Voor mij persoonlijk is een engelmens.
een mens met engelachtige eigenschappen.
dus meer engeleigenschappen in de mens.
als ware een engel op aarde!!
Maar wat zijn volgens jou dan engel eigenschappen?
Die eigenschappen die in films en in verhalen word weergegeven.
Ik bedoel ergens komt die informatie vandaan, denk ik dan?!
- Puur en zuiver van aard nooit slecht of negatieve dingen zegt doet of denkt.
- Altijd kalm, rustig, en vol sympathie helemaal Zen in haar element.
- Wetend wat ze al wel of niet kan en hoe groot haar krachten zijn daardoor boven de mens staan in de zin dat ze niet boos worden en door negatieve handelingen niet van hun stuk laten slaan, mentaal sterk en geduldig!
- Mensen zien als kostbaar goed wat sturing nodig heeft omdat de mens zwak is in het balanceren van hun emoties en gevoelens, soort veredelde veehouderij.
- Gevat, direct en helderwetend waarmee ze iemand die negatief naar andere toe in de vorm van baatzuchtig, egotistisch, ongunst, wreedheid etc gelijk een lik op stuk beleid geven.
- Woorden spreken die het hart raken, precieze timing van woord en handeling en daar ook perfect op inspelen.
- Een held en iedereen houd van haar en waardeert haar voor haar goede intenties en kwaliteiten.
- Krijgt hoog aanzien en respect maar blijft daar bescheiden en nobel onder.
- Mooi en stralend en krachten hebben die onuitputbaar zijn in de zin van continu paraat staat om iemand te helpen, nooit te moe om toch voor het beste te kiezen, nooit te moe om geduld te hebben en te tonen en daardoor wijs en lief en zeker overkomen.
- Lichamelijk perfectie en geestelijke perfectie en elke handeling is perfect en dan toch nog er niet over opscheppen maar bescheiden blijven en jouw geen rot gevoel van minderwaardigheid daardoor geven maar liefde en bescherming uitstralen naar jouw toe, beetje de ûbber moedergans uithangen.
Bij deze beschrijving van wat ik denk dat de eigenschappen zijn van een Engel word ik een beetje misselijk want ik zou aan die norm moeten voldoen en alhoewel ik zooooooo mijn best doet wat ik denk dat goed is voldoe ik nog steeds niet aan die verdomde norm terwijl dat wel zou moeten, vind ik.
Ik ben daarmee een teleurstelling voor mezelf en daarmee ook voor anderen en jaaaaa dit weet ik uit ervaring dus spreek mij niet tegen waneer ik zeg dat ik een teleurstelling ben voor andere .
Ik weet dat dit komt door mijn beperkingen maar omdat ik soms intelligent overkom omdat ik met de juiste inzicht iets kan verwoorden en dat ik gevatte zinnen zeg op zijn tijd en dat ik altijd creatieve oplossingen hebt voor dingen en daarmee het laatste woord lijkt te willen hebben.
Hebben mensen hoge verwachtingen van mij en ik doe mijn uiterste best om aan die verwachtingen te voldoen maar wat ik ook doe het lijkt wel alsof niet of heel weinig echt helemaal goed genoeg is voor mensen.
Het lijkt wel alsof niemand helemaal tevreden is met de dingen in het leven die hun worden aangereikt , misschien komt dat omdat de mensen bepaalde verwachtingen hebben en ook hebben voorgesteld in hun hoofd en alles wat daarvan afwijkt lijkt een teleurstelling te zijn.
Daardoor ben ik een teleurstelling voor mensen omdat ik ik ben en ik doe wat ik denkt wat goeddunkt en door die teleurstelling weet ik niet zo goed waar ik aan toe bent want ik kan niet goed inschatten wat een ander nu eigenlijk wil, daarom is communicatie zo belangrijk voor mij.
Mede omdat ik er zelf slecht in ben, ik hou enorm veel van duidelijkheid en optimisme en steun of aanmoediging, ik ben ik en ik heb zo mijn eigen handleiding…helaas.
Daardoor vind ik het belachelijk dat men mij heeft duidelijk gemaakt dat ik een Engelmens ben, want ik kan dat nou net even niet zijn,ik volde niet aan die norm!
Kan jij die ook herkennen in (engel)mensen om je heen?
Nee! ik zie wel de zuiverheid van de intenties maar dat van mensen in het algemeen, er zijn een heleboel lieve mensen die behulpzaam zijn en onbaatzuchtig en het jouw gunnen ook al ben je een onbekende maarrrrrr er zijn ook een boel mensen die star leven met oogkleppen op en niet voor rede vatbaar mede dankzij de opvoeding, omgeving, cultuur, tradities en media invloeden.
Die lijken een bepaalde visie te hebben en wijken er niet van af maar waneer het hun uitkomt dan wel, zo is mijn ervaring en erg hypocriet komt dat bij mij over.
Media invloeden kunnen zeer positief zijn want men krijg inzicht waneer men op vele vlakken informatie vergaar en verwerkt.