Loading...
nl

De verschillende soorten engelmensen

Cialara
Cialara mei 18 '09
Origineel bericht van: Karin
Nee, dat is meer een woordspeling denk ik, ben niet zo'n club mens. Maar voel me wel vereerd!

Ha ha, nou hier nog zo 1! Geen club's voor mij en eigenlijk ook te veel eer hoor voor mij, zo'n benaming, wel heel erg mooi.
admin
admin mei 18 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
...waar sommige soms heel fel op tegen waren. Het begint nu 'normaal' te worden.. en dat is misschien wel een goed teken.


Sinds ik hier ben , loopt alles normaal laughlaugh
(grapje)
gast
gast mei 18 '09
Hoho dames, bedenk nog wel even dat dit een naam is die alleen hier bekend is. Het feit dat er iets gezien is door Hans betekend niet dat het er daarvoor nog niet zat. Je was het dus al die tijd al, het is alleen bevestigd door een ander. Orkanen bestonden ook al voor dat ze gezien en op papier stonden.
Het gaat er toch ook niet om wie je bent in naam, maar om wat je doet in daden laughEn die zullen nu toch niet anders zijn, hoop ik.
admin
admin mei 18 '09
Het grappige is dat ik met het woord Engelmens niets kan, maar als iemand tegen mij zegt dat ik trekken heb van een lichtwerker kan ik daar veel meer mee. Is het wellicht zo dat dit eigenlijk hetzelfde is? Dat Engelmensen dus *gewoon* lichtwerkers zijn?
Emuca
Emuca mei 18 '09
Zou kunnen. Ik vind lichtwerker wel iets fijner klinken... Omdat je bij engel al zo'n egobeeld krijgt.
Cialara
Cialara mei 18 '09
Ja, je hebt helemaal gelijk, en je kunt er eigenlijk met niemand over praten, uiteindelijk blijf je toch gewoon wie je bent. Maar van binnen is het een soort bevestiging, althans zo voelt het voor mij.
admin
admin mei 18 '09
Je kunt er wel met mensen over praten.
Ik legde het uit tegen een vriendin, en die zei "oh, daar verschiet ik niet van."
Mijn man knikt ook en vind het doodnormaal.
De groep hier samen, dàt doet me goed.
Ik zie meer van mezelf in spiegelbeeld dan dat ik ooit heb gezien, en das ook fijn.
Ik spring levendiger rond dan ik ooit was, omdat niets in mij nog aan kracht hoeft tegen gehouden worden.
Dus mijn daden zullen anders zijn/worden, met vele meer 'stroom'


Liefs,
admin
admin mei 18 '09
Geen bevestiging voor mij, zoals ik al schreef heb ik meer met de term lichtwerker, ik ben meer mens als engel, ik zal me ook nooit een Engelmens noemen. Ik vind het heerlijk als ik mensen kan helpen, zal me never opdringen (hoop ik tenminste) maar weet wel dat het voor mij persoonlijk héél belangrijk is de pootjes op de grond te houden, wellicht vandaar ook de hekserij (natuur, bomen, kristallen) Het voelt enorm goed zoiets moois in mijzelf te hebben maar hebben we dat niet allemaal? Dat ene flakkerende lichtje van liefde wat we allemaal gemeen hebben? De Godsvonk of hoe je het dan ook wil noemen? Het voelt enorm goed dat iemand dat bij mij kan zien, want zo interpreteer ik het dan.
Gezien worden zoals ik ben maar ook met alle fratsen die je normaal probeert te verbergen. Meestal word door mensen meer naar die slechte kanten dan naar die mooie gekeken, en het doet me goed dat iemand ook het mooie in mij zichtbaar kan maken.

Grappig is dat toen ik hier de eerste dagen schreef, ik me een beetje een buitenbeentje voelde, het liet me niet los dus ging ik nadenken hierover. Waarom is het voor mij zo enorm belangrijk ergens bij te horen? Ik heb voor mezelf uitgepuzzeld dat de reden is dat anderen mij *zien* en dat ik me *gezien* voel, ook bedacht ik dat ik dat voor mezelf ook kan doen...( daar moet ik dan daaaagen over puzzelen, stom hé) Op het moment dat ik dat doorhad, voelde het *licht* om me heen en kon ik het loslaten (hoop dat ik het volhoud laugh) en nu merk ik, na de woorden *welkom in de club* (lief dank jullie wel!), dat ik me enorm blij en heel welkom voel maar dat die club dus niet meer belangrijk is. Juist het individu, ieder apart is zo uniek! en ik heb dus geen club nodig om gezien te worden! Grappig dat dit dan gebeurd als ik dit uitgepuzzeld heb, voelt als de kers op de slagroom.

( Het duurde trouwens ook mega-lang voor ik durfde vragen hoor, lol. Maar omdat ik had geschreven dat ik niet in Engelmensen geloofde laughdurfde ik eigenlijk niet te vragen, de nieuwsgierigheid was echter sterker...)

Echt lief hans! En nou zal ik ophouden dank je wel te zeggen crazy
Emuca
Emuca mei 18 '09
Ja Karin, je snapt precies wat ik bedoel. Yay!

Soms wel goed toch? Dat de nieuwsgierigheid het wint?
admin
admin mei 18 '09
Nou.....Is het spreekwoord niet...*curiosity killed the cat* ? laugh
admin
admin mei 18 '09
Origineel bericht van: Karin
Nou.....Is het spreekwoord niet...*curiosity killed the cat* ? laugh
Ja, Schrödinger.
admin
admin mei 18 '09
Origineel bericht van: Karin
Het grappige is dat ik met het woord Engelmens niets kan, maar als iemand tegen mij zegt dat ik trekken heb van een lichtwerker kan ik daar veel meer mee. Is het wellicht zo dat dit eigenlijk hetzelfde is? Dat Engelmensen dus *gewoon* lichtwerkers zijn?
Lichtwerker is een prima woord. smile
admin
admin mei 18 '09
Origineel bericht van: Hans
Origineel bericht van: Karin
Nou.....Is het spreekwoord niet...*curiosity killed the cat* ? laugh
Ja, Schrödinger.


Ik dacht Queen!
maar dat is "another one bites the dust"..
Emuca
Emuca mei 18 '09
Nieuwsgierigheid is bij mij bijna mijn 2e naam. :3

Ik vind lichtwerker in ieder geval een heel mooie andere naam voor een engelmens. :3
admin
admin mei 18 '09
Curiosity kiled teh cat was de naam van een popgroep. De naam is afkomsti van de theorie van Schrödinger, uit de quantumfysica. Dit is een gedachte-experiment, waarbij een kat is opgesloten in een ruimte. Er is een en ander aan de hand in die ruimte. Om zekerheid te krijgen over het lot van de kat kan je als observant maar 1 ding doen: gaan kijken. Maar die nieuwsgierigheid leidt onherroepelijk tot de dood van de kat. Zolang je buiten die ruimte blijft is er een kans dat de kat leeft of dat ie al dood is. Je kan daar niets met zekerheid over zeggen. Totdat je kijkt. Dat kijken is fataal, in beide situaties.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 18 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Zou kunnen. Ik vind lichtwerker wel iets fijner klinken... Omdat je bij engel al zo'n egobeeld krijgt.

En dat sterke ego, heeft niemand hier he wink. Maar ik ken genoeg lichtwerkers die geen engelmens zijn. Maar uiteraard is het inderdaad een etiket en noem je jezelf gewoon zoals jij dat prettig vind.
admin
admin mei 18 '09
Origineel bericht van: Karin

Echt lief hans! En nou zal ik ophouden dank je wel te zeggen crazy

En ik met: "graag gedaan!" wink
admin
admin mei 18 '09
zulke verhaaltjes niet graag vlak voor het slapengaan, Hans. eek
Emuca
Emuca mei 18 '09
Maar Nims, wat is volgens jou dan het verschil tussen een lichtwerker en een engelmens?
admin
admin mei 18 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
zulke verhaaltjes niet graag vlak voor het slapengaan, Hans. eek
Verhaaltje is van ongeveer 1935. Die kat zal intussen niet meer leven....en, het is slechts een gedachte-experiment. Er zijn nooit katten gebruikt.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki