Loading...
nl

Nims - Tarot Rider Waite - Merudi 7 - Gratis

Erytrix
Erytrix sep 13 '09
Origineel bericht van: NiMS


Een beetje lastige vraag dus ik ga je gezondheid in je bekken als thema nemen.

1) Hoe zit het op dit moment met je gezondheid in je bekken?
Kelken 6: Je begint met een nieuwe cyclus in je leven, maar je jeugd speelt nog steeds een rol bij je gezondheid. Probeer dan ook eens goed te kijken naar je jeugd en neem dit mee in de situatie waarin je nu zit. Kijk wel uit dat je niet teveel het verleden gaat romantiseren.
--> Ik mis een stukje van mijn jeugd, namelijk de periode tussen 0-4 jaar. Dit terwijl ik wel een zeer goed geheugen heb. Ik heb vorig jaar tijdens een sessie lichaamsgerichte therapie ooit ervaren dat de pijn die ik toen in mijn bekken ervaarde samenhing met iets op mijn 3de/4de levensjaar. Maar tot op heden weet ik niet wat dit is. Kan jij of weet je iemand anders die mij hierbij zou kunnen helpen? Want ik heb het gevoel dat dit vrij cruciaal is.

2) Wat moet je doen met je gezondheid in je bekken?
De Keizerin 3: Je mag je overgeven aan je creativiteit en dit een plek geven in je leven. Ontwikkel je vermogens en leer hoe je ze kunt gebruiken. Volg dus ook je intuïtie over je gezondheid. Het is niet erg om soms even af te wachten en gewoon te overzien wat er gebeurd. --> Het is goed om dat te noemen, dat afwachten. Ik ben geneigd hard te werken aan mijn ontwikkeling, terwijl ik ook gewoon even daar mag zijn waar ik ben.

3) Hoe zit het in de toekomst met je gezondheid in je bekken?
Kelken 9: Je zit lekker in je vel en het gaat eigenlijk gewoon goed. Wel moet je oppassen niet te oppervlakkig te worden en alleen maar lol en plezier te gaan najagen. Een hele positieve kaart! --> Fijn, erg blij mee. En dat oppervlakkige, ik denk dat iemand me daar nooit op gaat betrappen wink

4) Wat moet je laten met je gezondheid in je bekken?
De gehangene 12: Leg je zeker niet neer bij je lot en je leven. Accepteer niet de ellende met je gezondheid maar doe er wat mee. Blijf niet in je verleden hangen, maar kijk naar je toekomst. Accepteer niet je leven zoals het is, maar verander het voor het positieve. --> Zoals ik al hierboven schreef, daar ben ik (te) hard mee bezig....

5) Hoe zat het vroeger met je gezondheid in je bekken?
Pentakels 8: Je hebt doelgericht geleefd en de dingen ook mooi kunnen afronden. De eerdere ziekte is dan ook goed geheeld en klaar. De eerste keer heeft je overigens wel een hoop leermomenten gebracht die je hebben gebracht waar je nu bent. --> Die leermomenten van de eerste keer ben ik me niet meer zo bewust, maar het is goed om daar nog eens bij stil te gaan staan.

6) Wat speelt er op de achtergrond met je gezondheid in je bekken?
Zwaarden 7: Op de achtergrond speelt een plan dat slim is, maar waarvan de gevolgen niet goed doordacht zijn. Er is moed voor nodig om de weg af te leggen die jij hebt afgelegd. Toch moet je je gezondheid ook niet onderschatten. Ga er serieus mee aan de slag. --> Moed en angst wisselen elkaar af. Mijn gezondheid ervaar ik als een groot goed waar ik voorzichtig mee ben. Ik zorg hierin steeds beter voor mijzelf.

7) Wat beïnvloedt jouw gezondheid in je bekken van buitenaf?
Staven 3: Iedereen om je heen heeft succes en daar wordt je door beïnvloedt. Mensen die kracht hebben en vastberaden zijn, daardoor wordt jij beïnvloedt.
--> Ik hoop op een positieve manier!
--

Ok dit was de legging. Ik lees graag je reactie.
Dank je wel!
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 13 '09
Origineel bericht van: Erytrix

--> Ik mis een stukje van mijn jeugd, namelijk de periode tussen 0-4 jaar. Dit terwijl ik wel een zeer goed geheugen heb. Ik heb vorig jaar tijdens een sessie lichaamsgerichte therapie ooit ervaren dat de pijn die ik toen in mijn bekken ervaarde samenhing met iets op mijn 3de/4de levensjaar. Maar tot op heden weet ik niet wat dit is. Kan jij of weet je iemand anders die mij hierbij zou kunnen helpen? Want ik heb het gevoel dat dit vrij cruciaal is.

Ik zou je aanraden om een keer regressie therapie te gaan doen. Daarin kun je waarschijnlijk wel wat terughalen wat er in die periode gebeurd is. Ik heb ook sterk het gevoel dat dit belangrijk voor je is om te achterhalen.
Helma
Helma sep 14 '09
Erytrix,

mag ik je wijzen op het volgende topic:

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php....html#Post50742

Het is een lang verhaal, maar het kan je misschien een ideetje geven van wat ik begin dit jaar heb gedaan. Zeer de moeite waard, en heeft betrekking op onderzoek bij jezelf over je eerste levensjaren en welke indrukken/gebeurtenissen je toen op hebt gedaan.
Erytrix
Erytrix sep 14 '09
Origineel bericht van: Helma
Erytrix,

mag ik je wijzen op het volgende topic:

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php....html#Post50742

Het is een lang verhaal, maar het kan je misschien een ideetje geven van wat ik begin dit jaar heb gedaan. Zeer de moeite waard, en heeft betrekking op onderzoek bij jezelf over je eerste levensjaren en welke indrukken/gebeurtenissen je toen op hebt gedaan.


Dank je Helma voor deze link. Het voelt heel herkenbaar wat je schrijft. Wat ik me afvraag na het lezen van jouw verhaal is hoe je herkent van wie die emoties zijn?
Is dit ook iets wat je zelf kan doen, zonder coach? Ik kan namelijk geen therapeuten vinden die deze methode toepassen.
Hoe ga je naar zo'n bewustzijnsruimte...hoe herken je die?

Warme groet,
Ery
Helma
Helma sep 14 '09
Het onderzoek in de bewustzijnsruimte is een lang proces. Soms duurt het minuten voordat je iets waarneemt. Het herkennen van emoties en bij wie ze horen, is erg lastig. Je bent namelijk snel geneigd om in je verstand te gaan zitten, en zaken van latere leeftijd erbij te halen. De therapeut deed dan ook continue een check: daarom is het haast onmogelijk om dit alleen te doen, maar niet onmogelijk. Het risico is dan wel dat je wil een rol gaat spelen, terwijl de therapeut je altijd weer terug haalt naar het juiste punt. Ja, erg moeilijk uit te leggen trouwens...
Ik zei wel eens iets, maar de therapeut herkende en voelde mijn twijfel: we begonnen dan weer van voren af aan. hij zei bijvoorbeeld: ja, Helma, is het werkelijk schaamte? En was dat werkelijk van jou? En na een minutenlange stilte kwam ik toch weer bij het gevoel terecht wat mij het juiste antwoord gaf, en soms zat ik eerst vier keer fout voordat ik bij het juiste punt aanbeland was.

bijvoorbeeld: ik was in de bewustzijnsruimte, en op dat moment voelde alles solide aan. De wanden waren wijds, ik kon mijn armen strekken en raakte niets aan. De vloer leek stevig. Dat zei ik dan ook. De therapeut zei: stamp eens met je voet, zo hard als je kan! En de vloer brokkelde langzaam af.

Of het volgende. Ik voelde eenzaamheid, maar mijn broertjes waren om mij heen. Toch leek de eenzaamheid van mij te zijn. Hij vroeg maar door en vroeg maar door: uiteindelijk bleek het niet van mij te zijn, maar had ik het opgezogen, en me eigen gemaakt. De emotie van mijn jongste broertje had ik in mij opgenomen. Het was niet van mij.

Maar zodra je gaat denken; zodra je je kleine lieve, eenzame broertje voor je ziet, ben je niet langer in de bewustzijnsruimte. De waarneming wordt vertroebeld door beelden die je misschien later pas hebt gezien. Daarom is het voor de therapeut van groot belang heel scherp te zijn in het signaleren van de juiste momenten. De dingen die je zegt, de emoties die je tijdens een sessie laat zien, zegt veel over die bewustzijnsruimte.

Pffff, ik draaf door.
Helma
Helma sep 14 '09
En zo ben ik er, 43 jaar later, achter gekomen dat ik mijn hele leven de boosheid van mijn moeder meedroeg, omdat ze vlak na mijn geboorte borstkanker kreeg en het gezin los moest laten; en heb ik verdriet en eenzaamheid van mijn vader altijd meegesjouwd, omdat hij - onbewust - dat op zijn kinderen overdroeg.
En ik ontdekte nog iets heel opmerkelijks: een muur die ik niet kende! ik begreep er niets van, we zijn toen meer dan twee uur bezig geweest. Ik kwam er achter, dat de muur van niemand anders was, maar van mijzelf! De therapeut zei niks voor, ik moest alles en alles zelf doen en dat was juist zo mooi van dit alles.
Ik riep: 'ik voel niks! het voelt eigenlijk wel goed.... het voelt gewoon, oke. Eigenlijk wel fijn..........
wel prettig, zelfs.... '
en toen moest ik enorm huilen, want het is een muur van blijdschap. Het zat daar al die jaren en ik kon er niet bij omdat er allemaal lagen voor hadden gezeten die mijn eigen muur hadden verstopt. het was er gewoon! En vanaf dat moment heb ik me weken heel vreemd gevoeld. Ik ontdekte een deel van mezelf dat ik nog nooit gekend had!
En de eenzaamheid, de boosheid en het verdriet, het mocht allemaal verteerd worden, opgeruimd: en dat deed ik dan ook.

Het risico nadien is wel dat je zou kunnen vervallen in het patroon wat je altijd was, waar je altijd in geloofd had. Het doorbreken ervan had je eigenlijk al gedaan in de bewustzijnsruimte, maar plotseling een ander mens zijn, is heel raar.

Nou, nu ga ik echt stoppen. Ik kan het iedereen aanraden, maar helaas is het nog niet erg bekend. Er is slechts een handjevol therapeuten die hier mee werken.
sabine32
sabine32 sep 15 '09
hallo nims

veel van wat je me geschreven hebt klopt bijna
zoals de verschillende werelden, dit klopt wel hoor
we hadden veel plezier samen maar iets hield ons precies tegen
(zijnvriend dus)
en over dingen waar ik me uiteraard niet bij neer kan leggen

ik wil u daarvoor bedanken
toch redelijk positief vind je niet ;-)

groetjes sabine

ik wil graag nog een vraagje stellen
ZULLEN WE DIT JAAR ONS TWEEDE KINDJE MOGEN GAAN HALEN?
admin
admin sep 15 '09
Quote:
4) Wat moet je laten met je afstandsrelatie?
De dood 13: Het is duidelijk dat je hem niet moet beëindigen. Want ook al ziet de toekomst er niet zo goed uit, het is toch belangrijk voor je ontwikkeling om door te maken.



Nims vraagje: De dood in tarot staat voor een grote verandering die alles omgooit in het leven van de vrager, dit kan slaan op relatie, baan, huwelijk, transformatie of een nieuwe periode.
Staat dus voor radicale verandering, logische conclusies, einde kondigt nieuw begin aan, plaats maken voor iets nieuws en ook afscheid.

Hoe kom jij dan aan deze conclusie?
Ik zou exact het tegenovergestelde hebben gezegd namelijk.
(niet zo radicaal natuurlijk).
Erytrix
Erytrix sep 15 '09
Origineel bericht van: Helma
En zo ben ik er, 43 jaar later, achter gekomen dat ik mijn hele leven de boosheid van mijn moeder meedroeg, omdat ze vlak na mijn geboorte borstkanker kreeg en het gezin los moest laten; en heb ik verdriet en eenzaamheid van mijn vader altijd meegesjouwd, omdat hij - onbewust - dat op zijn kinderen overdroeg.
En ik ontdekte nog iets heel opmerkelijks: een muur die ik niet kende! ik begreep er niets van, we zijn toen meer dan twee uur bezig geweest. Ik kwam er achter, dat de muur van niemand anders was, maar van mijzelf! De therapeut zei niks voor, ik moest alles en alles zelf doen en dat was juist zo mooi van dit alles.
Ik riep: 'ik voel niks! het voelt eigenlijk wel goed.... het voelt gewoon, oke. Eigenlijk wel fijn..........
wel prettig, zelfs.... '
en toen moest ik enorm huilen, want het is een muur van blijdschap. Het zat daar al die jaren en ik kon er niet bij omdat er allemaal lagen voor hadden gezeten die mijn eigen muur hadden verstopt. het was er gewoon! En vanaf dat moment heb ik me weken heel vreemd gevoeld. Ik ontdekte een deel van mezelf dat ik nog nooit gekend had!
En de eenzaamheid, de boosheid en het verdriet, het mocht allemaal verteerd worden, opgeruimd: en dat deed ik dan ook.

Het risico nadien is wel dat je zou kunnen vervallen in het patroon wat je altijd was, waar je altijd in geloofd had. Het doorbreken ervan had je eigenlijk al gedaan in de bewustzijnsruimte, maar plotseling een ander mens zijn, is heel raar.

Nou, nu ga ik echt stoppen. Ik kan het iedereen aanraden, maar helaas is het nog niet erg bekend. Er is slechts een handjevol therapeuten die hier mee werken.


Enig idee waar die te vinden zijn?
Divine
Divine sep 15 '09
Origineel bericht van: Karin
Quote:
4) Wat moet je laten met je afstandsrelatie?
De dood 13: Het is duidelijk dat je hem niet moet beëindigen. Want ook al ziet de toekomst er niet zo goed uit, het is toch belangrijk voor je ontwikkeling om door te maken.



Nims vraagje: De dood in tarot staat voor een grote verandering die alles omgooit in het leven van de vrager, dit kan slaan op relatie, baan, huwelijk, transformatie of een nieuwe periode.
Staat dus voor radicale verandering, logische conclusies, einde kondigt nieuw begin aan, plaats maken voor iets nieuws en ook afscheid.

Hoe kom jij dan aan deze conclusie?
Ik zou exact het tegenovergestelde hebben gezegd namelijk.
(niet zo radicaal natuurlijk).


Waarschijnlijk omdat de kaart op de plek ligt van dingen die je niet moet doen. Dus de kaart betekend het beëindigen van iets, maar dit moet ik juist niet doen door de positie waar de kaart ligt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 15 '09
Origineel bericht van: Karin
Quote:
4) Wat moet je laten met je afstandsrelatie?
De dood 13: Het is duidelijk dat je hem niet moet beëindigen. Want ook al ziet de toekomst er niet zo goed uit, het is toch belangrijk voor je ontwikkeling om door te maken.



Nims vraagje: De dood in tarot staat voor een grote verandering die alles omgooit in het leven van de vrager, dit kan slaan op relatie, baan, huwelijk, transformatie of een nieuwe periode.
Staat dus voor radicale verandering, logische conclusies, einde kondigt nieuw begin aan, plaats maken voor iets nieuws en ook afscheid.

Hoe kom jij dan aan deze conclusie?
Ik zou exact het tegenovergestelde hebben gezegd namelijk.
(niet zo radicaal natuurlijk).

Dat komt omdat het een kaart is die zegt wat je moet LATEN. Dus omdat het op die plek ligt, moet je hem dus tegenovergesteld lezen. Is wel erg lastig om te doen af en toe, want je moet omgekeerd lezen, maar dat is wel waar de kaart voor staat.
admin
admin sep 16 '09
ow..oké duidelijk!
marian
marian sep 16 '09
hoi nims

hier zit ik eigenlijk ook met veel vragen. voor mezelf en mijn zoon.

gaat het met mijn zoon wel goed komen?
hij heeft laag IQ en adhd.
hij komt vaak met politie in aanraking is erg snel op de kast.
en kans is groot na rechtzaak 29 sept dat hij moet zitten.

mijn vraag zal ik wel later stellen.
liefs marian
admin
admin sep 16 '09
Origineel bericht van: marian
hoi nims

hier zit ik eigenlijk ook met veel vragen. voor mezelf en mijn zoon.

gaat het met mijn zoon wel goed komen?
hij heeft laag IQ en adhd.
hij komt vaak met politie in aanraking is erg snel op de kast.
en kans is groot na rechtzaak 29 sept dat hij moet zitten.

mijn vraag zal ik wel later stellen.
liefs marian


Je vraag heb je in principe al gesteld ... gaat het goedkomen met mijn zoon!

Liefs,
M
marian
marian sep 17 '09
deze vraag gaat dus over rein.
ik heb zelf ook wel vragen voor mezelf.

liefs marian



Origineel bericht van: Larapinta
Origineel bericht van: marian
hoi nims

hier zit ik eigenlijk ook met veel vragen. voor mezelf en mijn zoon.

gaat het met mijn zoon wel goed komen?
hij heeft laag IQ en adhd.
hij komt vaak met politie in aanraking is erg snel op de kast.
en kans is groot na rechtzaak 29 sept dat hij moet zitten.

mijn vraag zal ik wel later stellen.
liefs marian


Je vraag heb je in principe al gesteld ... gaat het goedkomen met mijn zoon!

Liefs,
M
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 17 '09
Is er één specifieke vraag waarvan je graag wil dat ik die voor je leg?
marian
marian sep 17 '09
gaat het goedkomen met mijn zoon?
liefs marian
kimstar
kimstar sep 17 '09
Beste Nims,

Ik zou graag ook een legging aanvragen.
Ik ben momenteel hoog zwanger en ik wil graag weten wanneer ik mijn kind kan verwachten (te vroeg/te laat) en hoe de bevalling gaat lopen. Weet niet of dit dan de juiste legging is maargoed.

Ik heb zelf ook tarot kaarten maar ik vind het vaak nog wel moeilijk om ze te interperteren.

Alvast bedankt
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 17 '09
Hoi, dit is inderdaad een lastige vraag met deze legging. Je kan misschien beter een ja/nee kaart aanvragen. Die geeft antwoord op gesloten vragen.
kimstar
kimstar sep 17 '09
Oke dan ga ik dat even doen.
bedankt!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki