zijn kids, maar loopt alleen maar zijn pik achterna om zijn vriendjes maar te behagen. Donder toch op, achterlijke flapdrol.

(Zo. Pffff. Als het te heftig is, dan mogen de modder-eters dit bericht gerust aanpassen hoor!)

Dat lucht wel op in ieder geval.
Maryssa
Maryssa jul 26 '09
Gatver Helma dat is echt shit. De verantwoordelijkheid wordt door dit soort dingen WEER bij jou neergelegd terwijl je net lekker even 2 weken vakantie hebt. Wat smst Sandra jou dan? Neemt ze het jou kwalijk? Dat is wel erg, zij hoort zelf, en niet haar vader vind ik; rekening te houden met onverwachte dingen en het zelf in te pakken. Het raam uit ermee hoor Helma! Potverdorie jij hebt ook vakantie! En ze lossen het daar maar op. DAAR leert ze van! Knuf voor jou
Helma
Helma jul 26 '09
Nee, het is niet zo dat ze mij verantwoordelijk achten, maar Sandra deelt het gewoon even, en op zich, rationeel gezien, snap ik het wel, want het is een vrouwending, en ze is het in een jaar tijd maar twee keer geweest, dus voor haar wel even weer een groot ding, maar ik kan er ook niks mee, en dat vind ik dan zo vervelend. Ik baal eigenlijk het meeste omdat haar vader niet even oplet als zij haar tas inpakt voor een weekend, om te checken of ze alles bij zich heeft (tandenborstel zal ze ongetwijfeld ook niet mee hebben). Ze smste: GVD, ik ben nu bij andré en ben ongesteld maar mijn maandverband ligt nog bij papa...

De oplossing staat er dan niet bij, zeg maar, en dat vind ik vervelend. Maar de bui is alweer gezakt hoor, dankzij Merudi! laugh
admin
admin jul 27 '09
De modder-eters zullen je bericht niet verwijderen/veranderen smileDit topic is juist om dit soort dingen even van je af te gooien. Heel goed dat je dat hebt gedaan!!!

Liefs,
Marjan
Maryssa
Maryssa aug 23 '09
GRRRRRRRROM!

Zo dat moest er even uit!

Bijna gesneden op mn fiets net door een auto die over het fietspad reed om te kijken naar een ambulance.
Helma
Helma aug 23 '09
Hihihihi Maryssa, voordat je het jakhalzencafe gevonden hebt zou de woede toch alweer afgezakt moeten zijn, lol... wink
Maryssa
Maryssa aug 23 '09
laughhet gaat inderdaad wel weer. Maar echt wat kunnen mensen toch ineens raar doen als ze een ongeluk en ambulance zien.
liesanne
liesanne aug 30 '09
Zo, op dit late tijdstip nog even een bezoekje aan het jakhalzencafé.... Ik kom de jakhals in mezelf hier af en toe even flink tegen...
Ik vind het hier soms maar een kleffe kliek, waarbij ik me niet thuisvoel. Een overdosis positiviteit. De grond, met al die engelmensen voelt soms te heilig onder mijn voeten...
Ik houd dan maar een s.a.m.dag (schijt aan Merudi).

en...dan verdwijnt de jakhals ook weer. Stroomt de energie weer en kan ik dit zien als een warme ontmoetingsplek. Daarom blijf ik nog wat...

tongue




Helma
Helma aug 30 '09
Heey Liesanne!

Het 'engelengedoe' hier heb ik ook niks mee. Ik heb het allang naast me neer gelegd, want het past niet bij me. Het is op zich wel jammer, want nu zijn er voor mij een behoorlijk aantal topics waar ik niet aan mee doe: en ja, dan is het voor mij wel zo dat ik maar voor de helft 'bij merudi hoor'. Maar so be it.

De 'scheiding' tussen de engelen en de gewone mensen hier neem ik ook wel waar, en soms lijkt het of het de ene keer erger is dan de andere keer. Het voelt voor mij dan alsof er hier inderdaad een hechte kliek is waar ik niet meer bij hoor en waar ik eigenlijk niet tussen pas, maar: dit is mijn eigen waarneming en mijn eigen gevoel. Ook al is het écht zo, dan nog ben ik in staat om als een doodgewoon mens wél mijn stempel op dit forum te drukken, met welke onzin dan ook.

Ik blijf hier dus gewoon mijn eigen onzin verkopen, want er zullen altijd gasten voorbij komen die ook het aardse willen lezen!

Ik hoop, Liesanne, dat je het gesprek hierover aan wil gaan, want het lijkt me hier nogal actueel. En of iemand zich nu een engel voelt of 'gewoon' een mens: we hebben allemaal onze menselijke dingetjes, we gaan allemaal gewoon naar de wc, we zien er 's morgens allemaal niet uit, en we hebben allemaal wel eens ruzie. Maar trouwens, een samdag, die houden we erin! Helemaal goed! Zelf zou ik kiezen voor s.a.e.dag, (schijt aan engelen), maar dat loopt niet zo lekker als je het uitspreekt! laugh
Lena
Lena aug 30 '09
he liesanne fijn dat je er weer bent..(de vakantie duurde lang hoor!)
een overdosis posiviteit..maar dat is toch niet verkeerd?
het moet alleen zo af en toe weer in evenwicht komen.. wink
net zo als het leven op zich...
ik blijf ook nog even wat.... tongue
gast
gast aug 30 '09
Ja dat evenwicht.........het is altijd weer wachten tot het gebeurd.....
Ik bekijk het dit keer met wat meer afstand....eens zien wie of wat het evenwicht dit keer hersteld......
Lena
Lena aug 30 '09
afwachten of er tegenaan smile
Helma
Helma sep 2 '09
mad

Ik ben erg boos.
Mijn broertje is vorig jaar gescheiden en hij ziet zijn kinderen nu maar eens in de 14 dagen, als de moeder goedgezind is. zijn nieuwe vriendin (vanaf januari) heeft ook twee dochters, dus samen vier.

Nu is Sandra, mijn dochter, over een maandje jarig en ik overlegde met haar wanneer we haar verjaardag zouden vieren, welke zondag zullen we kiezen? Nu dan, ze vroeg mij: is A.....a er dan ook? Dit is de oudste dochter van mijn broertje. Ik zei: ik mail mijn broertje wel even om het te vragen.

Krijg ik na drie dagen als antwoord:

'Hey Helma

Ik heb nog niet gekeken wanneer ik de kids heb

Maar ben even verbaast dat ik alleen met A. en D. word uitgenodigd??

Even vraagje hoe je dat ziet met J. en S. en A.

Ik hoor het wel'

Mensen, ben ik nou gek? Een kind, die iets speciaals heeft met een ander kind, en vanuit een verleden wat ze deelden, vraagt of zij er ook bij kan zijn, vraagt dat toch niet om de anderen te passeren? De anderen waren vanzelfsprekend ook welkom, maar nu wordt mijn vraag een beetje verdraaid, naar mijn mening. Ik heb wat verontwaardigd gereageerd, en aangegeven dat natuurlijk iedereen welkom is...
Ik heb niet het idee dat ik fout zit, maar ben wel benieuwd of jullie het anders zien. Mijn broertje is waarschijnlijk veel bij haar, en ziet haar kinderen dan ook veelvuldig. Misschien ziet hij het zwart-wit, dat ze nu alle vier zijn kinderen zijn, en wil geen onderscheid.

Ik ben boos, maar zal niet de eerste stap zetten deze keer om het weer recht te breien. Ik blijf niet aan de gang.
admin
admin sep 2 '09
booszijn, lost niets op natuurlijk.
Je handelt vanuit je goeddunken, en de ander handelt eveneens vanuit goeddunken, ieder vanuit zijn leefwereld gezien.
jij bent boos, over iemands gedrag en houding en denkwijze,
en anderen kunnen dat eveneen zijn.
Als je vanuit openheid, gewoon zegt, hoe het in elkaar steekt,
zonder dat je ervanuit gaat dat er een soort wrevel is, dan zit je goed, volgens mij.
Is er toch een wrevel bij iemand anders, is dat aan die ander om daar fatsoenlijk mee om te gaan.
Kan die dat niet, kan je die persoon daarop wijze.
Maak er een heerlijk feest van,Helma..
Beschermengel
Beschermengel sep 2 '09

Kan me voorstellen dat je boos bent, eigenlijk een beetje kort door de bocht van je broer.......maar wat Bellefleur hierboven zegt kun je over nadenken! smile
Emuca
Emuca sep 2 '09
Ik vind het wel een beetje apart dat er meteen vanuit wordt gegaan dat iedereen komt... Ik snap heel goed dat je dan zoiets hebt van: dat zei ik helemaal niet! arrgh!

Misschien is het gewoon het beste om er met je broer over te praten. Dat je iets anders bedoelde, maar dat de rest ook gewoon welkom is?
Cialara
Cialara sep 2 '09
Ik kan het van jullie beiden wel voorstellen Helma, jij vraagt iets aan je broer wat door je dochter wordt gevraagd, en zonder bijbedoelingen.
Je broer wil graag dat zijn nieuwe familie ook geaccepteerd wordt en ziet dat er niet naar hen gevraagd wordt.
Onbedoeld kom je zo in een situatie terecht die voor beiden vervelend is.

Ik denk dat Bellefleur je hierin dan ook een hele goede tip geeft. Er open over praten en uitleggen dat er geen bijbedoelingen waren, maar simpelweg de vraag van een kind die in haar onschuld haar lievelingsnichtje graag op haar verjaardag heeft.

En doe dit niet via mail, want dat werkt meestal niet goed uit; even een persoonlijk telefoontje is beter denk ik.

Veel plezier op de verjaardag alvast, weet zeker dat jullie er wel uit komen!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki