Loading...
nl

het jakhalzencafé

Muin
Muin jul 13 '09
Ik leer zelf heel veel van dit forum. Niet alle berichten spreken mij aan maar er zijn genoeg berichten die voor mijn situatie van toepassing zijn.

Wij kunnen volgens mij alleen maar reageren vanuit onze eigen belevingswereld. Het kan zijn dat de ene belevingswereld niet met die andere belevingswereld strookt. Maar dat is toch niet erg. Er is niets dat niet recht gezet kan worden. Wij zijn hier toch met uitwisselingen bezig. Ik vind het juist leuk om de belevingswereld van anderen te leren kennen.
admin
admin jul 17 '09
ohhh!Nu ben ik dit topic dankbaar!!!!
ik ben even heel erg pist-off!
goh....hoe mensen woorden kunnen verdraaien, anderen kunnen meenemen in die verdraaiing en het omgekeerde dan in het gezicht van onschuldigen zwieren.... En ik wilde reageren, maar ik weet dat dit niets zal oplossen.

Pfff..oef, t'is eruit..

moest dit effe kwijt!! het heeft niets met Merudi en de mensen hier te maken, hoor.
Met een heel ander groep mensen, waar ik observerend zat naar te kijken, doch zoveel van zie, en zoveel doorzie, dus was het moeilijk, even om niet tussenbeiden te komen.
dus , kom ik me hier even ontluchten.
en adem in en adem uit, is alles weer opperbest grin
admin
admin jul 18 '09
Life is a witch and then you fly.....
Eruan
Eruan jul 23 '09
Zo ik had hier nog niet gereageerd, maar moet nu toch even iets kwijt, die heeft overigens niets met merudiërs te maken. wink
Gisteren in Walibi hoorde ik zoveel van dat rottige taalgebruik. Mensen van mijn leeftijd die elkaar uitschelden voor vieze slet, woorden gebruiken als ik voel me zo kanker misselijk, of gewoon voor de lol de hele tijd te lopen schelden met allerlei nare dingen. Beseffen deze mensen het niet dat er mensen zijn die dit niet normaal vinden? Ik bedoel er zijn zoveel volwassenen jongeren en kinderen die misselijk zijn van de chemo's, overlijden aan kanker.
Meiden die worden onderdrukt door loverboys. Waarom zal je met deze nare dingen gaan schelden? Ik kan er af en toe met mijn hoofd niet bij, en moest het even kwijt...
admin
admin jul 23 '09
Dan wil ik ook nog even...

Voor degenen die het schijnbaar nodig vinden om wat ik schrijft te checken en dan via andere kanalen commentaar leveren.
Als ik hier dingen schrijf die me dwars zitten dan is dat omdat er in het *echte* leven met die persoon dus geen communicatie mogelijk is, was die er wel zou ik geen uitlaatklep nodig hebben om af en toe te kunnen ventileren.
Daarbij heb ik tenminste nog het lef om het open en bloot te doen en niet stiekem via berichten waar anderen niet bij kunnen.
Kun je daar niet tegen dan heb jij een probleem en niet ik.
Woorden worden verdraait, dingen die er niet staan worden wel zo gelezen, ja vooral niet uitspreken en je eigen draai eraan geven.
Wie mij echt goed kent kijkt verder dan zijn neus lang is.
Dit is de zoveelste keer dat ik commentaar krijg op iets wat er volgens mij helemaal niet staat, en ik na vele keren lezen nog steeds niet zo zie.

Vroeger kreeg ik dan steeds de neiging om maar te stoppen, maar dan doe ik dat omdat ik dus problemen heb met dat misbegrijpen en omdat ik er niet tegen kan dat iemand daar boos om is.
Nu hebben degenen die zich hier aan storen dus voortaan vette pech, ik blijf schrijven, voor mij de manier om dingen kwijt te raken en los te kunnen laten.
Kun je daar niet tegen dan zou ik dus maar stoppen met mij te controleren want dees Kaat gaat gewoon door.

Ik weeg elk woord en ja ik zal heus best eens iets verkeerd schrijven, soms nemen emoties het over en kan ik even niet reeel nadenken, ja das wat gebeurd met mensen, iedereen zal dat beslist een keer meegemaakt hebben.
Ik kan heel goed toegeven dat ik iets verkeerd doe en zal mijn ongelijk of lompheid echt wel bekennen.
Maar nooit iets uitspreken en dan toch commentaar hebben als ik al iets schrijf vind ik erg laag, zeker als ik al vaker heb aangegeven dat ik zo graag eens zou praten.
admin
admin jul 23 '09
Zo dat ben ik ook weer kwijt..
Heidelroos
Heidelroos jul 23 '09
Origineel bericht van: NiMS

Mensen zijn zo gericht op het uitbannen van slechte dingen dat ze volledig vergeten hun goede dingen te optimaliseren.


Omarm al het menselijke in jezelf en je zal schitteren smile

Origineel bericht van: Karin
Life is a witch and then you fly.....

wehehehehe.. nog nooit van gehoord..

Origineel bericht van: Ann_ik
Ik kan er af en toe met mijn hoofd niet bij, en moest het even kwijt...

Zij die kijken met andere ogen, zij die hun taal niet afstemmen op hun hart, leven een ver-armd leven van wanhoop en onwetenheid.. Zij die niet beter weten, verdienen van jou evenveel ermbachtelijkheid en liefde, opdat zij ervaren dat er ook liefde is ... ook voor de de onwetende.

Origineel bericht van: Karin
Zo dat ben ik ook weer kwijt..

Héérlijk hé..

Ik zat er doorheen ...
In twee weken 20 overuren !!!

En nog steeds hou ik van mijn leven.. (looove)
gast
gast jul 24 '09
Haha, gelukkig maar Heidel anders had je het bijltje er al lang bij neer gegooid wink
Lena
Lena jul 24 '09
@karin Wie mij echt goed kent kijkt verder dan zijn neus lang is.

zou er aan toe willen voegen wie er vooral moeite voor wil doen wink

@karinNu hebben degenen die zich hier aan storen dus voortaan vette pech, ik blijf schrijven, voor mij de manier om dingen kwijt te raken en los te kunnen laten.

ja karin en zo herkenbaar...open...
admin
admin jul 24 '09
Ja moeite..pff...de meeste mensen kijken niet verder dan de buitenkant en als ze al verder kijken vraag ik me echt af of dat meestal niet uit eigenbelang is in plaats van oprechte interesse.
Er zijn nog maar weinig mensen die echt open en eerlijk kunnen zijn, allemaal maskers.
Heidelroos
Heidelroos jul 24 '09
Origineel bericht van: Karin

Er zijn nog maar weinig mensen die echt open en eerlijk kunnen zijn, allemaal maskers.


Aaaaaaaaaaaaaaaah meissie..
Ze zijn er gelukkig wel.. toch?
admin
admin jul 24 '09
Weinig denk ik, ik zie veel materialisme om me heen, aardig doen om aardig gevonden te worden. Dingen verdraaien zodat een ander maar niets verkeerds van je denkt. Maar boem pats recht voor je raap zijn er maar weinig.
Misschien heb ik daarom wel meer met kinderen dan met volwassenen, kinderen zijn zo open daar kijk je dwars doorheen.
Mensen die de ene dag nog roepen dat ze zoooooveel van je houden en de volgende dag lig je in de vriezer, ik ben het zo beu.
Roepen dat je je muur moet omgooien en zelf nog een lekker rijtje erbij metselen, je zou ze de kost moeten geven!

Maar goed ik heb een enorme pestdag en ben nu enorm negatief, ik hoop dat deze bui gauw overtrekt..
Heidelroos
Heidelroos jul 24 '09
Origineel bericht van: Karin


Maar goed ik heb een enorme pestdag en ben nu enorm negatief, ik hoop dat deze bui gauw overtrekt..


Jaaaaaaa, kinderen en gehandicapten, zo heerlijk puur..
Dat mag er in deze maatschappij vaak niet zijn..
Lekker zeggen wat je denkt, wat je voelt, wat er door je heen gaat..

Er rust een taboe om..
zelfs al zou ik jou op dit moment een stomme trut vinden..
dan vin dik dat.. wil niet zeggen dat je het bént..
vaak is iets een momentopname..

Die pestbui gaat wel over..
héérlijk, zo'n dag..
Kep het zelf ook vandaag..
en.. het mag er zijn wink
admin
admin jul 24 '09
Ja? Nou van mij mag dit gevoel opsodemieteren hoor.

Enne je bent zelf een stomme trut.. crazy

Dikke klapzoen,

Kaat
admin
admin jul 24 '09
Origineel bericht van: Karin
Ja moeite..pff...de meeste mensen kijken niet verder dan de buitenkant en als ze al verder kijken vraag ik me echt af of dat meestal niet uit eigenbelang is in plaats van oprechte interesse.
Er zijn nog maar weinig mensen die echt open en eerlijk kunnen zijn, allemaal maskers.


Das een mooie periode, als je dat begint te zien,
heb ik ook gehad, en Karin....
in diezelfde periode leer je ook je eigen maskers kennen. wink
of je wil of niet, het thema loopt altijd door naar jezelf,
das was ook mijn ervaring.
admin
admin jul 24 '09
Eigen masker? Ja misschien heb ik dat ook..
Leuk en aardig doen terwijl je eigenlijk veel liever in een diep hol weg zou kruipen waar niemand er nog bij kan.
Wanneer zijn we nou eens uitgeleerd? Ik bedoel, lessen is helemaal oké hoor, maar soms komt de ene na de andere en heb je amper tijd om bij te komen.
Ik weet dat we zelf kiezen om terug te komen en dat we ook een zegje hebben in de lessen die we krijgen, maar what the fuck heeft mij bezield om dit allemaal te willen...

Jemig, ik praat jullie nog mee in mijn negatieve bui..sorry.
Dank je wel voor the eye-opener Belle!
Heidelroos
Heidelroos jul 24 '09
Ik was een wandelend masker (ooit)..
Maar dat lukt me niet meer zo goed..
Het lijkt met de jaren afgebrokkeld te zijn..
Op het werk, mijn partner, kids en vrienden zien voortaan in één oogopslag wat er speelt..
en nog beter: ik déél voortaan wat er speelt!!

Ik vind het een verrijking van mijn gevoelswereld..
Er is meer oog voor wat er werkelijk speelt binnenin me..
Wat mij werkelijk raakt... iets simpels, iets menselijks.. maar het mag er zijn.. smile

Masker is makkelijk terug op te zetten, alleen wordt het wel steeds moeilijker.. Ik probeer transparant te zijn..
Dat probéér ik..
Maar soms heeft een ander mijn hulp harder nodig, of ben ik in gesprek op het werk.. en voor eventjes kan ik wel weer even dat masker opzetten.. Mensen hebben het ook wel eens nodig denk ik..
Voor mij is het een redmiddel geweest..
Hoewel ik nu denk, dat ik niet zo hard de strijd had aan hoeven gaan, als ik gewoon vanaf dag één altijd mijn werkelijk gezicht had getoond..

Karin:
Ik wéét dat ik een stomme trut ben laugh
En ik vind het heerlijk om een trut te zijn ..

Niet alles hoeft zachtaardig hé..
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden!!
admin
admin jul 24 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Origineel bericht van: NiMS

Mensen zijn zo gericht op het uitbannen van slechte dingen dat ze volledig vergeten hun goede dingen te optimaliseren.


Omarm al het menselijke in jezelf en je zal schitteren smile



wink
admin
admin jul 24 '09
Thanks meiden, doet me goed deze feedback!
Heidelroos
Heidelroos jul 24 '09
Origineel bericht van: Karin
Wanneer zijn we nou eens uitgeleerd? Ik bedoel, lessen is helemaal oké hoor, maar soms komt de ene na de andere en heb je amper tijd om bij te komen.


Oei, dit is effe klote als alles tegelijk komt..
Soms lijkt dit als een rode draad in je leven te zijn..

Uitgeleerd zou ff lekker zijn..
anderszijds heeft het ook uitdaging smile
Het zou voor mij TE saai zijn, zonder al die klote-ervaringen..

Zullen we elkaar gewoon effe lekker de huid volschelden?
Dat lucht op.. wink

Succes..
Ik ben eventjes alleen thuis, dus ik ga even mijn week van me afgooien met een jankmuziekje..

Kussssssssssssssss
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki