Loading...
nl

De verschillende soorten engelmensen

Serenity
Serenity mrt 20 '11
mooi verwoord Karda ik zelf kan daar ook mee leven als dat de definitie was van Engel mens hihi ik ga kijken op ik iets kan toevoegen op wikkipedia!!! L.O.L.
Serenity
Serenity mrt 20 '11
oke ik moest mezelf inschrijven dus ik vind dit een opdracht voor Nims!
gast
gast mrt 20 '11
Origineel bericht van: karda
Voor mij persoonlijk is een engelmens.
een mens met engelachtige eigenschappen.
dus meer engeleigenschappen in de mens.
als ware een engel op aarde!!


Maar wat zijn volgens jou dan engel eigenschappen?
karda
karda mrt 20 '11
hoi Gast,

Ik denk dat ik het nooit met aardse woorden kan verwoorden wat engel eigenschappen precies zijn, maar ik zal het een stukje proberen, een mens met eigenschappen onvoorwaardelijke liefde, voor alles wat leeft, zo puur en zuiver mogelijk te zijn in liefde en licht en niemand schade aan doen. zoveel mogelijk te helpen en liefde en licht op aarde te brengen. het christuslicht in zich hebbende.
er zullen vast nog meer eigenschappen zijn die ik nog niet genoemd heb.
gast
gast mrt 20 '11
Kan jij die ook herkennen in (engel)mensen om je heen?
karda
karda mrt 20 '11
Ik denk dat ieder mens een stukje engelmens in zich heeft.
bij de ene mens komt het iets meer zichtbaar naar buiten dan de ander.
als voorbeeld denk ik moeder Theresa, Ghandi, nelson Mandela, daar zie ik ook Engelmensen in.
gast
gast mrt 20 '11
Ik ben niet benieuwd of je het herkent bij mensen die al als zodanig door anderen zo bestempel zijn (of op andere manieren/andere etiketjes) maar meer mensen op straat, in het dagelijks leven dus.
En ja iedereen heeft een stukje engel in zich maar ik denk dat het niets te maken heeft met wat de meerderheid van de mensen nu aanziet als zijnde "engelachtig". Ik denk zelfs dat er meer engelmensen zijn die door het gros van de mensen niet als zodanig herkent zullen worden omdat ze niet aan het geconditioneerde beeld van engelmens voldoen i de ogen van de ander. Maar ook zeer zeker dat er mensen worden bestempeld als zijnde engelmens die het helemaal niet zijn maar wel aan dat beeld voldoen. Het is ook een kunstje dat (aan)geleerd kan worden.
karda
karda mrt 20 '11
Ik denk ook dat een engelmens iemand is, die zich niet op de voorgrond hoeft te zetten, die bescheiden zijn weg gaat en de kwaliteiten heeft van een engelmens en dat van zichzelf ook helemaal niet weet of hoeft te weten, die gaat gewoon met onvoorwaardelijke liefde zijn weg.
gast
gast mrt 20 '11
Onvoorwaardelijke liefde.......tja, ook weer zoiets dat op ieders manier is te interpreteren/ervaren. Want wie bepaald wat onvoorwaardelijke liefde nu eigenlijk is.....
Groene_heks
Groene_heks mrt 20 '11
Als ik de teksten van Steve Rother lees, lees ik dat ze juist niet bescheiden hoeven te zijn, juist wel op de voorgrond mogen treden en dat het belangrijk is dat je weet dat je een Engel bent. smile
Voor mijn gevoel klopt dit wel, het klinkt logisch.

Ja wat is onvoorwaardelijk, en ook onvoorwaardelijke liefde kan heel hard zijn denk ik smile
Serenity
Serenity mrt 21 '11
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: karda
Voor mij persoonlijk is een engelmens.
een mens met engelachtige eigenschappen.
dus meer engeleigenschappen in de mens.
als ware een engel op aarde!!


Maar wat zijn volgens jou dan engel eigenschappen?

Die eigenschappen die in films en in verhalen word weergegeven.
Ik bedoel ergens komt die informatie vandaan, denk ik dan?!
- Puur en zuiver van aard nooit slecht of negatieve dingen zegt doet of denkt.
- Altijd kalm, rustig, en vol sympathie helemaal Zen in haar element.
- Wetend wat ze al wel of niet kan en hoe groot haar krachten zijn daardoor boven de mens staan in de zin dat ze niet boos worden en door negatieve handelingen niet van hun stuk laten slaan, mentaal sterk en geduldig!
- Mensen zien als kostbaar goed wat sturing nodig heeft omdat de mens zwak is in het balanceren van hun emoties en gevoelens, soort veredelde veehouderij.
- Gevat, direct en helderwetend waarmee ze iemand die negatief naar andere toe in de vorm van baatzuchtig, egotistisch, ongunst, wreedheid etc gelijk een lik op stuk beleid geven.
- Woorden spreken die het hart raken, precieze timing van woord en handeling en daar ook perfect op inspelen.
- Een held en iedereen houd van haar en waardeert haar voor haar goede intenties en kwaliteiten.
- Krijgt hoog aanzien en respect maar blijft daar bescheiden en nobel onder.
- Mooi en stralend en krachten hebben die onuitputbaar zijn in de zin van continu paraat staat om iemand te helpen, nooit te moe om toch voor het beste te kiezen, nooit te moe om geduld te hebben en te tonen en daardoor wijs en lief en zeker overkomen.
- Lichamelijk perfectie en geestelijke perfectie en elke handeling is perfect en dan toch nog er niet over opscheppen maar bescheiden blijven en jouw geen rot gevoel van minderwaardigheid daardoor geven maar liefde en bescherming uitstralen naar jouw toe, beetje de ûbber moedergans uithangen.

Bij deze beschrijving van wat ik denk dat de eigenschappen zijn van een Engel word ik een beetje misselijk want ik zou aan die norm moeten voldoen en alhoewel ik zooooooo mijn best doet wat ik denk dat goed is voldoe ik nog steeds niet aan die verdomde norm terwijl dat wel zou moeten, vind ik.
Ik ben daarmee een teleurstelling voor mezelf en daarmee ook voor anderen en jaaaaa dit weet ik uit ervaring dus spreek mij niet tegen waneer ik zeg dat ik een teleurstelling ben voor andere .
Ik weet dat dit komt door mijn beperkingen maar omdat ik soms intelligent overkom omdat ik met de juiste inzicht iets kan verwoorden en dat ik gevatte zinnen zeg op zijn tijd en dat ik altijd creatieve oplossingen hebt voor dingen en daarmee het laatste woord lijkt te willen hebben.
Hebben mensen hoge verwachtingen van mij en ik doe mijn uiterste best om aan die verwachtingen te voldoen maar wat ik ook doe het lijkt wel alsof niet of heel weinig echt helemaal goed genoeg is voor mensen.
Het lijkt wel alsof niemand helemaal tevreden is met de dingen in het leven die hun worden aangereikt , misschien komt dat omdat de mensen bepaalde verwachtingen hebben en ook hebben voorgesteld in hun hoofd en alles wat daarvan afwijkt lijkt een teleurstelling te zijn.
Daardoor ben ik een teleurstelling voor mensen omdat ik ik ben en ik doe wat ik denkt wat goeddunkt en door die teleurstelling weet ik niet zo goed waar ik aan toe bent want ik kan niet goed inschatten wat een ander nu eigenlijk wil, daarom is communicatie zo belangrijk voor mij.
Mede omdat ik er zelf slecht in ben, ik hou enorm veel van duidelijkheid en optimisme en steun of aanmoediging, ik ben ik en ik heb zo mijn eigen handleiding…helaas.
Daardoor vind ik het belachelijk dat men mij heeft duidelijk gemaakt dat ik een Engelmens ben, want ik kan dat nou net even niet zijn,ik volde niet aan die norm!
Origineel bericht van: gast
Kan jij die ook herkennen in (engel)mensen om je heen?
Nee! ik zie wel de zuiverheid van de intenties maar dat van mensen in het algemeen, er zijn een heleboel lieve mensen die behulpzaam zijn en onbaatzuchtig en het jouw gunnen ook al ben je een onbekende maarrrrrr er zijn ook een boel mensen die star leven met oogkleppen op en niet voor rede vatbaar mede dankzij de opvoeding, omgeving, cultuur, tradities en media invloeden.
Die lijken een bepaalde visie te hebben en wijken er niet van af maar waneer het hun uitkomt dan wel, zo is mijn ervaring en erg hypocriet komt dat bij mij over.

Media invloeden kunnen zeer positief zijn want men krijg inzicht waneer men op vele vlakken informatie vergaar en verwerkt.
gast
gast mrt 21 '11
Verhaaltje voor jou Lily:

Op een dag gingen Moella Nasroeddin en zijn zoon op reis samen met hun ezel. Moella gaf er zelf de voorkeur aan te lopen en zette zijn zoon op de rug van de ezel. Toen zij mensen tegen kwamen zeiden die: - Zie daar de hedendaagse jeugd, die heeft geen respect meer voor de ouderdom! Die gezonde jongen rijdt op de ezel, terwijl zijn arme, vermoeide vader nauwelijks vooruit komt.

Toen de jongen dit hoorde, kleurde het schaamrood zijn wangen.
Hij stapte af en stond erop, dat zijn vader verder zou rijden. Zo liepen ze verder en even later kwamen ze weer mensen tegen. Die zeiden: - Moet je dat zien! Wat een ontaarde vader, die zelf op de ezel zit en zijn kleine kind in bloed en zweet laat lopen.

Na dit verwijt zei Moella tegen zijn zoon en zei: Kom, dan zullen we samen op de ezel rijden.
Zo vervolgden zij hun weg, maar ook nu maakten mensen een opmerking, ze zeiden: - Kijk dat arme beest! Zijn rug zakt door onder het gewicht, zijn buik schuurt over de grond.

Nu zei Moella tegen zijn zoon: - Laten we afstappen. Het is beter dat we allebei te voet gaan, dan kan niemand ons nog verwijten maken.
Zo vervolgden vader en zoon hun weg, lopend achter de ezel. Ze kwamen opnieuw mensen tegen en die zeiden: - Kijk eens wat voor dwazen er op de wereld zijn! Ze lopen in de brandende zon en geen van hen denkt eraan op de ezel te gaan zitten.

Nasroeddin draaide zich naar zijn zoon en zei: - Je hebt het gezien mijn zoon. Hoe je je ook gedraagt, je zult nooit genade vinden in de ogen der mensen. Leer daarom je eigen waarheid te volgen.

Natuurlijk kun je info vergaren uit boeken, van internet, van andere mensen. Maar die kunnen jou nooit en te nimmer zeggen hoe jij zou moeten zijn. Iemand die jou verteld hoe jij moet zijn om iets te kunnen zijn doet dit alleen maar uit eigen belang. Om iets van jou te kunnen krijgen waardoor zij zich beter voelen.

En dan nog; iedere verwachting kan alleen maar tot teleurstelling leiden. Dit betekend niet dat je nooit verwachtingen mag hebben maar dat je weet van te voren dat als je een verwachting hebt dat er ook een teleurstelling komt. En dat ligt dan niet aan de ander die jou teleur steld maar aan jezelf omdat je een verwachting had.
Serenity
Serenity mrt 21 '11
Wat hadden Moella en zijn vader eigenlijk moeten doen dan?
Gewoon wat hun goeddunkt?
Mensen hebben altijd hun eigen visie ergens op en dat is anders maar niet fout, want anders is gewoon anders.
En welke visie word uitgevoerd maakt niets uit want iedereen blijft zijn eigen visie houden omdat eenieder een vrije wil heeft, toch?
Maar waarom voelt het dan zo rot aan waneer iemand afkeurend kijkt of afkeurend een opmerking geeft (van afstand of van dichtbij) of gaan vertellen hoe hun 'het gevalletje' hadden gedaan.

Waarom voel ik me dan zo aangetast, waarom voel ik me zo aangevallen?
Het doet zo'n pijn bij mij terwijl ik echt wel mijn uiterste best doet om iedereen zo blij mogelijk te maken en ik probeer ook echt een meest behoorlijkste situatie te creëren voor iedereen.
En iedere keer mislukt het door die k*t beperking van mij, omdat ik het niet kan!

'hoe jij moet zijn om iets te kunnen zijn' ik weet niet hoe ik moet zijn?
En andere hebben altijd goede adviezen en ik heb mijn beperkingen waardoor men altijd wel beter is dan dat ik dat ben, denk ik.

Wat willen ze hebben van mij waardoor ze zich beter voelen?

Echt iedere verwachting?!?!
En hoe zit het dan met 'hoop' hebben?!
Is Teleurstelling de tegenhang van verwachting dan, net zoals zwart/wit,maan/zon, dag/nacht, negatief/positief?

Zijn verwachtingen eigenlijk wensen van iemand?

verwachting (zn): hoop, vermoeden, voorspelling, vooruitzicht
verwachting (zn): afwachting
verwachting is 5 maal gevonden als synoniem van een ander trefwoord:
berekening (zn) : becijfering, begroting, calculatie, onkostenrekening, raming, verwachting
uitzicht (zn) : hoop, kans, kijk, perspectief, prospect, verwachting, vooruitzicht
hoop (zn) : hope, ?illusie?, uitzicht, vertrouwen, verwachting
voorspelling (zn) : prognose, pronostiek, verwachting, voorzegging
vooruitzicht (zn) : prognose, verwachting, ?voorspelling?

Probeer je me te vertellen dat niets is zeker, dus verwachtingen zijn hiermee eigenlijk nutteloos, toch?
Waarom zijn er verwachtingen, wat is daar de functie van?

Oh en heeeel erg bedankt voor je mooie verhaal, ik vond dit vanaf kinds af aan al heel pakkend en het lijkt ook mijn hart letterlijk te grijpen hihi

De vraag "wat dan wel?" kwam bij mij op toen ik kind was met dit verhaal namelijk.
En "dan moet je ook hard en onbeleefd zijn naar grote mensen toe".
Maar goed ik ben nu zelf een grote mens en dat worden sommige opeens terwijl andere kinderen al groeiend volwassen werden, ik vind het zo nu en dan nog steeds moeilijk hoor!
Emuca
Emuca mrt 21 '11
Ik denk dat als mensen verwachtingen van jou hebben, dat je niet altijd aan die verwachtingen hoeft te voldoen.. je doet wat je kan, alles wat in je eigen persoonlijke macht ligt.. Om even naar dat mooie verhaal van gast terug te koppelen. De vader wilde zelf dat zijn kind op de ezel zou zitten.. Dit was hun eigen intentie en hun eigen plan. Dus die hadden ze moeten volgen.
gast
gast mrt 21 '11
Wat ze hadden moeten doen; wat hun vanuit hun hart goeddunkt in die situatie zonder daar wie dan ook buiten die situatie mee te willen dienen. Het goed willen doen in de ogen van een ander is leven vanuit je ego. Vanuit je ziel, jouw eigen innerlijke waarheid, dien je het grote geheel waarvan jij een onderdeel bent.

Het enige in mijn ogen wat je zou moeten leren in de wereld om het geheel te dienen is jezelf leren kennen en jezelf corrigeren daar waar jij vind dat dat nodig is. Mijn enige wet indeze is; "wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet".

Ja teleurstelling is de tegenpool van verwachting. Uit mijn ervaring iig.
Bij een verwachting maak je voor je zelf al een beeld van hoe iets zou zijn. Maar het is nog ver en je moet er nog op wachten.
Komt het dan eindelijk dichtbij dan klopt het beeld dat je jezelf gevormd hebt niet met wat het werkelijk is en dan is daar de teleurstelling.
Groene_heks
Groene_heks mrt 21 '11
Hi hi Lily, jouw beschrijving gaat over heiligen en zelfs die schoten ook wel eens uit hun slof hoor!
Denk jij dat eenieder hier die denkt Engelmens te zijn ook zo is?
Ik geloof het niet, Engelen oke maar ook vooral mensen!

Zoals Gast het ziet zie ik het ook, wat gij niet wilt dat u geschied doe dat ook een ander niet.
Blijf lekker dicht bij jezelf, ga niet proberen te voldoen aan de normen en waarden van anderen.

Blijf jij maar lekker je spontane zelf smileen je weet het je *moet* helemaal niks!
Serenity
Serenity mrt 21 '11
Hihi wat een leuke reacties ik word er warm van binnen van en krijg heuse tranen in mijn ogen dat jullie zo lief hebben gereageerd …

Anyway jullie hebben allemaal gelijk hoor alleen weet ik dit diep heeel diep van binnen ook wel in theorie .
Maar ik vind dit SUPERRR moeilijk om ook in praktijk te doen, ik moet hier nog in leren denk ik…affirmeren of uhmmm… dat moet ik nog even gaan zitten bedenken. ^^

Hoe pak ik dit aan? -mezelf vragen gaan stellen…een patroon zien te ontdekken misschien?
Wat kan ik zelf doen? - Een patroon zien te ontdekken bij mezelf en dan daarmee aan de slag gaan.
Is hierin een trucje die ik kan toepassen? - Het patroon doorbreken is 1stap?! en de rest moet ik nog ontdekken.
Welk trucje zal het beste bij mij passen? - Kweetnie.
Voelt dit goed aan? -Vast wel.
Hoe voel ik me met dit behaalde resultaat? - Vast geweldig! oh en ook trots en bevredigt gevoel een beetje sereen misschien..
Heb ik nu goed en lief voor mezelf gezorgd? - Ja ja….hihi

Oke oke oke ik voel me net zoals Golem in lord of de rings nu maar goed er zit nu wel vordering in de zaak!! L.O.L.
Groene_heks
Groene_heks mrt 21 '11
Kun je aangeven wat je nu precies zo moeilijk vind Lily?
Soms schrijf je (voor mij tenminste) heel warrig en begrijp ik niet precies wat je nu bedoelt, dat ligt aan mij hoor wink
Serenity
Serenity mrt 21 '11
Grinnik ja ik kan behoorlijk van de hak op de tak gaan, sorry!
Maar zo gaat dat ook in mijn hoofd het éénen idee is nog niet uitgewerkt of het ander idee plopt op in mijn kop! ^^
Uhm wat ik nu moeilijk vind….
Dit advies, hoe nu ik praktijk dit toe te passen--> "Blijf lekker dicht bij jezelf, ga niet proberen te voldoen aan de normen en waarden van anderen."

En dit ook ik weet niet zo goed hoe nu te stoppen met dienen en waarom en het nut of nutteloze ervan ook gaat het tegen mijn natuur in althans zo voelt dat.--> "wat hun vanuit hun hart goeddunkt in die situatie zonder daar wie dan ook buiten die situatie mee te willen dienen."

En dit stuit mij ook tegen de borst want op deze manier kwets je mensen en ben je niet attent genoeg (egoïstisch en/of egocentrisch bezig) je stelt boven alles ook mensen heel erg teleur en dat is zielig omdat ik weet dat teleurgesteld worden super rot is namelijk. --> "Ik denk dat als mensen verwachtingen van jou hebben, dat je niet altijd aan die verwachtingen hoeft te voldoen.."

Nou dus dat, denk ik.
Groene_heks
Groene_heks mrt 21 '11
Kee daar kan ik wel wat mee, let wel ik geef je mijn visie, niet wat de oplossing is smile

Bij blijf lekker dicht bij jezelf, bedoel ik precies wat ik zeg.
Ga niet doen of reageren op een manier zoals het volgens jou hoort, maar zoals jij zelf voelt dat je moet doen.
Natuurlijk wil iedereen een grote glimlach en een vriendelijk woord, maar dat kun je toch niet altijd opbrengen? Iedereen is wel eens mega sjaggie toch? Dat is geen excuus om te baggeren maar je moet jezelf ook niet gaan forceren dat werkt alleen maar tegen je.
We worden van kleins af aan geleerd hoe het *hoort*, maar wie heeft die regels gemaakt? Andere mensen en wie zegt dat zij gelijk hebben?

Altijd dienen, ja het deurmatsyndroom, google daar maar eens op smile
Ik heb dat jaaaaren gedaan tot ik echt niet meer kon, nu weet ik beter, eerst lief zijn voor mezelf en dan daarna is de ander aan de beurt, maar dan ook alleen als dat voor mij goed voelt, voelt het niet goed dan zeg ik nee en dat wordt niet altijd even leuk gevonden maar dat is dan vervelend voor die ander.
Niemand en zeker jijzelf niet heeft er iets aan als je jezelf voorbij loopt.

Waarom kwets jij een ander als je je niet dienstbaar opstelt? Ik denk dat je die persoon juist een reuze kans geeft om het zelf te doen wink

De enige aan wiens verwachtingen je moet doen is aan jezelf.
Je bent niemand iets verplicht Lily, dat mag je loslaten.

Zo zie ik het smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki