Loading...
nl

Wat verwacht je van jouw partner?

Muin
Muin jun 26 '09
Hij mag het zelf toch beslissen of hij haar interessant genoeg vindt? Ik bied hem slechts een (andere) mogelijkheid.

Als de liefde tussen hij en zijn vriendin echt en oprecht is dan zal hij toch voor haar kiezen en bij haar blijven.

Als de liefde niet sterk genoeg is (om welke reden dan ook) dan gaan ze toch (vroeg of laat) uit elkaar. Ik kan hem deze mogelijkheid niet ontnemen.

Ik deel gewoon goede dingen met hem.. (en.. ik probeer mezelf goed te praten) grin

gast
gast jun 26 '09
zelfkennis smile
Muin
Muin jun 26 '09
nou.. meer van..cognitieve dissonantie blush
gast
gast jun 27 '09
Ach wat scheelt het smile
Helma
Helma jun 27 '09
Origineel bericht van: Hans
Je moet niet kijken naar verwachtingen, maar hoe de persoon "is". Als de persoon anders is dan jij wenst en dan gaat hopen dat hij/zij verandert in de richting die jij wilt, dan zal dat gegarandeerd tegenvallen.


Tjonge, als iedereen zich hier eens bewust van werd, dan werd de wereld een stuk makkelijker. Niet alleen in relaties dichtbij, maar ook naar familie en collega's.

In een ver en grijs verleden probeerde ik heel subtiel en vaak onbewust mijn partner te 'sturen': dit heeft alleen maar pijn en teleurstelling opgeleverd.

Maar ik vraag me toch het volgende af. Als je blanco een relatie aangaat, puur op het eerste gezicht zeg maar, en als je de ander nog niet heel erg goed kent, en je komt er later achter dat je je verwachtingen bij moet stellen? Of, laat ik het zo zeggen, als die persoon niet 'is' wat je dacht dat hij/zij is, is het dan een kwestie van weer laten gaan? Zo simpel?

Want dat zou betekenen dat het een komen en gaan zou worden in relatieland. Dat zal dan wel de reden zijn dat het tegenwoordig zo snel en makkelijk over is tussen mensen (enkele uitzonderingen daargelaten).
Natalie1986
Natalie1986 jun 27 '09
persoonlijk zou ik kiezen voor de eerste ingeving want ik zie/merk dat die altijd gelijk heeft blush

Maar muin ik moet wel lachen om jouw verhaaltje, ik herken het helemaal!!!
Je kan het maar beter gewoon laten. Ik geloof namelijk in karma what goes around comes around. Je krijgt het dan 3 x zo hard terug!
Maar je kan toch gewoon zeggen wat je van het meisje vind? dat je haar ( misschien ) niet vertrouwd of is dat het probleem niet?
Helma
Helma jun 27 '09
Origineel bericht van: Natalie1986
persoonlijk zou ik kiezen voor de eerste ingeving want ik zie/merk dat die altijd gelijk heeft blush


Altijd en eeuwig ben ik de mist ingegaan met de eerste ingeving. Ben ik dan zo'n blinde kip? Als je de gave hebt om intuïtief aan te voelen of iets wel/niet goed zit, dan maak je dus nooit fouten. Hoe komt het dan dat ik er met open ogen instuiterde? En nu heb ik het over de drie 'serieuze' relaties die ik ooit gehad heb. (wow, dat klinkt wel als heel veel, vind je ook niet? blush)

Is er dan duidelijk iets mis met mijn intuïtie? En waarom hebben anderen dat dan wel? Ik kan mij zo voorstellen dat velen vertrouwden op hun intuïtie, maar uiteindelijk ook de mist ingingen...
Muin
Muin jun 27 '09
Lieve Natalie, ik heb wel tegen haar gezegd dat ik haar niet mag omdat ik vind dat mijn broer niet gelukkig is met haar. Je schreef dat je jezelf in mijn verhaal herkent. Ik ben benieuwd naar jouw verhaal. Vertel.. smile
Muin
Muin jun 27 '09
Lieve Helma, heb je echt naar jouw intuïtie geluisterd? Kan het zijn dat je wel wat van jouw intuïtie hebt opgevangen maar toch gekozen hebt voor jouw eigen wensdromen/behoeften? Wanneer jij je eenzaam voelt dan kies je liever voor datgene wat je graag wil dan wat goed voor jou is. Maar de realiteit komt met de tijd en de tijd heeft jou laten zien met wie je (daadwerkelijk) te maken hebt. En dan.. is er inderdaad een tijd van komen en gaan. Die persoon paste slechts voor een bepaalde periode in jouw leven maar daarna niet meer. Die persoon moest op dat moment in jouw leven zijn zodat je nog dichter bij jezelf kan komen.

Met mijn eerste vriend van 7 jaar geleden.. ook het geval. Ik heb hem ontmoet toen ik 16 was. Hij was een vriend van mijn broer. Dus..geen romance of iets dergelijks maar wij hebben elkaar toch wel gekust (één keer) omdat ik hem op de avond voor ons vertrek heb omhelsd. Ik was verliefd op hem terwijl mijn intuïtie mij toch liet voelen dat hij niet helemaal de ware was voor mij. Hij keek wellustig naar vrouwen en legde vaak zijn hand op mijn bovenbeen terwijl ik een zusje ben van zijn beste vriend.

7 jaar geleden heb ik hem in Nederland weer ontmoet. Hij was hier voor slechts een jaar. Hij heeft toen een jaarcontract van Shell gekregen. Daarna zou hij in Japan gaan werken voor een paar jaar. Wij hebben een romantische trip gepland voor een maand. Wij waren eerst in Ierland daarna Schotland. Het was voor mij een magisch moment. Wij hebben nog samen in een labyrint gelopen nadat hij mij een soort bruidsboeket heeft gegeven. Toen hij in Japan was heeft hij het uitgemaakt via de telefoon en e-mails omdat hij toen met zijn Amerikaanse collega seks heeft gehad. Het heeft mij jaren geduurd voordat ik aan een nieuwe relatie kon beginnen. Mijn tweede (en laatste) vriendje (ex nu) heeft mij uit de zee in Malta gered toen ik in het Blauwe grot gesleurd werd door onderstromingen. En zo ben ik twee jaar lang in dankbaarheid in de relatie gebleven. Hij was zo jaloers en heeft mijn vrijheid op alle gebieden beperkt. Ik mocht niet meer in een band spelen, ik mocht niet meer met andere mannen omgaan, ik mocht niet eens naar andere mannen kijken en wij moesten alles samen doen. Op een gegeven moment heeft mijn broer met hem gepraat omdat hij vond dat het niet goed voor mij was om nog in die relatie te blijven. Hij heeft mijn broer verzocht zich niet met ons te bemoeien en toen heeft mijn broer hem een pak slaag gegeven en uit het huis gezet. Voordat ik met hem ging samenwonen, had ik al het gevoel dat er iets met hem aan de hand was..maar hij was zo teder en romantisch..zorgzaam en..attent. En zo was mijn eerste vriend ook..precies dezelfde eigenschappen. Die eigenschappen heeft mijn broer ook. Ik denk dat mijn broer meer een vaderfiguur voor mij is dan een broer.

Zie je die kettingreactie Helma? De intuïtie heeft ons nooit in de steek gelaten. Wij kiezen voor de persoon die wij op het moment zelf nodig hebben. De vraag is of wij iemand daadwerkelijk nodig hebben? Kan het zijn dat wij nog moeten leren om nog meer van onszelf te houden? Hoe vaak hebben wij niet geluisterd naar de goede adviezen van mensen die goed met ons voor hebben? En zo gaat het ook met intuïtie. Wij horen het wel maar wij luisteren er niet naar omdat wat wij horen en voelen niet is wat wij graag willen horen en voelen.

Liefs,
Anna
admin
admin jun 27 '09
Origineel bericht van: Helma
Altijd en eeuwig ben ik de mist ingegaan met de eerste ingeving.

Precies, Helma, dat is nu zo moeilijk. Soms voel je je meteen aangetrokken tot iemand en gaandeweg kom je erachter dat er alleen tegenvallers zijn, bij anderen lijkt er eerst geen chemie, maar naarmate je elkaar beter kent en elkaar herkent, kan er iets moois opbloeien wat wel bestendig is.
De eerste ingeving, hoe betrouwbaar is die? Is dat geen spiegel van je eigen behoeften op dat moment? Daarom is het zo belangrijk eerst iets meer van jezelf te begrijpen en van jezelf te houden. Zodat je de ander niet uitzoekt ter compensatie, of van dingen die je bij jezelf uit de weg gaat.
Helma
Helma jun 27 '09
thankx, Muin en Hans. Ik wil hier graag op reageren, maar de jongste heeft een mooie broek gezien en ze wil NU naar het dorp grinen mijn voorraadkast is leeg, dus heel graag tot later!!!
Heidelroos
Heidelroos jun 27 '09
Origineel bericht van: Muin
Ik wil dat de relatie van mijn broer stuk gaat. blush

Maakt die intentie mij tot een slecht mens?

Ik vind dat hij wat beter verdient en ik ben tenslotte zijn zusje.
Ik mag toch het beste voor mijn eigen broer wensen?



Ja, jij mag het beste voor je broertje wensen..
Echter is het niet jouw taak hun uit elkaar te drijven...

Je hoopt stiekem dat het beter klikt met die vriendin van jou..
Dat hij zelf gaat kiezen..

Laat het aan hém over en dwing hem niet in een bepaalde positie ..
Laat de natuurlijkheid zijn beloop gaan....

Hoe harder je het lot wil sturen, hoe minder er van terecht komt..
Hoe meer jij teleugesteld zal zijn als hij niet verliefd wordt en gewoon naar zijn huidige vriendin terug gaat..
Nee, het maakt jou geen slecht mens..
Vooral een onwetend mens, die niet weet dat wat jij van plan bent, niet zal werken..


Liefs en succes...

P.s mijn zussie is al 22 jaar bij dezelfde man, waar ik geen goed gevoel bij heb..
Het is echter nog nooit in me opgekomen deze twee mensen, die uiteindelijk van elkaar houden, uit elkaar te willen halen..
Fatna
Fatna jun 27 '09
mijn man is een succesvol eigen ondernemer, lees een man met vrij weinig tijd voor zijn gezin!

ik hou van hem maar dit is niet het leven dat ik 7 jaar geleden in gedacht had toen ik met hem een relatie aanging....

we komen op materieel gebied niets tekort, mooie huizen, genoeg eten en kleding, twee auto's MAAR we komen gezinstijd tekort en dat vindt ik erg belangrijk, meer nog voor mijn zoon dan voor mezelf!

ik heb vaak discussies met hem dat ik dit niet langer trek en steeds blijft hij een beroep doen op mijn geduld, effe wachten tot de shoppingmall in turkije af is, effe wachten tot het hotel in turkije af is, effe wachten is het steeds.....
mijn cultuur is er 1 waar vrouwen geduldig zijn en de man volledig dienen te respecteren en steunen en dat doe ik ook wel maar mag ik ook eens egoistisch zijn en voor mezelf kiezen?!?!?

moeilijke situatie, maar wat ik verwachte is tot op heden niet echt uitgekomen... frown
admin
admin jun 27 '09
Hee Fatna,
Dat is een hele moeilijke situatie, maar inderdaad gecreëerd door jullie cultuur. Ik zou er slecht mee om kunnen gaan. Hoewel ik mijn partner wel volledig vrij laat, maar daarbinnen zitten genoeg gezinsmomenten, momenten die ik als waardevol en inspirerend ervaar. Kwaliteitsmomenten ...
Fatna
Fatna jun 27 '09
indd dat zijn kwaliteitsmomenten, en het isw niet zo dat wij dat helemaal niet hebben maar veel minder dan ik graag zou zien

maar ja wie weet wordt ik binnenkort beloond voor mijn geduld
Heidelroos
Heidelroos jun 27 '09
Die van mij is TE vaak thuis wink


Tja, Fatna..
Dat klinkt vervelend..
Vooral als je quality-time wil doorbrengen met je gezinnetje..


Ik heb een man gehad, die er nooit was, zes dagen per week in touw, bodybuilden, hard werken, elke zaterdag werken, zondag's slapen en nergens zin in.. Na een aantal jaren trok ik het niet meer.. (niet alleen daarom hoor) En zijn we uit elkaar gegaan... Goede keuze geweest... Hij werd opeens meer vader dan ooit tevoren.. (Bezoekregeling, moest wel)
Oudste was 6 en jongste 3...


Liefs
Muin
Muin jun 27 '09
Quote:
Hoe harder je het lot wil sturen, hoe minder er van terecht komt..


Ik ben het met je eens Heildelroos. Het is voor mij een leerproces om bij mijn eigen leven te blijven. Ik bemoei me snel met mensen om wie ik geef. Ik ben vergeten dat ik niet de persoon ben die hun lot bepaalt. Ik ben slechts een medemens.. Het is hun leven, hun eigen proces. Misschien heb ik te weinig spanning in mijn eigen leven en daarom zoek ik die spanning (problemen) op van andere mensen. Bedankt voor jouw bericht.
Het is inderdaad niet mijn taak om ze uit elkaar te drijven. Ik laat het hierbij..
En toch wil ik die vriendin aan mijn broer voorstellen en daarbij laten. Ik beloof dat ik hem niet zal manipuleren of in een bepaalde positie dwingen.

Mijn lichaam geeft mij altijd op tijd een signaal als het voor mij teveel wordt. Ik kan niet zoveel emotie hebben. Sinds een paar dagen ben ik negatief bezig en daardoor werd ik vanochtend misselijk. Ik moet echt beter voor mijn lichaam en geest zorgen. Wanneer mijn gedachten de overhand nemen dan laat mijn lichaam het weten dat ik mijn eigen grens heb overschreden. Zo werken ze toch goed samen.

Fatna, wat is kwaliteitsmoment volgens jou? Wat heb je in dat moment zelf nodig? En hoe lang mag dat moment zijn? Is hij er nooit voor jou of is hij er te weinig voor jou?
Neem bijv. de tijd van een week (ma t/m zo). Op welke dagen of tijdstippen zijn jullie bij elkaar? En wat hebben jullie in die tijden samen gedaan? Heb je zelf ook bezigheden? Doe je ook dingen die je leuk vindt?


Ayasha
Ayasha jun 27 '09
Ik verwacht respect en eerlijkheid. Ik verwacht dat hij niet vreemd gaat en als hij dat doet, dat hij daar eerlijk over is tegen mij. Maar ik verwacht vooral vrijheid en vertrouwen... Ik moet kunnen blijven wie ik ben en niet opgesloten worden omdat ik in een relatie zit.

In ruil krijgt hij vertrouwen, mag hij gaan en staan waar hij wil en ga ik voor hem door het vuur als het moet. smileIk leg aan mezelf nog hogere eisen in een relatie dan aan mijn partner wink

En je mag er van uit gaan dat mijn partner het niet altijd makkelijk heeft blush
Helma
Helma jun 27 '09
Origineel bericht van: Muin
Lieve Helma, heb je echt naar jouw intuïtie geluisterd? Kan het zijn dat je wel wat van jouw intuïtie hebt opgevangen maar toch gekozen hebt voor jouw eigen wensdromen/behoeften? Wanneer jij je eenzaam voelt dan kies je liever voor datgene wat je graag wil dan wat goed voor jou is. Maar de realiteit komt met de tijd en de tijd heeft jou laten zien met wie je (daadwerkelijk) te maken hebt. En dan.. is er inderdaad een tijd van komen en gaan. Die persoon paste slechts voor een bepaalde periode in jouw leven maar daarna niet meer. Die persoon moest op dat moment in jouw leven zijn zodat je nog dichter bij jezelf kan komen.

De intuïtie was er aanvankelijk niet, maar er ontstond wel iets door de tijd heen. Dit kwam ook door wat andere mensen zeiden over die personen, dus of het dan nog intuïtie is... ik betwijfel het. De intuïtie had ik voor die tijd in ieder geval niet juist of voldoende waargenomen.
En ja, die personen hebben iets genomen van mij, maar ook zeker gegeven. Het was nodig om ze te kennen, om mijn eigen groei te bevorderen. En geloof me, ik ben gegroeid.


Met mijn eerste vriend van 7 jaar geleden.. ook het geval. Ik heb hem ontmoet toen ik 16 was. Hij was een vriend van mijn broer. Dus..geen romance of iets dergelijks maar wij hebben elkaar toch wel gekust (één keer) omdat ik hem op de avond voor ons vertrek heb omhelsd. Ik was verliefd op hem terwijl mijn intuïtie mij toch liet voelen dat hij niet helemaal de ware was voor mij. Hij keek wellustig naar vrouwen en legde vaak zijn hand op mijn bovenbeen terwijl ik een zusje ben van zijn beste vriend.

Ja, ik ben er ook achter dat verliefdheid echt enorm blind kan maken; maar de heftigheid van verliefdheid zoals ik die vorig jaar ervaarde, was volledig nieuw en intens voor mij. Ik weet dus wel dat het kán. En ja, dat er dan de consequentie is dat ik niet alles juist interpreteer is dan jammer, maar een goeie les voor de volgende keer.

7 jaar geleden heb ik hem in Nederland weer ontmoet. Hij was hier voor slechts een jaar. Hij heeft toen een jaarcontract van Shell gekregen. Daarna zou hij in Japan gaan werken voor een paar jaar. Wij hebben een romantische trip gepland voor een maand. Wij waren eerst in Ierland daarna Schotland. Het was voor mij een magisch moment. Wij hebben nog samen in een labyrint gelopen nadat hij mij een soort bruidsboeket heeft gegeven. Toen hij in Japan was heeft hij het uitgemaakt via de telefoon en e-mails omdat hij toen met zijn Amerikaanse collega seks heeft gehad. Het heeft mij jaren geduurd voordat ik aan een nieuwe relatie kon beginnen. Mijn tweede (en laatste) vriendje (ex nu) heeft mij uit de zee in Malta gered toen ik in het Blauwe grot gesleurd werd door onderstromingen. En zo ben ik twee jaar lang in dankbaarheid in de relatie gebleven. Hij was zo jaloers en heeft mijn vrijheid op alle gebieden beperkt. Ik mocht niet meer in een band spelen, ik mocht niet meer met andere mannen omgaan, ik mocht niet eens naar andere mannen kijken en wij moesten alles samen doen. Op een gegeven moment heeft mijn broer met hem gepraat omdat hij vond dat het niet goed voor mij was om nog in die relatie te blijven. Hij heeft mijn broer verzocht zich niet met ons te bemoeien en toen heeft mijn broer hem een pak slaag gegeven en uit het huis gezet. Voordat ik met hem ging samenwonen, had ik al het gevoel dat er iets met hem aan de hand was..maar hij was zo teder en romantisch..zorgzaam en..attent. En zo was mijn eerste vriend ook..precies dezelfde eigenschappen. Die eigenschappen heeft mijn broer ook. Ik denk dat mijn broer meer een vaderfiguur voor mij is dan een broer.

Heftig verhaal. Ook wel heel herkenbaar hoor...

Zie je die kettingreactie Helma? De intuïtie heeft ons nooit in de steek gelaten. Wij kiezen voor de persoon die wij op het moment zelf nodig hebben. De vraag is of wij iemand daadwerkelijk nodig hebben? Kan het zijn dat wij nog moeten leren om nog meer van onszelf te houden? Hoe vaak hebben wij niet geluisterd naar de goede adviezen van mensen die goed met ons voor hebben? En zo gaat het ook met intuïtie. Wij horen het wel maar wij luisteren er niet naar omdat wat wij horen en voelen niet is wat wij graag willen horen en voelen.

Dat is een waarheid als een koe. De cirkel is weer rond. Ook al is de intuïtie ergens aanwezig, we bewandelen toch de route die we wenselijk achten. Met alle gevolgen van dien. Ik had sommige personen veel eerder moeten laten gaan. Dat had een hoop tranen bespaard. Maar misschien had ik dan niet geweten wat ik nu weet, namelijk dat van jezelf houden het allerbelangrijkste is.

Liefs,
Anna
Helma
Helma jun 27 '09
Origineel bericht van: gast
Mooi hè hoe dat loslaten werkt, Jorine.

Helma; het is altijd op het moment zelf dat dit soort teleurstellingen je ongelukkig maken, maar als je er wat afstand van kan doen zie je dat het juist nodig is om je eigen geluk te vinden.


Juist, Gast! En ik ben er nu zo dankbaar voor!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki