Loading...
nl

De verschillende soorten engelmensen

Serenity
Serenity mrt 21 '11
Dank je wel voor je woorden en daarmee je visie.

"We worden van kleins af aan geleerd hoe het *hoort*, maar wie heeft die regels gemaakt? Andere mensen en wie zegt dat zij gelijk hebben?"

Wij als ouders of mijn ouders maar die hadden ook ouders en ieder heeft zo zijn eigen kruisje wat hij of zij meedraagt en dat weergeeft meestal in de opvoeding naar de kinderen toe, denk ik.
Ook ik doe dit, mijn kind mag zijn mening geven en uitkiezen wat 'ie leuk of mooi vind zo creëer Ukkie zijn eigen persoonlijkheid, denk ik en ook zijn vader.
Daarom hebben wij ervoor gekozen om Ukkie op het Montessori onderwijst te doen en we zijn met opzet heel harmonieus gescheiden en waneer we problemen hebben helpen we elkaar voor het welzijn van onze Uk.
Bijvoorbeeld vandaag, ik had te weinig geld om een taart te laten maken en heel eerlijk te zijn vind ik 40á45 euro gewoon te veel om uit te geven ik had eerder aan een HEMA taart gedacht maar dat dunkte Uk's vader ookal niet goed.
Maar goed ik kreeg wat hoge rekeningen en ik ben zo dat ik die gelijk allemaal in 1keer wil betalen want dan ben ik ervan af .
Maar daardoor heb ik echt heel weinig om de rest van de maand rond te komen, nou ja broekriem aan getrokken en gaan met die banaan.
Ik was van plan een diepvries taart bij de Aldi te kopen ik weet dat die heerlijk zijn namelijk!! ^^
Maar ik wist dat Uk's vader dat echt niet leuk gaat vinden en hij had al aangeboden om die taart te ontwerpen en te bestellen en te kopen maar ik wilden dat doen want het was mijn beurt om een taart uit te zoeken.
En die verjaardag word bij mij thuis gevierd dus mijn verantwoordelijkheid…
Maar goed ik had het hele financiële plaatje uitgelegd en toen kwam Uk's vader zelf ermee om toch een taart bij de HEMA te bestellen en dat hij hem ging betalen, dus hij kwam mij tegemoet maar vernederde mij niet door toch mijn eerste idee van de HEMA af te doen maar als een goede oplossing te zien.

Hihihi achter af gezien had hij door die scheiding ook niet zo'n dure taart kunnen nemen althans dat leek mij nou niet zo'n verstandig idee hihi

Hiermee is alles dus goed gekomen en harmonieus en verzorgend naar de ander toe, echt een heerlijk gevoel heb ik hierdoor!!

Mijn punt is dat ik hoge verwachtingen van mezelf had om te gaan uitvoeren en door omstandigheden kwam daar niets van terecht en daarmee zou ik mezelf en andere teleurstellen, dus stress!
Maar omdat ik verwachtingen had en ook had uitgesproken konden deze worden opgevuld door een ander die mij nu hiermee te hulp schoot .

En nu net op de pc bij de HEMA een taart besteld die Ukkie helemaal zelf heeft uit gezocht hihi en ik had Uk's paps aan de lijn tegelijkertijd dus dit was helemaal geweldig gegaan!!! *helemaalhappy*
Groene_heks
Groene_heks mrt 22 '11
Alleen datgene wat je voor jezelf doet kun je ook voor een ander doen.
Als jezelf in balans bent kun je een ander daarin helpen.
Alleen als je echt van jezelf houd kun je echte liefde doorgeven.

Mijn conclusie is dat je iemand pas kunt *dienen*/ *helpen* als je in staat bent jezelf te helpen smile

En die taart? Jouw ukkie is veel blijer met allemaal happy mensen om zich heen en zal zich echt niet druk maken om het feit dat de taart van de Hema of de Aldi is (en de Aldi heeft zeker lekkere taarten;).

Misschien tijd om je verwachtingen eens onder de loep te nemen?
Serenity
Serenity mrt 22 '11
ja maar hoe?
En war moet ik op letten?
Hummz ik laat dit wel even bezinken denk ik..

En dit al komt voort uit het ego?
Dan zal ik ook et ego moeten gaan onderzoeken, denk ik.
Mimosa
Mimosa mrt 22 '11
Heel mooi gezegd, Groene heks.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki