ik heb net een heel bericht zitten typen, klik op versturen en...
foetsie
dus nog maar een keer proberen
want is wel belangrijk (vind ik)
Juniors mom,
Paroxetine = Seroxat, heb ik net ff voor de zekerheid opgezocht...
seroxat wordt voorgeschreven voor mensen die angstaanvallen en paniekaanvallen hebben...
Dit medicijn (Paroxetine, Seroxat) heeft als eigenschap dat de serotonine, die in je hersenen wordt aangemaakt, geremt worden en ook voorkomt dat deze opnieuw worden opgenomen...
kortgezegt... jou hersenen maken teveel serotonine aan!
serotonine is de stof die een grote rol speelt bij emoties en stemmingen, angst is ook een emotie die jou stemming behoorlijk onderuit kan halen... zelfs dat je er in paniek van raakt!
Liefde is ook een emotie die jou een verliefd gevoel kan geven, maar ook een intens verdriet, of heimwee... door de teveel aan serotonine worden je emoties hevig versterkt, waardoor je gaat huilen bij het zien van 2 mensen die elkaar na 10 jaar weer zien en elkaar om armen, bijvoorbeeld...
terwijl anderen zoiets hebben van: waarom huil je nou?
het geeft je daarbij ook een gevoel van, laat maar, jullie snappen me toch niet, waarschijnlijk...
seroxat of Paroxetine zorgt ervoor dat de aanmaak van serotonine op een gezond peil blijft...
kijk... mijn moeder en mijn zusje slikken deze medicijnen ook...
zodoende dat ik wel weet waar ik het over heb, als ik zeg, dat je met deze medicijnen niet zomaar mag stoppen!
en ik zeg dit niet omdat ik je bang wil maken hoor, maar meer uit bezorgdheid
mijn moeder vond ook dat het goed met haar ging... en dat ze die medicijnen niet nodig had!, ze is langzaam af gaan bouwen...
nou, naja langzaam, 1 week de gehalveerde dosis, en de week erna al niets meer...
de 1ste 2 weken gingen goed... en de derde week ging ook nog wel... maar toen begon het eigenlijk al, ze was super verdrietig, zag het niet meer zitten enzo... ging ook huilen toen ik vroeg: mam, hoeveel boodschappen heb je wel niet in huis gehaald? (we zouden 1 nachtje blijven slapen met de kerst)
zo gevoelig was ze... ze dacht dat het de overgang was... en wij wisten nog helemaal niets over de medicijnen die mijn moeder slikte,... ik geloof dat ze net na oud en nieuw werd opgenomen, met een psychose...
toen bleek dus dat ze nooit zomaar had mogen stoppen met de seroxat!
bij mijn moeder begon het ook met heel emotioneel zijn, en huilen om de kleinste dingen... en ook angstig worden om boodschappen te doen, of überhaupt naar buiten gaan...
en als iemand dan tegen mijn moeder zei: ach... stel je niet zo aan!, raakte ze in paniek!
waarom ik dit zeg is om duidelijk te maken, dat je eigenlijk niet zomaar zonder overleg mag stoppen met deze medicijnen, ik denk ook dat je beter een afspraak kunt maken bij de arts die jou de medicijnen hebben voorgeschreven, en vertel dan gewoon eerlijk, wat je hier ook schrijft^^ ...zo'n arts is wel wat gewend, moet je maar denken
want ik weet niet of je er ook zomaar weer mee kan beginnen?
zodoende beter even naar de arts, want die weet het zeker!
misschien komt het wat dringerig over... maar het is meer een goede raad!
(misschien ook wel omdat de psychiater ook mij op mijn hart drukte dat ze haar medicijnen moet nemen! en niet zomaar zonder overleg er mee mocht stoppen)
nou, ik hoop dat ik dit bericht(je) wel doorgedrukt krijg...
anders word ik niet goed! haha...
sterkte ermee
groetjes (een bezorgd) moonflowertje