Loading...
nl

Angst aanvallen en hoe ermee om te gaan

JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 2 '07
Gefeliciteerd! Beter laat dan te laat :D.
Sanpan
Sanpan jan 8 '07
Mijn eerste paniekaanval was toen ik een jaar of 15 was, in en kledingwinkel hier in de stad. Ben toen naar buiten gelopen en dat gewoon dat ik niet goed was. Ik was duizelig en dacht echt dat ik tegen de vlakte ging.
Toen is het eigenlijks een paar jaar weggeweest en naar een moeilijke periode in mijn leven, kwam het terug. Toen durfde ik eigenlijks de straat niet meer op, en heb dus 3 jaar van mijn leven veel binnen gezeten of ben niet ver van huis geweest.
Tot het overlijden van mijn oudste zus, dat heeft me doen denken, die was door Anorexia aan huis gekluisterd, en ging eigenlijks zonder veel mensen om haar heen dood. Dat schrok mij zo af dat ik er wat aan moest gaan doen, want dat was niet wat ik wilde.
Nu 5 jaar verder ben ik er nog niet, er zijn dingen die ik niet alleen doe, soms heb ik een goede dag en soms een hele slechte maar ik knok elke dag voor meer...... Wel gebruik ik elke dag een seresta, juist omdat ik dan een stukje leven terug heb wat ik eerst niet had.
Mirreke
Mirreke jan 9 '07
Ik denk dat als je het eenmaal een keer ervaren hebt dat je altijd valkuilen hiervoor blijft houden.
Het is een rot iets in ieder geval!
jo
jo jan 9 '07
hoi allemaal
Vandaag ben ik naar de dokter geweest (werd tijd)
Ben dus depressief en heb angst stoornissen zoals hun dat noemen. Dat het niet goed ging wist ik allang maar wilde niet toegeven of geloven dat ik depressief was.. Volgende week terug voor afspraak 2 om r wat dieper op in te gaan..
Dit wilde ik eignelijk ff zeggen..
Gr Jo
Mirreke
Mirreke jan 9 '07
Toch schrik je denk ik toch als je de diagnose hoort of niet? Ondanks dat je het al wel wist.

Hebben ze je medicijnen of iets voorgeschreven? Misschien dat je na het 2e gesprek een therapie ofzo kunt gaan doen, dat wil ook wel helpen.

Er is een site waar je ook een zelftest kunt doen. Over depressies. www.depressiezelftest.nl

Daar staat ook meer informatie over de behandeling hiervan. Heel veel sterkte
mause
mause jan 9 '07
heel veel sterkte. en zorg dat je er weer uitkomt.
Tamara26
Tamara26 jan 9 '07
Heel veel sterkte meissie!
Ik weet hoe het voelt. Zoek de rust op en waai lekker uit, maar hou wel contact met mensen...
jo
jo jan 10 '07
Dank jullie wel..
nou heb maar meteen de test gedaan..

Uitleg
Indien u 17 punten of meer scoort op deze test bent u waarschijnlijk ernstig depressief. De kans dat u aan een depressie lijdt is groot. Het is nodig dat u hierover een deskundige, bijvoorbeeld uw huisarts, raadpleegt

uw score: 27

ook niet veel goeds dus..
ik heb nog niks gekregen maar ik moet deze of volgende week een vervolgafspraak maken en dan kan ze er verder op ingaan omdat ik vandaag alleen maar 1 afspraak had gemaakt ik wilde niet ineens te veel doen dus moet nu een dubbele afspraak maken en dan hoor ik wel wat ik het beste kan doen.

Ik wist natuurlijk wel dat er wat aan de hand was maar dan dacht ik altijd er zijn mensen die het erger hebben en je moet je niet zo aanstellen maar ja als je het dan hoort en dat het waarschijnlijk ook met die angst stoornis te maken heeft. wat dus ook steeds erger word ipv beter..

contact met mensen gaat wel. moet toch gaan werken als ik me niet ziekmeld iig wat dus ook vaak gebeurd. voor de rest kom ik eigenlijk weinig buiten..

Bedankt
Gr Jo
mause
mause jan 10 '07
ja ken het gevoel. zelf zit ik ook niet echt super in mijn vel. moet wel zeggen dat het de laatste week weer wat beter wordt. de huisarts zei ook tegen mij dat ik depressief aan het worden was. maar goed. we komen er wel weer.

maar inderdaad een angststoornis is niet zo mooi. dan krijg je dubbel op.

kop op. je komt er wel weer. sterkte.
jo
jo jan 10 '07
dank je wel
ben blij voor je dat het weer wat beter gaat..
sterkte
Mimi*
Mimi* jan 10 '07
Tja mause ik zit ook niet echt lekker in mijn vel tegenwoordig.. Dacht eerst dat alles helemaal geweldig ging maar dat gaat snel achteruit.. Ik kom nu dingen in het leven tegen die ik vorig jaar niet heb meegemaakt..

Het probleem is dat alles zo snel op elkaar volgt! Vorig jaar was er niks aan de hand maar in 1 jaar gebeurd er zo veel dat het moeilijk is om het allemaal te verwerken..

Wens jullie allemaal veel sterkte! Maar iedereen komt wel in moeilijke tijden terecht.. Het kom vaak wel goed allemaal..
mause
mause jan 10 '07
ja het is ook moeilijk om het allemaal te verwerken als het snel achter elkaar komt. maar inderdaad vaak moet je er doorheen en gaat het na detijd wel beter.

jij ook veel sterkte.
Mimi*
Mimi* jan 10 '07
Dank je mause :)
Acheliah
Acheliah jan 11 '07
Hallo iedereen heel veel sterkte gewenst en een goed 2007

Groetjes Dinie
mause
mause jan 11 '07
dank je, jij ook.
natascha
natascha jan 12 '07
Hoi hoi,

Ik heb de test (www.depressiezelftest.nl) ook maar eens gedaan, maar goed eigelijk wist ik de uitslag al. Mijn punten 22. Heb binnekort een afspraak met een psychiater maar of dat helpt? Ik heb al 3 jaar bij een psychotherapeut gelopen en dat loste uiteindelijk ook niets op.

Ik denk ook niet dat ik echt depresseif ben maar meer moeite heb met mijn leven dat ik nu leef, door mijn ziekte ME (chronisch vermoeidheids syndroom). Ik lijk wel een bejaarde maar ben pas/al 33.

medicijnen heb ik al genoeg gehad en daar wil ik niet meer aan. Om er namelijk weer vanaf te komen is heel naar, je lijkt wel een junk met afkick verschijnselen.

Toch is het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die worstelt, al gun ik het niemand.

Lieve mensen heel veel sterkte en wijsheid.

Natascha
Tamara26
Tamara26 jan 12 '07
Oh dat ken ik dat gevoel dat je een bejaarde bent!!!!!!!
Ik ben 26 en door behandelingen en manische depressiviteit ook de hele dagen moe.
Slaap bijna 4 uur overdag bij om het vol te kunnen houden.
Dus snap wat je bedoelt...
Acheliah
Acheliah jan 12 '07
Natascha en natuurlijk Tamara26 en iedereen die dit leest heel veel sterkte
jo
jo jan 12 '07
het is idd stom dat het fijn is om te lezen dat je niet de enige bent maar ik heb dat gevoel ook.
en ik gun het ook niemand.
raar is dat maar ja..
sterkte
Gr Jo
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 16 '07
 Quote:
Origineel van Sanpan:
Mijn eerste paniekaanval was toen ik een jaar of 15 was, in en kledingwinkel hier in de stad. Ben toen naar buiten gelopen en dat gewoon dat ik niet goed was. Ik was duizelig en dacht echt dat ik tegen de vlakte ging.
Toen is het eigenlijks een paar jaar weggeweest en naar een moeilijke periode in mijn leven, kwam het terug. Toen durfde ik eigenlijks de straat niet meer op, en heb dus 3 jaar van mijn leven veel binnen gezeten of ben niet ver van huis geweest.
Tot het overlijden van mijn oudste zus, dat heeft me doen denken, die was door Anorexia aan huis gekluisterd, en ging eigenlijks zonder veel mensen om haar heen dood. Dat schrok mij zo af dat ik er wat aan moest gaan doen, want dat was niet wat ik wilde.
Nu 5 jaar verder ben ik er nog niet, er zijn dingen die ik niet alleen doe, soms heb ik een goede dag en soms een hele slechte maar ik knok elke dag voor meer...... Wel gebruik ik elke dag een seresta, juist omdat ik dan een stukje leven terug heb wat ik eerst niet had.
Wat een verhaal, veel sterkte. Het moet niet altijd even makkelijk voor je zijn!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki