Mijn reactie is aan de late kant. Even terugkomen op het bericht van Lena.
Dat bericht van mij is een beetje verouderd Lena. Mijn broer heeft het al lang met haar uitgemaakt. Hij is nu verliefd op mijn Thaise vriendin. Helaas wil zij geen relatie meer na die breuk met haar ex-vriend. Of zij met mijn broer bevriend wil zijn, is mij niet duidelijk. Zij moet nog haar eigen weg zien te vinden, heeft zij mij verteld. En ik wil me niet langer met andermans zaak bemoeien. Die les heb ik al een tijdje geleerd.
Maar goed, ik geloof zelf ook niet meer in de liefde die ik in de films zie.
Mijn broer heeft geduld en hij heeft die armband nog steeds voor haar bewaard. Of mensen aan de relatie moeten werken omdat het vanzelf niet gaat, weet ik niet. Maar ik kies er in ieder geval niet voor.
Helma, Islandlady en Larapinta……………… niemand is onze eigendom. Wij kunnen vandaag niet eens weten wat morgen met zich meebrengt. Iemand claimen of vasthouden heeft geen zin. Het is ons geboorterecht om te leven zoals wij het zelf willen ben ik van mening. Dit geboorterecht hebben onze partner, kinderen, familie en vrienden ook. Respect voor elkaar is voor elke relatie noodzakelijk. Respect houdt ook in dat wij de ander laten zijn zoals hij/zij het zelf wil.
Gast, voor mij kent liefde helemaal geen taal. En ik geloof niet dat ik liefde d.m.v. woorden kan ervaren. Wanneer ik zeg dat ik zoveel van iemand hou dan is de magie van liefde al weg.
Liefhebben zonder iets te zeggen past tegenwoordig beter bij mij.