Loading...
nl

Wat verwacht je van jouw partner?

Lena
Lena jul 20 '09
loslaten dan maar muin...
en een keertje los gaan is geen gek idee whistle
Muin
Muin jul 20 '09
grin
Muin
Muin jul 20 '09
Sorry dat het bericht in het Engels is. Maar ik vind het zo leuk om te lezen en te delen. smile

7 Deadly Sins of Love

How to spot them...

When you first fell in love, they could do no wrong. Now that the butterflies have settled, it may be time to check for horns. Is your new love a gift from above, or a demon in disguise? Watch for these signs that your one and only has been hiding some seriously sinful flaws.

Vanity

Forget about the extra trips to the gym, or a few fervent glances in the mirror. A person's pride in themselves becomes dangerous when they put appearances before the reality of your relationship. When they care what they look like to friends (or care what you look like to them), watch out!

Jealousy

This is a classic. The first time your beloved got a little huffy, you were flattered, but don't be fooled! Jealousy and possessiveness are deadly for love. Unless those sentiments are justified (you can hardly blame them if you and your trainer are at it for more than side bends!), they're telling signs of latent insecurity and a controlling nature. If they are envious of what your opposite-sex friends have with you, show them they have nothing to worry about. If your significant other can't let it go, show your green monster to the door.

Lust

Okay, so a certain amount of lust in a lover is good - as long as it's for you, of course. It's when touching trumps talking that you have a problem. Make sure your lovemaking has a fair share of love in it. And if your lover's lustful gaze is falling on anyone else's goods, beware! It's high time to wish them a lusty farewell.

Gluttony

Do you catch them taking the bigger piece of cake for themselves? Do they put their satisfaction in the bedroom over yours? These are telling signs that your lover is a glutton at heart. While there's no harm in falling for a foodie, don't waste your time with a partner who takes the give out of "give and take"!

Wrath

Some sins can be forgiven. A nuclear temper is a deal-breaker. It usually starts out small - an unexpected blow-up followed by a hasty apology - and escalates from there. This is a sin that's hard to conceal. Watch for early signs of a hidden temper. (The way they deal with family and friends will give you excellent clues.)

Avarice

So your dearest gripes a little over the checkbook and watches cash flow when you're out. No big deal, right? Those long hours at work are an investment in the future. Don't let those dollar signs blind you to a serious character flaw. A little scrimping and scrounging is only sensible (though not over an $8 drink). When money is everything, though, love doesn't have a chance.

Sloth

Sloth isn't just sinful, it's wickedly unattractive. This tenet of inconsideration has a number of tells: they leave you with the dishes, decorate your living room with laundry, and leave dinner to you while they tune into an Xbox or a fashion special on TV. Don't settle for selfishness and mess!
Love is hard work. If your love can't put in the time and energy, you shouldn't be wasting yours.
Muin
Muin jul 25 '09
Ontmoeten...

Is meer dan iemand tegenkomen
of bij elkaar zijn.

Je ontmoet niet zoveel mensen.

Ontmoeten heeft iets
van verwondering en herkenning.
De ander is een antwoord op de vraag
op iets in jou.

Een echte ontmoeting raakt je.
Ze vraagt openheid van jou.
Niet dat je alles moet zeggen
tegen de ander,
maar wel dat die ander
jou iets mag zeggen of vragen.

Ontmoeten is de ander
binnenlaten in het huis van jezelf
met het risico dat hij of zij ontdekt
dat niet alles echt is in je huis,
dat je je soms anders voordoet,
dat je kwetsbaar bent
en soms anderen gewoon napraat.

Iemand ontmoeten is
iemand binnenlaten
in de binnenste cirkel van je leven.
Hij zal je vragen naar je ervaringen,
gewoontes, gevoelens en opvattingen.

Pas als je de ander zo diep laat binnendringen,
kun je van een ontmoeting spreken.

Een echte ontmoeting laat sporen na.


Niek Stolk
Maryssa
Maryssa jul 25 '09
Wat prachtig Muin! En precies zoals het is. Ik zal eens kijken of ik meer kan vinden van Niek Stolk in de bibliotheek.
nibel
nibel jul 26 '09
partner gek ik heb een relatie van zaterdag avond tot dinsdag ,ik weet het niet voor mij een bezoeker ,een 10jaar gewoonte hou ik van hem ? IK WIL VAN IEMAND HOUDEN ,bij iemand horen maar , ik vrees zo werk het niet voor mij , de werkelijk is als ik iets zeg ben ik een zaag dus , bv je moet meer buiten, ga naar de dokter, vroeger dacht ik ook dat ze het moesten aanvoelen als er iets is maar , nu zeg ik veel meer iets ,maar mij ergeren is niet goed , hij vindt dat ik te veel werk en dat is wel zo maar iet doen zonder dat ik het vraag is moeilijk voor hem , hij belt naar mijn werk ,is er geen coffie of suiker meer? DAT KAN maar wat ik zou doen simpel er om gaan snap je ,als ik dat zeg zaag ik en ik ben moe of het moe
Helma
Helma jul 26 '09
Nibel, je verhaal is nogal een puzzel. Ik begrijp dat je je partner na tien jaar nauwelijks kent en dat je hem alleen in het weekend ziet? En dat hij je toch strak houdt? Laat hem ook eens boodschappen doen, geef hem een briefje mee, je kunt niet alles alleen doen. Als hij jou een zaag noemt, vind ik hem nogal onbeschoft.
Islandlady
Islandlady jul 30 '09
Origineel bericht van: Muin
Ontmoeten...

Is meer dan iemand tegenkomen
of bij elkaar zijn.

Je ontmoet niet zoveel mensen.

Ontmoeten heeft iets
van verwondering en herkenning.
De ander is een antwoord op de vraag
op iets in jou.

Een echte ontmoeting raakt je.
Ze vraagt openheid van jou.
Niet dat je alles moet zeggen
tegen de ander,
maar wel dat die ander
jou iets mag zeggen of vragen.

Ontmoeten is de ander
binnenlaten in het huis van jezelf
met het risico dat hij of zij ontdekt
dat niet alles echt is in je huis,
dat je je soms anders voordoet,
dat je kwetsbaar bent
en soms anderen gewoon napraat.

Iemand ontmoeten is
iemand binnenlaten
in de binnenste cirkel van je leven.
Hij zal je vragen naar je ervaringen,
gewoontes, gevoelens en opvattingen.

Pas als je de ander zo diep laat binnendringen,
kun je van een ontmoeting spreken.

Een echte ontmoeting laat sporen na.


Niek Stolk

En zo voelt het ook! De sporen die de ontmoeting heeft nagelaten zijn diep!
Helma
Helma jul 31 '09
Vanmorgen werd ik om 5.00 uur wakker en het borrelde weer eens eventjes in me. Het spijt me wel hoor, mensen, maar ik moet even mijn ei kwijt, voor de zoveelste keer grin
Eerst al die droom. Ik ging trouwen vannacht, maar mijn dochters en ik gingen eerst nog even naar de braderie. Toen we snel naar huis fietsten moest ik alles nog doen, maar toen we thuis aankwamen zat het huis al vcl, met allerlei mensen met enorme opgeflufte kapsels. De mensen zaten daar al uren en hadden honger! Ook riep iemand: oh, daar is Klaas!(mijn exman) en er ging geen lichtje bij me branden van oh, hij mag me nog niet zien ofzo, ik weet ook niet of hij de bruidegom was. Zijn haar was gefohnt als een ouderwets ontploft Patrick Swayze-kapsel, het zag er niet uit. Heel raar allemaal. Ik ging maar naar boven, mijn haar fohnen en ik liet snel de jurk over mijn schouders glijden. Ik riep naar de jongste: schiet je wel op, want we moeten zo weg! Er was geen fotograaf en van een planning was geen sprake. Wel wist ik dat er ergens een ceremoniemeester moest zijn. De klok hield ik niet in de gaten, maar ik wist wel dat er die dag nog iets gebeuren moest.
Toen werd ik wakker. Ik ging liggen nadenken over heel veel verschillende zaken, en zo ook over mijn relatie van vorig jaar.

Ik had nooit gedacht dat ik me zo vergissen kon in mensen! Met die goeroe was het luchtkasteelgehalte zeer hoog, met als consequentie dat je dan hoog kunt vallen, wat ook gebeurde. Ik was binnen 24 uur weer alleen, gedumpt als een dood vogeltje. Ik voelde nadien bij hem boosheid, waarschijnlijk omdat ik zijn dure jasje verbrand had. Ik hoopte daarmee te bereiken dat hij een fractie zou voelen van wat ik gevoeld had.

Het heeft mijn vertrouwen in mensen nogal geschaad. Ik leid nu een teruggetrokken bestaan, wat me goed bevalt. Ik heb geen verwachtingen meer, en laat niemand meer toe. De afgelopen twee weken heb ik niemand gezien of gesproken, en dat was lekker rustig.
Ik heb al mijn verwachtingen en dromen in de ijskast gezet. Nu verkondig ik meermalen dat het allemaal prima is zo, knappe jongen/meid die dat nog weet te ontdooien. Alles steigert in mij als mensen dichterbij wensen te komen. Ik laat het niet toe. Ik kan wel stoer gaan lopen doen door te zeggen dat ik niemand wens aan mijn zij, maar daarmee houd ik vooral mezelf heel erg voor de gek. Alles staat in de ijskast, en dat is op zich prima zo, maar ik kan jullie wel verklappen dat ik de stille wens heb dat er voordat ik dood ga nog eens een periode mag beleven hoe het wél kan, dat ik wél durf te delen, en dat ik een maatje weet aan mijn zij, of dat nu is in de vorm van een partner of een hele goede vriendin, dat is me om het even. Met daarbij wél een balans in het geven en ontvangen. Als ik me probeer in te beelden hoe dat zou kunnen zijn, word ik heel zenuwachtig en misselijk. Waar ben ik bang voor? Nee, die tijd is nog ver weg, want ik ben daar nog lang niet klaar voor. Ik deel mijn leven niet zo makkelijk meer, maar om nou juist dit soort dingen altijd maar te moeten bespreken op een forum, en niet face-to-face over deze zaken kunnen mijmeren met iemand, dat valt me soms zwaar.

Ach, het zal ieder jaar, als ik twee weken alleen ben geweest, weer even lastig zijn: als straks school weer begint, en mijn werk en gezin me overspoelt met het leven van alledag, dan word ik weer geleefd, en heb ik geen tijd om zo te piekeren. Dan is het allemaal wat naar de achtergrond, en houd ik me alleen nog bezig met de kids en mijn collega's.
Trouwens, ik zal me wel tien keer bedenken voordat ik een oppervlakkig en rationeel mens toelaat in mijn leven. Maar of ik nou zin heb in een zg. spiritueel 'begaafd' mens betwijfel ik ook.

Ik betreur het dat het me zoveel tijd heeft gekost om tot al deze conclusies te komen. Toch was het ergens goed voor en heb veel geleerd. Anderhalf jaar geleden was ik naarstig op zoek, om de leegte te vullen die een mens alleen maar kan vullen met zichzelf. Wist ik veel! Soms zoeken we het geluk buiten onszelf, niet wetende dat het zo dichtbij is, zo voor het oprapen. De onrust, die ik in mijzelf had, en die ik probeerde weg te nemen door iemand toe te laten in mijn leven, kon ik alleen maar stillen door bij mijzelf naar binnen te gaan. Dat kon niemand voor mij doen, behalve ikzelf. Dat is de ultieme uitkomst van 2008 en 2009. En wat de toekomst in petto heeft, is niet zo belangrijk. Het leven brengt me niet dat waar ik om smeek, maar precies datgene wat ik nodig heb.

Bedankt, voor weer een moment van geduld en begrijpen. Ik heb de gezelligheid van vorig jaar gemist deze weken. Maar ik miste mezelf niet.
admin
admin jul 31 '09
Lieve Helma,

Wat kan je goed omschrijven hoe je je voelt en waar het mee te maken heeft. Je begon met je droom ... zou dat verwerking zijn om je te laten beseffen dat er hier op Moeder Aarde nog steeds mensen zijn die je jouw vertouwen kan geven? Dat je het op de één of andere manier op jouw tijd zal weten?

In ieder geval, al is het een forum wink, mag je er vanuit gaan dat de mensen hier volledig vertrouwd kunnen worden, althans de meesten smile

Even twee virtuele armen om je heen, je bent niet alleen!!

Liefs,
Mar
Muin
Muin jul 31 '09
Die droom laat zien dat je toch behoefte hebt aan een relatie Helma. Ook al gaf je aan dat je geen relatie wil. Je wil geen relatie omdat je niet meer gekwetst wil worden. Je vertrouwt mensen niet meer omdat je op dit moment nog te kwetsbaar bent.

Mijn broer vraagt nog steeds naar haar.. Waarom hij zo door haar gefascineerd is, is mij niet duidelijk. Ik heb hem in ieder geval zo gelaten. Ik heb haar in zijn leven gebracht en hij heeft een goed contact met haar maar zij heeft op dit moment geen behoefte aan contact. Zij wil eerst tot rust komen. Hij gaat dinsdag weer terug en ik denk dat ze elkaar niet meer gaan zien voor zijn vertrek. Maar hij komt wel terug. Wanneer weet ik niet maar hij zei vanmiddag tegen mij dat hij haar niet laat gaan. Hij voelt zich met haar verbonden. Hoe de aantrekkingskracht werkt, is voor mij nog een raadsel. Ze hebben alleen met elkaar gepraat en gelachen. Er was geen sprake van fysiek contact of gemeenschap. Ze hebben elkaar niet eens gezoend of aangeraakt. Ik vind hun verbondenheid heel erg mooi ..
Muin
Muin jul 31 '09
Quote:
En wat de toekomst in petto heeft, is niet zo belangrijk. Het leven brengt me niet dat waar ik om smeek, maar precies datgene wat ik nodig heb.


Jouw bericht doet me ineens aan dit verhaal denken Helma.


De betekenis van het leven (schrijver onbekend)

Een Amerikaans zakenman
stond op de pier van een dorpje
aan de kust van Mexico,
toen een kleine boot met maar één visser aanmeerde.
In de boot lagen verscheidene grote geelvin-tonijnen.

De Amerikaan complimenteerde de Mexicaan
met de kwaliteit van z'n vis
en vroeg hoeveel tijd het vangen had gekost.
De Mexicaan antwoordde: maar even.
Daarop vroeg de Amerikaan
waarom hij niet langer op zee bleef
om meer vis te vangen?
De Mexicaan zei dat hij genoeg had om te voorzien
in de eerste behoeftes van zijn gezin.
De Amerikaan vroeg daarop:
'Maar wat doe je met de rest van je tijd?'
De Mexicaanse visser zei:
'Ik slaap uit, vis wat, speel met mijn kinderen,
neem een siësta met mijn vrouw Maria,
wandel elke avond naar het dorp,
waar ik een wijntje drink
en gitaar speel met mijn amigo's.
Ik heb een vol en druk leven, senor.'

De Amerikaan sprak spottend:
'Ik heb een Harvard MBA-graad
en zou je kunnen helpen.
Je moet meer tijd aan het vissen besteden
en met de opbrengst een grotere boot kopen,
met de opbrengst van de grotere boot
kun je meerdere boten kopen,
en uiteindelijk zul je een vloot vissersboten hebben.
In plaats van je vangst aan een handelaar te verkopen,
verkoop je rechtstreeks aan de visverwerkers
en uiteindelijk open je je eigen conservenfabriek.
Je zorgt voor het product, de bewerking en de distributie.
Je zult dit vissersdorpje aan de kust
moeten verlaten en naar Mexico City verhuizen,
en vervolgens Los Angeles en uiteindelijk New York City
waar je je groeiende onderneming zult runnen.'

De Mexicaanse visser vroeg:
'Maar senor, hoe lang gaat dat allemaal duren?'
Waarop de Amerikaan antwoordde: '15 – 20 jaar'.
'Maar daarna dan, senor?'
De Amerikaan lachte en zei:
'Dat is het mooiste.
Als de tijd rijp is, kondig je een openbare veiling aan,
verkoop je je aandelen
en word je heel rijk,
je zult miljoenen verdienen.'
'Miljoenen, senor? Maar daarna?'

De Amerikaan zei: 'Dan ga je met pensioen.
Je verhuist naar een vissersplaatsje aan de kust,
waar je uitslaapt, een beetje vist,
met je kinderen speelt, siësta neemt met je vrouw,
's avonds naar het dorp wandelt.
waar je een wijntje drinkt
en gitaar speelt met je amigo's...'
admin
admin jul 31 '09
Mooi verhaal! smile
En Mexico was inderdaad prachtig. Veel amigo's. wink
gast
gast jul 31 '09
Haha, ja wie is hier nu de slimste wink
Helma
Helma aug 1 '09
Muin, wat prachtig! Dank je wel voor het plaatsen!
Wat blijft er te wensen over als je leven goed is zoals het is? smile
Muin
Muin aug 1 '09
http://www.emusic.com/album/Michael-Conn...d/10938973.html

Arctic Dance en Saga halen in deze ochtend toch mooie herinneringen bij mij naar boven.
Wie kan deze nummers op een normale manier hier plaatsen? Ik ben niet handig met downloaden. grin


Helma, het leven is niet altijd leuk maar als wij de niet leuke momenten ook omarmen dan hebben wij echt een goed leven. Ik ben juist gegroeid door niet leuke momenten.

Hans, Welkom terug ! Kusssssssssssssss

Ha Gast ! Ja die visser natuurlijk grin

Nibel, het gaat niet om wat er gebeurd is tussen jullie maar meer om waarom je het laat gebeuren. Als je niet tevreden bent met de situatie dan kan je nog verder gaan kijken waarom je alles maar toelaat. blush
flow
flow aug 1 '09
Aan helma: ja vervelend he verwachtingen creeren hoe een relatie eruit moet zien. Ik denk dat heel veel mensen door de media en romannetjes lezen zich een beeld gevormd hebben van de perfecte relatie en de perfecte partner.

Loslaten moeilijk he confused
mijn moeder zei altijd: als je iemand "loslaat" en als het echt voor je bestemd is kom je juist dichter bij elkaar

Eye opener: NIEMAND IS PERFECT en dat hoeft ook niet.
Je wordt verliefd door elkaars "perfectheden"
Maar je houdt van iemand door elkaars onvolmaaktheden.


wat verwacht is van mijn partner:
dat hij zichzelf is maar wel rekening houdens met elkaar gevoelens...
maatjes
veel met elkaar communiceren (dit is nogal moeilijk voor mijn vriend maar omdat ik vaak aanvoel dat er iets is kom ik er na veel vragen stellen meestal wel achter ;))
lief en leed samen delen

We zijn ondertussen al weer 4,5 jaar samen waarvan we 2,5 jaar samenwonen. Laats vroeg iemand" wat me zo aantrok in mijn partner omdat we enerzijds tegenpolen zijn" anderzijds lijken we in bepaalde opzichten heel erg op elkaar. Soms is het net alsof er een spiegel wordt voorgehouden en dit is nogal confronterend soms voor mezelf ;)Wel heel leerzaam.

oja terug komend op de vraag: ik had hier nog nooit bewust over nagedacht. Omdat ik bij hem het gevoel heb "thuis te komen"dit heb ik nooit eerder in een relatie gehad. Eerdere relaties veel passie en vertrouwd maar verder geen gevoel van rust en thuiskomen. Anderzijds is passie slechts een relatief begrip en mijn partner trekt me vaak even met beide beentjes op de grond als ik weer eens aan het "zweven "ben.
Muin
Muin aug 1 '09
Door te denken dat je wil loslaten houd je juist datgene vast wat je wil loslaten.
Ik geloof niet dat loslaten iets is wat je kan doen. Loslaten is een gevolg van..
Loslaten is een staat van ZIJN.
Wanneer je de ander zijn/haar vrijheid gunt dan ben je zelf ook vrij. En loslaten gaat dan vanzelf. Jouw vrijheid begint met het geven van vrijheid aan anderen.
flow
flow aug 1 '09

Zo probeer ik het los te laten maar volgens jou doe ik dit juist niet dan.!dat is nog mijn valkuil dan wink
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki