Loading...
nl

Wat verwacht je van jouw partner?

gast
gast jul 3 '09
Origineel bericht van: Islandlady
Origineel bericht van: Muin

Mensen trekken op hun levenspad een relatie aan die “goed” voor hen is.


Dat geloof ik absoluut en dat is waarom ik ook "weet" dat op het moment ik mijn lief zag hij het was die voor mij "bestemd" is. En dat is wederzijds. Kan volledig mijzelf zijn, alles zeggen enzovoort. En dat voelt ontzettend goed, al zit hij ver weg!

Liefs


ja mooi is dat hè, die magie van de Liefde.
Islandlady
Islandlady jul 3 '09
Ja Syl dat is echt de magie van de Liefde voor het eerst in mijn leven.
admin
admin jul 3 '09
En ik heb dat ook ervaren smileEn dat is inderdaad WOW, maar zo echt en goed!! Wij hebben samen ook een omweg moeten maken, maar we kwamen elkaar tóch weer tegen en daarna niet meer losgelaten....
Magie van de Liefde ... mooie uitspraak!!

Liefs,
Marjan
Muin
Muin jul 4 '09
Gast schreef :

Quote:
Die vrouw is toch niet vast geketend aan hem.


Nee, zij is niet aan hem vast geketend en toch heeft zij gekozen om emotioneel van hem afhankelijk te blijven. Dit noem ik de gevangenis van de ziel. De vraag is waarom zij voor zo’n situatie heeft gekozen. En daarom ben ik het met Hans eens dat de kosmos die situatie bewust laat bestaan totdat de les is geleerd. Wat haar les is om te leren, komt zij op een dag vanzelf wel achter (hopelijk duurt het niet te lang voor haar, een beetje zonde van de tijd maar dat kan ook weer beschouwd worden als een leertijd. Sommigen hebben daar jaren voor nodig en sommigen levenslang). Lijden is niet de weg die velen kiezen maar lijden heeft ook een doel mijns inziens. Als het niet meer kan dan houdt het vanzelf op. Hoeveel mensen hebben niet gekozen voor een echtscheiding wanneer het lijden hen teveel wordt? Uiteraard zijn er ook mensen die gekozen hebben om in de relatie te blijven die al lang doodgebloed is.

Quote:
Ze kan toch ook gewoon de relatie uit maken en hopen iemand tegen te komen die wel huisje, boompje, beestje wil met haar.


Ikzelf ben geen voorstander van “hopen op een betere relatie”. Die is er niet. Zolang wij nog niet klaar zijn met onszelf, blijven wij modderen in de relaties. De volgende relatie biedt geen garantie op succes. Gast, Islandlady en Larapinta.. jullie hebben op dit moment een relatie die jullie voldoening geeft. Dat beschouw ik als een zegening van het leven zelf. Ik ben benieuwd naar mijn volgende relatie omdat ik een relatie type ben. Ik vind het heerlijk om een geliefde te hebben. Ik deel graag alles met hem en ik beschouw hem ook meer als een spiegel van mijn ziel. Mensen zeggen tegen mij dat ik al alles heb wat een mens nodig heeft. Er ontbreekt nog alleen een partner. Tot nu toe heb ik alleen partners gehad die heel veel spanning in mijn leven hebben gebracht. En daarom denk ik dat ik die spanning (onbewust) zoek. Als het alleen maar goed gaat dan is het leven voor mij te saai en te eentonig. Ik hou van afwisselingen, avontuur en uitdagingen. En ja, ik zoek soms zelfs problemen op (of ik creëer ze zelf). Een relatie is voor mij meer een spel.


Quote:
Waarom doen mensen toch altijd zo moeilijk met relaties?


Tja, waarom? Omdat ze niet anders kunnen denk ik. Mijn vragen zijn: Waarom hebben mensen een relatie nodig?. Wat vinden wij in de relatie en wat verwachten wij van een ander, van onze partner bijvoorbeeld? Zullen wij dan nog een relatie aangaan als wij helemaal geen verwachtingen hebben?

Quote:
Als deze man haar wens vervuld dan verraad hij zichzelf weer want hij wil iet zo'n leven.....


Dat is waar. Hij blijft zichzelf trouw en heeft voor zichzelf gekozen. Hij zorgt goed voor zichzelf. Zij kan hem als voorbeeld nemen. Het is niet voor iedereen even makkelijk om goed voor zichzelf te zorgen. Hoe vaak zie je niet dat mensen zichzelf verwaarlozen?

Wat is dat volgens jullie “ goed voor jezelf zorgen”?

Liefs,
Anna
admin
admin jul 4 '09
Quote:
en Larapinta.. jullie hebben op dit moment een relatie die jullie voldoening geeft.


Ja, ik heb een relatie waar ik me thuis voel komen. Elke dag als ik opsta en elke avond als ik naar bed ga en alle tijd er tussenin. Ik heb een stuk van mezelf teruggevonden, toen ik mijn man ontmoette. En zo voelt het nog steeds smile

Quote:
Wat is dat volgens jullie “ goed voor jezelf zorgen”?


Voor mij is dat

* gelukkig zijn met mezelf [mezelf altijd recht in de ogen kunnen kijken]
* uit het Leven halen wat er voor jou in dit Leven in zit
* jezelf zijn, je eigen stukje bewaren

Liefs,
Marjan
gast
gast jul 4 '09
Anna, het mooi van de relatie die ik nu heb is dat die op een moment in mijn leven kwam toen ik het geluk in en met mezelf gevonden had. Ik was gelukkig alleen, ik had eigenlijk niemand nodig om me gelukkig te maken. Hij had hetzelfde, had net besloten vrijgezel te blijven en niet meer te zoeken naar die speld in de hooiberg. We zijn elkaars gelijke, we leven ons eigen leven samen met elkaar. Eigenlijk is deze relatie ook precies zo als ik me altijd had voorgesteld dat het zou zijn.

Maar daar waren ook een aantal relaties aan vooraf gegaan die niet waren zoals deze. Daar heb ik veel door geleerd en ook het punt door berijkt dat ik met mezelf gelukkig kon zijn.

We krijgen uiteindelijk dat wat we ons zelf voorstellen, daar ben ik van overtuigd....en is dus voor iedereen weer anders.
Muin
Muin jul 5 '09
Hemelwandelaar heeft dit ooit geschreven:


Ik geloof in de liefde. Ik geloof alleen in liefde die serieus genomen wordt. Liefde die serieus genomen wordt, vraagt om de bereidheid het licht naar binnen te richten om daar te zoeken, in plaats van de horizon af te speuren naar mogelijke partners. Het vereist de wil om zelf een liefdevol persoon te worden, je angsten aan te gaan en je open te stellen voor het onbekende.


Jullie berichten komen overeen met deze tekst smile
Lena
Lena jul 6 '09
voor mij is het dat een partner iets toe kan voegen aan je bestaan en niet afneemt smile
gast
gast jul 6 '09
Origineel bericht van: Muin
Hemelwandelaar heeft dit ooit geschreven:


Ik geloof in de liefde. Ik geloof alleen in liefde die serieus genomen wordt. Liefde die serieus genomen wordt, vraagt om de bereidheid het licht naar binnen te richten om daar te zoeken, in plaats van de horizon af te speuren naar mogelijke partners. Het vereist de wil om zelf een liefdevol persoon te worden, je angsten aan te gaan en je open te stellen voor het onbekende.


Jullie berichten komen overeen met deze tekst smile


Zo voelt het wel ja smile
admin
admin jul 6 '09
Origineel bericht van: Lena
voor mij is het dat een partner iets toe kan voegen aan je bestaan en niet afneemt smile


Absolute waarheid, Lena, ook voor mij!!!
Muin
Muin jul 12 '09
Mijn broer heeft het deze week met zijn vriendin uitgemaakt. Na die breuk gaf zij mij de schuld omdat ik mijn broer in contact heb gebracht met een vriendin van mij. Hij vindt haar gedichten mooi en is nieuwsgierig naar haar. Ik heb haar e-mailadres aan hem doorgegeven zodat zij elkaar kunnen leren kennen. Haar berichten blijven zuiver maar ik denk dat hij verliefd op haar is. Hij heeft haar gebeld en heel lang met haar gepraat over de telefoon. Hij vindt haar stem zo grappig klinken (kinderlijk) maar hij is door haar innerlijke gecharmeerd. Hij kan goed met haar praten en zij brengt hem aan het lachen. Volgend weekend komt hij naar NL en hij wil haar heel graag zien.

Het probleem is dat zij nog steeds verliefd is op een man die haar alleen maar aan het lijntje houdt. Ik heb eerder op 3 juli over hen geschreven. Zij is dit weekend weer bij die vriend geweest. Ik heb haar gebeld om met haar een afspraak te maken voor volgend weekend. Van ons gesprek kreeg ik toch de indruk dat zij nog steeds in hem gelooft terwijl ik me niet kan voorstellen dat zij ooit gelukkig zal kunnen worden in die relatie. Hij wilde zelf met mij een afspraak maken achter haar rug om !

Hoe kan ik haar dan nog duidelijk maken dat die vent helemaal niet om haar geeft? Waarom ziet zij dat zelf niet? Hoe kan een spiritueel ontwikkeld iemand zo blind en doof zijn? Ik begrijp het niet.

Ik weet niet wat er straks allemaal gaat gebeuren. Maar ineens voel ik me schuldig. Ik denk dat ik iets verkeerds heb gedaan. Ik had me niet met andermans zaken moeten bemoeien. Maar wie weet gaat het nog goed aflopen.. blush
admin
admin jul 12 '09
Misschien kun je er dan nu mee stoppen en ze het zelf laten uitzoeken?
Als dit fout loopt krijg je iedereen over je heen, want dan wordt jij toch als de schuldige gezien denk ik.
Maar goed, het is jouw leven, ik zou het niet zo hebben gedaan al had mijn broer nog zo'n vervelende vriendin.
Muin
Muin jul 12 '09
Ik wil daarmee stoppen Karin maar ik heb de doos van Pandora al geopend, heb ik het idee.
Muin
Muin jul 13 '09
Alles komt voort uit liefde. Wat er ook gebeurt.. ik ben bereid de consequenties van mijn handelingen/beslissingen te accepteren. Misschien is het mijn les om het leven volledig te leren vertrouwen. Dat ik mijn broer wil beschermen heeft te maken met wantrouw. Ik wil alles onder controle hebben maar het leven laat het niet toe. Vertrouwen hebben in het leven, is de les die ik heb geleerd.
admin
admin jul 18 '09
Ik twijfel er niet aan dat je enorme liefde voelt voor je broer, echter doe je dat wel op de goede manier?
Houden van is kunnen loslaten, en dat is knettermoeilijk maar wel heel waar.
Vertrouwen is inderdaad de enige manier, ook ik zie relaties waar mijn tenen van gaan krullen, toch is dat op dat moment de keuze van die persoon, wellicht heeft die keuze ook met nieuwe lessen te maken, daar kunnen wij ons eigenlijk niet mee bemoeien al is dat soms nog zo moeilijk.
Muin
Muin jul 18 '09

Dank je Karin smile
Muin
Muin jul 19 '09
Ik ben met dit topic begonnen toen ik boos was op die vriendin van mijn broer. Wat verwachten wij nou van onze partner? Wat verwacht zij van hem en wat verwacht hij van haar? Zomaar wat vragen die toen bij mij opkwamen nadat ik haar bericht heb gelezen. En nu..2 maanden later zijn ze door mij uit elkaar gegaan. Is dit mijn schaduwkant die alles in werking heeft gezet? Zij heeft veel verdriet en ik ben de oorzaak van haar verdriet. Ik kan het niet goed maken en ik wil dat ook niet.

Mijn broer is blij met het contact dat hij nog steeds heeft met mijn vriendin. Alhoewel ik haar slechts een paar maanden ken, vind ik haar spiritueel, intelligent, zuiver, lief en eerlijk. Ik ken haar vriend. Hij scharrelt met vrouwen. Zij is al jaren verliefd op hem maar hij niet op haar. En dat heeft hij haar meerdere malen duidelijk gemaakt. Hij wil slechts met haar bevriend zijn maar tegelijkertijd gaan ze wel met elkaar naar bed. En zoals gewoonlijk dumpt hij haar de volgende dag. Zij vertelde mij dat zij van hem houdt en dat zij hem respecteert zoals hij is. Ik zie veel verdriet in haar gezicht wanneer wij over hem hebben. En toch heeft zij besloten om in die relatie te blijven terwijl hij zelf heeft aangegeven dat hij geen relatie met haar wil.

Zij wilde eerst niet met mijn broer afspreken maar hij is door wind en regen naar haar toegegaan. Zij was met haar werk bezig en wilde hem liever nog niet zien. Mijn broer heeft haar een sms gestuurd en een uur later kwam zij toch. Wij hebben gisteren met zo’n drieën om half acht ’s avonds in de duinen gewandeld. En zij heeft helemaal niet haar best gedaan om er goed uit te zien. Het leek alsof ze net uit bed stapte. Mijn broer vond dat grappig. Hij zei “ik blijf nog een paar weken hier”. En zo ken ik hem niet. Hij bleef nooit langer dan een paar dagen in Nederland. In de auto op weg naar huis zei hij “wat een interessante vrouw, zij intrigreert mij”. Normaal valt hij op mooie vrouwen (uiterlijk mooi) maar nu heb ik hem voor de eerste keer meegemaakt dat hij een vrouw ziet zoals een vrouw is. Hij kijkt naar binnen.
Toen wij thuis kwamen belde hij met haar en glimlachte de hele tijd. Voor de eerste keer.. vertelde hij mij niet over hun gesprek. Normaal vertelt hij mij alles. Maar nu..even niet..

Ik heb besloten om ze allebei met rust te laten in de komende weken. Als ze voor elkaar bestemd zijn dan ....

Ondanks alles ben ik toch blij dat ik heb gedaan wat ik heb gedaan. Mijn broer is in ieder geval rustiger geworden. Hij praat niet meer zoveel. Dat hij de hele tijd glimlacht is voor mij een goed teken. Ik heb in de afgelopen tijd naar mijn intuïtie geluisterd maar was behoorlijk met mijn innerlijke criticus over en weer in gesprek. tongue
admin
admin jul 19 '09
Tja, ik blijf het apart vinden dat je je zo bezig houdt met andermans relaties. En dat je ze nu allebei met rust laat, niet alleen de aankomende weken maar ook de rest van hun samenzijn - hoe lang/kort dat ook mag duren, dan ben je pas waardevol bezig. Een ieder zal het voor zichzelf moeten "uitvechten".

Liefs,
Mar
Divine
Divine jul 20 '09
Hé Muin,

Ik vind niet dat het jouw schuld is dat de relatie van je broer met zijn vriendin uit is. Ze hebben zelf die beslissing genomen.

Ik wil niet zeggen dat je dit vaker moet doen, maar ik denk dat je in deze situatie het juiste duwtje in de rug hebt gegeven. Je hebt je broer alleen in contact gebracht met een andere vrouw (jouw vriendin) en het vervolg ligt niet in jouw handen. Dat hij zijn relatie beeindigt en die nieuwe vrouw beter wil leren kennen is zijn besluit, niet dat van jou. Wat je broer en je vriendin verder gaan doen is aan hen.
Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt!

Liefs Marieke.
Muin
Muin jul 20 '09
Dank je wel Divine voor jouw mooie bericht. Jouw woorden zijn zo zacht en liefdevol.
Ik begrijp de reactie van Larapinta ook wel. Na de breuk met mijn ex-vriend lette ik meer op andermans relaties. Ik wilde alles wat in mijn ogen niet rechtvaardig is, rechtvaardigen. En zo ben ik andermans relaties ingesleurd.

Mijn broer is alles voor mij. Hij waakt over mij vanaf mijn geboorte. Hij is er altijd voor mij. Ik ben meer dan zijn zusje en hij is meer dan een broer. Hij is net als een God voor mij. Hij is mijn vader en moeder tegelijk. In dit leven heb ik niemand anders die mij zoveel liefde kan geven als hij.

En die vriendin.. ik vind haar zuiver.. en ik vind het verschrikkelijk dat zij zodanig door haar vriend emotioneel mishandeld en misbruikt is. Dat is voor mij onrecht. Maar ik ben God niet. Ik heb niet het recht om te bepalen wat goed voor een ander is.

Ik ben eigenlijk ook moe geworden van andermans relaties. Mijn broer vond het vanochtend ook al vreemd dat ik niet meer naar zijn contact met mijn vriendin vroeg. Het interesseert mij eerlijk gezegd niet meer. Zij is een goed mens en hij is een goed mens. Wat mijn broer en mijn vriendin met elkaar verder gaan doen, is aan hen.

Vanmiddag was ik even op mijn werk. De receptioniste zat weer te flirten met de postbode.
Ik heb het altijd verschrikkelijk gevonden omdat zij getrouwd is. Wij hebben haar een keertje met die postbode betrapt in de vergaderzaal. Maar vanmiddag vind ik niet meer erg om ze zo samen te zien. Misschien moet ik ook een keertje uit de band springen. grin
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki