Loading...
nl

het jakhalzencafé

gast
gast okt 25 '10
Volgens mij kwamen de Romijnen pas aan het eind van het oude testament of zelfs pas in het nieuwe (ten tijde van Jezus). Maar mijn bijbel kennis gaat niet zo ver en ik lees de bijbel ook niet als geschiedenis boek maar meer als innerlijke wetenschap. Gnostisch, zoals het volgens mij ook bedoeld is. Maar dat is mijn inzicht....
Ik hecht zelf meer waarde aan de vroeg Christelijke geschriften die gevonden zijn bij Nag Hammadi. Die zijn nog niet vervuild als je begrijpt wat ik bedoel.
De Islam is ook een religie die op het oude testament is gestoeld, net als het christendom. Alleen de uitvoering is anders...

Zoals ik het zie waar Wilders mee bezig is is twee kampen creeeren die het moeten gaan uitvechten (derde wereldoorlog). Alleen in dat gevecht komen geen winnaars uit voort, alleen maar verliezers.....maar misschien wel vrede op aarde omdat de mens zichzelf heeft uitgeroeid.....
ondergrond
ondergrond okt 25 '10
Elk nadeel heeft zijn voordeel, en elk voordeel heeft zijn nadeel...Je moet de Bijbel ook niet te letterlijk nemen zeg ik altijd. Als je volledig naar de Bijbel gaat leven word je dol. Dat heeft werkelijk helemaal niks meer met het hart te maken. En zo is het wel bedoeld dat je daar in eerste instantie vanuit leeft. De Bijbel is een van de leidraden, meer niet...Islam was in het begin een religie, wegens weinig succes is het herschreven en is het stukje geweld eraan geplakt. Door assimilatie en geweld is het toen verspreid over grotendeels heel het midden oosten...
gast
gast okt 25 '10
Ik weet niet of dat zo is. Ik weet wel dat de Jihad niet een oorlog is buiten de mens maar bedoeld is om in jezelf uit te "vechten". Alle religies zijn bedoeld om de mens een handleiding te geven hoe de mens zichzelf kan corrigeren om zo in een hogere dimensie te komen. Dus ik zie de islam niet als een bedreiging, dat hebben mensen die een andere agenda hebben ervan gemaakt. Helaas hebben ze er succes mee bij de mensen die geen vrede hebben in zichzelf (die in angst leven dus).
ondergrond
ondergrond okt 25 '10
Extreem links heeft er een handje van de feiten om te draaien. Wilders gebruikt geen geweld, dat doen extremistische moslims overal in de wereld. Ken jij nog een plek waar Kruistochten worden gehouden ???
gast
gast okt 25 '10
En wat de Amerikanen doen in Irak en Afganistan? Dat zijn Christenen die meer mensen vermoord hebben dat die mensen die in aanslagen om het leven zijn gekomen. En bij die aanslagen is het nog maar de vraag wie die echt gedaan hebben....
ondergrond
ondergrond okt 25 '10
Pfff. Hou op over Amerikanen. Ze pretenderen Christelijk te zijn, maar ze hebben de meest onzinnige oorlogen op hun naam staan. Amerikanen zijn een vreemd volk, veel geschreeuw en weinig wol....
ondergrond
ondergrond okt 25 '10
Truste voor strax Lyly. En knufje van mij....
ondergrond
ondergrond okt 25 '10
Een echte Amerikaan bestaat niet eens, is allemaal import. We komen allemaal uit Afrika, na de ijstijd waren er nog maar een paar duizend mensen over. En die woonden in Afrika. De eerste enige bewoners van Amerika waren trouwens de Indianen. En die hebben ze stelselmatig uitgeroeid toen Columbus zogenaamd als eerste Amerika ontdekte....
ondergrond
ondergrond okt 25 '10
De Jihad word chronisch uit zijn context gerukt en gepropagandeerd als absoluut. De letterlijke vertaling klopt, alleen doen ze er wat anders mee dan de letterlijke vertaling.....
ondergrond
ondergrond okt 25 '10
Ik wil even nog duidelijk zeggen dat ik geen voorkeur heb voor links of rechts. Ik sta zelf in het midden, er zijn geen echte midden partijen in Nederland. CDA suggereert midden te zijn maar is een zwabberpartij omdat het Christelijk gedachtegoed moeilijk te combineren is met een democratie. Geloof gaat erg lastig samen met politiek en zou daarom oook zo veel mogelijk gesepareerd moeten worden van elkaar....
gast
gast okt 25 '10
Ik geloof bij voorbaad al niet in politiek. Voor mij zijn dit allemaal legale criminelen.
ondergrond
ondergrond okt 25 '10
Politiek is nodig om de schaapjes in de wei te houden anders springen ze over het hek. Een redelijk noodzakelijk kwaad dus. Ik geloof sowieso niet in het woord leider omdat dit indirect impliceert dat iemand wat tekort komt waardoor er een leider nodig is....Het geeft alleen maar de imperfectie weer en het gebrek aan evolutie dat er leider nodig is....
gast
gast okt 25 '10
Helaas ja...maar als ik kan kiezen dan liever geen politiek als leider.
gast
gast okt 25 '10
Heb ook sinds 2002 niet meer gestemt.
ondergrond
ondergrond okt 25 '10
Als ik mocht kiezen koos ik niks meer en leefde ik van water, vis en kokosnoten op een warm eiland ergens....Ik zou niet weten hoe ik moest overleven anders was ik waarschijnlijk allang vertrokken...
ondergrond
ondergrond okt 25 '10
Onbewoond het liefst...het lukt me verbazend goed om kluizenaar te zijn afgelopen half jaar.....
gast
gast okt 25 '10
Meer heb je niet nodig wink
New Moon
New Moon okt 25 '10
Nice, back to the nature.
Helemaal voor!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki