Loading...
nl

Wat verwacht je van jouw partner?

Maryssa
Maryssa aug 1 '09
Tja dat zijn zo van die begrippen die heel moeilijk uit te leggen zijn "loslaten" en bijvb ook "iets een plekje geven". Iedereen roept dat maar naar elkaar maar niemand weet echt goed hoe je dat doet er is geen algemene definitie van. Als ik het iemand hoor zeggen heb ik wel eens de neiging om op te springen van mn stoel en heel hard te roepen HOE DAN HOE DAN HOE DOE JE DAT DAN? EN ER DAN ALS EEN STUITERBAL BIJ OP EN NEER TE STUITEREN HAHA. crazy

Het blijft een vaag iets dat loslaten; het is voor iedereen anders. Voor mij betekent loslaten geen verwachtingen (meer) hebben; maar zien hoe het loopt en er niet actief je gedachten naar toe sturen en als ze er wel heen gaan ze ombuigen naar wat anders.
admin
admin aug 1 '09
hoe bedoel je, niemand.. hahaha weetje hoeveel mensen er zijn op deze aardbol? laugh

Een plekje geven betekent op de eerste plaats dat je accepteert wat er is,
accepteren betekent dat je je innerlijk niet meer verzet.
daarna ga je kijken vanuit een gevoel van liefde naar de situatie,
en dan kan het zijn, dat je vanuit je hart het op een ander manier gaat bekijken, dan daarvoor.. zo komt er ineens ruimte in een situatie.
en dan kanje het een plek geven, vb, je kan het nu zo of zo, plaatsen en het is goed!






admin
admin aug 1 '09
Loslaten, betekent dat je het niet meer vasthoudt.
Dus wees eerst bewust dat je iets vasthoudt, en laat het daarna gaan...
Het moelijke is niet loslaten, maar het niet-vasthouden.
Het zou een mooie topic kunnen zijn,
wat hou je vast, wat je niet vast hoeft te houden...
admin
admin aug 2 '09
Origineel bericht van: Muin
Hans, Welkom terug ! Kusssssssssssssss


Dank je! blush
Muin
Muin aug 2 '09
Haha die Hans ! wat een lieverd ben je toch ! grin

Nee Flow mijn reactie heeft niets met jou te maken maar meer met deze zin:
Quote:

als je iemand "loslaat"


Iemand geen liefde geven kan ik wel maar iemand loslaten kan ik niet omdat ik die persoon niet voor niets heb vastgehouden. Er zijn teveel emotionele en psychische lagen die ervoor zorgen dat ik die persoon wil vasthouden. Mijn ervaring heeft mij geleerd dat ik iemand pas daadwerkelijk kan loslaten wanneer ik die persoon de vrijheid gun die hij/zij nodig heeft. Ik denk dan niet meer in de term van loslaten (ik wil iemand loslaten) maar meer in de term van “mijn vrijheid begint met het geven van vrijheid aan anderen”. Door deze manier van denken heb ik mezelf bevrijd en ik hoef niemand meer los te laten want ik hou niemand meer vast.

Maryssa ik ken dat gevoel. Ik raakte ook ooit geïrriteerd door de gedachte dat ik iemand moest loslaten. Ik vroeg me toen ook af hoe ik dat moest doen. Gelukkig heb ik daar nu steeds minder last van.

Bellefleur de vraag “wat houd ik vast?” werkt ook goed bij mij. Door die vraag aan mezelf te stellen, kan ik mezelf (mijn gedrag en houding) beter begrijpen. Dit houdt voor mij wel in dat ik daarna een dialoog met mezelf aanga (wat houd ik vast en waarom wil ik het vasthouden? Wat brengt het mij? enz..).

Flow je thuis voelen in de relatie is heerlijk. Je thuis voelen in de relatie met jezelf is het heerlijkste.

Maar uh.. Maryssa.. je thuis voelen in de relatie met jezelf is ook weer zo’n vage uitspraak, geef ik toe. Ongelofelijk hoeveel onzin ik per dag uitkraam.. hihihi.
Lena
Lena aug 2 '09
mijn vrijheid houdt op waar die van een ander begint smile
Muin
Muin aug 2 '09
haha die vind ik echt goed ! Is het mogelijk om daarover nog meer te vertellen Lena? grin
Maryssa
Maryssa aug 2 '09
Quote:
Maar uh.. Maryssa.. je thuis voelen in de relatie met jezelf is ook weer zo’n vage uitspraak, geef ik toe. Ongelofelijk hoeveel onzin ik per dag uitkraam.. hihihi.

Haha lieve Muin ik denk dat dat best wel meevalt bij jou grin. Ach soms ben ik gewoon rebels dan hoor ik te veel van die termen achter elkaar. Heb jaren met trainingsacteurs gewerkt en ik denk dat die allergie van mij daar vandaan komt. Die gooiden zo'n kreet in bijna elke zin. Die waren de hele dag bezig met communicatie en feedback regels haha.
flow
flow aug 2 '09
haha ja ben niet een kei in formulen van zinnen wink
Ik vind vaak moeilijk om goed op te schrijven hoe ik het voel
Heeft denk met mn dyslexie te maken.

Bedankt voor je reactie
liefs Sabine
Muin
Muin aug 3 '09
Lieverd, waarom denk je dat het aan jou ligt?
Misschien ligt het aan mij. Misschien heb ik jouw berichten niet goed gelezen.
Dat kan natuurlijk ook.
Jouw berichten zijn goed en je bent hartstikke helder Flow !

Maryssa, er zijn zat uitspraken die ik vaag vind.
Niemand weet wat goed is voor een ander.
Mensen spreken vanuit hun ervaring (let op, het blijft hun ervaring) of ze spreken vanuit andermans ervaring (meelopen en napraten). Wat vandaag voor mij waar is, kan voor morgen een leugen zijn. Ik bind me niet vast aan mijn eigen woorden of gedachten. Elke dag is echt een nieuwe dag. Ik zie het wel.
Lena
Lena aug 23 '09
Origineel bericht van: Muin
haha die vind ik echt goed ! Is het mogelijk om daarover nog meer te vertellen Lena? grin


het is een gevoel muin...vul maar in wat het voor jou kan betekenen
vrijlaten in de eigen ontwikkeling .....
Muin
Muin sep 2 '09
vrijlaten in de eigen ontwikkeling ...

Jullie hebben mij nog gewaarschuwd..dat ik niet met andermans relatie moet bemoeien..maar ik heb niet naar jullie geluisterd.

Nu is mijn broer het slachtoffer van mijn bemoeienis. Ik heb hem aan haar voorgesteld en hij werd op slag verliefd op haar. Hij heeft voor haar een speciale armband laten ontwerpen en zij wil hem niet eens ontmoeten.. Zij houdt nog steeds van haar vriend die niet eens om haar geeft. Ik begrijp deze menselijke liefde niet. Mijn broer heeft veel verdriet omdat hij haar heel graag wil ontmoeten. Ik heb verdriet omdat ik hem in zo'n situatie heb gebracht.

Hoe kan ik het nog goed maken?
Maryssa
Maryssa sep 2 '09
Aaaah lieve Muin, wat een moeilijke situatie. Ik denk dat jouw les hieruit zou kunnen zijn ieder zijn / haar eigen leven te laten leven. Ik zou me in jouw plaats terugtrekken en me er niet meer inmengen. Dat is hartstikke moeilijk dat begrijp ik heel goed. Biedt troost en een luisterend oor maar laat ze zelf hun leven en liefde bepalen. Knuffel voor jou.
admin
admin sep 2 '09
Als ik jou was zou ik mezelf nu terugtrekken .... Want anders gaat het niet goedkomen. Laat ze zelf nu elkaar vinden, wat toch wel gebeurt als ze voor elkaar bestemd zijn.

Heel veel liefs,
M
admin
admin sep 2 '09
Beste Muin,

Op de eerste plaats, en dit is echt essentieel: voel je niet schuldig. De dingen zijn gegaan zoals het moest gaan.

Op de tweede plaats: het is niet jouw taak om het 'goed' te krijgen. Goed krijgen is datgene wat jij verwachtte te bereiken. Maar het gaat niet om jouw doel, het gaat erom dat de anderen nu leren van de ontstane situatie.

Op de derde plaats: Loslaten. Je mag nu aan de zijlijn gaan staan. Iedere partij, ook je broer, moet proberen zelf (!) inzicht te krijgen. Dan kan, bijvoorbeeld voor je broer, vanuit die teleurstelling. Daar moet hij uit-groeien, dus boven dat gevoel uitkomen.

Dus, vergeef jezelf. En spreek de wens uit dat de anderen tot inzicht komen. Pas dan kan iedereen verder.
admin
admin sep 2 '09
Wow Hans blushwat een mooie woorden en wat zeer goed geplaatst!!! Ik schaar me helemaal achter je inzichten!!! Dank je


Liefs,
M
Muin
Muin sep 2 '09
Loslaten heeft met vertrouwen te maken, denk ik....

Vertrouwen hebben in het leven. Vertrouwen hebben dat alles goed is zoals het is.

En toch.... vraagt het vertrouwen mij om heel veel geduld.
Islandlady
Islandlady sep 3 '09
Lieve Muin,

Oei wat moeilijk. Je wilde het zo graag goed doen. Maar zoals als gezegd. Loslaten nu. En inderdaad vertrouwen! Je kunt een ander zijn/haar leven niet bepalen al willen we dat soms maar al te graag.

Je kunt het!

Liefs
Bea
Islandlady
Islandlady sep 3 '09
maar wat ik op dit moment verwacht van mijn partner is dat hij even belt hoe het bij de dokter was. Last van zn knie, alweer. Tja je wordt ouder papa..... en dat dansen :))
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki