Loading...
nl

Wat verwacht je van jouw partner?

Helma
Helma sep 13 '09
'Houden' van en lief 'hebben'... ik mijmer daar even over door.
Het bevat allebei een werkwoord, en wel impliceert het iets van 'het is van mij' en ik wil het hebben en houden, met heel mijn hebben en houen...
Maar de ander is niet van jou en zal het nooit zijn. Je hebt mazzel als de ander langere tijd bij je wil zijn, en het geeft je vreugde, maar dat is altijd maar tijdelijk en nooit voor eeuwig! Dus op dat punt kun je eigenlijk niks verwachten.
Daarom vind ik de woorden 'houden van' en 'lief hebben' best een negatieve boodschap hebben. Liever zou je kunnen spreken van 'zijn bij' of 'gaan met'. Ja, ik weet het, daarmee calculeer ik dan het tijdelijke karakter van de situatie in. Maar ik ben dan ook niet objectief. wink
admin
admin sep 13 '09
Je hebt gelijk Helma, dat je iemand nooit bezit. Zelfs je kinderen niet! Die heb je te leen, totdat ze voor zichzelf kunnen zorgen.
Maar houden van en liefhebben zijn twee woorden die toch wel degelijk in mijn vocabulaire staan blushEn dan is wat Bea schrijft hoe ik het voel... Dat je kan houden van en liefhebben op verschillende manieren, op verschillende levels. Het heeft allemaal een ander karakter, maar het maakt je altijd kwetsbaar. Je kan gekwetst worden doordat je van iemand houdt of iemand liefhebt. Ze treffen je in je Innerlijk. Maar dat houdt me niet tegen om volop van het houden van en liefhebben te genieten als het er is!!!

Liefs,
M
gast
gast sep 13 '09
Nederlands is al niet echt een romantische taal wat betreft de liefde. Het Engels is daarentegen een stuk aantrekkelijker mijns inziens. Zoals "ver-liefd zijn" klinkt als dat je ver van de liefde bent terwijl je in het Engels "falling in love" midden in de liefde valt. Het is ook maar weer net hoe je het interpreteerd smile
Muin
Muin sep 23 '09
Mijn reactie is aan de late kant. Even terugkomen op het bericht van Lena.

Dat bericht van mij is een beetje verouderd Lena. Mijn broer heeft het al lang met haar uitgemaakt. Hij is nu verliefd op mijn Thaise vriendin. Helaas wil zij geen relatie meer na die breuk met haar ex-vriend. Of zij met mijn broer bevriend wil zijn, is mij niet duidelijk. Zij moet nog haar eigen weg zien te vinden, heeft zij mij verteld. En ik wil me niet langer met andermans zaak bemoeien. Die les heb ik al een tijdje geleerd.
Maar goed, ik geloof zelf ook niet meer in de liefde die ik in de films zie. confusedMijn broer heeft geduld en hij heeft die armband nog steeds voor haar bewaard. Of mensen aan de relatie moeten werken omdat het vanzelf niet gaat, weet ik niet. Maar ik kies er in ieder geval niet voor.

Helma, Islandlady en Larapinta……………… niemand is onze eigendom. Wij kunnen vandaag niet eens weten wat morgen met zich meebrengt. Iemand claimen of vasthouden heeft geen zin. Het is ons geboorterecht om te leven zoals wij het zelf willen ben ik van mening. Dit geboorterecht hebben onze partner, kinderen, familie en vrienden ook. Respect voor elkaar is voor elke relatie noodzakelijk. Respect houdt ook in dat wij de ander laten zijn zoals hij/zij het zelf wil.

Gast, voor mij kent liefde helemaal geen taal. En ik geloof niet dat ik liefde d.m.v. woorden kan ervaren. Wanneer ik zeg dat ik zoveel van iemand hou dan is de magie van liefde al weg.
Liefhebben zonder iets te zeggen past tegenwoordig beter bij mij. wink
gast
gast sep 23 '09
Daar heb je helemaal gelijk in muin. Liefde heeft geen woorden nodig.

En jaaaaaa, ik zou ook het paard nemen, hahaha.
Islandlady
Islandlady sep 23 '09
Mee eens mensen zijn geen bezit en liefde heeft geen woorden nodig.

Een paard nemen? Mis ik iets hier smile.
Helma
Helma sep 23 '09
De knappe prins op het witte paard...

De witte prins óf het knappe paard, hihihiiiiiiii!
Muin
Muin sep 23 '09
Mijn vriendin heeft haar ex-vriend uiteindelijk los kunnen laten omdat hij haar meerdere malen heeft verteld dat hij niet intiem bezig was met andere vrouwen. Maar één van die vrouwen heeft haar zelf verteld dat ze ooit intiem met elkaar bezig waren. Zij dacht dat hij zo eerlijk en oprecht was maar nu bleek dat hij dat nooit is geweest. Zo is de cirkel rond !

Ja, ik kies voor het paard grinwant een prins is voor mij veel te ingewikkeld. wink
Muin
Muin sep 23 '09
Wat verwacht je van jouw partner?
Mijn antwoord is niets. Ik verwacht niets.

Stel je voor zeg dat je de ander volledig vertrouwt en later te horen krijgt dat die persoon helemaal niet te vertrouwen is. Dan ga je echt op je snufferd. Je hebt dus al je tijd verspild aan iemand die het niet waard is.

Liefde is toch gebaseerd op vertrouwen of zie ik het verkeerd?

admin
admin sep 23 '09
Wat ik verwacht?? Goede vraag natuurlijk! En daar is dit hele topic omheen gebouwd volgens mij smile

Ik verwacht niet veel van mijn partner, het enige wat ik van hem verwacht, is ook wat hij van mij verwacht ...

vertrouwen, monogaam zijn, eerlijkheid en respect.

Liefs,
Mar
admin
admin sep 23 '09
ik verwacht steun, liefde, eerlijkheid, vertrouwen en respect.

ik een zin er altijd voor elkaar zijn zowel de leuke momenten als de niet leuke momenten.

liefs
Muin
Muin sep 24 '09
Maar… wat gebeurt er dan met jou als jouw partner niet kan zijn zoals je het heel graag wil? Stel dat hij niet te vertrouwen is, niet monogaam is, niet eerlijk en respectloos is, niet ondersteunend is, niet lief of liefdevol is, gaan jullie dan de relatie uitmaken?

Mensen kunnen veranderen. Wat doe je dan?
admin
admin sep 24 '09
Mensen kunnen veranderen, ze moeten echter zelf willen.
Het heeft geen zin om te veranderen zodat je de relatie red, dat is de foute instelling, de persoon zal snel zijn of haar oude gedrag laten zien.
Het werkt pas als de persoon zelf inziet dat de verandering voor hem of haarzelf is, als gevolg daarvan kun je de relatie wellicht redden, maar het mag niet het uitgangspunt zijn.

Ik heb drie jaar gevochten (na tien jaar huwelijk) en steeds weer opnieuw hoop de grond in zien boren, na drie jaar heb ik de relatie verbroken.
admin
admin sep 24 '09
Net aan m'n man gevraagd wat hij van me verwachtte.. als partner zijnde.
Hij keek me even aan.. en zei " interesse, dat verwacht ik van je".
En heb ik dat voor je? " ehhhheee, jaaa !" zei hij. En gaf me ondertussen een stukje chocola. (als beloning? proest :D)
admin
admin sep 24 '09
Of in de hoop dat je stopte met vragen...lol!
Wat lief!
admin
admin sep 24 '09
hahaha, ja dat kan ook.
ja, hij is lief. We zijn binnen enkele weken 10 jaar samen.
admin
admin sep 24 '09
Ow feestje whistle
Alvast proficiat voor jou en je lief!
admin
admin sep 24 '09
Dank je!!

En jouw verhaal van je man en steeds maar weer proberen,
herken ik van een vorige relatie, hoor.
Snap genoeg dat je alles wilde proberen om het te laten lukken
En daarna ging ik drie jaar alleen wonen,
en snapte ik dat ik eindelijk eens een keertje mocht nadenken,
wat het voor mij betekende, " de ideale man".
Tijdends die sabat jaren, heb ik ontdekt voor mezelf, dat ik een prachtbeeld mocht creeeeren, van de man van m'n dromen en m'n toekomst.
heb een stuk papier genomen, en opgeschreven hoe en wat hij zijn moest.
En ...... 85 % klopte daarvan, toen ik hem tegenkwam.
Ik wil hem voor geen goud ruilen, nu!!
Emuca
Emuca sep 24 '09
Ik heb pas bijna 11 maanden een relatie, maar ik verwacht eerlijkheid, een luisterend oor en een schouder... smile
admin
admin sep 24 '09
Wat fijn Belle!
Ik weet niet of ik ooit nog een relatie wil, of beter of ik wel relatievlees heb laugh
De tijd zal het leren, ik zeg niet nooit alleen niet nu.

Het gaat niet om de lengte qua tijd, maar om de diepte Aod, tenminste dat denk ik wink
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki