Loading...
nl

Wat verwacht je van jouw partner?

Muin
Muin sep 5 '09
Weet je wat vervelend is met verwachten? Het houdt nooit op. Net als verlangen, het gaat maar door en door. Hoe kan men rust en geluk vinden in de relatie als verwachtingen en verlangens elke keer om onze aandacht vragen?

Kunnen wij iemand lief hebben zonder verwachtingen en verlangens? Kunnen wij onze partner beschouwen als een deel van onszelf en niet als iemand die buiten ons staat?

Gisteren zijn mijn broer en ik naar haar werk gegaan omdat wij haar op geen enkele manieren konden bereiken. Zij wilde zijn armband niet en liep weg. Hij …..achter haar aan…
Hij vroeg haar om hem te helpen boven zijn verliefdheid uit te stijgen. Hij vroeg haar om een
simpele vriendschap. Een soort vriendschap die je aan de wereld kan schenken. Hij vroeg haar om hem als een medemens te beschouwen. Die scene heeft mij aan het denken gezet Islandlady. Mijn broer houdt oprecht van haar en neemt genoegen met haar oprechte vriendschap als liefde en relatie voor haar niet mogelijk zijn. Ik zei tegen haar dat ik haar relatie met haar vriend zou respecteren. Toen schoot zij in de lach. Ze zei dat hij het met haar heeft uitgemaakt. Het was voor haar ironisch omdat hij nooit een relatie met haar heeft gewild. Zij zei “terwijl jouw broer mij op een voetstuk plaatst, beschouwt mijn eigen vriend mij als een goedkope hoer. Is dat niet ironisch?”.
Ik ben van haar uitspraak geschrokken terwijl zij om haar zelf lachte. Neemt zij zichzelf niet meer serieus, vraag ik me af. Maar er is iets heel zuiver aan haar. Zij is echt, zij is oprecht. Zij doet zich nooit voor als iemand die volmaakt en goed is. Zij laat haar kwetsbaarheid zien.
En dat waardeer ik heel erg in een mens. Een mens die zichzelf is en in het hier en nu leeft.
Laat je kwetsbaarheid zien en laat deze kwetsbaarheid een leraar zijn die je verder helpt om nog gelukkiger te zijn.

Heeft hij jou al gebeld Islandlady?
admin
admin sep 5 '09
Wat een mooie zuivere tekst, Muin!!
heerlijk om lezen, op een zaterdagmorgen..

ps, even ter info voor derden, kwetsbaarheid is niet hetzelfde als gekwetsheid!
Muin
Muin sep 5 '09
gringekwetsheid is anders dan kwetsbaarheid. En toch hebben ze veel raakvlakken.
admin
admin sep 5 '09
wel,

je kwetsbaarheid tonen.. is je gevoeligheid laten zien,
doch je wordt niet gekwetst!

gekwetsheid tonen is je pijnen/wonden laten zien, doordat je gevoeligheid niet de grens heeft getrokken die het nodig had, om te voorkomen dat je gekwetst werd!
Muin
Muin sep 5 '09
Andere mensen kunnen ons nooit kwetsen. Alleen onze eigen gedachten kunnen ons kwetsen.
Als wij gekwetst zijn dan zijn wij door onszelf gekwetst.
Onze gevoeligheid laten zien of laten zijn Bellefleur?
Laten zijn betekent voor mij dat je jezelf accepteert op het moment dat die gevoeligheid zich aandient.
Islandlady
Islandlady sep 5 '09
Wat mooi Muin. Dat is de zuiverheid van beiden. Van zowel je broer als van je vriendin.
Ze durf zich te laten zien.
Overigens erg mooi dat jullie samen naar haar werk gegaan zijn!
Je kwetsbaar opstellen is je gevoelige kant laten zien.. juist ja dat zegt Belle ook al smile

Verwachtingen en verlangens tja. Heb het los kunnen laten en moet je zeggen dat het steeds beter gaat! Gedachten in mijn hoofd.... wil ik die nee.. .hup weg ermee.

Heb contact gehad met de lieverd en alles is goed. Best lastig hoor maar je went er wel aan wink
gast
gast sep 5 '09
Origineel bericht van: Muin
Andere mensen kunnen ons nooit kwetsen. Alleen onze eigen gedachten kunnen ons kwetsen.
Als wij gekwetst zijn dan zijn wij door onszelf gekwetst.
Onze gevoeligheid laten zien of laten zijn Bellefleur?
Laten zijn betekent voor mij dat je jezelf accepteert op het moment dat die gevoeligheid zich aandient.


Dat is zeker heel waar Muin. Niemand kan je kwetsen, het zijn inderdaad je eigen gedachten die het toelaten je gekwetst te voelen. Betekend dus niet dat je niet geraakt kunt worden door ene ander maar wat je er mee doet (en hoe je het interpreteerd) met dat gevoel is aan jouzelf.
Islandlady
Islandlady sep 5 '09
Juist ja! Dank je Gast kon het niet onder woorden brengen smile
admin
admin sep 5 '09
klopt het heel zeker, hoor. En niet alleen je denken, ook zeker hoe je er met je gevoel tegenover iets staat.


Ooit vertelde mij eens iemand :"stel je wordt op straat kompleet in elkaar geramd. Zomaar, ineens zonder aanleiding.. en je komt in het ziekenhuis terecht. Wat doe je dan? Dan zeg je toch.. het kan me niet schelen, hoe lang het duurt, een jaar, jaren, maar als ik diegene vind die me dat gelapt heeft dan zet ik hem dat betaald met gelijke munt.'

Ik keek met verbaasde ogen en zei " ik niet, ik verwerk wat er is gebeurd, leer de situatie te begrijpen, genees, en ga naar huis, en doe verder m'n leven voort "

zijn beurt om verbazend te kijken.
In alle geval, ik was in mijn verhaal niet gekwetst door het gebeuren, en die persoon wel!
de reactie vanuit zijn gekwetsheid is er een van wraak willen nemen.
Islandlady
Islandlady sep 5 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
klopt het heel zeker, hoor. En niet alleen je denken, ook zeker hoe je er met je gevoel tegenover iets staat.


Ooit vertelde mij eens iemand :"stel je wordt op straat kompleet in elkaar geramd. Zomaar, ineens zonder aanleiding.. en je komt in het ziekenhuis terecht. Wat doe je dan? Dan zeg je toch.. het kan me niet schelen, hoe lang het duurt, een jaar, jaren, maar als ik diegene vind die me dat gelapt heeft dan zet ik hem dat betaald met gelijke munt.'

Ik keek met verbaasde ogen en zei " ik niet, ik verwerk wat er is gebeurd, leer de situatie te begrijpen, genees, en ga naar huis, en doe verder m'n leven voort "

Dit is mij overkomen. Werd uit de auto gesleurd gaf niet op, gevolg auto gestolen en een in elkaar geslagen gezicht smilePolitie moest ik de volgende dag maar terugkomen. Aangifte gedaan want ja dat moet dan wel ivm auto. Uiteindelijk kon ik niet met zekerheid zeggen of diegene die zehadden opgepakt het wel of niet gedaan had. Wil ook geen onschuldige het gevang in laten gaan.
Genezen, auto terug en klaar! Ben vrij snel weer 's avonds alleen in de auto gestapt smile

Quote:
zijn beurt om verbazend te kijken.
In alle geval, ik was in mijn verhaal niet gekwetst door het gebeuren, en die persoon wel!
de reactie vanuit zijn gekwetsheid is er een van wraak willen nemen.


Wraakgevoelens zijn niet goed voor je en kunnen je vanbinnen verteren. Dus weg daar mee. Het is gebeurd. Was op de juiste tijd op de verkeerde plek zal ik maar zeggen....
admin
admin sep 5 '09
Origineel bericht van: Islandlady
Was op de juiste tijd op de verkeerde plek zal ik maar zeggen....


laugh, Good spirit, dear!!
Islandlady
Islandlady sep 5 '09
laughJa dat had ik toen toch ook al.
Maar die is weer helemaal TERUG! En hoe zou dat nou komen whistle
admin
admin sep 5 '09
Team- spirit!!! Puur Merudiaanse team-spirit! whistlegrin
Islandlady
Islandlady sep 5 '09
laughcoolgrinFor Sure!
Muin
Muin sep 12 '09

Er is geen angst die mij kan vertellen wat liefde is
admin
admin sep 12 '09
Wat bedoel je daarmee, Muin? Heb ik iets gemist???

Liefs,
M
admin
admin sep 12 '09
Nee, schat, Muin heeft iets begrepen.
Dat angst niet weet wat Liefde is.
admin
admin sep 12 '09
Okee laiverd, nu heb ik hem door ... las het inderdaad verkeerd laugh
Lena
Lena sep 12 '09
Origineel bericht van: Muin
Zelf helderzienden kunnen niet altijd helder zien, voelen en denken Eniroj. tongue

Hebben jullie ooit gehoord van mensen dat ze aan hun relatie moeten werken?
Wat is dat? Aan een relatie werken? Alsof wij ons best moeten doen om iets te behouden.
Ik vind het flauwekul allemaal. Als het niet klikt dan klikt het niet. Als twee mensen niet bij elkaar passen dan vind ik het verstandig dat ze uit elkaar gaan. Wat heb je aan een hoop ellende? Heeft de ander zoveel waarde (dan jezelf?) dat je zoveel moeite moet doen voor die persoon (voor de zogenaamde liefde)? Nee, voor mij is het een ja of een nee. Een chemie alleen is niet voldoende. Wederzijdse begrip, liefde en respect zijn voor mij van essentieel belang voor een gezonde relatie. Ze zijn in een relatie aanwezig of niet. Zo niet dan vind ik het onzin dat wij die moeten gaan creëren. Ik heb niets aan een ziekelijke relatie.. of een relatie waarin ik me niet compleet voel.

Die vriendin van mijn broer vertelt hem elke keer hoe het anders kan. Ik denk bij mezelf “rot toch op, ga maar ergens anders psycholoog spelen”. Mijn broer weet nu niet meer hoe hij daadwerkelijk is. Hij kan zichzelf niet meer zijn of laten zien omdat hij niet meer weet hoe hij in elkaar zit. Elke keer moet hij van haar aan zichzelf werken of anders worden. Anders maakt zij het uit met hem. Ik ben blij dat ik niet in New York woon, anders heb ik haar echt een mep gegeven. Maar tja.. hij is tot over zijn oren verliefd..




wat houd het je bezig muin,toch heeft jou broer voor haar gekozen nu...en ook al baal je ervan als een stekker..het is zoals het is...
een relatie is wel werken aan....
dacht je nu echt dat het vanzelf gaat.... crazy
geven en nemen hoort erbij....
maar ja wat is houden van he?
Islandlady
Islandlady sep 13 '09
Houden van tja wat is dat... wist het zelf niet zo heel goed maar laat me eens proberen om te omschrijven wat ik voel.
Als ik nu in de spiegel kijk zie ik een mooie vrouw met knalrode ogen vande allergie maar ondanks dat hou zeg ik tegen haar IK HOU VAN JE! Omdat het zo voelt!
Doordat gevoel kan ik oprecht en met heel mijn hart en mijn zijn van iemand anders houden. Of dat nu mijn kinderen zijn, mijn ex man of mijn lief. Natuurlijk is er verschil in de mate van houden van. Mijn lief staat bovenaan! Ja zelfs boven mijn lieve mannetjes omdat die liefde puur en oprecht is.
vanuit mijn gevoel, ziel, weten of wat dan ook is dat van het begin af aan zo geweest.
de liefde die ik voel voor mijn kinderen staat daar volledig los van. Ook die liefde is puur en zal er altijd zijn.
Zelfs de liefde die er ooit was voor de vader van onze jongens is niet weg. Het is geen slechte man maar ik ben verder gegaan en hij is het niet meer voor mij.... oh hemel ik draaf door geloof ik.

Wat ik zeggen wil is dat houden van en liefde onlosmakelijk met elkaar verbonden is in mijn ogen. Liefde is overal en ja... je kunt van heel veel mensen houden op verschillende manieren. En dat is niet verkeerd ...

Vreselijk off topic ook trouwens. Ik laat het hier maar bij.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki